Skocz do zawartości

TommyTom

Rekomendowane odpowiedzi

Spotkanie bardzo fajne i konkretne. Spotkaliśmy się głównie po to żeby pomóc koledze zaprogramować nadajnik. Niestety u siebie i okolicy nikt mu nie chciał w tym pomóc a sam miał trudności. Jestem zadowolony, że mogłem pomóc.

Niby mamy bardzo podobne do siebie radia, ale jak się okazało w praktyce program pisali do naszych nadajników chyba inni informatycy ;).

Po 3-4 godzina udało się w końcu rozgryźć co i jak. Nawet udało się  znaleźć przyczynę dlaczego silnik działał tylko raz po włączeniu. :)  :)

No i przy okazji mogliśmy "pomacać" nowiutkiego Pike i posłuchać opowieści o fabryce Samba Models. Kolega Piotr nabył wersję ultra lekką. Największe wrażenie zrobił na nas bagnet do tego modelu. :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba do kolegi Wojtka - papugi o wyjaśnienie czego dotyczy przepis FAI

 

Zooming is not allowed. It is defined as the storage of extra energy in the form of kinetic energy (speed), which is then converted into potential energy (height) after the height reading is made. Any model observed by the designated timekeeper or Contest Director, to be attempting any zooming techniques, after the period of 10 seconds has elapsed, will be penalized by deduction of 100 points from the round score.

 

O co chodzi w tym zakazie?

 

Warto jest podać dokument i numer punktu w którym został umieszczony dany przepis np.

 

Volume F5
Radio Control Electric Powered Model Aircraft 2016 Edition

5.5.11.1.  General Rules

 

 

 Czy jest to przepis z obowiązującego regulaminu F5J ? Czy dotyczy startu czy lotu po 30 sekundach od wypuszczenia modelu z ręki. Altimetr po włączeniu zasilania ustala poziom "zero" i od niego liczy wysokość. Podczas startu wysokość jest zapisywana przez altimetr w 10 s od zatrzymania się silnika, więc wcześniejsze rozpędzanie niewiele pomoże.  Jeszcze jedna uwaga:  jeżeli krążymy w pierwszych 15 s na 35 m i znajdziemy komin, to zejście później na 10 m nic nam nie da. Urządzenie zapisuje największą wysokość osiągniętą w pierwszych 40 s lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie FAI.org jest nowy przepis section 4 volume F5 Radio Control Electric Powerd Model Aircraft 2017 Edition. Obowiązuje od 1 stycznia 2017. Warto zajrzeć.

 Obowiązują nas także nadrzędne przepisy zawarte w Section 4 - Aeromodelling CIAM General Rules 2017 Edition

To co najważniejsze znajduje się w punktach:

 

C.18.3 Prohibited

a) Metal-bladed propellers and rotor blades;

b )Repaired propellers and rotor blades;

c) Improperly mounted engines;

d) Knife-edge leading edges;

e) Sharp spinners or propeller fasteners;

f) Non shock-mounted radio equipment, where there is engine vibration;

g) Any ballast or heavy parts subject to jettisoning;

h) Any burning fuse that is not enclosed in a snuffer tube or similar device to retain and extinguish it;

i) Propellers which fold forwards to have exposed propeller tips pointing forwards in the direction of flight.

C.18.4 Other requirements

a) The model should bear an identification of the owner.

b ) All spinners and other forward-facing metal or equally rigid projections should have a minimum radius of 5 mm. This does not apply to F2 model aircraft. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Zaczął się sezon 2017. Eurotour/Intertour/World Cup F5J zaprasza na zawody na Ukrainie. Zawody odbędą się we Lwowie 6-7.05.17. Rejestracja ruszyła. Limit to 60 miejsc. Zostało jeszcze 20 miejsc a rejestracja ruszyła dopiero 4 dni temu. Oprócz naszej klasy w innych kategoriach  w zawodach będą startować zawodnicy z F3J i F3K. Jak narazie mamy zapisanych 3 zawodników z Polski.

 

 Pełna lista pilotów w klasach F3J, F3K i F5J na stronie:

 

http://f3j.in.ua/ua/wilga-2017.html?#tab4

 

Strona organizatora to:

 

http://f3j.in.ua/ua/w-cup.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich sympatykow F5j i polecam zawody w DE

 

                 http://www.modellflug-im-daec.de/leistungssport/elektrosegelflug/f5j


Polecam STORK waga do lotu 1370g silnik Schambeck 1015post-20011-0-06464100-1485556306_thumb.jpg


Super modell Infinity waga do Lotu 1280g pieknie lata w zestawie jest tez Balast 3szt post-20011-0-56577100-1485556578_thumb.jpg


A tam można tanio (taniej) kupić fajny model od Vladimira ;)

Raczej tylko clo nie bedziesz placil 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli sa tu tacy ktorzy powaznie mysla o startowaniu w Zawodach F5J . Moge zalatwic kupno modelu po Tanszej cenie ..modeli wyczynowych

 Takich jak :  http://www.modellbau-pollack.de/index.php?page=orla

                   http://www.modellbau-pollack.de/index.php?page=stork-8

                   http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=infinity

                   http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=PULSAR-PRO-3600

                   http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=CD3600E&name=circle-dancer-3600-full-house-electric

 

     Wiecej informacji o warunkach i czasu  oczekiwania na privat :) Pomoge tez dobrac osprzet i doradze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tu pachnie reklamą i małym biznesikiem. Niektóre modele to po prostu wyrzucone pieniądze w błoto. Tyle płacić za model rekreacyjny?

Jeśli już czymś ma pachnieć to tylko dobrą przysługą i niczym więcej. :)  Piotr zna kilku producentów osobiście i ma możliwość zamówić model po znacznie niższej cenie (to też oczywiście zależny kto jak rozumie niższą cenę). Jeśli Infinity kosztuje 1970E a Piotr może pomóc i zamówić za około 1400-1500E to moim zdaniem jest to znacząca różnica (model oczywiście z zamontowanymi LDS-ami) a za różnicę można spokojnie wyposażyć taki model. 

 

A co do modeli rekreacyjnych, które zostały podlinkowane to też bym, aż tak bardzo się nie naśmiewał ;), ponieważ oczywistą oczywistością jest fakt, że jesteśmy stosunkowo biedni i nie każdego stać na wydanie od razu 2000E na model z najwyższej półki zawodniczej.

 

Jeśli ma się coś zadziać w temacie F5J to może ludzie spróbują swoich sił czymś znacznie tańszym, ludzie którym nie zależy na zostaniu mistrzem Polski a chcieli by się po prostu sprawdzić.

Może wówczas zamiast 5-6 osób chętnych, przyjechać na zawody 15-16 osób.

Może będzie tak jak widziałem w Czechach, jak goście startowali drewniakami i świetnie się przy tym bawili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad dlatego napisałem, że te wszystkie Storki, Piki, Maxy, Infinity, Eupforie, Orle itd., to zwykłe sieciówki, bo kogo stać w Polsce na zawodniczy model robiony pod indywidualne zamówienie?

Wąskie grono stać na te sieciówki i nie czarujmy się, że 500+ coś w tym temacie zmieni :D

Problem u nas polega na tym, że w organizowanych przez Wojtka zawodach pojawi się kilku zawodników z laminatami, bo... Ci co mają Fascination, Ideal'a czy inny model ze skrzydłem z rdzenia styropianowego, a jak jest to typowy tartak, to tym bardziej, obciach będzie przyjechać.

Wiara w polskiej mentalności jedzie na zawody dla wyniku, sukcesu, pokazania się a nie dla wspólnej zabawy i fajnie spędzonego czasu w towarzystwie.

Dopóki tak będziemy to postrzega, to będzie tak jak jest.

Drugi dynks jest w tym, że kogo stać na przejechanie pół polski po to aby się spotkać kilka godzin z forumowymi kolegami.

Większości w portfelu się nie przelewa a taki wypad to połowa najniższego wynagrodzenia.

Powiedzmy to wprost, że nasze hobby nie jest tanie, statystycznie przeciętne dochody na członka rodziny to ok. 1500zł brutto.

Przeciętny Kowalski w cenie naszych modeli kupuje samochód.

Chcę wierzyć i wierzę w to, że dożyję czasu kiedy Czesi, Niemcy, Słowacy, Ukraińcy, Węgrzy, Francuzi i cała reszta świata będzie przyjeżdżać do Polski na zawody F5J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku - będą przyjeżdżać. Tylko muszą mieć do kogo. I nie wystarczy jeden nawet najlepszy zawodnik. Musi być grupa kilku dobrych zawodników, którzy pojawiają sie na zagranicznych zawodach. A zeby być dobrym trzeba jeździć grupą na zawody zagraniczne. I koło się zamyka. TRZEBA JEŹDZIĆ!

Dla wstydzących się powiem tyle że jeśli jest np. 60ciu zawodników a ktoś najlepszym na świecie modelem zajmuje 40te miejsce, to jest wstyd na całą wiochę. Ale jeśli zajmuje 40 lub wyższe miejsce modelem typu Ideal czy Fascination - a przy dobrym pilocie jest taka możliwość - to już jest sukces. Zapewne jak z czasem zmieni model, to bez problemu będzie wyżej. Więc Panowie - nie ma sie co wstydzić. Jechać, latać i uczyć sie przez podglądactwo ;) To daje najlepsze i wymierne efekty. I postęp. Latanie w kółeczko nad głową nawet co niedziele nie rozwija umiejętności. Co najwyżej utrwala błędy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.