Tomek3D Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Od dłuższego czasu bardzo doskwierała mi kwestia rozłączania wtyków XT60. Problem zrobił się jeszcze bardziej uciążliwy jak zrobiło się trochę chłodniej. Ręce zesztywniałe, a tu trzeba się szarpać z tymi wtykami - kilka razy mało co, nie uszkodziłem przez to modelu. Próbowałem delikatnie zeszlifować obudowę papierem ściernym, ale niewiele to pomogło. Postanowiłem spróbować innych wtyków i w trakcie poszukiwań trafiłem na coś takiego: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__55684__Turnigy_EasyOff_Plug_Disconnect_System_w_Tool_XT60_20_pcs_.html. Działa to rewelacyjnie Kupiłem cały zestaw (nasadki i "klucz"), ale same nasadki tak ułatwiają rozpinanie wtyków, że klucza w zasadzie nie używam. Gorąco polecam! 1
Emhyrion Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Są wtyki i wtyki... z czarnymi nie ma żadnych problemów. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Tomek3D Opublikowano 30 Października 2015 Autor Opublikowano 30 Października 2015 Myślisz, że te czarne są lepsze? W sumie zauważyłem, że znacznie lepiej sprawują się wtyki zamówione w HK, ale póki co kupowałem zawsze żółte i od czasu do czasu pojawiały się problemy.
Emhyrion Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Mam tylko z HK. Nie wiem o co chodzi, może inny producent, albo forma, albo plastik, ale czarne się nie zakleszczają. Żółte z czarnym też nie. Same żółte czasem ciężko rozłączyć... Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
robertus Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Może macie podróby? Ja nie mam problemów z rozpinaniem. Wchodzą ciasno, ale rozłącza się normalnie, bez wygibasów.
idfx Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Przyszły mi z HK dwie paczki w tym tygodniu (po 5 kompletów - żółte). Widząc ten temat losowo łączyłem jeden z drugim i wszystko się ładnie rozpina. Robiłem też próby z pakietami i problemów nie napotkałem. Zdecydowałem się przejść na te złącza bo rozpinanie t-deanów psuło mi przyjemność z latania
Emhyrion Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Wszystko fajnie, tylko robiłeś próby na sucho. Na sucho to zawsze dobrze działają, ale jak się pogrzeją trochę w trakcie lotu to już różnie bywa. Też nie jest tak, że trzeba mieć obcęgi i młot udarowy, ale przynajmniej ja wolę te czarne od żółtych.
mike217 Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Nie ma jak to goldy 8mm wtedy dopiero można mówić o ciężkim rozłączaniu. Nawiasem jakie XT60 kupić i gdzie żeby właśnie mocno trzymały? Potrzebuje na szybko 10 kompletów do ogrzewania nurkowego.
Emhyrion Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Najtaniej to chyba na HK, Czy najszybciej to różnie, ale w tydzień powinieneś mieć
idfx Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Wszystko fajnie, tylko robiłeś próby na sucho. Na sucho to zawsze dobrze działają, ale jak się pogrzeją trochę w trakcie lotu to już różnie bywa. Też nie jest tak, że trzeba mieć obcęgi i młot udarowy, ale przynajmniej ja wolę te czarne od żółtych. no faktycznie na sucho, nie pomyślałem o tym Szkoda, że teraz powstał temat bo zamówiłbym czarne gdybym wiedział. Nie ma jak to goldy 8mm wtedy dopiero można mówić o ciężkim rozłączaniu. Nawiasem jakie XT60 kupić i gdzie żeby właśnie mocno trzymały? Potrzebuje na szybko 10 kompletów do ogrzewania nurkowego. Co ciekawe widziałem już kilku gości u siebie i wszyscy z nich właśnie używają tylko goldów i w modelach samolotów i w helkach
RomanJ4 Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 A ja mam taki (na T-deansy)..
idfx Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Sprytne Przy ładowaniu już się nauczyłem by ciagnąć przewody od ładowarki a nie pakietu, ale w modelu już nie było wyboru bo tak samo ważne te od regulatora jak i pakietu
mike217 Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 W łódkach używamy tylko i wyłącznie goldów i to jest jedyne rozwiązanie bo zazwyczaj i tak są bardzo ciepłe jakie by nie były. Plastikowe obudowy nie dadzą rady a takich wielkości nie robią. Argumentem ludzi przeciwko gołym goldom jest możliwość odwrotnego podłączenia. Wystarczy na plusie dać męski a na minusie żeński i tyle. Znalazłem już złącza XT60 i zamawiam. Do nurkowania niepotrzebne mi duże prądy, ma być tak, żeby pod skafandrem nie rozłączyło się samo bo na dekompresji jest przerąbane o tej porze roku..
Emhyrion Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 Zaczynałem przygodę z modelarstwem od DEANsów. Ale jak dla mnie to upiorny wynalazek, w końcu przemogłem się, nakupowałem wtyczek i wszystko przelutowałem na XT60.
matmax Opublikowano 29 Stycznia 2016 Opublikowano 29 Stycznia 2016 Widzę że nie tylko mnie drażni uciążliwość wtyków xt60. Powyższe patenty mocno podziwiam i prezentuję mój własny. Uważam że jest niema idealny. Łatwość obsługi. Brak możliwości zamiany biegunów. Przepustowość prądowa na niezmienionym poziomie. To rozwiązanie nie ma żadnych minusów ujemnych
BRoman Opublikowano 31 Stycznia 2016 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Widzę że nie tylko mnie drażni uciążliwość wtyków xt60. Powyższe patenty mocno podziwiam i prezentuję mój własny. Uważam że jest niema idealny. Łatwość obsługi. Brak możliwości zamiany biegunów. Przepustowość prądowa na niezmienionym poziomie. To rozwiązanie nie ma żadnych minusów ujemnych DSCF2242.JPG Jak niemal wszystko ze Ślunska solidne,proste i skuteczne (kluski, modra kapusta ,karminadle). Kupuję !
AMC Opublikowano 1 Lutego 2016 Opublikowano 1 Lutego 2016 Mike217, rozumiem, że stosujesz do nurkowania złącza XT60 z zatrzaskiem na obudowie? Sądzę, że jeżeli złącze grzeje się nadmiernie, to występują zbyt duże straty w punktach styku. Teoretycznie strona żeńska ("panienka") XT60/90 powinna mieć otwór nieco stożkowy, aby styk ze sprężyście ugiętymi segmentami "chłopczyka" choćby zbliżyć do wielopunktowego na wycinku walcowej powierzchni. Podtoczenie od tyłu powinno sięgać ok. 1/3 długości wzdłużnego rozcięcia dla uniknięcia zakleszczenia przy pełnym złączeniu. W rzeczywistości otwór ten spotkałem tylko jako cylindryczny (jednakowa średnica na całej długości), co skutkuje co najwyżej czteropunktowym stykiem w okolicach szczytu czterosegmentowego "chłopczyka", a podtoczenia nie spotkałem wcale. W efekcie albo się zakleszcza, bo otwór jest np. o 0,01mm za mały, albo zgrzewa, bo o np. 0.025mm za duży. Rozrzut średnic otworu w mierzonych zwykłą suwmiarką elektroniczną przekraczał 0,04mm, po nałożeniu na rozrzut średnic "chłopczyka" mamy jak wyżej. Jak napisał Emhyrion , są wtyki i wtyki. Te głęboko rozcinane, jak na fotce matmax -a, trudniej zakleszczyć. Kolejna sprawa to fakt, że złącze może grzać się od przewodów, z reguły silnie przeciążonych prądem. Normatywy mówią o gęstości prądu dla przewodów miedzianych w izolacji 6A/mm^2 , (10A dla krótkich odcinków) przy dop. przyroście temp. 25*C. Izolacja termowytrzymała z gumy silikonowej pozwala na znacznie większe przyrosty temperatury, ale sama niezbyt dobrze przewodzi ciepło. A tu pakiecik np. 4000mAh / 60C ma fabryczne przewody poniżej 4mm^2. Już prąd 120A (30C) zrobi z nich niezłą grzałkę, dwukrotnie wyższy - jeszcze lepszą*. Ćwierćmetrowy odcinek takiego przewodu ma rezystancję teoretyczną (0,0175 oma x metr / mm^2)** 1,094 milioma, praktyczną (0,0205 oma x metr / mm^2) - 1,28 mili- oma w temperaturze 20*C. Miedż ma współczynnik temperaturowy oporności 3200 ppm / 1*C, czyli 0,32% - to dość dużo. Przy gęstości prądu 60A/mm^2 (240A : 4mm^2) słabo chłodzony przewód miedziany, otulony grubą izolacją z gumy silikonowej nagrzewa się w krótkim czasie (< 10 s) powyżej 200*C - to bardzo niejednoznaczna wartość, zależna od wielu okoliczności, ale niedaleka od prawdy ; przyjmijmy ją tymczasem do poglądowych obliczeń. Przyrost 180*C (200 - 20) zwiększy rezystancję właściwą miedzi o 180 x 0,32 = 57,6% , czyli do wartości 2,017 milioma. Przepływ 240A odłoży tu spadek napięcia 484 mV, a moc tracona to ponad 116 W ! To już spora lutownica... W rzeczywistości jest jeszcze gorzej, bo grzeją się nie tylko przewody, a ich przekrój jest nieco mniejszy niż 4mm^2. Wiemy, że moc lepiej przesłać przy możliwie jak najwyższym napięciu, bo wtedy natężenie prądu będące żródłem strat jest (nieproporcjonalnie) mniejsze. Linie przesy- łowe WN wymyślono dawno temu i istnieje ciągła tendencja do stosowania coraz wyższych napięć (440 kV to już standard, są i 1 MV). * - to teraz wyobrażmy sobie, co dzieje się na wewnętrznych "tasiemkach" w ogniwku, które mają poniżej 1 mm^2 i nie są z miedzi - przewodzą kilkukrotnie gorzej. Ratuje duża powierzchnia tasiemki - szybkie odprowadzenie ciepła. Tylko dokąd... Nie dziwne, że ogniwka krótko żyją. ** - rezystancja (oporność) właściwa teoretyczna czystej miedzi. Śladowe zanieczyszczenia (tlen) powodują jej gwałtowny wzrost. Miedż starszych niemieckich drutów nawojowych miała praktycznie 0,0182 - najlepsza, jaką mierzyłem. 1
BRoman Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 AMC ! No wreszcie coś normalnego a nie trele morele pogadajmy sobie obywatele. Szkiełko i oko . Proste wyliczenia i tyle . Jak ktoś ma za nic fizykę to niech szuka piaskownicy z napisem "marzyciele" Czy to pesel decyduje o realizmie ? AMC dzięki tobie jestem dumny z zawodu jaki uprawiam. Ja kalkuluję 5A/mm2 w codziennej praktyce (ze strachu..) 1
AMC Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 BRoman , 5A/mm^2 ? Wiesz, to ciekawe, bo ja też... I śpię spokojnie. Jakbym był od dziecka zewsząd katowany reklamami, to też wierzyłbym w cuda. Do czasu... Dzięki mnie ? Przecież to Ty sobie wybrałeś obiekt fascynacji. Odwzajemni wiedzę, nie zdradzi, trzyma się zasad, ugotuje...
f-150 Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 To jaki przekrój powinienem mieć przy 150A i zasilaniu 12S ?
Rekomendowane odpowiedzi