kkdarch Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Ustawiając w ten sposób silnik na ziemi z automatu fundujesz mu ubogą mieszankę w powietrzu.Tam silnik osiąga wyższe obroty.Zawsze przy maksymalnych obrotach silnika na ziemi dodaję jeszcze 1/8 obrotu igły. Silniki zawsze pracują dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Koledzy jest postęp. Po zmianie śmigła z 12x6 na 12x7 oraz dodaniu dawki paliwa poprzez odkręcenie igły o 1/8 obrotu, na "ucho" (nie mam obrotomierza) słychać że silnik nie wkręca się na tak wysokie obroty jak wcześniej. Mimo tego model nie stracił na wigorze. A to przekłada się na loty. Na obecną chwilę model wykonał jedenaście dwudziestominutowych lotów. Wobec poprzednich rezultatów ok. osiem lotów na jednej świecy (patrz wyżej) widać postęp. Zobaczę jak będzie dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 24 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Dzisiaj GGT 10 zaliczył trzynasty lot na jednej świecy. Łączny dotychczasowy czas lotu to 4h 20 min. Czyli postęp. Niestety podczas drugiego lądowania tuż przed lotniskiem model dostał mocny podmuch z góry i zaliczył glebę. Naprawa możliwa. Silnik został przemyty przez tłumik i odpalony. Pracuje normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Masz fotke modelu ? Posmucimy sie razem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 24 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Zrobię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Mogłem poczekać z wyjazdem to byśmy razem nad nim płakali ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Więcej kurzu wzbił niż jest uszkodzeń, do zrobienia! A silniczek pracuje zaskakująco dobrze! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 . Silnik został przemyty przez tłumik i odpalony. Pracuje normalnie. Masakra Mnie uczono że zawsze po krecie silnik sie rozbiera i myje dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 25 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Grzegorz nie było potrzeby rozbierania silnika dlatego że do wnętrza nie dostały się zanieczyszczenia. Gdyby silnik wbił się w ziemię i gaźnik został zapchany oczywiście zrobiłbym tak jak piszesz. Jak pisze Marcin "więcej wzbił kurzu", nawet śmigło się nie złamało. Całą siłę uderzenia przejęło podwozie. Na wewnętrznej stronie gardzieli gaźnika widać było kurz i dlatego zdecydowaliśmy się aby to wypłukać ze strony "przeciwpołożnej". To było konkretne mycie. Silnik po tym bez problemu został uruchomiony. Dzisiaj silnik wymontowałem z modelu i teraz umyję go z zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 OS miał zostać zainstalowany w nowym modelu Hero. W tym modelu silnik ma być zamontowany głowicą w dół. W którymś temacie Jarek napisał że w silniku żarowym może być problem z zalewaniem świecy i w związku z tym potrzebny jest układ elektroniczny pod nazwą podgrzewacz świecy. Postanowiłem spróbować odpalić silnik głowicą w dół. Nie było żadnych problemów. Silnik odpalił jak zwykle i po rozgrzaniu reagował na gaz normalnie. Na próby w locie trzeba będzie niestety jeszcze poczekać. NGH 9 nawalił i OS wrócił do Super Air-a i dzisiaj wykonał czternasty lot na tej samej świecy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Dzisiaj OS GGT 10 wykonał piętnasty dwudziestominutowy lot na jednej i tej samej świecy. Czyli jest duży postęp . Łącznie model na tej świecy był w powietrzu 5h. Objawem "kończącej" się świecy była niewielka ale wyczuwalna utrata mocy w końcówce pionowego lotu do góry. Po uruchomieniu silnika do szesnastego lotu, silnik gasł na wolnych obrotach mimo że na średnich i wysokich chodził chociaż z wejściem na średnie i wysokie obroty były trudności. Nie pomagała żadna regulacja. Po zmianie świecy na poprzedniej regulacji silnik normalnie pracował co zaowocowało pełnym dwudziestominutowym locie. W najbliższym czasie założę śmigło APC 12x8 lub APC 13x7. Zobaczymy co z tego wyniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nitromaniak Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2019 U mnie swieca g5 po testach okazala sie za zimna w O.S. max gt15. Zle pracowala na ustawieniach gaznika pod aparat zaplonowy i trzeba byo zubozyc mieszanke aby silnik w miare pracowal. Oczywiscie temp. silnika wzrosla wiec calkowicie dalem sobie spokoj. Moja glowica nie jest przystosowana pod swiece g5 i nie chodzi o srednice gwintu a o stopien sprezania. Po zalozeniu aparatu zaplonowego i regulacji gaznika ten silnik pracuje jak zyleta i jest odpowiednio chlodzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2019 "OS miał zostać zainstalowany w nowym modelu Hero. W tym modelu silnik ma być zamontowany głowicą w dół. W którymś temacie Jarek napisał że w silniku żarowym może być problem z zalewaniem świecy i w związku z tym potrzebny jest układ elektroniczny pod nazwą podgrzewacz świecy. Postanowiłem spróbować odpalić silnik głowicą w dół" To jest w sumie takie "dmuchanie na zimne" Dotychczas ( mniejszymi silnikami ) latalem BEZ takich urzadzen , ale jednak przy przejsciu z niskich obrotow na MAXa moze zdarzyc sie , ze swieca zostanie zalana i "wygaszona" . Jesli jest dosyc tani sposob , aby tego uniknac , to CHCE to zastosowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 16 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 OS GGT 10 zamontowałem w modelu HERO, zgodnie z wcześniejszym planem. Wczoraj pokołowałem na lotnisku. Jest OK A teraz małe podsumowanie dotychczasowej pracy OS GGT 10 w modelu Super Air. Podsumuję tylko okres tego roku czyli od momentu jak zacząłem notować liczbę lotów na jednej świecy. Wcześniej opisałem jak prędko przepalały się świece G5 w tym silniku. Od momentu notowania model wykonał 47 dwudziestominutowych lotów. Czyli spędził w powietrzu ponad 15h. Przepalił ponad 11l paliwa. Zużyłem 3 świece, czwarta jest jeszcze silniku i ma za sobą 9 lotów. Ze świecami było różnie. Rekordzistka miała za sobą 21 lotów a była też taka która starczyła tylko na... 2 loty. Do momentu notowania zużyłem chyba 7 świec. Każda miała za sobą średnio ok 6 lotów. Licząc "bez górki" ok. 40 lotów, czyli muszę doliczyć jeszcze 10l paliwa i 8h w powietrzu. Fakty: 23h w powietrzu, 21l przepalonego paliwa. Tylko te 10 przepalonych świec psuje statystykę. Moja ocena. Jest to bardzo dobry silnik. Na początku miałem z nim problemy ale były one wynikiem mojego braku doświadczenia z użytkowaniem silników z zapłonem żarowym. Po takim przebiegu dalej ma bardzo dobrą kompresję. Jestem z niego bardzo zadowolony dlatego bardzo się dziwię że zniknął z półek sklepowych i nigdzie nie można go dostać. Gdyby były zdecydowanie zakupiłbym jeszcze jeden. Dalej będę notował jego przebieg pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 Mam nadzieje, że dobra opinia tyczyć sie będzie też jego wiekszego brata.???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 16 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2020 Ello, chciałem się pochwalić, że zostałem szczęśliwym posiadaczem silnika Os Max 10 z seri GGT i tym samym jestem posiadaczem już dwóch takich silników 10 i 15stki Z tym silnikiem musiałem kupić to co było do niego przykrecone. Może to i doborze, bo od Os Maxa 15 odkreciło się to. Jutro pierwsze loty i testy 10tki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi