Skocz do zawartości

RESPECT - z laickiego punktu widzenia


mmarkow

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli zaczynam składanie RESPECT-a w wersji E.

 

Model leży u mnie prawie dwa miesiące i ... wreszcie doczekał się swojej kolejki  :)

 

Trochę czasu zajęło mi wypracowanie wizji wyposażenia i jego ściągnięcie.

 

Wyposażenie:

 

- KST DS125MG - lotki, klapy

- KST DS115MG - V

- Jeti Phasor Race 2026/3600

- Jeti MEZON 165 OPTO Lite

- Jeti SBEC

- GR-16 HOTT

- Kołpak 38/6/0

- Śmigło RF16x17

- Zasilanie - będę ćwiczył od 3 do 6S w wersjach >60C (od 200g do 500g)

 

Nie planuję robić typowej relacji ze składania modelu. Jest fajnie prowadzony temat TOXIC-a.

Modele podobne, wyposażenie również więc i rozwiązania inne być nie mogą.

 

Dodam, że wyposażenie już mam i zmieniał nic nie będę oprócz oczywiście pakietów.

Proszę nie piszcie, że silnik za ciężki, a śmigło za wielkie  :) Tak ma być.

Jak RESPECT będzie latał nie tak jak zamierzałem to wtedy dopiero będę coś zmieniał.

 

Chcę poeksperymentować  ;) I wynikami tych eksperymentów będę chciał się z Wami za jakiś czas podzielić.

 

Jeśli macie pytania techniczne, z chęcią odpowiem.

 

 

post-10390-0-64295700-1462297505_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuuuu .. Kolego .. Śmigło za lekkie, pakiet za szeroki i serwa zbyt tanie ;)

 

Tak poważnie to już wiem dlaczego się wymigałeś i na działce mnie nie odwiedziłeś he he. Sesję zdjęciową z modelem miałeś jak widzę :) :) Żart oczywiśćie, szykuj model, spalinę oczywiśćie też i planuj tak jak rozmawialiśmy. Andrzej się szykuje więc będziemy mieli wsparcie pod każdym względem.

 

Model robi wrażenie !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ... coś o tym wiem, szczególnie jak jestem w upragnionej Polsce. Jak wiesz porządne lotnisko Cię zawsze zaprasza i jesteś mile widziany. Z czasem już różnie bywa, ale w końcu trzeba coś zaklepać bo inaczej będziemy swoje loty tylko na forum i youtubie oglądać, mimo że w tym samym, w końcu malutkim mieście bywamy :) bez zgryźliwości oczywiście :) Damy radę, szykuj i prezentuj bo zapowiada się wyjątkowa konstrukcja. Tylko nie rozpędzaj jej na początku za bardzo bo wiem jak lubisz latać i o ile Twoje nerwy to wytrzymują (albo i widoczne na twarzy wyluzowanie) o tyle model już może nie podołać he he.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam powoli dłubię  :)

 

Wkleiłem półkę, zamontowałem serwa i uruchomiłem V-kę.

 

Żeby zbliżyć się do ustawień zalecanych przez producenta musiałem dać 50% DUAL-a.

Zastanawiam się czy przypadkiem nie zbliżyć się jeszcze na orczyku bliżej osi serwa.

Prześpię się z tym tematem i jutro podejmę decyzję.

 

post-10390-0-37784400-1462476556_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 8mm - stanowczo jest to za dużo.

 

Snapy mam pofrezowane więc nie powinno być problemu, przewiercę jedynie otwory w orczykach.

 

Dzięki Jurku za konkret  :)

 

A jakie odległości zastosować dla lotek i klap?

 

Być może i Rafałowi się do Toxic-a przyda taka informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

W Toxic-u mam 5mm na serwach. Ale możesz mieć inna długość dźwigni w statecznikach. Mnie wyszło za dużo wychylenia wysokości. Zerwał strugi na ogonie po pół pętli. Ale na dobrą sprawę jeszcze nie zacząłem regulacji...

Zrób ramię jak najkrótsze ( na serwie). Zawsze jest jeszcze w nadajniku : ATV - 150%. O.K. - do wykorzystania tylko 125%....

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie odległości zastosować dla lotek i klap?

 

Być może i Rafałowi się do Toxic-a przyda taka informacja.

A do klap to próbuj sam. Ja miałem bardzo krótkie dźwignie od strony klap i lotek. Wiec i musiałem (chciałem) mieć krótkie od strony serw. U ciebie zapewne będą musiały być znacznie dłuższe.

Jurek, ja mam w razie potrzeby na Vce i wychylenia po 9mm. Mimo że do lotu wystarczą 5-6mm, a czasami i mniejsze Pętla to nie wyznacznik czy długość dźwigni jest ok czy nie. Szczególnie gdy latasz rożne rzeczy (nie tylko spokojną termikę) i eksperymentujesz ze ŚĆ. Czasami na wysokości są potrzebne znacznie mniejsze wychylenia niż na kierunku - i co wtedy? Lepiej sobie dodać ten 1mm na dźwigni serwa.

A Rafał...nie słucha czasami co się do niego pisze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Zmierzę ile to na ogonie jest. Faktem jest - że testu 2 pętli nie przeszedł, ale może S.C. miałem zbyt daleki ?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A Rafał...nie słucha czasami co się do niego pisze :)

Słucha ,słucha .Ale ceni też sobie nutę indywidualizmu ,swoje skromne doświadczenie a nie tylko klapki na oczach i robi jak ktoś każe :)

 Marek ,ciąg fachowców za język ,chętnie poczytam wszelakie przydatne informacje i może !  zastosuje ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie dotarł do mnie napęd ... aż klęknąłem  :mellow:

 

 

post-10390-0-69532600-1462552715_thumb.jpg

 

 

Kolejny raz przekonuję się, że mało w życiu widziałem.

 

Przygotowana wcześniej wręga silnikowa powędrowała do kosza.

 

 

post-10390-0-94308800-1462552736_thumb.jpg

 

 

Przez weekend wyrzeźbię nową  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.