Skocz do zawartości

OS Max GGT10 (świeca żarowa)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ustawiając w ten sposób silnik na ziemi z automatu fundujesz mu ubogą mieszankę w powietrzu.Tam silnik osiąga wyższe obroty.Zawsze przy maksymalnych obrotach silnika na ziemi dodaję jeszcze 1/8 obrotu igły.

Silniki zawsze pracują dobrze.

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Koledzy jest postęp. Po zmianie śmigła z 12x6 na 12x7 oraz dodaniu dawki paliwa poprzez odkręcenie igły o 1/8 obrotu, na "ucho" (nie mam obrotomierza) słychać że silnik nie wkręca się na tak wysokie obroty jak wcześniej. Mimo tego model nie stracił na wigorze.

A to przekłada się na loty. Na obecną chwilę model wykonał jedenaście dwudziestominutowych lotów. Wobec poprzednich rezultatów ok. osiem lotów na jednej świecy (patrz wyżej) widać postęp. 

Zobaczę jak będzie dalej.

Opublikowano

Dzisiaj GGT 10 zaliczył trzynasty lot na jednej świecy. Łączny dotychczasowy czas lotu to 4h 20 min. Czyli postęp. Niestety podczas drugiego lądowania tuż przed lotniskiem model dostał mocny podmuch z góry i zaliczył glebę. Naprawa możliwa. Silnik został przemyty przez tłumik i odpalony. Pracuje normalnie.

Opublikowano

. Silnik został przemyty przez tłumik i odpalony. Pracuje normalnie.

Masakra

Mnie uczono że zawsze po krecie silnik sie rozbiera i myje dokładnie.

Opublikowano

Grzegorz nie było potrzeby rozbierania silnika dlatego że do wnętrza nie dostały się zanieczyszczenia. Gdyby silnik wbił się w ziemię i gaźnik został zapchany oczywiście zrobiłbym tak jak piszesz. Jak pisze Marcin  "więcej wzbił kurzu", nawet śmigło się nie złamało. Całą siłę uderzenia przejęło podwozie. Na wewnętrznej stronie gardzieli gaźnika widać było kurz i dlatego zdecydowaliśmy się aby to wypłukać ze strony "przeciwpołożnej". To było konkretne mycie. Silnik po tym bez problemu został uruchomiony.

Dzisiaj silnik wymontowałem z modelu i teraz umyję go z zewnątrz.

 

fea68a193ecda694.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

OS miał zostać zainstalowany w nowym modelu Hero. W tym modelu silnik ma być zamontowany głowicą w dół. W którymś temacie Jarek napisał że w silniku żarowym może być problem z zalewaniem świecy i w związku z tym potrzebny jest układ elektroniczny pod nazwą podgrzewacz świecy. Postanowiłem spróbować odpalić silnik głowicą w dół.

 

fb084631a01d78de.jpg

 

373f48712f05e087.jpg

 

Nie było żadnych problemów. Silnik odpalił jak zwykle i po rozgrzaniu reagował na gaz normalnie.

Na próby w locie trzeba będzie niestety jeszcze poczekać. NGH 9 nawalił i OS wrócił do Super Air-a i dzisiaj wykonał czternasty lot na tej samej świecy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj OS GGT 10 wykonał piętnasty dwudziestominutowy lot na jednej i tej samej świecy. Czyli jest duży postęp :) . Łącznie model na tej świecy był w powietrzu 5h. Objawem "kończącej" się świecy była niewielka ale wyczuwalna utrata mocy w końcówce pionowego lotu do góry. Po uruchomieniu silnika do szesnastego lotu, silnik gasł na wolnych obrotach mimo że na średnich i wysokich chodził chociaż z wejściem na średnie i wysokie obroty były trudności. Nie pomagała żadna regulacja.

Po zmianie świecy na poprzedniej regulacji silnik normalnie pracował co zaowocowało pełnym dwudziestominutowym locie.

W najbliższym czasie założę śmigło APC 12x8 lub APC 13x7. Zobaczymy co z tego wyniknie.

Gość nitromaniak
Opublikowano

U mnie swieca g5 po testach okazala sie za zimna w O.S. max gt15. Zle pracowala na ustawieniach gaznika pod aparat zaplonowy i trzeba byo zubozyc mieszanke aby silnik w miare pracowal. Oczywiscie temp. silnika wzrosla wiec calkowicie dalem sobie spokoj. Moja glowica nie jest przystosowana pod swiece g5 i nie chodzi o srednice gwintu a o stopien sprezania. Po zalozeniu aparatu zaplonowego i regulacji gaznika ten silnik pracuje jak zyleta i jest odpowiednio chlodzony. 

Opublikowano

"OS miał zostać zainstalowany w nowym modelu Hero. W tym modelu silnik ma być zamontowany głowicą w dół. W którymś temacie Jarek napisał że w silniku żarowym może być problem z zalewaniem świecy i w związku z tym potrzebny jest układ elektroniczny pod nazwą podgrzewacz świecy. Postanowiłem spróbować odpalić silnik głowicą w dół"

 

 

 

To jest w sumie takie "dmuchanie na zimne"  Dotychczas ( mniejszymi silnikami ) latalem BEZ takich urzadzen , ale jednak przy przejsciu z niskich obrotow na MAXa moze zdarzyc sie , ze swieca zostanie zalana i "wygaszona" . Jesli jest dosyc tani sposob , aby tego uniknac , to CHCE  to zastosowac  ;)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

OS GGT 10 zamontowałem w modelu HERO, zgodnie z wcześniejszym planem. Wczoraj pokołowałem na lotnisku. Jest OK :)

 

6fa99ea9c231c159.jpg

 

A teraz małe podsumowanie dotychczasowej pracy OS GGT 10 w modelu Super Air. Podsumuję tylko okres tego roku czyli od momentu jak zacząłem notować liczbę lotów na jednej świecy. Wcześniej opisałem jak prędko przepalały się świece G5 w tym silniku.

Od momentu notowania model wykonał 47 dwudziestominutowych lotów. Czyli spędził w powietrzu ponad 15h. Przepalił ponad 11l paliwa. Zużyłem 3 świece, czwarta jest jeszcze silniku i ma za sobą 9 lotów.

Ze świecami było różnie. Rekordzistka miała za sobą 21 lotów a była też taka która starczyła tylko na... 2 loty.

Do momentu notowania zużyłem chyba 7 świec. Każda miała za sobą średnio ok 6 lotów. Licząc "bez górki" ok. 40 lotów, czyli muszę doliczyć jeszcze 10l paliwa i 8h w powietrzu.

 

Fakty: 23h w powietrzu, 21l przepalonego paliwa. Tylko te 10 przepalonych świec psuje statystykę.

 

86777661cc1f369d.jpg

 

Moja ocena.

Jest to bardzo dobry silnik. Na początku miałem z nim problemy ale były one wynikiem mojego braku doświadczenia z użytkowaniem silników z zapłonem żarowym. Po takim przebiegu dalej ma bardzo dobrą kompresję. Jestem z niego bardzo zadowolony dlatego bardzo się dziwię że zniknął z półek sklepowych i nigdzie nie można go dostać. Gdyby były zdecydowanie zakupiłbym jeszcze jeden.

 

Dalej będę notował jego przebieg pracy.

 

 

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Ello, chciałem się pochwalić, że zostałem szczęśliwym posiadaczem silnika Os Max 10 z seri GGT i tym samym jestem posiadaczem już dwóch takich silników 10 i 15stki Z tym silnikiem musiałem kupić to co było do niego przykrecone.

 

IMG_20200715_131306.thumb.jpg.445b48880c133bf8fd12b131c89bf04d.jpg

 

IMG_20200715_170820.thumb.jpg.c07353bdab0b0f3cf049268118d92b28.jpg

 

Może to i doborze, bo od Os Maxa 15 odkreciło się to.

IMG_20200628_114307.thumb.jpg.bde1119dee69a05528aec46048dc1b64.jpg

 

Jutro pierwsze loty i testy 10tki

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.