Skocz do zawartości

PZL 37 w 3D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wyjaśniło się, co to za tajemnicze okrągłe otwory u góry każdego z cylindrów, które na wystawowym silniku, zostały zaślepione. Wczoraj, w ramach komentarza dotyczącego silnika, poznałam termin "pierścień Bowdena". U góry każdego z cylindrów, odchodzą po dwie rury do pierścienia i odprowadzane są spaliny. Patrząc na zdjęcia, wydawało mi się że wylot spalin jest połączony z tym pierścieniem. No ale uznałam że pierścień jest zwykłym elementem pokrycia samolotu. Czyli trzeba wykonać uzupełniającą poprawkę.

 

Edit:

Załączam obrazek, będący suplementem do akapitu wyżej, z wykonanym pierścieniem.

post-17249-0-60985900-1458129344_thumb.jpg

Opublikowano

"pierścień Bowdena"-chyba chodziło o pierścień Townenda (PZL Ł-2,RWD-9),ale w Łosiu to bardziej okapowanie NACA.Bowden to pan od linek.

Opublikowano

Odnośnie pierścienia -- nazwę "pierścień Bowdena", otrzymałam od znajomego, w pakiecie razem z poprawką dotyczącą modelu. Poszperałam później w sieci i odnalazłam też nazwę "pierścień Boultona i Twonenda".

Podsyłam otwór strzelca tył-góra. Modelowania zbliża się do końca.

post-17249-0-14747900-1459009221_thumb.jpg

Opublikowano

Animacja mechaniki podwozia (model full 3D, poruszanie za pomocą obu klawiszy myszy):

https://skfb.ly/MHK8

 

Dziękuję za przypomnienie o tym filmie. Czy chodzi o jakiś konkretny błąd z mojej strony, czy film "do wiadomości"?

Opublikowano

Na chromie też pięknie widać, mało tego można sobie poobracać w trakcie wykonywania tego ruchu wysuwanie - chowanie. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Perełka; tak pracuje włoska wersja silnika Pegaz:

Dynamika prac na „Łosiem" siadła, z powodu moich zawirowań zdrowotnych. Podsyłam samolot bez tekstur, lub mówiąc z metaforycznym rozmachem -- w malowaniu zimowym ; )

post-17249-0-15914200-1461517474_thumb.jpg

Opublikowano

Dzięki...

Kontunuując prace... Stanowisko strzeleckie "tył dół". Poruszanie karabinu w płaszczyźnie wertykalnej, dość łatwo wykoncypować. Natomiast, czy ma ktoś z Was pomysł, jak karabin można było poruszać w płaszczyźnie horyzontalnej? Czy w miejscu montowania podstawy karabinu do "rury", był jakiś mechanizm (różnicowy?)?

ps. na fotce jest karabin Vickers, a u mnie polski WZ 37.

post-17249-0-54157500-1461672027_thumb.jpg

Opublikowano

Witam Panią i Zdrówka Życzę,

 

"Instrukcja użytkowania samolotu Łoś A i B. Warszawa 1938" str.37

http://www.avia-it.com/act/profili_daerei/libretti_velivolo/PA_libretti_PDF/PZL37.pdf

 

"Podstawę k.m. stanowi pałąk z rury stalowej, obracający się w płaszczyźnie pionowej na 2 łożyskach, wbudowanych nad otworem w podłodze. Do obydwóch łożysk są sztywno przytwierdzone wycinki kołowe  z nawierconymi otworami, w które dla zablokowania podstawy zaskakują zatrzaski, umieszczone w ramionach pałąka.

Zatrzaski są sterowane za pomocą giętkich przekaźników ruchu, łączących zatrzaski z dźwignią odwodzącą podstawy, umieszczona na prawym ramieniu pałąka (pod lewą ręką strzelającego).

Podstawa ma 2 zasadnicze położenia: podróżne, schowane wewnątrz kadłuba i bojowe, opuszczone pod kadłub.

 

 

K.m. przytwierdza się do podstawy za pomocą uchwytu osadzonego w dwudzielnej panewce założonej obrotowo na środkowej części pałąka.

Panewka względem pałąka ma ruch w płaszczyźnie pionowej, uchwyt względem panewki w płaszczyźnie poziomej. Obydwa ruchy nie są blokowane. Dla uruchomienia podstawy należy nacisnąć lewą ręką na dźwignię odwodzącą podstawy i podnosić lub opuszczać podstawę. .Dla zablokowania podstawy należy zwolnić dźwignię odwodzącą."

Opublikowano

Dziękuję :)

Przyznam że nie zrozumiałam tego opisu (nie jestem po politechnice lecz po akademii rolniczej :) ale podesłałam znajomemu, który mi pomógł rozszyfrować. Były dwie obejmy (panewki dwudzielne) wokół rury, do których był przymocowany korpus karabinu. Dzięki temu, można było ruszać wertykalnie z osią obrotu wokół rury, no i przesuwać horyzontalnie (w lewo, prawo) po rurze.

No i dzięki za instrukcję użytkowania PZL.37 w PDFie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

UV zrobione. Całość podzieliłam na trzy grupy główne -- kadłub; skrzydła; pozostałe elementy. Szczególnie zamierzam potraktować silnik, golenie oraz karabin -- mają one osobne UV, abym mogła pobawić się szczegółami w teksturze. Czyli będzie około 30 tekstur (kolor, glossy, specular, normal, bump, metallic... -- dla każdej z grup).
Komory bombowe zamierzam zapełnić, po oteksturowaniu samolotu.
Oczywiście dojdzie też armatura (to termin stricte związany z 3D), zapewniająca mechanikę części ruchomych. Póki co wykonałam ją dla goleni oraz pod skrzydłami (widać pouchylane drzwiczki).

post-17249-0-68768200-1463514738_thumb.jpg

post-17249-0-58851900-1463514754_thumb.jpg

post-17249-0-24907200-1463514759_thumb.jpg

post-17249-0-92613700-1463514772_thumb.jpg

post-17249-0-41070900-1463514783_thumb.jpg

post-17249-0-92916700-1463514787_thumb.jpg

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.