Kropka Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Opublikowano 16 Marca 2016 Wyjaśniło się, co to za tajemnicze okrągłe otwory u góry każdego z cylindrów, które na wystawowym silniku, zostały zaślepione. Wczoraj, w ramach komentarza dotyczącego silnika, poznałam termin "pierścień Bowdena". U góry każdego z cylindrów, odchodzą po dwie rury do pierścienia i odprowadzane są spaliny. Patrząc na zdjęcia, wydawało mi się że wylot spalin jest połączony z tym pierścieniem. No ale uznałam że pierścień jest zwykłym elementem pokrycia samolotu. Czyli trzeba wykonać uzupełniającą poprawkę. Edit: Załączam obrazek, będący suplementem do akapitu wyżej, z wykonanym pierścieniem.
Kropka Opublikowano 18 Marca 2016 Autor Opublikowano 18 Marca 2016 Pytanko -- gdzie mógł być, wpuszczony przewód z hydrauliką?
f-150 Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 "pierścień Bowdena"-chyba chodziło o pierścień Townenda (PZL Ł-2,RWD-9),ale w Łosiu to bardziej okapowanie NACA.Bowden to pan od linek.
Kropka Opublikowano 26 Marca 2016 Autor Opublikowano 26 Marca 2016 Odnośnie pierścienia -- nazwę "pierścień Bowdena", otrzymałam od znajomego, w pakiecie razem z poprawką dotyczącą modelu. Poszperałam później w sieci i odnalazłam też nazwę "pierścień Boultona i Twonenda".Podsyłam otwór strzelca tył-góra. Modelowania zbliża się do końca.
Gość Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Tak na chwilę wracając do przedniego strzelca https://www.youtube.com/watch?v=8TYFM7Ptph0 Łoś w okolicach pierwszej minuty...
Kropka Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Animacja mechaniki podwozia (model full 3D, poruszanie za pomocą obu klawiszy myszy): https://skfb.ly/MHK8 Dziękuję za przypomnienie o tym filmie. Czy chodzi o jakiś konkretny błąd z mojej strony, czy film "do wiadomości"?
Konrad_P Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Agnieszko z filmem chyba coś nie halo. Pętli się.
Kropka Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Hm, to jest pętla (chowanie, wysuwanie).
Konrad_P Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Tyle że nic nie widać. Czas się przesuwa a ekran jest cały czas czarny. Że pętla to teraz rozumiem i OK ale brak obrazu.
Kropka Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Proponuje zerknąć na innym komputerze. Po stronie Sketchfaba oraz wykonanego pliku, jest wszystko ok.
Tomek Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 U mnie film na Mozilli działa normalnie. Dzięki Tobie nie muszę kombinować jak zrobić podwozie do swojego Łosia
Osa Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Na chromie też pięknie widać, mało tego można sobie poobracać w trakcie wykonywania tego ruchu wysuwanie - chowanie.
Kropka Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Perełka; tak pracuje włoska wersja silnika Pegaz: Dynamika prac na „Łosiem" siadła, z powodu moich zawirowań zdrowotnych. Podsyłam samolot bez tekstur, lub mówiąc z metaforycznym rozmachem -- w malowaniu zimowym ; )
stema Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Dynamika prac na „Łosiem" siadła, z powodu moich zawirowań zdrowotnych. O ... Życzę zdrowia.
Viper Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Wiele zdrówka, spokojnie poczekamy na finisz prac
Kropka Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Dzięki... Kontunuując prace... Stanowisko strzeleckie "tył dół". Poruszanie karabinu w płaszczyźnie wertykalnej, dość łatwo wykoncypować. Natomiast, czy ma ktoś z Was pomysł, jak karabin można było poruszać w płaszczyźnie horyzontalnej? Czy w miejscu montowania podstawy karabinu do "rury", był jakiś mechanizm (różnicowy?)? ps. na fotce jest karabin Vickers, a u mnie polski WZ 37.
stan_m Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Witam Panią i Zdrówka Życzę, "Instrukcja użytkowania samolotu Łoś A i B. Warszawa 1938" str.37 http://www.avia-it.com/act/profili_daerei/libretti_velivolo/PA_libretti_PDF/PZL37.pdf "Podstawę k.m. stanowi pałąk z rury stalowej, obracający się w płaszczyźnie pionowej na 2 łożyskach, wbudowanych nad otworem w podłodze. Do obydwóch łożysk są sztywno przytwierdzone wycinki kołowe z nawierconymi otworami, w które dla zablokowania podstawy zaskakują zatrzaski, umieszczone w ramionach pałąka. Zatrzaski są sterowane za pomocą giętkich przekaźników ruchu, łączących zatrzaski z dźwignią odwodzącą podstawy, umieszczona na prawym ramieniu pałąka (pod lewą ręką strzelającego). Podstawa ma 2 zasadnicze położenia: podróżne, schowane wewnątrz kadłuba i bojowe, opuszczone pod kadłub. K.m. przytwierdza się do podstawy za pomocą uchwytu osadzonego w dwudzielnej panewce założonej obrotowo na środkowej części pałąka. Panewka względem pałąka ma ruch w płaszczyźnie pionowej, uchwyt względem panewki w płaszczyźnie poziomej. Obydwa ruchy nie są blokowane. Dla uruchomienia podstawy należy nacisnąć lewą ręką na dźwignię odwodzącą podstawy i podnosić lub opuszczać podstawę. .Dla zablokowania podstawy należy zwolnić dźwignię odwodzącą."
Kropka Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Dziękuję Przyznam że nie zrozumiałam tego opisu (nie jestem po politechnice lecz po akademii rolniczej ale podesłałam znajomemu, który mi pomógł rozszyfrować. Były dwie obejmy (panewki dwudzielne) wokół rury, do których był przymocowany korpus karabinu. Dzięki temu, można było ruszać wertykalnie z osią obrotu wokół rury, no i przesuwać horyzontalnie (w lewo, prawo) po rurze. No i dzięki za instrukcję użytkowania PZL.37 w PDFie.
Kropka Opublikowano 17 Maja 2016 Autor Opublikowano 17 Maja 2016 UV zrobione. Całość podzieliłam na trzy grupy główne -- kadłub; skrzydła; pozostałe elementy. Szczególnie zamierzam potraktować silnik, golenie oraz karabin -- mają one osobne UV, abym mogła pobawić się szczegółami w teksturze. Czyli będzie około 30 tekstur (kolor, glossy, specular, normal, bump, metallic... -- dla każdej z grup).Komory bombowe zamierzam zapełnić, po oteksturowaniu samolotu.Oczywiście dojdzie też armatura (to termin stricte związany z 3D), zapewniająca mechanikę części ruchomych. Póki co wykonałam ją dla goleni oraz pod skrzydłami (widać pouchylane drzwiczki). 1
Rekomendowane odpowiedzi