Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 Dziękuję za zainteresowanie tematem. Dla przeciętnego 16 latka to na pewno to co proponujesz.  A jakie  ty chłopcze masz doświadczenie w lotach i treningach zawodniczych? Najpierw zalecam pokorę i zasięgnięcie rady u starszych wyjadaczy. Zalecam też,tak jak podczas testu gimnazjalnego czytanie ze zrozumieniem a później wyciąganie wniosków. Czy bez Nawałki nasi doszli by do ćwiećfinału ? Pewnie takie Kapusty same zostają Misczami.

Dałeś się złapać w to co sam napisałeś... 

 

Jeśli za "starszych wyjadaczy" masz na myśli użytkowników forum to bardzo chętnie i z pokorą posłucham kogoś kto mądrze mówi i czynnie startuje, niestety jest tu tylko niewielki odestek takich a reszta nie chce nawet słyszeć o forumowych zabobonach na temat klas zawodniczych. Co do moich treningów, nie powinny one pozwalać na próbę nauki i karcenia mnie skoro nie wiesz czym się aktualnie zajmuje :huh:  Jeśli już pytasz, z pewnością nie puszczam sobie easyglidera na łączce za domem...  Nie o tym jest ten temat, który jest wielkim offtopem. Nadal będzie się ciągnąć bo "doświadczonych" jest wielu ;) Co do gimnazjum, to już troszkę za późno, nawet gdybym był młodszym chłopcem chcącym latać easyglider'em  :) Dystans i zdrowe myślenie. 

Opublikowano

Dałeś się złapać w to co sam napisałeś... 

 

Jeśli za "starszych wyjadaczy" masz na myśli użytkowników forum to bardzo chętnie i z pokorą posłucham kogoś kto mądrze mówi i czynnie startuje, niestety jest tu tylko niewielki odestek takich a reszta nie chce nawet słyszeć o forumowych zabobonach na temat klas zawodniczych. 

 

 Z uwagi że nie nastąpiło jeszcze "czyszczenie tematu" pozwolę sobie na  offtopa. 

Wychowany Mistrza Polski I Europy Juniorów klasy F3J, europejskiej klasy zawodnika w  F5J  to dla ciebie zbyt mało aby mieć zbyt małe doświadczenie do skarcenia słownego zbyt pewnego siebie nastolatka? Czy moje zajęcia z podobnymi do ciebie młodzieńcami na modelarni nie zapewniają mi doświadczenia o zdolnościach i wydolności sportowej polskiej młodzieży? Czy rankingi i wyniki z zawodów europejskich zawierają twoje nazwisko? Czy startowałeś w klasie F3J/F5J pełnowymiarowym modelem i masz jakiekolwiek doświadczenia z lotów zawodniczych? Czy chociaż wiesz ile musiałby zapłacić twój rodzic za rozbity podczas treningów zawodniczy F5J? Czy nie lepiej na początku rozbijać tańsze modele treningowo/zawodnicze? Rasowa wyczynówka tylko pokaże, że pilot "dupa" ale niczego nie wytłumaczy. Czy w ogóle rozumiesz co to jest sport zawodniczy, że bez 12 tyś. na same modele bez osprzętu, bez wliczania kosztów startu to nie masz co myśleć o porządnym miejscu w rankingach F3J/F5J? Czy wreszcie zrozumiesz, że bez wiedzy starych wyjadaczy wszystko może tyle cię kosztować że polegniesz w przedbiegach? Z drugiej strony rozumiem, że młodość uskrzydla i pokonuje wszelkie przeszkody ale także widziałem już zbyt dużo młodych zdolnych, którzy już nie latają z powodu finansów lub arogancji. 

 

I tyle. Oczywiście mogę się mylić lub mieć zbyt małe doświadczenie ale może warto odpowiedzieć sobie na powyższe pytania. 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Przepraszam za OT. Czy znacie jakąś stronę kompendium wiedzy o F5J i F3J (sprzęt, zawody, od czego i jak zacząć)? Nie chciałbym zaśmiecać forum zanim się trochę w tym temacie nie douczę

Opublikowano

rcgroups.com, rc-network.de, coś tam na ukrainie i słowacji (można tez szukac dalej) i to co najważniejsze wybranie sie na zawody i pogaduszki z zawodnikami.

Kto szuka nie błądzi. W Polsce o klasach szybowcowych F3X i F5X w niecie bida...jeśli chodzi o rzeczowe informacje

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ostateczne wyposażenie skompletowane do wersji budżetowej LOFTY'iego prezentuje się następująco:

Silnik - Surpass, C2216-1120KV ~320W / 3S
Regulator - 40A z Bec 5,5V/4A
Akumulatory - Zippy Compact 1000mAh 35C
Serwa - 6xHK939MG ~2,5kg (po testach, na klapach może znajdzie się mocniejsze serwo)

Śmigło - 11x7, węglowe
Kołpak - Ø30mm "hyper spinner"
Logger AltisV4

 

post-226-0-97962300-1476547251_thumb.jpg

 

Dodatkowe skompletowane elementy:
Komplet złącz Xt60

Złącza wtyczek serw
Goldy 3,5mm do podłączenia silnika
dłuższe anteny odbiornika
Podkładki kłowe i śruby skrzydeł (M4)

Wkręcane dźwignie klap
 

post-226-0-28062400-1475226285_thumb.jpg


EDIT:
Powstały już jakiś czas temu stateczniki w wersji węglowej. Profile HT12, HT13, o grubości w zakresie 5,5-7%.
Masa statecznika pionowego: 24,5g, natomiast masa statecznika poziomego: 38g (rozpiętość 80cm). Stateczniki mają zbyt wiele wzmocnień jak na f5j stąd następne sztuki będą odelżone.
post-226-0-72695400-1476547229_thumb.jpg

post-226-0-11460800-1476547230_thumb.jpg

post-226-0-51288900-1476547230_thumb.jpg

EDIT 2:
Model jednak został nieco przeskalowany i z 3,84m urósł do 3,96 :)
post-226-0-07308600-1476547425_thumb.jpg
 

Zapraszam do odwiedzenia i polubienia strony na facebooku, gdzie w pierwszej kolejności pojawiają się informacje o modelach LOFTY i NEXT: http://www.facebook.com/ncomposites

Opublikowano

Kołpak nie wyglądał mi na budżetowy więc zapytałem.

A może cała konstrukcja zmierza w kierunku np. MAX-y Vladimira?

 

Kibicuję i cierpliwie czekam na efekt końcowy  :)

Opublikowano

Kołpak kołpakiem, ale jak dobrze widzę to tkanina z najwyższej półki.

Nie będę ukrywał, że nie rozumiem za bardzo tego projektu.

Wykonanie i materiału użyte do budowy są z najwyższej półki, niektóre podzespoły - patrz kołpak również a wstawiasz taką nędzę jak regulator i serwa. Jeszcze serwa to pół biedy, ale regulator ! Nie szkoda Ci modelu?

 

Co do podobieństw do Maxy to ich niewiele :) ale gdyby nawet to było by nawet dobrze, bo jak równać to do najlepszych Jantar, Stork8, Pike itp.

 

Gratuluje wykonania sobie modelu.

Patrzę z niekłamaną zazdrością bo nie mam ani takich warunków ani umiejętności choć chętnie bym sobie sam robił modele. :D  :ph34r:

Opublikowano

 

A może cała konstrukcja zmierza w kierunku np. MAX-y Vladimira?

 

Maksy mają usterzenie poziome pływające, a tutaj mamy klasyka. Czepiam się szczegółów ale jak zawsze w internecie, kopiowanie nieścisłości prowadzi do powielania nieprawdy. To jest konstrukcja autorska posiadająca cechy....   tu wpisać to co mi się wydaje.

Opublikowano

Maksy mają usterzenie poziome pływające, a tutaj mamy klasyka. 

Wojtek sorry, ale tu delikatnie się pomyliłeś. Maxa ma usterzenie klasyczne. Żeby nie być gołosłownym to wstawiam fotkę.

20161016_185707.jpg

Opublikowano

A po co Konrad do takiego modelu znacznie droższe serwa czy regulator? Dobre serwo na wysokość a z reszta prawie każde se poradzi. Przecież to ma latac wolniej niż szybciej.

I co ma tkanina do serw? Tym bardziej dla producenta który robi Model całkowicie eksperymentalny. Bo taki zawsze jest ten pierwszy.

Opublikowano

Nie bedę gołosłowny dotyczy to Maxy czy Maxy PRO?

Pro. :)

 

A po co Konrad do takiego modelu znacznie droższe serwa czy regulator? Dobre serwo na wysokość a z reszta prawie każde se poradzi. Przecież to ma latac wolniej niż szybciej.

I co ma tkanina do serw? Tym bardziej dla producenta który robi Model całkowicie eksperymentalny. Bo taki zawsze jest ten pierwszy.

I dla tego napisałem że serwa to pal sześć byle tak jak piszesz na wysokość dać przewidywalne.

A co ma tkanina a no to że jest zajebiście droga więc domniemywam że skoro była kasa na tak drogą tkaninę to te 50-100 zł na serwo więcej też mogło by się znaleźć nie wspominając o regulatorze.

 

A co to za różnica czy to eksperymentalny model czy docelowy, skoro może się już przy starcie rozdupcyć :P przez spalone serwo.

Serwa powinny być przewidywalne nie mylić z drogimi.

Opublikowano

Ty to Konrad jednak znawca jesteś. Widzę "zajebiscie" drogie stateczniki i co? To teraz juz wszyscy tak strasznie drogo je robią? Ojoj

Ten model tak wolno lata ze jak nawet 3 serwa w skrzydłach padną to tym da sie spokojnie wylądowac

Opublikowano

Ten model tak wolno lata ze jak nawet 3 serwa w skrzydłach padną to tym da sie spokojnie wylądowac

Tak wiem że jesteś mistrzem i jak serwo zrobi zwarcie i to nie jedno bez problemu wylądujesz. Hm... 

Opublikowano

Kontad...pierwszy post

Ile razy Ci serwo zrobiło zwarcie i przez to rozbiłeś model?Wolnolatajacy. A ile razy bez rozbicia?

Albo ile razy Ci die zepsuło. Bo o to prościej.

Ja bym dał troche inne serwa, ale nie ze względu na jakość tylko na precyzję ustawień. Choć serwo to nie wszystko. Ale ja to na tym punkcie jesteś skrzywiony.

 

A tak przy okazji...mam serwa za grubą kasę co sie palą czasami nawet w locie. Nawet ponoć markowe. Ale i tak będę je używał :) to ci dopiero dylemat.

Opublikowano

Jurek padało mi sporo serw w skrzydełkach w EG Prop w TS II. Serwa się paliły niebieskim dymem i robiły zwarcie aż odbiornik padł. W drugim przypadku serwo się zjaroało i zostało z jedną lotka uniesiona do góry. W kolejnym chyba serwo zjarało regulator bo nic innego nie padło poza serwem i regulatorem. To wszystko było na serwach budżetowych.

 

Po przejściu już na laminaty zacząłem wsadzać trochę lepsze choć też z budżetowej półki. Dopiero po przejściu na duże modele zacząłem wsadzać z górnej półki budżetowej  :)

Mi chodzi o to żeby model w który zostało włożone mnóstwo pracy i serca nie poszedł do śmietnika przez właśnie taki głupi przypadek z serwem, które zrobiło zwarcie. 

 

Jurek ale Ty swoje serwa bardzo mocno eksploatujesz. Serwa dostają w kość, a że się palą markowe drogie, cóż nic innego nie jesteś w stanie zrobić. Zrobiłeś wszystko co możliwe i już. Spaliło się? Hm.. to po prostu pech.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.