TommyTom Opublikowano 22 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 No nie wiem Wojtek, jak dodasz balast to powinno być ok Wiecej tutaj http://f3j.in.ua/plus-f5j.html?#tab8 Warto zerknąć na kilka ciekawych rozwiązań technicznych. Ciekawy projekt - może tak będą wyglądać nasz modele? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Przewagę modeli do F3J w dokładności lądowania bardzo mocno w tej koncepcji widać. Nie bez powodu napęd został przeniesiony w tył choć samo przeniesienie jest jak dla mnie trochę problematyczne - bardzo długi wał. Co do latania w wietrznych warunkach to nawet z balastem będzie na pewno spory problem. Do modelu o wadze 760g nie da się (to tylko moja opinia) wsadzić 1000g balastu. Dźwigar tego najnormalniej w świecie nie wytrzyma. Z balastem to może z 1500g taki model będzie ważył a to trochę mało na wiatr. Na pewno bardzo ciekawa konstrukcja, kilka patentów świetnych. Robi to bardzo doświadczony producent więc można przyjąć że nim pokazał sporo testów zostało przeprowadzonych i na pewno da się tym latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 22 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 Nieważne kto produkuje W tym przypadku Ważne kto projektuje. W opisie modelu jest info o lataniu gdy wieje wiec zapewne nie będzie to olbrzymim problemem. Zreszta jsk mocno wieje to wyciąga sie inny model i po ptokach. A patenty jakieś bez szaleństw. Podobną konstrukcje (tylko do innych celów) przecież wystrugał Patryk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 W Kulmbach fajnie sie lata termike ciche i spokojne lotnisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papuga Opublikowano 28 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Aeroklub Lubelski w Radawcu Informator Mistrzostw Polski Modeli Motoszybowców RC kategorii F5J Dnia 20-21.05.2017 termin: 20-21.05.2017 miejsce zawodów – lotnisko Radawiec, położenie geograficzne 51 13’18.49”N 022 23’40.40” E mapki dojazdu: www.aeroklub.lublin.pl (menu - kontakt) opłata startowa: seniorzy – 50 zł, junior – 25 zł, junior młodszy – bezpłatnie; rejestracja elektroniczna i wpłata startowego do 07.05.2017 zgłoszenia do zawodów z podaniem imienia i nazwiska zawodnika, aktualny numer Licencji, przynależności klubowej i minimum 3 numerów kwarców (nie dotyczy 2,4 GHz), prosimy kierować na adres: wojt1966@tlen.pl , tel. kontaktowy: 0-506-046-492 wpłaty: Aeroklub Lubelski, nr konta 69 8707 0006 0029 7888 2000 0001 w opisie "Wpisowe na MP F5J - nazwisko zawodnika". Jeżeli zawody nie odbędą się z powodu zbyt małej frekwencji, wpisowe zostanie zwrócone. zakwaterowanie we własnym zakresie dla 3 pierwszych zawodników nagrody sportowe PROGRAM ZAWODÓW Sobota: 9.00- 9.45 REJESTRACJA ZAWODNIKÓW 9.45-10.00 OTWARCIE ZAWODÓW 10.00-10.45 I KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 10.45-11.30 II KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 11.30-12.15 III KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 12.15-13.00 IV KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 13.00-13.45 V KOLEJKA LOTÓW ELIMINACYJNYCH 13.45-14.15 PRZERWA 14.30-15.00 LOTY FINAŁOWE 16.00 OGŁOSZENIE WYNIKÓW I WRĘCZENIE PUCHARÓW. ZAKOŃCZENIE ZAWODÓW Niedziela: Dzień zapasowy Regulamin zawodów: Zawody zostaną rozegrane zgodnie z regulaminem dla klasy F5J. Do udziału w zawodach uprawnia ważna Licencja Sportowa FAI - Modelarstwo Lotnicze i Kosmiczne Sędzia Główny zawodów może zmniejszyć ilość kolejek lub przełożyć kolejkę ze względu na niekorzystne warunki pogodowe lub inne zdarzenia losowe uniemożliwiające sprawne przeprowadzenie zawodów. Zawodnicy mogą składać protesty na piśmie na ręce Sędziego Głównego zawodów wraz z wadium w wysokości 100 zł. Wadium zostaje zwrócone, jeśli protest zostanie uznany za słuszny, w przeciwnym wypadku kwota ta zostanie wpłacona na konto organizatora. Jeżeli do dnia 07.05.2017 na liście zawodników nie będzie min. 6 osób z opłaconym startowym zawody nie odbędą się. Do kierowania modeli dopuszczamy aparatury pracujące w zakresie częstotliwości dozwolonych do stosowania na terytorium RP. Aktualny regulamin klasy na stronie : http://www.fai.org/ciam-documents Serdecznie Zapraszamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Jutro we Wrocławiu międzynarodowy trening. Na starcie PIKE, STORK, JANTAR i MAXA. Może pod koniec dnia krótkie nieoficjalne zawody stay tuned Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Trening i trzy rundy zawodów juz zaliczone. Wyniki na koniec dnia. Jeszcze latamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Też se polatałem i co... Te 10 minut po dłuższym treningu jest do ogarnięcia ale z tym lądowaniem w punkt to jakaś ściema. Jak można wylądować w punkt i to jeszcze w danym czasie modelem, który nie chce ladować. Na dzidę mam jeszcze stresa ale przyjdzie i czas na to. Póki co walczę z 10 minutami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 U nas dziś nie szło za chusteczkę haftowaną zrobić 10 min. Wojtek lądowanie na punkt ogarniesz bez problemu po kilkunastu próbach, ale z lądowaniem na punkt w 600 s. to się najnormalniej nie da i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Dzisiejsza rywalizacja PIKE i Jantara - łeb w łeb. Pozostałe trochę dzisiaj odstawały - wiało 3-4 m/s. Dolatane 10-tątki. Lądowania od biedy ok. Trening jednak bardzo udany. Sporo latania w doskonałym towarzystwie. I o to w tym wszystkim chodzi Konrad, da się. Ja dzisiaj zrobiłem lot raz 10 min z lądowaniem + 2s i raz lot 10 min z lądowaniem - 5s. Trochę trzeba poćwiczyć, ale sie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Dokładnie jak mówisz. Trening czyni mistrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Konrad da się te 600s wykręcić. Ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć i się da ale żeby w 600s pizgnąć centralnie w punkt bez naprowadzania z kamery termowizyjnej, lasera i współrzędnych z GPS to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Ćwicz Wojtek. Podziel sobie trening na czesci. Ląduj na punkt - tak 5 razy z rzędu. Jak ci nie wyjdzie raz to całą piątkę od nowa. To ma być powtarzalne i w różnych warunkach wiatru. Potem dokładaj aspekt czasowy. 5 s do 600, 3s do 600 itd. Jak będziesz robił od razu 600s i lądowanie w punkt i jeszcze w ostatniej sekundzie to bedzie ci ciężko to opanować. Powoli, krok za krokiem, jak lepiej poznasz model bedzie jeszcze łatwiej. Sam tak trenuję i się sprawdza - przejżyj jeszcze raz co mówił Philip. Zaczynam treningi na lądowanie od punktu. Czas dołożę za chwilę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Tomku na początek chcę opanować 10 minut w powietrzu. Potem przyjdzie pora na lądowanie w punkt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Brawo! I mio ze brzmi to gornolotnie to serce mi rośnie! Do boju i do treningu. Lądowanie na punkt - wystarczy dwa trzy dni solidnego treningu z zegarem gadułą. I poczytajcie o takim czymś takim jak Kapow mixing niestety na to mi brakuje mikserów i faz lotów w aparaturze;) no i nie muszę na razie latac w żadnych Jtkach ???? A słowo klucz (gdy wieje), czasami brzmi batast i środek ciężkości 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Brawo! I mio ze brzmi to gornolotnie to serce mi rośnie! Do boju i do treningu. Cóż, to Twoja wina tyle mogę tylko powiedzieć. A słowo klucz (gdy wieje), czasami brzmi batast i środek ciężkości Do tego z pewnością dojdziemy. Teraz małymi kroczkami poruszamy się do przodu. Przyjdzie z pewnością czas na bardziej zaawansowane ustawienia modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Balast... ale chyba zrozumieliście. Ja po bankiecie modelarskim 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayern Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Nasz kolega ustawia nowy swoj Model Pike Perfection ,,szkoda ze to zwykla marna SIECIOWKA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Na tym forum Jurek czyno wspomniał o tzw. ka pow mixing. Poczytałem i ustawiłem w modelu. Do wykorzystania jak planujecie "dork" landing w punkcie. Ciekawe czy koledzy z F3J używają? Założeniem tego mixu jest podniesienie klap w chwili maksymalnego wychylenia steru wysokości w dół - aby zanurkować. Klapy chowają sie automatycznie w chwili aktywowania mixu w celu ochrony przed zerwaniem zębatek. Uruchomienie mixu następuje gdy drążek sw wychylony na max. W sumie ciekawe i praktyczne. Trzeba uważać na ograniczenia mechaniczne wychylenia klap w górę, gdy mix uruchomiony np. przez przypadek na wyłączonym BF. Do wypróbowania na lotnisku przy najbliższej okazji przy treningu lądowania. Stay tuned Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Klapy troche w gore wystarczy. Jak do speeda będzie ok. Najważniejsza jest wysokość. Jak przygladniesz sie lądowaniom z J to wyjdzie ze cos podobnego musi być założone i to jest ustawienie zdecydowanie pod f3j. Brutalne i skuteczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi