Jump to content

Recommended Posts

Projekt quadrocoptera o rozstawie osi silników 850mm

*rurki alu 20mm
*mocowania silników aluminiowo karbonowe http://www.aliexpress.com/snapshot/7685708169.html?orderId=75331761030628
*silniki RcTimer 5010 360KV
*śmigła RcTimer 17x5x5
*centerplate karbon
*ESC DYS 20A SimonK
*tymczasowo kontroler APM 2.8 (będzie pixhawk)
*jak wszystko pójdzie wedle myśli to wylądują na pokładzie ogniwa panasonica
*aparatura WF09 z modułem FrSky DFT 2,4Ghz (domyślnie pojawi się LRS)

Waga ramion z mocowaniami, silnikami i śmigłami to 720g (wiem że dużo i na węglu byłoby mniej ale ma być alu)
szacuje, ze waga całości wyniesie 1100g bez baterii

Przede wszystkim stawiam na wygląd, ma być prosty, estetyczny, bez widocznych przewodów itp.
Będzie to moja 1 platforma FPV

FHD0159.JPG

FHD0160.JPG

IMG_20160603_162431.jpg

IMG_20160603_162453.jpg

IMG_20160603_162518.jpg

IMG_20160603_162518.jpg

IMG_20160603_174850.jpg

IMG_20160605_180158.jpg

02.jpg


IMG_20160607_155157.jpg

IMG_20160607_163205.jpg

IMG_20160607_193145.jpg

IMG_20160607_193130.jpg

IMG_20160607_193122.jpg

 

IMG_20160613_204820.jpg

 

IMG_20160610_182157.jpg

 

IMG_20160624_155947.jpg

 

asasssssssssssssssssssssssssss.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do czego docelowo chcesz używać tej platformy? Planujesz jakiś gimbal i nagrywanie?

 

Ja się zastanawiam nad wymianą swoich DJ2212 920KV na coś z mniejszym KV , polecasz te RC Timery?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do czego docelowo chcesz używać tej platformy? Planujesz jakiś gimbal i nagrywanie?

 

Ja się zastanawiam nad wymianą swoich DJ2212 920KV na coś z mniejszym KV , polecasz te RC Timery?

Tak jak pisałem  wyżej, będzie to platforma fpv z gimbalem i gopro na pokładzie, co do rctimerow, są to silniki budżetowe i wielu narzeka, ale 360kv są modelem nowym i już maja oski 5mm a pozostałe maja 3mm co jest trochę lipne,co do wyważenia, trafiły mi się egzemplarze całkiem spoko, jedyne do czego się doczepie to łożyska które już po paru lotach zaczynają hałasować, ale poszukam porcelanowych i wymienie, dodam jeszcze ze zamawialem je prosto od producenta :-) do tego maja mały pobór energii i na 17 śmigłach radzą sobie bardzo dobrze, spodziewałem się ze wyjdzie z tego platforma ociężała ale szczerze NIE JEST dużo gorzej niż w poprzednim copterze na śmigłach 11. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planujesz zasilanie z ogniw Li-ion :blink: chyba w tym setupie 4S nie wystarczy więc waga będzie nie do zaakceptowania o ile w ogóle się podniesie.

Druga sprawa to Liionki bardzo nie lubią stałego obciążenia nawet przy 50% wydajności prądowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są ogniwa Panasonica o wydajności 10a a w pakiecie 4s4p daje 40a a pobor to 12a w szpilkach 30 poza tym ludzie latają z dobrymi osiagami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już są ogniwa o wydajności 20A https://e-dym.pl/pl/akumulatory-i-ladowarki/1646-akumulator-18650-lg-hg2-3000mah.html ludzie latają z dobrymi wynikami ale samolotami, o copterach mało słychać, ale myślę że 4S to trochę mało jak na 360kV ale to wiem tylko z teorii

Osobiście w typowym F450 przekroczyłem 30min lotu, ale.....

 

Ogniwa 2x3S2P

 

post-10282-0-46530600-1467028192_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już są ogniwa o wydajności 20A https://e-dym.pl/pl/akumulatory-i-ladowarki/1646-akumulator-18650-lg-hg2-3000mah.html ludzie latają z dobrymi wynikami ale samolotami, o copterach mało słychać, ale myślę że 4S to trochę mało jak na 360kV ale to wiem tylko z teorii

 

 

 

Oj kolego mylisz się i to bardzo,ze w copterach mało słychać, raczej bym powiedział ze nie są tak popularne ze względu na cenę niz to ze się nie sprawdzają

 

przykład (mój setup napedu)  http://diydrones.com/profiles/blog/show?id=705844%3ABlogPost%3A1373215&commentId=705844%3AComment%3A1430146&xg_source=activity

 

pozatym li-ion to tylko opcja, zobacze jak wyjdzie wszystko wagowo z reszta gratów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież to jest konstrukcja tylko do "bicia rekordu" twój z tym planowanym zasilaniem będzie dochodzić do 2kg i te planowane Liionki nie wyrobią, nie mówiąc już o podwieszeniu czegokolwiek. Tyle z moich doświadczeń, ale może Ci się uda, mnie nie wyszło, ten F450 wisiał ponad 30min ale o dołożeniu 100g, czy swobodnym lataniu nie było mowy.

Próbowałem też z 250-tką na 2S i to samo - długo wisi ale lepiej nie latać :(, ale świat idzie naprzód i kto wie.

Stosuję w samolotach i prędzej się zmęczę lataniem niż zabraknie paliwa loty 1,15-1,5godz to standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się zastanawiam, czy zasadne jest mocowanie regulatorów tuż pod silnikami. Czyli w miejscu najbardziej narażonym na urazy. To właśnie końcówkami ramion drony najczęściej "kretują".

Nie lepiej je przesunąć bliżej kadłuba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się zastanawiam, czy zasadne jest mocowanie regulatorów tuż pod silnikami. Czyli w miejscu najbardziej narażonym na urazy. To właśnie końcówkami ramion drony najczęściej "kretują".

Nie lepiej je przesunąć bliżej kadłuba?

Masz racje, ale to było foto na esc redox, teraz są Dys'y schowane w rurkach :-)

 

Co do kolegi Pietuch, trochę mi namieszałeś w głowie i Tb również muszę przyznać racje, nastawiłem się trochę do Twojej wypowiedzi jak do hejta ale wziąłem kalkulator do łapki i jednak zostane przy Li-polach, są tańsze więc kupie na zapas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam kolegi "Pietucha" ale ja bym zaufał jemu bo ma duże doświadczenie i dobrze radzi. Te silniki wydają się być chyba troszkę za słabe do tak dużej maszyny. Dla przykładu od tygodnia mam używanego koptera i jego masa z gimbalem i Gopro to 1700 gram latam na pakiecie Lipo 5000 4S i przy spokojnym locie osiągam tylko 12-13 min. Łączna waga to ok 2300g. A silniki są zdecydowanie mocniejsze. Gimbal zasilany oddzielnym pakietem. Regulatory ukryte w środku ramy już się sprawdziło w głębokich chaszczach :).

 

Tak to wygląda

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam kolegi "Pietucha" ale ja bym zaufał jemu bo ma duże doświadczenie i dobrze radzi. Te silniki wydają się być chyba troszkę za słabe do tak dużej maszyny. Dla przykładu od tygodnia mam używanego koptera i jego masa z gimbalem i Gopro to 1700 gram latam na pakiecie Lipo 5000 4S i przy spokojnym locie osiągam tylko 12-13 min. Łączna waga to ok 2300g. A silniki są zdecydowanie mocniejsze. Gimbal zasilany oddzielnym pakietem. Regulatory ukryte w środku ramy już się sprawdziło w głębokich chaszczach :).

 

W obecnej konfiguracji maja niewielką nadwyżkę mocy, jeśli będą problemy z  mocą silników to dokupię kolejny zestaw 4 silników i zrobię okcokopter, najbardziej zależy mi na fpv, jeśli nie poradzi sobie z gimbalem to cóż, będzie trzeba z niego zrezygnować, ewentualnie będę montował jeśli będzie potrzeba video w lepszej jakości kosztem czasu. Koptery niestety nie samoloty, pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć mimo szczerych chęci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli zmieści się w 2kg to wg mnie moc na styk bo producent podaje parametry przy 14V jeżeli dobrze odczytałem a najwięcej wyciąga się z pakiet u przy 4..do 3.8V na cele tak mają moje pakiety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli zmieści się w 2kg to wg mnie moc na styk bo producent podaje parametry przy 14V jeżeli dobrze odczytałem a najwięcej wyciąga się z pakiet u przy 4..do 3.8V na cele tak mają moje pakiety

 

Zobaczymy, jak to będzie, kupie li-pola na próbę 10A, dociążę by zasymulować gimbala z kamerą i będą testy. Jutro lub pojutrze dotrze do mnie ublox m8n z chin więc narazie się tym zajmę a po wypłacie będziemy kombinować, dodam tylko,że jak się zamknę w czasie 20-30 minut spokojnego latania to się i tak ucieszę, mógłbym jeszcze ramiona alu wymienić na karbon i skrócić co by też pewnie pozytywnie wpłynęło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skracać raczej nie bo niewiele zaoszczędzisz jak to będzie karbon, a zawsze to trochę stabilniej będzie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz racje, ale to było foto na esc redox, teraz są Dys'y schowane w rurkach :-)

 

Co do kolegi Pietuch, trochę mi namieszałeś w głowie i Tb również muszę przyznać racje, nastawiłem się trochę do Twojej wypowiedzi jak do hejta ale wziąłem kalkulator do łapki i jednak zostane przy Li-polach, są tańsze więc kupie na zapas.

 

Ktoś na RCFPV złożył pakiet z tych ogniw o wydajności 20A, biurkowe testy wyszły pozytywnie ale jak w praktyce to się nie pochwalił.

Pakiety Liion wychodzą drożej w zakupie ale mają 500-1000 ładowań więc w sumie okazują się tańsze.

Znalazłem te moje boje z nowym zasilaniem http://pfmrc.eu/index.php?/topic/49404-nowe-zasilanie-czyli-tanio-d%C5%82ugo-i-daleko/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś na RCFPV złożył pakiet z tych ogniw o wydajności 20A, biurkowe testy wyszły pozytywnie ale jak w praktyce to się nie pochwalił.

Pakiety Liion wychodzą drożej w zakupie ale mają 500-1000 ładowań więc w sumie okazują się tańsze.

Znalazłem te moje boje z nowym zasilaniem http://pfmrc.eu/index.php?/topic/49404-nowe-zasilanie-czyli-tanio-d%C5%82ugo-i-daleko/

 

 

Przeczytałem wątek i morał jednak, że zostanę przy lipolach bo jak Piszesz, miały by sens gdyby to co w kalkulacji było zgodne z faktem, a mój "ufolek" będzie dość mocno obciążony. Będę szukać najlżejszych pakietów i tyle.

 

Mógłbyś mi doradzić w jaki tor wideo uderzyć, bo tu mam kompletny mętlik w głowie. Moja aparatura to WFT09 (klon futaby9Ch) z modułem frsky dft 2,4 ghz, i naczytałem sie o 5,8Ghz tyle negatywnych opini, ze nie wiem już czy nie zmienić nadajnika na LRS'a i tor 1,2 Ghz, bo ponoć 1,2Ghz nie bardzo się lubi z Frsky'em, z kolei zmiana nadajnika apki kiepsko mi pasuje bo mam dosłownie garść odbiorników do niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By mass
      Cześć, mam pewien problem dotyczący pracy silnika w moim quadrocopterze. Podczas lotów w końcówce przedniego sezonu dron dziwnie się zachowywał - mianowicie mogłem się bez problemu nim wzbić dość wysoko, ale podczas opadania jakby tracił moc na silnikach i bardzo szybko opadał robiąc kilka twardych lądowań. Od tamtego czasu nim nie latałem i teraz wiedząc, że było coś nie tak poświęciłem mu więcej uwagi na przegląd wszystkich podzespołów. Wymieniłem pakiet 3S na nowy, dokupiłem śmigła, ponieważ poprzednie były już nieco postrzępione i wgrałem od nowa firmware do APM, przeprowadziłem konfigurację i wykonałem kalibrację ESC.
       
      Wczoraj chciałem wykonać próbny lot i zauważyłem dziwne zjawisko. Mianowicie po uzbrojeniu jeden z silników wyraźnie wolniej się kręci, po odjęciu gazu zatrzymuje się jako pierwszy - reszta równocześnie. Przy kręceniu nim w palcach nie czuć, żadnego oporu ani bicia. Wróciłem do domu i wykonałem jeszcze raz kalibrację ESC i tutaj zauważyłem dziwną sprawę - podczas kalibracji wydaje mi się, że ten silnik pracuje prawidłowo - prędkość obrotów podczas obserwacji nie różni się od pozostałych, wszystkie silniki zatrzymują się razem. Natomiast przy uzbrajaniu nadal ten silnik kręci się wolniej.
       
      Nie mam pojęcia co mogło nawalić, czy macie jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?
       
      Poniżej przedstawiam filmiki pracy silników z uzbrojenia przed lotem i z kalibracji ESC (podczas oglądania proszę zwrócić uwagę na silnik numer 2)
      Połączenie silników zgodnie z dokumentacją ze strony ardupilot:

       
      Filmik z uzbrojenia: https://youtu.be/eHcZgZyioUw
      Filmik z kalibracji: https://youtu.be/bHeL1jfuQ_U
    • By mass
      Cześć wszystkim, kilka dni temu wybrałem się na lot moim quadcopterem - złożyłem go jakiś rok temu i do tej pory o dziwo obyło się bez większych problemów, co najwyżej połamanych kilka śmigieł Jednakże ten ostatni lot był bardzo dziwny i niepokojący, latałem sobie przez kilka minut na AltHold wiedząc, że mam jeszcze jakieś 5min lotu do końca pakietu przeszedłem sobie na Loiter i wzniosłem kilkadziesiąt metrów, żeby uchwycić na kamerze okolice przed lądowaniem. Gdy copter był już na odpowiedniej dla mnie wysokości zacząłem się obracać w okół jego własnej osi i wtedy nastąpiło dziwne zdarzenie nagle zaczął szybko opadać w dół - nie było żadnego bujnięcia przekręcenia na bok po prostu leciał w dół w ustabilizowanej pozycji (co daje mi do myślenia, że mogę wykluczyć wyłączenie na chwile jakiegoś z silników) zupełnie tak jakby nie miał siły utrzymać się w tej pozycji i brakowało mu mocy. Podczas spadania miałem nie wiele czasu na reakcję w panice przeszedłem na Stabilize, drążek na maks i przy upadaniu wydaje mi się, że coś zaczął regować ale chyba było za późno, żeby zniwelować tą prędkość jakiej nabrał podczas opadania i kolokwialnie mówiąc walnął na kostkę, ale ciągle będąc ustabilizowanym (w sensie spadał równolegle do podłoża) także upadł na nogi i obdarł się jedynie gimbal pod spodem - reszta sprzętu wydaje się być ok. Nie mam pojęcia co się mogło stać, a takie zdarzenie ciężko zlekceważyć - czy macie może jakieś pomysły co mogło być przyczyną takiego wypadku?

      Pobrałem również logi z tego lotu, jednakże z racji że nie miałem za dużego doświadczenia do tej pory z kraksami to mało mi one mówią:
      Log File D:\Program Files (x86)\Mission Planner\logs\QUADROTOR\1\2017-07-06 21-39-57.log Size (kb) 1343.6279296875 No of lines 17830 Duration -1 day, 15:46:54 Vehicletype ArduCopter Firmware Version V3.2.1 Firmware Hash 36b405fb Hardware Type Free Mem 0 Skipped Lines 0 Test: Autotune = NA - Test: Brownout = FAIL - Truncated Log? Ends while armed at altitude 20.71m Test: Compass = GOOD - No MAG data, unable to test mag_field interference Test: Dupe Log Data = GOOD - Test: Empty = GOOD - Test: Event/Failsafe = GOOD - Test: GPS = GOOD - Test: IMU Mismatch = UNKNOWN - No IMU log data Test: Motor Balance = UNKNOWN - Test: Parameters = GOOD - Test: PM = NA - Test: Pitch/Roll = NA - Test: Thrust = NA - Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v Dwie linie które przykuły moją uwagę to:
      Test: Brownout = FAIL - Truncated Log? Ends while armed at altitude 20.71m
      Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v
       
      Tak patrząc to sugeruje mi to jakiś zanik napięcia/zasilania? Pakiet jeszcze miał kilka minut lotu na pewno, a po za tym gdyby było niskie napięcie to mam ustawiony alarm na 3.6V na cele.
      Z góry dziękuję za wszelkie rady/sugestie
      Dodam, że porównując poprzednie logi z lotów powtarza się ten błąd: Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v
      Natomiast ten wcześniejszy Test: Brownout był zawsze = GOOD -, wysokość z loga w dnu kraksy (20.71m) mogłaby się zgadzać mniej więcej z tym kiedy miałem to zdarzenie.
    • By szymonSanok
      Witam, jestem na tym forum nowy, ale już co nieco przeglądnąłem wątki oraz zgłębiłem podstawy modelarstwa, jednakże połączenie arduino i aparatury sterującej oraz silników z regulatorami sprawia mi jeszcze troszkę problemów. A mianowicie: wszystko już reaguje na aparaturę, silniki przyśpieszają itd, problem jednak jest w tym, że nie robią one tego równomiernie, a dokładniej, że jeden z silników, aby zaczął się kręcić wymaga dużo większego wychylenia przepustnicy od poprzednich. Podejrzewam złe zaprogramowanie regulatorów, ponieważ w trakcie podłączania baterii 3 silniki "pikają" po dwa razy a tej jeden tylko raz. Drugim problemem jest to, że lubią się zawiesić (tzn kręcą się pomimo ustawienia przepustnicy za 0) w momencie gdy zrobię to gdy quadcopter nie jest w pozycji horyzontalnej. Poniżej zamieszczam link do dokumentacji całego quadcoptera, aby łatwiej było się zapoznać z tym jak jest zbudowany i jak działa.
      Liczę na Waszą pomoc lub sugestie Pozdrawiam!
       
      Dokumentacja:
      https://docs.google.com/document/d/1EJwOQfFyyUpuTLndOahr4K0CBDsZuEMtVzzbAPM24Xg/edit?usp=sharing
       
      @Update, dron już zaczyna się poziomować, i reagować szybciej na aparaturę, pomogła zmiana częstotliwości na jakiej przetwarzane były impulsy w arduino. Pojawił się za to kolejny problem objawiający się tym, że moc na silniki nie jest przekazywana równomiernie. Tzn jeden z silników potrzebuje dużo więcej "gazu", żeby w ogóle zaczął się kręcić. Czy może być to wina źle zlutowanych kabli lub niedokładnych połączeń na konektorkach? Pozdrawiam!
    • By m_actuna
      Lubicie promocje ? Kody rabatowe ? Super okazje ?
      No, a kto nie lubi ?!
      Zaczynamy zabawę.
      1. Wchodzimy na: www.sklep.actuna.pl
      2. Kategoria: PROMO
      3. Wybieramy to co nas interesuje i dodajemy do koszyka !
      4. Podczas realizacji zamówienia zaznaczamy, iż posiadamy kupon rabatowy i wpisujemy:
      XPROMO
      5. Co się dzieje ? Wartość koszyka zmniejsza się o 10% !
      Żeby nie było za łatwo, ciekawiej i abyście czasami do nas zaglądali - kod rabatowy oraz asortyment, którego tyczy będzie zmieniać się co tydzień !!
      ZAPRASZAMY DO ZAKUPÓW !!


       
    • By AndyCopter
      Całkiem niedawno, może 2-3 lata temu, gdy poszukiwałem nowego stabilizatora lotu do samolotów, dałem się skusić na CC3D. Był to jeszcze wczesny etap projektu, dlatego po kilku eksperymentach, zaniechałem interesowania się dalszymi losami tegoż.
      Latem, nabyłem jednak nową(?!) wersję CC3D w wersji Atom. Mniejsza płytka, zgrabniejsza i nawet ze złączem USB do zarządzania.
      Niestety, po pierwotnym projekcie OpenPilot pozostały wspomnienia, upadł a nawytrwalsi deweloperzy spotkali się w projekcie LibrePilot. I było by świetnie, gdyby nie fakt, że obecny projekt, jest kalką poprzedniego. Szkoda tylko, że do odrysowywania, użyli niewłaściwej strony.... Tak więc CC3D Atom ląduje w koszu, dla kolejnych chybionych wynalazków.
      Ale do rzeczy.
      3DRobotics, ze swoim APM, dzielnie służył mi od lat. Niestety obecnie uznano już tę platformę za przestarzałą, i wycofano się ze wsparcia dla Ardupilot'a.
      Tak więc - po przydługim wstępie, pozostaje ponownie przyjżeć się "nowościom" na rok 2017-ty.
       
      Tylko co wybrać tym razem i dlaczego ?
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.