ertman_176 Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Tutaj jest montaż starej wersji. Nowa ma serwa SK i SW montowane w oginie. Wiedziałeś o tym? Tak wiem o tym bo nawet tutaj o tym pisaliście ale mocowanie SW sie nie zmieniło z tego co widziałem na zdjeciach. Powiedziałem także że to tylko wycinek tego co przeczytałem na ten temat. A i jest jeszcze coś takiego jak google translate ... a wiec wcale nie trzeba znać biegle 2 języków Latałem Arcusem i EG a wiec zakładam że ten sie nie bedzie różnił za wiele i prosze grzeczniej następnym razem bo w twojej wypowiedzi odczuwam jakby drwine.
wojcio69 Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Ja w Twojej wypowiedzi dopatrzyłem się oznak braku kultury i znajomości zasad mowy ojczystej. ...prosze grzeczniej następnym razem bo w twojej wypowiedzi odczuwam... Zwroty Twój, Twoje, Twojemu, Twojej, Twojego, Twoich, Twoim pisze się z wielkiej litery. Nawet mi przez myśl nie przeszło aby z Ciebie zadrwić. Dlaczego? Za młody jeszcze na to jesteś. "Studiowałeś" budowę Juniora, a książkę Kotarbińskiego miałeś w "łapkach"?
uve Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Witam Zakupiłem właśnie model, i mam parę pytań co do montażu 1. Czy serwa są przyklejane, jak tak to jakim klejem ? 2. Czy elementy skrzydła są montowane do siebie (poprzez wsuniecie) na siłę ? Pozdr.
Gość Anonymous Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 1. Czy serwa są przyklejane, jak tak to jakim klejem ? 2. Czy elementy skrzydła są montowane do siebie (poprzez wsuniecie) na siłę ? Witam! Generalnie serwa 8-9 gram (Tower pro, HS 55, HXT 900) wchodzą, po lekkim dopasowaniu otworów, na wcisk. Ja w swoim Juniorze (wesja z serwami w stateczniku pionowym) serwa zabezpieczałem jeszcze kilkoma małymi kroplami kleju UHU Por. Można też na serwo nałożyć wcześniej koszulkę termokurczliwą. Dwie połówki skrzydła mocuje się poprzez wsunięcie i zazębienie tzw. puzzla. Dodatkowo można zastosować dwa magnesiki na końcach tegoż puzzla, aby połączone części nie rozsuwały się w locie. Jeśli chodzi o płaty i zaślepki kanału na bagnet i przedłużacz kabla serwa, to kleiłem je UHU Porem ale spokojnie można zastosować też klej CA.
ertman_176 Opublikowano 13 Lutego 2009 Opublikowano 13 Lutego 2009 Ja serwa wklejam na klej termiczy [laske]
uve Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 Witam A dobrym rozwiązaniem jest przyklejenie mocowania silnika do kadłuba Uhu Porem ? Czy komuś zdarzyło się wyrwanie tego elementu z kadłuba ? Pozdr. Blazej Edit: Dzięki za pomoc
Dj. Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 Czy komuś zdarzyło się jego wyrwanie tego elementu z kadłuba ? Witam, "zdolnych" do tego typu uszkodzen nie brakuje. Czemu nie użyc CA? Zdażało sie natomiast odkrecenie silnika i aby temu zapobiec proponuje uzyc locttite lub nawet lakieru do paznokci aby zablokowac srubki...
Wojtass_nt Opublikowano 14 Lutego 2009 Opublikowano 14 Lutego 2009 Witam A dobrym rozwiązaniem jest przyklejenie mocowania silnika do kadłuba Uhu Porem ? Czy komuś zdarzyło się jego wyrwanie tego elementu z kadłuba ? Pozdr. Blazej Szczerze? Nie robił bym tego. Uhu Por po związaniu jest jak guma. Ale może się okazać, że przy dużym nacisku wręga będzie się odkształcać i ruszać na boki a wraz z nią cały silnik. Po za tym uhu por jest klejem do pianek i styropianów. A wręga silnikowa raczej nie jest pianką ani styro.
pppd Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Składam swojego Juniora i mam następujące pytanie.. czy zdrowe dla załączonego silnika Graupner Compact 345Z/7738 będzie zasilanie z pakietu 3S. W specyfikacji podanej na opakowaniu i na naklejce na silniku wyraźnie jest napisane napięcie 7,4V. Oczywiście wiem, że będzie działał na 3S ale jak wpłynie to na żywotność silnika i pobierany przez niego prąd? Pytam ponieważ pakietów 3S mam kilka w rozsądnych pojemnościach, natomiast 2S tylko trzy <= 1000mAh. Posiadam też silnik TGY AerodriveXp SK Series 35-30 1400Kv / 470w który mam zamontowany w Blizzardzie i ewentualnie mógłbym go zainstalować zamiast standardowego. edit: A może wystarczy ograniczyć drążek gazu w aparaturze?
ertman_176 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Silnik z linku jest za duży, mozesz go swobodnie użyć do Cularisa ... Użyj silnika z zestawu tylko zmień śmigło na mniejsze albo po prostu ogranicz prąd na drążku gazu. Pakiety 2s które podajesz są jak najbardziej pasujące o ile maja 20C, nie potrzeba ci więcej.
wojcio69 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam Latam Juniorem S na pakietach 2S i uważam, że więcej mu nie trzeba. Paweł ma racje. Jeżeli już musisz użyć tych 3S to ogranicz wycylenie drążka gazu. Sprawdź tylko, czy pakiety mają odpowiednią wydolność prądową. http://www.emodel.pl/esklep/download/Akumulatory_Li_Po.pdf
Dj. Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 czy zdrowe dla załączonego silnika Graupner Compact 345Z/7738 będzie zasilanie z pakietu 3S Witam, nie musisz niczego sie obawiac stosujac pakiety 3S. Mam trzeci model tego typu i troche eksperymentowałem z zasilaniem. 3S to jest to co mu naprawde trzeba i nie teoretyzuje tu to sa informacje poparte faktyczna eksploatacja! Silnik bezszczotkowy nie odczuwa tak drastycznie podwyższenia napiecia jak jednostka komutatorowa. Jeżeli chcesz miec przyjemnosc i komfort z latania tym modelem - stosuj 3 cele. Użyj silnika z zestawu tylko zmień śmigło na mniejsze To nie prawda, smigło jest idealne do 3 cel...,ale co tam przeczytaj cały temat o juniorze i jeszcze kilka innych na tym forum to potwierdzisz moje uwagi. Wiekszosc z piszących tu opinie na ten temat ma taki model i eksploatuje go, wiec może cos na ten temat obiektywnie powiedziec, druga czesć piszących to teoretycy tak jak ertman_176 -sam przyznał pare postów wyżej,że nie ma takiego modelu - po co wiec takie rady? Wojcio 69 lata na 2S - tak , można - w końcu to szybowiec a nie mysliwiec, ale ile radochy daje szybkie wejscie na pułap (na 3S zrobiszto szybko) i potem pełny relaks - długie ciche latanie np. w termice...
pppd Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. W takim razie wykorzystam pakiet 3S ale początkowo ograniczę drążek gazu do 80%. Jak lepiej poczuję model to pewnie dam na 100% bo szczerze mówiąc opcja szybkiego uzyskania pułapu i dalszego szybowania bardziej mi odpowiada niż wspinanie się przez kilka minut. Jeszcze raz dziękuję za rady.. na pewno podzielę się wrażeniami z oblotu.
uve Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam Czy ktoś wie jakiego rozmiaru jest rurka węglowa ? W/g instrukcji niemieckiej jest 10/9, angielskiej 10/8. Pozdr.
wojcio69 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam Na prawdę są identyczne :shock: No to w sklepie nie sprzedali Ci tego co chciałeś Rurka 10/9 nie może być taka sama jak 10/8 :wink: Ale biorąc pod uwage tylko średnicę zewnętrzną będzie taka sama
uve Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 WitamNa prawdę są identyczne :shock: No to w sklepie nie sprzedali Ci tego co chciałeś Rurka 10/9 nie może być taka sama jak 10/8 :wink: Ale biorąc pod uwage tylko średnicę zewnętrzną będzie taka sama Witam To w końcu jest 10/9 czy 10/8 bo już się pogubiłem Instrukcja zresztą też :jupi: Myślałem że jest 10/9. Dziś zmierzyłem dokładnie i okazało się że wraz z modelem była 10/8. Więc niepotrzebnie kupiłem dodatkową.... Interesuje mnie teraz tylko jedna sprawa. Kilku osobom złamała się rurka. Była ro 10/9 czy 10/8 ? Pozdr.
wojcio69 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam uve usiądź wygodnie w fotelu, odpręż się, strzel sobie 50-tkę albo małe piwko i chwilę pomyśl. Rurka ma średnicę zewnętrzną 10mm i tego nie rozważamy. Średnicę wewnętrzną jeżeli będzie mieć 9mm, to grubość ścianki tej rurki ile będzie wynosić? Brawo :jupi: 0,5mm Jeżeli średnica wewnętrzna równa jest 8mm, to rubość ścianki jaka jest? Brawo :jupi: 1mm. No to teraz skup się i pomyśl, która z tych rurek będzie odpowiedniejsza do modelu. Dodam, że są tacy co latają Juniorem na dość ostrym wierze i zamiast rurki używają pręta węglowego o średnicy 10mm, a na łączeniu skrzydeł w tzw. puzzel wklejają magnesy neodymowe aby im się skrzydła nie rozeszły w locie. P.S. Graupner daje 10/8
uve Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 P.S. Graupner daje 10/8 Oto mi chodziło. Myślałem że dają 10/9, taką informację znalazłem w instrukcji. Pozdr.
KiG Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 czy zdrowe dla załączonego silnika Graupner Compact 345Z/7738 będzie zasilanie z pakietu 3S. W specyfikacji podanej na opakowaniu i na naklejce na silniku wyraźnie jest napisane napięcie 7,4V. Zakres napięc roboczych dołączonego silnika wg informacji na odwrocie opakowania stanowi przedział 7.1-11.1V. Instrukcja do modelu przewiduje to tego silnika pakiet 2s lub 3s.
pppd Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 czy zdrowe dla załączonego silnika Graupner Compact 345Z/7738 będzie zasilanie z pakietu 3S. W specyfikacji podanej na opakowaniu i na naklejce na silniku wyraźnie jest napisane napięcie 7,4V. Zakres napięc roboczych dołączonego silnika wg informacji na odwrocie opakowania stanowi przedział 7.1-11.1V. Instrukcja do modelu przewiduje to tego silnika pakiet 2s lub 3s. Wg. opakowania są dwie wersje silnika.. jedna na 2S (7,2 - 11,1), druga na 3S (7,4 - 14,8), ale w tym momencie to już nie takie ważne bo macie rację. Faktycznie na okładce jest napisane 2-3 celi. Co do rurki to w moim zestawie była niestety rurka 10x9, więc 10x8 musiałem dodatkowo zamówić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.