wojcio69 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 I tu Cię Stefan rozczaruję - nikogo nic nie bolało ani przed ani po spotkaniu.
TommyTom Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2016 Lekki szmerek po dużej dawce dobrych modeli został. Zwłaszcza jak dobrze w PIKE wypatrzeć
cZyNo Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 To tylko jeden z wielu modeli lub zabawek. Ale to juz zależy od tego kto nim lata
Konrad_P Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Spotkanie bardzo fajne i konkretne. Spotkaliśmy się głównie po to żeby pomóc koledze zaprogramować nadajnik. Niestety u siebie i okolicy nikt mu nie chciał w tym pomóc a sam miał trudności. Jestem zadowolony, że mogłem pomóc. Niby mamy bardzo podobne do siebie radia, ale jak się okazało w praktyce program pisali do naszych nadajników chyba inni informatycy . Po 3-4 godzina udało się w końcu rozgryźć co i jak. Nawet udało się znaleźć przyczynę dlaczego silnik działał tylko raz po włączeniu. No i przy okazji mogliśmy "pomacać" nowiutkiego Pike i posłuchać opowieści o fabryce Samba Models. Kolega Piotr nabył wersję ultra lekką. Największe wrażenie zrobił na nas bagnet do tego modelu.
papuga Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Prośba do kolegi Wojtka - papugi o wyjaśnienie czego dotyczy przepis FAI Zooming is not allowed. It is defined as the storage of extra energy in the form of kinetic energy (speed), which is then converted into potential energy (height) after the height reading is made. Any model observed by the designated timekeeper or Contest Director, to be attempting any zooming techniques, after the period of 10 seconds has elapsed, will be penalized by deduction of 100 points from the round score. O co chodzi w tym zakazie? Warto jest podać dokument i numer punktu w którym został umieszczony dany przepis np. Volume F5 Radio Control Electric Powered Model Aircraft 2016 Edition 5.5.11.1. General Rules Czy jest to przepis z obowiązującego regulaminu F5J ? Czy dotyczy startu czy lotu po 30 sekundach od wypuszczenia modelu z ręki. Altimetr po włączeniu zasilania ustala poziom "zero" i od niego liczy wysokość. Podczas startu wysokość jest zapisywana przez altimetr w 10 s od zatrzymania się silnika, więc wcześniejsze rozpędzanie niewiele pomoże. Jeszcze jedna uwaga: jeżeli krążymy w pierwszych 15 s na 35 m i znajdziemy komin, to zejście później na 10 m nic nam nie da. Urządzenie zapisuje największą wysokość osiągniętą w pierwszych 40 s lotu.
TommyTom Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2016 Na stronie FAI.org jest nowy przepis section 4 volume F5 Radio Control Electric Powerd Model Aircraft 2017 Edition. Obowiązuje od 1 stycznia 2017. Warto zajrzeć.
papuga Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Na stronie FAI.org jest nowy przepis section 4 volume F5 Radio Control Electric Powerd Model Aircraft 2017 Edition. Obowiązuje od 1 stycznia 2017. Warto zajrzeć. Obowiązują nas także nadrzędne przepisy zawarte w Section 4 - Aeromodelling CIAM General Rules 2017 Edition To co najważniejsze znajduje się w punktach: C.18.3 Prohibited a) Metal-bladed propellers and rotor blades; b )Repaired propellers and rotor blades; c) Improperly mounted engines; d) Knife-edge leading edges; e) Sharp spinners or propeller fasteners; f) Non shock-mounted radio equipment, where there is engine vibration; g) Any ballast or heavy parts subject to jettisoning; h) Any burning fuse that is not enclosed in a snuffer tube or similar device to retain and extinguish it; i) Propellers which fold forwards to have exposed propeller tips pointing forwards in the direction of flight. C.18.4 Other requirements a) The model should bear an identification of the owner. b ) All spinners and other forward-facing metal or equally rigid projections should have a minimum radius of 5 mm. This does not apply to F2 model aircraft.
papuga Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Witam Zaczął się sezon 2017. Eurotour/Intertour/World Cup F5J zaprasza na zawody na Ukrainie. Zawody odbędą się we Lwowie 6-7.05.17. Rejestracja ruszyła. Limit to 60 miejsc. Zostało jeszcze 20 miejsc a rejestracja ruszyła dopiero 4 dni temu. Oprócz naszej klasy w innych kategoriach w zawodach będą startować zawodnicy z F3J i F3K. Jak narazie mamy zapisanych 3 zawodników z Polski. Pełna lista pilotów w klasach F3J, F3K i F5J na stronie: http://f3j.in.ua/ua/wilga-2017.html?#tab4 Strona organizatora to: http://f3j.in.ua/ua/w-cup.html
cZyNo Opublikowano 26 Stycznia 2017 Opublikowano 26 Stycznia 2017 A tam można tanio (taniej) kupić fajny model od Vladimira
Bayern Opublikowano 27 Stycznia 2017 Opublikowano 27 Stycznia 2017 Witam wszystkich sympatykow F5j i polecam zawody w DE http://www.modellflug-im-daec.de/leistungssport/elektrosegelflug/f5j Polecam STORK waga do lotu 1370g silnik Schambeck 1015 Super modell Infinity waga do Lotu 1280g pieknie lata w zestawie jest tez Balast 3szt A tam można tanio (taniej) kupić fajny model od Vladimira Raczej tylko clo nie bedziesz placil
Bayern Opublikowano 28 Stycznia 2017 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Wszystkich zainteresowanych informuje ruszyly zapisy na Zawody TISZA ....Hungary http://f5j-hu.5mp.eu/web.php?a=f5j-hu
wojcio69 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Opublikowano 28 Stycznia 2017 No chyba do Madziarów się nie wybiorę
Bayern Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Jesli sa tu tacy ktorzy powaznie mysla o startowaniu w Zawodach F5J . Moge zalatwic kupno modelu po Tanszej cenie ..modeli wyczynowych Takich jak : http://www.modellbau-pollack.de/index.php?page=orla http://www.modellbau-pollack.de/index.php?page=stork-8 http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=infinity http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=PULSAR-PRO-3600 http://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=CD3600E&name=circle-dancer-3600-full-house-electric Wiecej informacji o warunkach i czasu oczekiwania na privat Pomoge tez dobrac osprzet i doradze ...
papuga Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Coś mi tu pachnie reklamą i małym biznesikiem. Niektóre modele to po prostu wyrzucone pieniądze w błoto. Tyle płacić za model rekreacyjny?
leszek-bart Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 A kto bogatemu zabroni . Zarobił to se kupił .
wojcio69 Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 Przecież Stork, Pike, Infinity, Maxa itd., to zwykłe "sieciówki"
Konrad_P Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 Coś mi tu pachnie reklamą i małym biznesikiem. Niektóre modele to po prostu wyrzucone pieniądze w błoto. Tyle płacić za model rekreacyjny? Jeśli już czymś ma pachnieć to tylko dobrą przysługą i niczym więcej. Piotr zna kilku producentów osobiście i ma możliwość zamówić model po znacznie niższej cenie (to też oczywiście zależny kto jak rozumie niższą cenę). Jeśli Infinity kosztuje 1970E a Piotr może pomóc i zamówić za około 1400-1500E to moim zdaniem jest to znacząca różnica (model oczywiście z zamontowanymi LDS-ami) a za różnicę można spokojnie wyposażyć taki model. A co do modeli rekreacyjnych, które zostały podlinkowane to też bym, aż tak bardzo się nie naśmiewał , ponieważ oczywistą oczywistością jest fakt, że jesteśmy stosunkowo biedni i nie każdego stać na wydanie od razu 2000E na model z najwyższej półki zawodniczej. Jeśli ma się coś zadziać w temacie F5J to może ludzie spróbują swoich sił czymś znacznie tańszym, ludzie którym nie zależy na zostaniu mistrzem Polski a chcieli by się po prostu sprawdzić. Może wówczas zamiast 5-6 osób chętnych, przyjechać na zawody 15-16 osób. Może będzie tak jak widziałem w Czechach, jak goście startowali drewniakami i świetnie się przy tym bawili.
wojcio69 Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 Konrad dlatego napisałem, że te wszystkie Storki, Piki, Maxy, Infinity, Eupforie, Orle itd., to zwykłe sieciówki, bo kogo stać w Polsce na zawodniczy model robiony pod indywidualne zamówienie? Wąskie grono stać na te sieciówki i nie czarujmy się, że 500+ coś w tym temacie zmieni Problem u nas polega na tym, że w organizowanych przez Wojtka zawodach pojawi się kilku zawodników z laminatami, bo... Ci co mają Fascination, Ideal'a czy inny model ze skrzydłem z rdzenia styropianowego, a jak jest to typowy tartak, to tym bardziej, obciach będzie przyjechać. Wiara w polskiej mentalności jedzie na zawody dla wyniku, sukcesu, pokazania się a nie dla wspólnej zabawy i fajnie spędzonego czasu w towarzystwie. Dopóki tak będziemy to postrzega, to będzie tak jak jest. Drugi dynks jest w tym, że kogo stać na przejechanie pół polski po to aby się spotkać kilka godzin z forumowymi kolegami. Większości w portfelu się nie przelewa a taki wypad to połowa najniższego wynagrodzenia. Powiedzmy to wprost, że nasze hobby nie jest tanie, statystycznie przeciętne dochody na członka rodziny to ok. 1500zł brutto. Przeciętny Kowalski w cenie naszych modeli kupuje samochód. Chcę wierzyć i wierzę w to, że dożyję czasu kiedy Czesi, Niemcy, Słowacy, Ukraińcy, Węgrzy, Francuzi i cała reszta świata będzie przyjeżdżać do Polski na zawody F5J.
cZyNo Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 Wojtku - będą przyjeżdżać. Tylko muszą mieć do kogo. I nie wystarczy jeden nawet najlepszy zawodnik. Musi być grupa kilku dobrych zawodników, którzy pojawiają sie na zagranicznych zawodach. A zeby być dobrym trzeba jeździć grupą na zawody zagraniczne. I koło się zamyka. TRZEBA JEŹDZIĆ! Dla wstydzących się powiem tyle że jeśli jest np. 60ciu zawodników a ktoś najlepszym na świecie modelem zajmuje 40te miejsce, to jest wstyd na całą wiochę. Ale jeśli zajmuje 40 lub wyższe miejsce modelem typu Ideal czy Fascination - a przy dobrym pilocie jest taka możliwość - to już jest sukces. Zapewne jak z czasem zmieni model, to bez problemu będzie wyżej. Więc Panowie - nie ma sie co wstydzić. Jechać, latać i uczyć sie przez podglądactwo To daje najlepsze i wymierne efekty. I postęp. Latanie w kółeczko nad głową nawet co niedziele nie rozwija umiejętności. Co najwyżej utrwala błędy
Rekomendowane odpowiedzi