ertman_176 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Tutaj jest montaż starej wersji. Nowa ma serwa SK i SW montowane w oginie. Wiedziałeś o tym? Tak wiem o tym bo nawet tutaj o tym pisaliście ale mocowanie SW sie nie zmieniło z tego co widziałem na zdjeciach. Powiedziałem także że to tylko wycinek tego co przeczytałem na ten temat. A i jest jeszcze coś takiego jak google translate ... a wiec wcale nie trzeba znać biegle 2 języków Latałem Arcusem i EG a wiec zakładam że ten sie nie bedzie różnił za wiele i prosze grzeczniej następnym razem bo w twojej wypowiedzi odczuwam jakby drwine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Ja w Twojej wypowiedzi dopatrzyłem się oznak braku kultury i znajomości zasad mowy ojczystej. ...prosze grzeczniej następnym razem bo w twojej wypowiedzi odczuwam... Zwroty Twój, Twoje, Twojemu, Twojej, Twojego, Twoich, Twoim pisze się z wielkiej litery. Nawet mi przez myśl nie przeszło aby z Ciebie zadrwić. Dlaczego? Za młody jeszcze na to jesteś. "Studiowałeś" budowę Juniora, a książkę Kotarbińskiego miałeś w "łapkach"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Witam Zakupiłem właśnie model, i mam parę pytań co do montażu 1. Czy serwa są przyklejane, jak tak to jakim klejem ? 2. Czy elementy skrzydła są montowane do siebie (poprzez wsuniecie) na siłę ? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 1. Czy serwa są przyklejane, jak tak to jakim klejem ? 2. Czy elementy skrzydła są montowane do siebie (poprzez wsuniecie) na siłę ? Witam! Generalnie serwa 8-9 gram (Tower pro, HS 55, HXT 900) wchodzą, po lekkim dopasowaniu otworów, na wcisk. Ja w swoim Juniorze (wesja z serwami w stateczniku pionowym) serwa zabezpieczałem jeszcze kilkoma małymi kroplami kleju UHU Por. Można też na serwo nałożyć wcześniej koszulkę termokurczliwą. Dwie połówki skrzydła mocuje się poprzez wsunięcie i zazębienie tzw. puzzla. Dodatkowo można zastosować dwa magnesiki na końcach tegoż puzzla, aby połączone części nie rozsuwały się w locie. Jeśli chodzi o płaty i zaślepki kanału na bagnet i przedłużacz kabla serwa, to kleiłem je UHU Porem ale spokojnie można zastosować też klej CA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Ja serwa wklejam na klej termiczy [laske] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Witam A dobrym rozwiązaniem jest przyklejenie mocowania silnika do kadłuba Uhu Porem ? Czy komuś zdarzyło się wyrwanie tego elementu z kadłuba ? Pozdr. Blazej Edit: Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Czy komuś zdarzyło się jego wyrwanie tego elementu z kadłuba ? Witam, "zdolnych" do tego typu uszkodzen nie brakuje. Czemu nie użyc CA? Zdażało sie natomiast odkrecenie silnika i aby temu zapobiec proponuje uzyc locttite lub nawet lakieru do paznokci aby zablokowac srubki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Witam A dobrym rozwiązaniem jest przyklejenie mocowania silnika do kadłuba Uhu Porem ? Czy komuś zdarzyło się jego wyrwanie tego elementu z kadłuba ? Pozdr. Blazej Szczerze? Nie robił bym tego. Uhu Por po związaniu jest jak guma. Ale może się okazać, że przy dużym nacisku wręga będzie się odkształcać i ruszać na boki a wraz z nią cały silnik. Po za tym uhu por jest klejem do pianek i styropianów. A wręga silnikowa raczej nie jest pianką ani styro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pppd Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Składam swojego Juniora i mam następujące pytanie.. czy zdrowe dla załączonego silnika Graupner Compact 345Z/7738 będzie zasilanie z pakietu 3S. W specyfikacji podanej na opakowaniu i na naklejce na silniku wyraźnie jest napisane napięcie 7,4V. Oczywiście wiem, że będzie działał na 3S ale jak wpłynie to na żywotność silnika i pobierany przez niego prąd? Pytam ponieważ pakietów 3S mam kilka w rozsądnych pojemnościach, natomiast 2S tylko trzy <= 1000mAh. Posiadam też silnik TGY AerodriveXp SK Series 35-30 1400Kv / 470w który mam zamontowany w Blizzardzie i ewentualnie mógłbym go zainstalować zamiast standardowego. edit: A może wystarczy ograniczyć drążek gazu w aparaturze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Silnik z linku jest za duży, mozesz go swobodnie użyć do Cularisa ... Użyj silnika z zestawu tylko zmień śmigło na mniejsze albo po prostu ogranicz prąd na drążku gazu. Pakiety 2s które podajesz są jak najbardziej pasujące o ile maja 20C, nie potrzeba ci więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam Latam Juniorem S na pakietach 2S i uważam, że więcej mu nie trzeba. Paweł ma racje. Jeżeli już musisz użyć tych 3S to ogranicz wycylenie drążka gazu. Sprawdź tylko, czy pakiety mają odpowiednią wydolność prądową. http://www.emodel.pl/esklep/download/Akumulatory_Li_Po.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 czy zdrowe dla załączonego silnika Graupner Compact 345Z/7738 będzie zasilanie z pakietu 3S Witam, nie musisz niczego sie obawiac stosujac pakiety 3S. Mam trzeci model tego typu i troche eksperymentowałem z zasilaniem. 3S to jest to co mu naprawde trzeba i nie teoretyzuje tu to sa informacje poparte faktyczna eksploatacja! Silnik bezszczotkowy nie odczuwa tak drastycznie podwyższenia napiecia jak jednostka komutatorowa. Jeżeli chcesz miec przyjemnosc i komfort z latania tym modelem - stosuj 3 cele. Użyj silnika z zestawu tylko zmień śmigło na mniejsze To nie prawda, smigło jest idealne do 3 cel...,ale co tam przeczytaj cały temat o juniorze i jeszcze kilka innych na tym forum to potwierdzisz moje uwagi. Wiekszosc z piszących tu opinie na ten temat ma taki model i eksploatuje go, wiec może cos na ten temat obiektywnie powiedziec, druga czesć piszących to teoretycy tak jak ertman_176 -sam przyznał pare postów wyżej,że nie ma takiego modelu - po co wiec takie rady? Wojcio 69 lata na 2S - tak , można - w końcu to szybowiec a nie mysliwiec, ale ile radochy daje szybkie wejscie na pułap (na 3S zrobiszto szybko) i potem pełny relaks - długie ciche latanie np. w termice... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pppd Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. W takim razie wykorzystam pakiet 3S ale początkowo ograniczę drążek gazu do 80%. Jak lepiej poczuję model to pewnie dam na 100% bo szczerze mówiąc opcja szybkiego uzyskania pułapu i dalszego szybowania bardziej mi odpowiada niż wspinanie się przez kilka minut. Jeszcze raz dziękuję za rady.. na pewno podzielę się wrażeniami z oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam Czy ktoś wie jakiego rozmiaru jest rurka węglowa ? W/g instrukcji niemieckiej jest 10/9, angielskiej 10/8. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam Na prawdę są identyczne :shock: No to w sklepie nie sprzedali Ci tego co chciałeś Rurka 10/9 nie może być taka sama jak 10/8 :wink: Ale biorąc pod uwage tylko średnicę zewnętrzną będzie taka sama Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 WitamNa prawdę są identyczne :shock: No to w sklepie nie sprzedali Ci tego co chciałeś Rurka 10/9 nie może być taka sama jak 10/8 :wink: Ale biorąc pod uwage tylko średnicę zewnętrzną będzie taka sama Witam To w końcu jest 10/9 czy 10/8 bo już się pogubiłem Instrukcja zresztą też :jupi: Myślałem że jest 10/9. Dziś zmierzyłem dokładnie i okazało się że wraz z modelem była 10/8. Więc niepotrzebnie kupiłem dodatkową.... Interesuje mnie teraz tylko jedna sprawa. Kilku osobom złamała się rurka. Była ro 10/9 czy 10/8 ? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam uve usiądź wygodnie w fotelu, odpręż się, strzel sobie 50-tkę albo małe piwko i chwilę pomyśl. Rurka ma średnicę zewnętrzną 10mm i tego nie rozważamy. Średnicę wewnętrzną jeżeli będzie mieć 9mm, to grubość ścianki tej rurki ile będzie wynosić? Brawo :jupi: 0,5mm Jeżeli średnica wewnętrzna równa jest 8mm, to rubość ścianki jaka jest? Brawo :jupi: 1mm. No to teraz skup się i pomyśl, która z tych rurek będzie odpowiedniejsza do modelu. Dodam, że są tacy co latają Juniorem na dość ostrym wierze i zamiast rurki używają pręta węglowego o średnicy 10mm, a na łączeniu skrzydeł w tzw. puzzel wklejają magnesy neodymowe aby im się skrzydła nie rozeszły w locie. P.S. Graupner daje 10/8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 P.S. Graupner daje 10/8 Oto mi chodziło. Myślałem że dają 10/9, taką informację znalazłem w instrukcji. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KiG Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 czy zdrowe dla załączonego silnika Graupner Compact 345Z/7738 będzie zasilanie z pakietu 3S. W specyfikacji podanej na opakowaniu i na naklejce na silniku wyraźnie jest napisane napięcie 7,4V. Zakres napięc roboczych dołączonego silnika wg informacji na odwrocie opakowania stanowi przedział 7.1-11.1V. Instrukcja do modelu przewiduje to tego silnika pakiet 2s lub 3s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pppd Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 czy zdrowe dla załączonego silnika Graupner Compact 345Z/7738 będzie zasilanie z pakietu 3S. W specyfikacji podanej na opakowaniu i na naklejce na silniku wyraźnie jest napisane napięcie 7,4V. Zakres napięc roboczych dołączonego silnika wg informacji na odwrocie opakowania stanowi przedział 7.1-11.1V. Instrukcja do modelu przewiduje to tego silnika pakiet 2s lub 3s. Wg. opakowania są dwie wersje silnika.. jedna na 2S (7,2 - 11,1), druga na 3S (7,4 - 14,8), ale w tym momencie to już nie takie ważne bo macie rację. Faktycznie na okładce jest napisane 2-3 celi. Co do rurki to w moim zestawie była niestety rurka 10x9, więc 10x8 musiałem dodatkowo zamówić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.