Jump to content

Recommended Posts

Nigdy nie mieszaj linku video 1,2G z Frsky 2,4G bo będą kłopoty pomimo stosowania filtrów, jeżeli chcesz 1,2G to tylko z elres.

Negatywne opinie wystawiają ci co się nie bawili w 5,8G ja próbowałem obu i ostatecznie zostałem przy 5,8G ze względu na lepszy obraz i większą poręczność (wszystko jest mniejsze) a zależało mi na mobilności zestawu.

 

post-10282-0-96178800-1467091761_thumb.jpg

 

 

W copterze mam założony nadajnik TS353 400mW i kamerę Sony SH na odbiór monitor z Diversity z DVR anteny to bacik i panelowa, samolotem lecę do 4km a copterem do 2,5km na wysokości 80-120m, przy zachowaniu w\w mobilności.  Zasięg można zwiększyć ale trzeba już taszczyć ze sobą stojak i inne anteny.

Właściwie to podczas dwuletniej eksploatacji, bardzo rzadko przekraczałem odległość 1,5km bo nie widziałem potrzeby a na biciu rekordów mi nie zależy.

 

Film z lotu copterem

 

 

i jeszcze takie kieszonkowe FPV do założenia w "tri minuty" na dowolny model ;)

 

post-10282-0-79102900-1467092976_thumb.jpg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mnie trochę pocieszyłeś i skoro używasz i Jesteś zadowolony z 5,8 ghz to i ja taki zestaw kupie, również nie zamierzam bić rekordów a tylko sobie polatać :-) dzięki za info, biorę się zaraz za GPS'a

 

 

Konfiguracja odbyła się bezproblemowo przez konwerter usb-rs, position hold, loiter działają idealnie :-D

 

 

 

 

Mały update, kupiłem lipola jednak, Turnigy 4s 10000Mah

 

troche danych:

Minimum Capacity: 10000mAh
Configuration: 4S1P / 14.8V / 4Cell
Constant Discharge: 10C
Peak Discharge (10sec): 20C
Pack Weight: 804g
Pack Size: 160 x 65 x 36mm
Charge Plug: JST-XH
Discharge Plug: XT90

 

efekt taki, że polatałem z 10-15 minut spokojnie, bez szaleństw a potem "wisiałem" co łącznie dało czas 44m 46s do 1 piknięcia (buzzer ustawiony 3,4v) myślę, że przy takiej konstrukcji to całkiem ok, kupie jeszcze 1 taki pakiet na zapas i jeden 5000mah do pośmigania :-)

Edited by morfeusz1987

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowa konfiguracja, oktokopter X8 który powstał na bazie wcześniejszego projektu, rozbudowany o dodatkowe silniki , na razie odbył 10 minutowy lot dziewiczy jak najbardziej z pozytywnym skutkiem.

 

IMG_20161222_204629.jpg

 

Wzbogacony o małe, ale elektryczne podwozie sterowane barometrem (projekt własny) oraz oświetlenie na ledach ws2811 i zestaw FPV

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By mass
      Cześć, mam pewien problem dotyczący pracy silnika w moim quadrocopterze. Podczas lotów w końcówce przedniego sezonu dron dziwnie się zachowywał - mianowicie mogłem się bez problemu nim wzbić dość wysoko, ale podczas opadania jakby tracił moc na silnikach i bardzo szybko opadał robiąc kilka twardych lądowań. Od tamtego czasu nim nie latałem i teraz wiedząc, że było coś nie tak poświęciłem mu więcej uwagi na przegląd wszystkich podzespołów. Wymieniłem pakiet 3S na nowy, dokupiłem śmigła, ponieważ poprzednie były już nieco postrzępione i wgrałem od nowa firmware do APM, przeprowadziłem konfigurację i wykonałem kalibrację ESC.
       
      Wczoraj chciałem wykonać próbny lot i zauważyłem dziwne zjawisko. Mianowicie po uzbrojeniu jeden z silników wyraźnie wolniej się kręci, po odjęciu gazu zatrzymuje się jako pierwszy - reszta równocześnie. Przy kręceniu nim w palcach nie czuć, żadnego oporu ani bicia. Wróciłem do domu i wykonałem jeszcze raz kalibrację ESC i tutaj zauważyłem dziwną sprawę - podczas kalibracji wydaje mi się, że ten silnik pracuje prawidłowo - prędkość obrotów podczas obserwacji nie różni się od pozostałych, wszystkie silniki zatrzymują się razem. Natomiast przy uzbrajaniu nadal ten silnik kręci się wolniej.
       
      Nie mam pojęcia co mogło nawalić, czy macie jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?
       
      Poniżej przedstawiam filmiki pracy silników z uzbrojenia przed lotem i z kalibracji ESC (podczas oglądania proszę zwrócić uwagę na silnik numer 2)
      Połączenie silników zgodnie z dokumentacją ze strony ardupilot:

       
      Filmik z uzbrojenia: https://youtu.be/eHcZgZyioUw
      Filmik z kalibracji: https://youtu.be/bHeL1jfuQ_U
    • By mass
      Cześć wszystkim, kilka dni temu wybrałem się na lot moim quadcopterem - złożyłem go jakiś rok temu i do tej pory o dziwo obyło się bez większych problemów, co najwyżej połamanych kilka śmigieł Jednakże ten ostatni lot był bardzo dziwny i niepokojący, latałem sobie przez kilka minut na AltHold wiedząc, że mam jeszcze jakieś 5min lotu do końca pakietu przeszedłem sobie na Loiter i wzniosłem kilkadziesiąt metrów, żeby uchwycić na kamerze okolice przed lądowaniem. Gdy copter był już na odpowiedniej dla mnie wysokości zacząłem się obracać w okół jego własnej osi i wtedy nastąpiło dziwne zdarzenie nagle zaczął szybko opadać w dół - nie było żadnego bujnięcia przekręcenia na bok po prostu leciał w dół w ustabilizowanej pozycji (co daje mi do myślenia, że mogę wykluczyć wyłączenie na chwile jakiegoś z silników) zupełnie tak jakby nie miał siły utrzymać się w tej pozycji i brakowało mu mocy. Podczas spadania miałem nie wiele czasu na reakcję w panice przeszedłem na Stabilize, drążek na maks i przy upadaniu wydaje mi się, że coś zaczął regować ale chyba było za późno, żeby zniwelować tą prędkość jakiej nabrał podczas opadania i kolokwialnie mówiąc walnął na kostkę, ale ciągle będąc ustabilizowanym (w sensie spadał równolegle do podłoża) także upadł na nogi i obdarł się jedynie gimbal pod spodem - reszta sprzętu wydaje się być ok. Nie mam pojęcia co się mogło stać, a takie zdarzenie ciężko zlekceważyć - czy macie może jakieś pomysły co mogło być przyczyną takiego wypadku?

      Pobrałem również logi z tego lotu, jednakże z racji że nie miałem za dużego doświadczenia do tej pory z kraksami to mało mi one mówią:
      Log File D:\Program Files (x86)\Mission Planner\logs\QUADROTOR\1\2017-07-06 21-39-57.log Size (kb) 1343.6279296875 No of lines 17830 Duration -1 day, 15:46:54 Vehicletype ArduCopter Firmware Version V3.2.1 Firmware Hash 36b405fb Hardware Type Free Mem 0 Skipped Lines 0 Test: Autotune = NA - Test: Brownout = FAIL - Truncated Log? Ends while armed at altitude 20.71m Test: Compass = GOOD - No MAG data, unable to test mag_field interference Test: Dupe Log Data = GOOD - Test: Empty = GOOD - Test: Event/Failsafe = GOOD - Test: GPS = GOOD - Test: IMU Mismatch = UNKNOWN - No IMU log data Test: Motor Balance = UNKNOWN - Test: Parameters = GOOD - Test: PM = NA - Test: Pitch/Roll = NA - Test: Thrust = NA - Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v Dwie linie które przykuły moją uwagę to:
      Test: Brownout = FAIL - Truncated Log? Ends while armed at altitude 20.71m
      Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v
       
      Tak patrząc to sugeruje mi to jakiś zanik napięcia/zasilania? Pakiet jeszcze miał kilka minut lotu na pewno, a po za tym gdyby było niskie napięcie to mam ustawiony alarm na 3.6V na cele.
      Z góry dziękuję za wszelkie rady/sugestie
      Dodam, że porównując poprzednie logi z lotów powtarza się ten błąd: Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v
      Natomiast ten wcześniejszy Test: Brownout był zawsze = GOOD -, wysokość z loga w dnu kraksy (20.71m) mogłaby się zgadzać mniej więcej z tym kiedy miałem to zdarzenie.
    • By szymonSanok
      Witam, jestem na tym forum nowy, ale już co nieco przeglądnąłem wątki oraz zgłębiłem podstawy modelarstwa, jednakże połączenie arduino i aparatury sterującej oraz silników z regulatorami sprawia mi jeszcze troszkę problemów. A mianowicie: wszystko już reaguje na aparaturę, silniki przyśpieszają itd, problem jednak jest w tym, że nie robią one tego równomiernie, a dokładniej, że jeden z silników, aby zaczął się kręcić wymaga dużo większego wychylenia przepustnicy od poprzednich. Podejrzewam złe zaprogramowanie regulatorów, ponieważ w trakcie podłączania baterii 3 silniki "pikają" po dwa razy a tej jeden tylko raz. Drugim problemem jest to, że lubią się zawiesić (tzn kręcą się pomimo ustawienia przepustnicy za 0) w momencie gdy zrobię to gdy quadcopter nie jest w pozycji horyzontalnej. Poniżej zamieszczam link do dokumentacji całego quadcoptera, aby łatwiej było się zapoznać z tym jak jest zbudowany i jak działa.
      Liczę na Waszą pomoc lub sugestie Pozdrawiam!
       
      Dokumentacja:
      https://docs.google.com/document/d/1EJwOQfFyyUpuTLndOahr4K0CBDsZuEMtVzzbAPM24Xg/edit?usp=sharing
       
      @Update, dron już zaczyna się poziomować, i reagować szybciej na aparaturę, pomogła zmiana częstotliwości na jakiej przetwarzane były impulsy w arduino. Pojawił się za to kolejny problem objawiający się tym, że moc na silniki nie jest przekazywana równomiernie. Tzn jeden z silników potrzebuje dużo więcej "gazu", żeby w ogóle zaczął się kręcić. Czy może być to wina źle zlutowanych kabli lub niedokładnych połączeń na konektorkach? Pozdrawiam!
    • By m_actuna
      Lubicie promocje ? Kody rabatowe ? Super okazje ?
      No, a kto nie lubi ?!
      Zaczynamy zabawę.
      1. Wchodzimy na: www.sklep.actuna.pl
      2. Kategoria: PROMO
      3. Wybieramy to co nas interesuje i dodajemy do koszyka !
      4. Podczas realizacji zamówienia zaznaczamy, iż posiadamy kupon rabatowy i wpisujemy:
      XPROMO
      5. Co się dzieje ? Wartość koszyka zmniejsza się o 10% !
      Żeby nie było za łatwo, ciekawiej i abyście czasami do nas zaglądali - kod rabatowy oraz asortyment, którego tyczy będzie zmieniać się co tydzień !!
      ZAPRASZAMY DO ZAKUPÓW !!


       
    • By AndyCopter
      Całkiem niedawno, może 2-3 lata temu, gdy poszukiwałem nowego stabilizatora lotu do samolotów, dałem się skusić na CC3D. Był to jeszcze wczesny etap projektu, dlatego po kilku eksperymentach, zaniechałem interesowania się dalszymi losami tegoż.
      Latem, nabyłem jednak nową(?!) wersję CC3D w wersji Atom. Mniejsza płytka, zgrabniejsza i nawet ze złączem USB do zarządzania.
      Niestety, po pierwotnym projekcie OpenPilot pozostały wspomnienia, upadł a nawytrwalsi deweloperzy spotkali się w projekcie LibrePilot. I było by świetnie, gdyby nie fakt, że obecny projekt, jest kalką poprzedniego. Szkoda tylko, że do odrysowywania, użyli niewłaściwej strony.... Tak więc CC3D Atom ląduje w koszu, dla kolejnych chybionych wynalazków.
      Ale do rzeczy.
      3DRobotics, ze swoim APM, dzielnie służył mi od lat. Niestety obecnie uznano już tę platformę za przestarzałą, i wycofano się ze wsparcia dla Ardupilot'a.
      Tak więc - po przydługim wstępie, pozostaje ponownie przyjżeć się "nowościom" na rok 2017-ty.
       
      Tylko co wybrać tym razem i dlaczego ?
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.