Irek M Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Ale ja nie twierdziłem, że tylko sklejką był kryty - tak jak pisesz konstrukcja skorupowa. Tkanina jakakolwiek nawet w naszych modelach wzmacnia konstrukcję. Nie twierdziłem też, że były dodatkowo szpachlowane bo nie wiem ale z calą pewnością były wykańczane na gładko.
stan_m Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Wg mojej wiedzy samoloty DH Mosquito w produkcji wojennej (tzn. wyprodukowane w czasie IIWW) oklejane finalnie płótnem nie były z następujących powodów: 1. Samoloty montowano z modułów (ok 400 szt) produkowanych w różnych miejscach Anglii a montowanych w cały samolot w dwóch-trzech fabrykach montażówych a więc oklejanie musiało by być wykonane po całkowitym montażu co ewidentnie wydłużyłoby i spowolniłoby proces produkcyjny. A ten samolot był przeznaczony teoretycznie tylko na pięć wylotów bojowych... 2. Przy takiej konstrukcji skorupowej (niezwykle lekkiej, sztywnej i mocnej) jaką miał ten samolot "opłótnianie" klejonego drewna sensu-poza ochroną przed warunkami atmosferycznymi-raczej nie miało...Nie wspominając o dodatkowych setkach kilogramów. 3. Istnieją zdjęcia oryginalnych "wojennych' samolotów wziętych współcześnie do remontu, gdzie z tkaniny na zewnątrz kadłuba i płatów są tylko ząbkowane paski naklejane na miejsca spoin elementów drewnianych oraz obramowania luków technicznych i otworów. 4. Myślę,że najwcześniej w ostatnim roku wojny Mosquito otrzymał "skórę" z tkaniny a to za sprawą zupełnie niespodziewanych małych ilości strat i konieczności konserwacji tych samolotów oraz montowanych wówczas mocniejszych silników napędowych.
TeBe Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Jak się dobrze przyjrzeć (w powiększeniu), to w dwóch zaznaczonych miejscach można dopatrzeć się śladów charakterystycznego splotu tej tkaniny. Zarówno w obrębie wzmocnienia, jak i poza nim. Ale może to artefakt matryca/kompresja jpeg.
Cybuch Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Jak się dobrze przyjrzeć (w powiększeniu), to w dwóch zaznaczonych miejscach można dopatrzeć się śladów charakterystycznego splotu tej tkaniny. Zarówno w obrębie wzmocnienia, jak i poza nim. Ale może to artefakt matryca/kompresja jpeg. moskit.jpg Ale posiałem ziarno. Dyskusja wre. Według mnie , na logikę to musiał być czymś kryty co wzmacniało konstrukcję. My pokrycia balsowe pokrywamy japonem-prawda. Panowie dajcie mi instrukcje jakim programem kompresujecie fotki to przedstawię Wam relacje z budowy SBACH a 342. Wszystkim serdeczne dzięki za dyskusje.
Andrzej Klos Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Napisalem email do wspomnianego wyzej czlowieka z Nowej Zelandii czy caly Mosquito byl pokrtyty plotnem Madapolam. Odpisal bardzo szybko: Yes, all the wood and the rudder. (Tak, wszystkie drewno i ster kierunku). Czolem Andrzej
stan_m Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Napisalem email do wspomnianego wyzej czlowieka z Nowej Zelandii czy caly Mosquito byl pokrtyty plotnem Madapolam. Odpisal bardzo szybko: Yes, all the wood and the rudder. (Tak, wszystkie drewno i ster kierunku). Czolem Andrzej Dzięki Wielkie Andrzeju, Fajnie jest czegoś nowego się dowiedzieć. W rewanżu-filmik o DH Mosquito, gdzie kilka klatek poświęconych jest oklejaniu tkaniną.
Cybuch Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Dzięki Wielkie Andrzeju, Fajnie jest czegoś nowego się dowiedzieć. W rewanżu-filmik o DH Mosquito, gdzie kilka klatek poświęconych jest oklejaniu tkaniną. No fajnie , spór tylko w jednym temacie. Ja tylko pytałem czy widać fakturę płótna a nie czy był nią kryty,bo wiemy , że tak. A jak kompresować fotki nikt nie napisał ,dzięki.
Gość horn3t Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 A jak kompresować fotki nikt nie napisał ,dzięki. wystarczy trochę samozaparcia , silnej woli i poszukać http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32916-jak-wstawia%C4%87-zdj%C4%99cia-na-forum-jako-za%C5%82%C4%85czniki/
Cybuch Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2016 wystarczy trochę samozaparcia , silnej woli i poszukać http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32916-jak-wstawia%C4%87-zdj%C4%99cia-na-forum-jako-za%C5%82%C4%85czniki/ Szukać to trzeba wiedzieć gdzie. Po co wywarzać otwarte drzwi. Wystarczy krótka podpowiedz,wskazówka i po co te złośliwe komentarze,,jestem nowicjuszem na forum a na szukanie szkoda czasu .Czy wszystko tak od razu wiedziałeś. Pozdrawiam.
stema Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 po co te złośliwe komentarze, ,jestem nowicjuszem na forum a na szukanie szkoda czasu . Mentalność Kalego ? Na udzielania wyjaśnień nowicjuszom nie szkoda czasu ? 1
Gość horn3t Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Szukać to trzeba wiedzieć gdzie. Po co wywarzać otwarte drzwi. Wystarczy krótka podpowiedz,wskazówka i po co te złośliwe komentarze,,jestem nowicjuszem na forum a na szukanie szkoda czasu .Czy wszystko tak od razu wiedziałeś. Pozdrawiam. Trudno skoro odebrałeś to jako złośliwość, wszystkiego od razu nie wiedziałam i nadal nie wiem, ale warto szukać bo to forum istnieje już długo i na wiele pytań są już zawarte odpowiedzi jak w linku który podałem.
Cybuch Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Trudno skoro odebrałeś to jako złośliwość, wszystkiego od razu nie wiedziałam i nadal nie wiem, ale warto szukać bo to forum istnieje już długo i na wiele pytań są już zawarte odpowiedzi jak w linku który podałem. Dzięki ,doceniam to i pozdrawiam.
Irek M Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Irek - mówię do autora wątku nie do siebie - na samym początku odpowiedziałem, że na gładko więc odpowiedź miałeś bardzo szybko. zerknij na fotki w necie - w muzeach egzemplarze są wykończone niemal na błysk. Nie były matowe tylko półmatowe.
Cybuch Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Irek - mówię do autora wątku nie do siebie - na samym początku odpowiedziałem, że na gładko więc odpowiedź miałeś bardzo szybko. zerknij na fotki w necie - w muzeach egzemplarze są wykończone niemal na błysk. Nie były matowe tylko półmatowe. Witaj imienniku, OK fajnie mądrych posłuchać. W wolnej chwili pokąbinuje z fotkami.Dzięki koledze Krzysiowi za wskazówki odnośnie wstawiania fotek. Irek - mówię do autora wątku nie do siebie - na samym początku odpowiedziałem, że na gładko więc odpowiedź miałeś bardzo szybko. zerknij na fotki w necie - w muzeach egzemplarze są wykończone niemal na błysk. Nie były matowe tylko półmatowe. Wszystko gra imienniku.Mądrych miło posłuchać. Dzięki Krzysiu za wskazówki odnosnie wstawiania fotek paprabujem. Pozdrowionka. raczej tak , tutaj całkiem dobrze to widać <http://www.cybermodeler.com/aircraft/mosquito/mossie_walk3.shtml> Twoje fotki bardzo wyraźnie wyjaśniają temat. Dzięki.
Cybuch Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Dyskusja była o pokryciu samolotu , temat zakończony. Jak myślicie czemu zawdzięczał swoją taką prędkość.
Irek M Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Opublikowano 16 Kwietnia 2016 Właśnie w dużym stopniu dzięki lekkiej konstrukcji Plus mocne silniki. Jeszcze jako ciekawostka kto nie wiedział - potrafiły się rozklejać w niekorzystnym klimacie dlatego zaprzestano używania kleju kazeinowego zastępując syntetycznymi
Andrzej Klos Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Jak myślicie czemu zawdzięczał swoją taką prędkość. Gladka powierzchnia calego samolotu, stosunkowa mala powierzchnia skrzydel, dobrze opracowana aerodynamika (np bardzo przylegle/ciasne oslony silnikow, uklad srednioplata z malymi oporami inerferencji etc), odpowiedni profil skrzydla.
Irek M Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Były też wady - bardzo duża prędkość lądowania.
Andrzej Klos Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Były też wady - bardzo duża prędkość lądowania. Tak, bo klapy byly mniejesze niz w prototypie po tym jak okazalo sie, ze gondole silnikow byly za krotkie i odrywal sie przeplyw. A
Cybuch Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Gladka powierzchnia calego samolotu, stosunkowa mala powierzchnia skrzydel, dobrze opracowana aerodynamika (np bardzo przylegle/ciasne oslony silnikow, uklad srednioplata z malymi oporami inerferencji etc), odpowiedni profil skrzydla. Właśnie profil, dzięki profilowi laminarnemu Mustang był taki szybki. Jak myslisz jaki profil zastosować w Mosquito. Tak, bo klapy byly mniejesze niz w prototypie po tym jak okazalo sie, ze gondole silnikow byly za krotkie i odrywal sie przeplyw. A Co miałeś na myśli (odrywał się przepływ).
Rekomendowane odpowiedzi