Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego, zaczynasz od złej strony - nie czytałem od początku więc nie wiem czy ktoś już o tym wspominał. Według mnie ten model nigdy nie będzie ważył 3kg tylko mniej - chyba, że zaczniesz zabawę z przerostem wyposażenia. 960W na taki model?! Przy śmigle 15'' możesz mieć tak duży moment obrotowy, że sobie nie poradzisz. Ja latające skrzydł o rozp 210 cm i masie max 2,4kh napędzałem silnikami klasy 36... nie rozwijających wiecej niż 500W, dające ciągi 3 i więcej kg na 4s. 

Moim skromnym zdaniem najpierw skończ model, a gdy już będziesz znał masę końcową to szanowne grono doradzi najlepszy napęd. 

mozesz też dokonać porównań - HK ma w ofercie tych samych rozmiarów chyba Fw-190 lub własnie zero - porównaj masy i wyposażenie - silnik, regulator , śmigło.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja wolę założyć większe śmigło i mieć większy ciąg przy mniejszych obrotach.

Pakiet 3S nie większy.

Bawiłem się kiedyś chińszczyzną, samolot o rozpiętości 1200mm miał oryginalne śmigło na moje oko 6", do startu z ręki od razu trzeba było dać gaz do dechy, bo inaczej samolot nie poleciał. A te co ja robię to spokojnie latają nawet na 30-50%mocy.

Opublikowano

Ja wolę założyć większe śmigło i mieć większy ciąg przy mniejszych obrotach.

Pakiet 3S nie większy.

Żebyś się nie zdziwił, że na 3s uzyskasz lepszy efekt niż na 4s. Moje skrzydełka zawsze startowały pionowo.

Ale OK nie musisz mieć takiego ciągu jednak dalej twierdzę, że żle kombinujesz wybierając silnik przed ukończeniem modelu.

 

Bartek - np. Silver Blue 3548 Kv 790:  śmigło APC 14x7 pobór 37,6A  moc 573W ciąg 2,8 kg niby nie ma jeszcze 3kg ale max obciążenie silnika to 55A, a max moc 760W. Na 5s i 6s nawet nie próbowałem mierzyć bo waga rozpadała się. Niestety już nie robią tych silników ale na EB można trafić - kosztował cos ok 90zł. 

Drugi to np. RAY 3548/05: śmigło TP 13x4 pobór 51A ( max to 60A) moc 755W i ciąg 3kg. Oba oczywiście na 4s. tu przekroczone 500W ale pisałem to w pracy i nie mogłem edytować.

I dla kolegi Atomizer - ten sam silnik RAY na pakiecie 3s nigdy nie zbliżył się do wyniku 4s jeśli chodzi o ciąg. Najlepszy wynik dla 3s to ciąg 2kg przy poborze 39,2A i mocy 410W na śmigle 14x7.

Dobre wyniki dawał również Silver Blue c 3542/06 kv 1000 - 2,2kg ciągu na śmigle 14x7 przy poborze 44.9A na 45A maxymalnie.  Tyle, że już nie dostaniesz u nas tych silników, a były to tanie egzemplarze.

  • Lubię to 1
Opublikowano

No silnik jest mi potrzebny właśnie do ukończenia modelu.

Silnik, pakiet (tak aby można było polatać dobre 10min.), i śmigło.

Jak bym się wziął do roboty to w niedzielę już były by pierwsze próby.

Więc moje pytanie takie: czy ten silnik jest nie odpowiedni Emax GT2826/05 KV860 - 960W , śmigło 14x7, pakiet ok 5000mAh 11,1V

Chcę aby miał spory nadmiar mocy. Tylko nie taki żeby rozleciał się w powietrzu. W końcu to tylko styropian :)

Dajcie mi szybko odp. chcę dziś zrobić zakupy, bo jutro kasy może już nie być  :lol: 

Opublikowano

Michał - ja nie do końca jestem pewien czy nie mylisz pojęć - moc, szybkość, ciąg. Chcesz duży zapas mocy, mieć duży ciąg ale w modelach tego typu ciąg jest właśnie znacznie mniejszy na korzyść szybkości. Zero nie musi mieć dużego ciągu ale powiedzmy dużą wartość strumienia zaśmigłowego. To powoduje , że model będzie szybki, a nie duży ciąg. To jest tak jak jazda na pierwszym biegu - duży ciąg ale mała prędkość i jazda na 5 biegu - duża szybkość ale mała moc.

Wszystko to jednak teoria bo jak zmieniłem pakiet 3s na 4s zmniejszając średnicę śmigła to model był i szybszy i miał większy ciąg tzn. wznosił się pionowo tak długo jak długo dałem radę utrzymać go w tym położeniu. Ale zawsze wybieram silniki z małym kv. Nie wiem w tym momencie jakie osiągi ma wspomniany przez Ciebie silnik, nie wiemy też jaką przewidujesz masę modelu. skoro w niedzielę mógłbyś już latać to podaj nam masę całości - tak będzie łatwiej coś doradzić.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Silver Blue 3548 Kv 790: śmigło APC 14x7 pobór 37,6A moc 573W ciąg 2,8 kg niby nie ma jeszcze 3kg ale max obciążenie silnika to 55A, a max moc 760W. Na 5s i 6s nawet nie próbowałem mierzyć bo waga rozpadała się. Niestety już nie robią tych silników ale na EB można trafić - kosztował cos ok 90zł.

 

Drugi to np. RAY 3548/05: śmigło TP 13x4 pobór 51A ( max to 60A) moc 755W i ciąg 3kg. Oba oczywiście na 4s. tu przekroczone 500W ale pisałem to w pracy i nie mogłem edytować.

Dzięki Irku.

Imponujące osiągi, nawet jeśli początkowo Cię z tymi parametrami poniosło:D, bo dalej nie widzę tu silnika 500W i ponad 3kg ciągu na 4S.

Ja taki ciąg (2800g) na 4S i przy 35A uzyskuję na silniku klasy 4250 500kV na śmigle APC 15x8 przy mocy prawie 900W (dokładnie 875W). Więc ten Silver Blue naprawdę robi wrażenie. Oczywiście, żre przy tym prądu jak cholera i tego pomijać nie wolno. ;)

 

Te silniki jeszcze są dostępne, przynajmniej z tego co widzę. Wygląda na to, że mają je Czesi:

http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/eshop/6-1-MOTORY-elektricke/0/5/531-Silver-Blue-C3548-790kv

Opublikowano

Leszku,

odwołuję się do parametru podanego przez Irka. Ten parametr sugeruje zazwyczaj jakie zasilanie i prądy towarzyszą określonym osiągom i od początku to 500W i te ponad 3kg ciągu wzbudziły moje zaciekawienie. W zeszłym roku szukałem silnika tej wielkości na 4S i pamiętam, że standardem w ofertach na jakie natrafiałem była moc 400-500W i ciąg ok. 2kg (do 2,5kg). Mam obecnie silnik klasy 3536 o mocy 370W i on (przekraczając moc i prądy podawane przez producenta, na zalecanym śmigle i na 4S) daje 1900g ciągu. Gdyby trzymać się maxA to ciąg by nie przekroczył 1500-1600g. To też kolejny punkt odniesienia (taki, powiedzmy, dolny próg odniesienia;)) dla rozważanego silnika klasy 35XX na 4S.

Opublikowano

Witam wszystkich

Wagi Wam się rozkalibrowały :)

musicie je wytarować :P

buduję samolot o wadze ok 2200-2500max. gotowy do lotu.

kupując silnik o ciągu ok. 3000g to dobra myśl. Jest zapas mocy.

Silnik o mocy 900W daje dobre latanie i wykonywanie wszystkich akrobacji samolotowi o wadze 2700g.


Ten samolot waży 560g zaśliany silnikiem - Silnik Emax XA2212 1400KV 3S - 248W - ciąg 940g - EMAX, pakiet 11.1V

Wymiata jak rakieta. Jak dla mnie jest za sybki.

Spokojnie dał by radę z samolotem 1000g. A moc to tylko 248W.

post-18554-0-55200100-1455781596_thumb.jpg

Opublikowano

Widzisz - to co pokazujesz na zdjęciu jest dla ciebie za szybkie ale chcesz mieć Zero jeszcze szybsze!. Jeśli nie zrozumiałem moich sugestii to napiszę jeszcze raz - silnik o ciągu 3kg będzie dla modelu i Ciebie całkowitą porażką! Pewnie nie wiesz, że dla typowego modelu wystarczy silnik o ciągu - nie pamiętam teraz czy 1/4 masy modelu. Do Warbirda może być troszkę lepszy ale Ty chcesz zupełnie przedobrzyć. W sumie to Twój model i Twoje pieniądze - nie obchodzi mnie wynik ostateczny ale wkurza mnie taka oporność jaką prezentujesz w przyjęciu doświadczeń innych .

Oczywiście życzę tobie jak najlepiej i chciałbym się mylić co do moich tez. Wkleję - jak znajdę przelot modelu Fw-190 o rozp ok. 125cm i masie prawie 2kg napędzanego silnikiem o kv 950 i ciągu statycznym jakieś 1,5kg na 3s i śmigle APC 11x8,5 - model rakieta - za szybki.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Atomizer wstrzymaj się z zakupem silnika do ukończenia modelu . Jak będziesz znał wagę końcową modelu to jeszcze raz zapytaj o dobór silnika i jak podpowiada Ci Irek M twój model to nie akrobat 3D i potrzebuje innego silnika ,  ale za to mocne serwa ze względu nadużą predkość lotu .( oczywiście dobrane do wielkości modelu )

  • Lubię to 1
Opublikowano

Irek

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Napisałeś 1/4 masy modelu. Jeżeli mój model będzie ważył 2000g to mam dobrać silnik o max. ciągu 500g?

Nie rozumiem. Z taką mocą to pod wiatr nawet nie ma co się kierować.

A u mnie nie wieje tylko dwa dni w roku.

Opublikowano

Tak, dobrze zrozumiałeś ale nie o końca - napisałem, że w typowych. Typowe to do rekreacyjnego latania : górnopłaty, trenerki itp. Dodałem też, że do warbirdów jest trochę inny stosunek ale bez przesady. Druga sprawa, że nikt już raczej nie stosuje takiej proporcji wkładając silnik dużo mocniejszy - tak by był nadmiar mocy - jak to napisałeś - ale potem okazuje się, że latamy na połowie gazu bo namiar jest za duży.

Co do wiatru - sam zauważysz, że o wiele lepiej będzie się latał gdy jest wiatr- nie mówię o porywach - niż gdy go nie ma np. w upalny dzień.

Opublikowano

Co do wiatru - sam zauważysz, że o wiele lepiej będzie się latał gdy jest wiatr- nie mówię o porywach - niż gdy go nie ma np. w upalny dzień.

Tylko taki wiatr to jest miecz obosieczny. No chyba, że da radę cały czas pod wiatr.;)

Cięższym, szybszym modelem faktycznie lepiej ląduje się pod wiatr i o ile ja jak dotąd raczej szukałem bezwietrznej pogody, to znam przypadki, że ludzie z cięższymi modelami na konkretne lotnisko wychodzili tylko jak wiało na podejściu w nos:).

 

Co do nadmiaru mocy: w skrajnych przypadkach (zwłaszcza w locie pod wiatr) zbyt silny napęd może zniszczyć model.

Opublikowano

Ja wolę założyć większe śmigło i mieć większy ciąg przy mniejszych obrotach.

Pakiet 3S nie większy.

Ale, że co, chcesz wisieć na śmigle? Podniecasz się ciągiem a o prędkości pomyślałeś?

Samolot zwykle lata na skrzydle, po co Ci duży ciąg jak prędkość będzie za mała i nie wytworzy się siła nośna.

Ciągu wystarczy 70%-110% wagi do lotu. Żaden mój model nie ma ciągu więcej niż 100% a wszystkie startują z ręki.

Opublikowano

Samolot zwykle lata na skrzydle, po co Ci duży ciąg jak prędkość będzie za mała i nie wytworzy się siła nośna.

Ciągu wystarczy 70%-110% wagi do lotu. Żaden mój model nie ma ciągu więcej niż 100% a wszystkie startują z ręki.

Cały czas próbuję koledze to powiedzieć ale jakiś upartciuszek :D

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.