Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale ja nie twierdziłem, że tylko sklejką był kryty - tak jak pisesz konstrukcja skorupowa. Tkanina jakakolwiek nawet w naszych modelach wzmacnia konstrukcję. Nie twierdziłem też, że były dodatkowo szpachlowane bo nie wiem ale z calą pewnością były wykańczane na gładko. 

Opublikowano

Wg mojej wiedzy samoloty DH Mosquito w produkcji wojennej (tzn. wyprodukowane w czasie IIWW) oklejane finalnie płótnem nie były z następujących powodów:

1. Samoloty montowano z modułów (ok 400 szt) produkowanych w różnych miejscach Anglii a montowanych w cały samolot w dwóch-trzech fabrykach montażówych a więc oklejanie musiało by być wykonane po całkowitym montażu co ewidentnie wydłużyłoby i spowolniłoby proces produkcyjny. A ten samolot był przeznaczony teoretycznie tylko na pięć wylotów bojowych...

2. Przy takiej konstrukcji skorupowej (niezwykle lekkiej, sztywnej i mocnej) jaką miał ten samolot "opłótnianie" klejonego drewna sensu-poza ochroną przed warunkami atmosferycznymi-raczej nie miało...Nie wspominając o dodatkowych setkach kilogramów.

3. Istnieją zdjęcia oryginalnych "wojennych' samolotów wziętych współcześnie do remontu, gdzie z tkaniny na zewnątrz kadłuba i płatów są tylko ząbkowane paski naklejane na miejsca spoin elementów drewnianych oraz obramowania luków technicznych i otworów.

4. Myślę,że najwcześniej w ostatnim roku wojny Mosquito otrzymał "skórę" z tkaniny a to za sprawą zupełnie niespodziewanych małych ilości strat i konieczności konserwacji tych samolotów oraz montowanych wówczas mocniejszych silników napędowych.

post-6507-0-03275900-1460461174_thumb.jpg

Opublikowano

Jak się dobrze przyjrzeć (w powiększeniu), to w dwóch zaznaczonych miejscach można dopatrzeć się śladów charakterystycznego splotu tej tkaniny. Zarówno w obrębie wzmocnienia, jak i poza nim. Ale może to artefakt matryca/kompresja jpeg.

 

post-14226-0-75118500-1460479874.jpg

Opublikowano

Jak się dobrze przyjrzeć (w powiększeniu), to w dwóch zaznaczonych miejscach można dopatrzeć się śladów charakterystycznego splotu tej tkaniny. Zarówno w obrębie wzmocnienia, jak i poza nim. Ale może to artefakt matryca/kompresja jpeg.

 

attachicon.gifmoskit.jpg

Ale posiałem ziarno. Dyskusja wre. Według mnie , na logikę to musiał być czymś kryty co wzmacniało konstrukcję. My pokrycia balsowe pokrywamy japonem-prawda. Panowie dajcie mi instrukcje jakim programem kompresujecie fotki to przedstawię Wam relacje z budowy SBACH a 342.

Wszystkim serdeczne dzięki za dyskusje.

Opublikowano

Napisalem email do wspomnianego wyzej czlowieka z Nowej Zelandii czy caly Mosquito byl pokrtyty plotnem Madapolam. Odpisal bardzo szybko:

 

Yes, all the wood and the rudder.  (Tak, wszystkie drewno i ster kierunku).

 

Czolem

Andrzej

Opublikowano

Napisalem email do wspomnianego wyzej czlowieka z Nowej Zelandii czy caly Mosquito byl pokrtyty plotnem Madapolam. Odpisal bardzo szybko:

 

Yes, all the wood and the rudder.  (Tak, wszystkie drewno i ster kierunku).

 

Czolem

Andrzej

Dzięki Wielkie Andrzeju,

Fajnie jest czegoś nowego się dowiedzieć.

W rewanżu-filmik o DH Mosquito, gdzie kilka klatek poświęconych jest oklejaniu tkaniną.

Opublikowano

Dzięki Wielkie Andrzeju,

Fajnie jest czegoś nowego się dowiedzieć.

W rewanżu-filmik o DH Mosquito, gdzie kilka klatek poświęconych jest oklejaniu tkaniną.

No fajnie , spór tylko w jednym temacie. Ja tylko pytałem czy widać fakturę płótna a nie czy był nią kryty,bo wiemy , że tak.

A jak kompresować fotki nikt nie napisał ,dzięki.

Opublikowano

Szukać to trzeba wiedzieć gdzie. Po co wywarzać otwarte drzwi. Wystarczy krótka podpowiedz,wskazówka i po co te złośliwe komentarze,,jestem nowicjuszem na forum a na szukanie szkoda czasu .Czy wszystko tak od razu wiedziałeś. Pozdrawiam.

Opublikowano

po co te złośliwe komentarze,

 

,jestem nowicjuszem na forum a na szukanie szkoda czasu .

Mentalność Kalego ?

Na udzielania wyjaśnień nowicjuszom nie szkoda czasu ?

  • Lubię to 1
Opublikowano

Szukać to trzeba wiedzieć gdzie. Po co wywarzać otwarte drzwi. Wystarczy krótka podpowiedz,wskazówka i po co te złośliwe komentarze,,jestem nowicjuszem na forum a na szukanie szkoda czasu .Czy wszystko tak od razu wiedziałeś. Pozdrawiam.

Trudno skoro odebrałeś to jako złośliwość, wszystkiego od razu nie wiedziałam i nadal nie wiem, ale warto szukać bo to forum istnieje już długo i na wiele pytań są już zawarte odpowiedzi jak w linku który podałem. :)

Opublikowano

Trudno skoro odebrałeś to jako złośliwość, wszystkiego od razu nie wiedziałam i nadal nie wiem, ale warto szukać bo to forum istnieje już długo i na wiele pytań są już zawarte odpowiedzi jak w linku który podałem. :)

Dzięki ,doceniam to i pozdrawiam.

Opublikowano

Irek - mówię do autora wątku nie do siebie :D - na samym początku odpowiedziałem, że na gładko więc odpowiedź miałeś bardzo szybko. zerknij na fotki w necie  - w muzeach egzemplarze są wykończone niemal na błysk. Nie były matowe tylko półmatowe.

Opublikowano

Irek - mówię do autora wątku nie do siebie :D - na samym początku odpowiedziałem, że na gładko więc odpowiedź miałeś bardzo szybko. zerknij na fotki w necie  - w muzeach egzemplarze są wykończone niemal na błysk. Nie były matowe tylko półmatowe.

Witaj imienniku, OK fajnie mądrych posłuchać. W wolnej chwili pokąbinuje z fotkami.Dzięki koledze Krzysiowi za wskazówki odnośnie wstawiania fotek.

Irek - mówię do autora wątku nie do siebie :D - na samym początku odpowiedziałem, że na gładko więc odpowiedź miałeś bardzo szybko. zerknij na fotki w necie  - w muzeach egzemplarze są wykończone niemal na błysk. Nie były matowe tylko półmatowe.

Wszystko gra imienniku.Mądrych miło posłuchać. Dzięki Krzysiu za wskazówki odnosnie wstawiania fotek paprabujem. Pozdrowionka.

raczej tak , tutaj całkiem dobrze to  widać <http://www.cybermodeler.com/aircraft/mosquito/mossie_walk3.shtml>

Twoje fotki bardzo wyraźnie wyjaśniają temat. Dzięki.

Opublikowano

Dyskusja była o pokryciu samolotu , temat zakończony.

Jak myślicie czemu zawdzięczał swoją taką prędkość.

Opublikowano

Właśnie w dużym stopniu dzięki lekkiej konstrukcji Plus mocne silniki. Jeszcze jako ciekawostka kto nie wiedział - potrafiły się rozklejać w niekorzystnym klimacie dlatego zaprzestano używania kleju kazeinowego zastępując syntetycznymi ;)

Opublikowano

Jak myślicie czemu zawdzięczał swoją taką prędkość.

 

Gladka powierzchnia calego samolotu, stosunkowa mala powierzchnia skrzydel, dobrze opracowana aerodynamika (np bardzo przylegle/ciasne oslony silnikow, uklad srednioplata z malymi oporami inerferencji etc), odpowiedni profil skrzydla.

Opublikowano

Były też wady - bardzo duża prędkość lądowania.

 

Tak, bo klapy byly mniejesze niz w prototypie po tym jak okazalo sie, ze gondole silnikow byly za krotkie i odrywal sie przeplyw.

A

Opublikowano

Gladka powierzchnia calego samolotu, stosunkowa mala powierzchnia skrzydel, dobrze opracowana aerodynamika (np bardzo przylegle/ciasne oslony silnikow, uklad srednioplata z malymi oporami inerferencji etc), odpowiedni profil skrzydla.

Właśnie profil, dzięki profilowi laminarnemu Mustang był taki szybki. Jak myslisz jaki profil zastosować w Mosquito. 

Tak, bo klapy byly mniejesze niz w prototypie po tym jak okazalo sie, ze gondole silnikow byly za krotkie i odrywal sie przeplyw.

A

Co miałeś na myśli (odrywał się przepływ).

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.