Skocz do zawartości

TommyTom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To złącze jest zbyt ważne, żeby zostawić je na goldpinach. MR30 za 2x4.70 zł w ABC-RC i wszystkie problemy jak ręka odjął a było ich sporo i zawsze w najmniej oczekiwanym momencie. Te MR30 na kropelce Hot-glue przyklejone do kadłuba i nic się nie rusza i nie odpada. Altis na rzepie do konektorów. „Trzymie”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Gównianym konektorom Altisa mówimy zdecydowane NIE. Zmieniłem wszystkie na MR30 bo też miałem problemy z Altisem - nie raz zresztą

Już 3 lata temu rozbiłem przez Altisa mojego ulubionego FS4. Altis zrobił zwarcie, napięcie siadło i model spadł z 300 m. Jak podszedłem do niego to wszystko ok. Pierwsza diagnoza to radio. Pod wpływem emocji przeszedłem z Futaby na Yeti :-( Dopiero kilka dni później jak zacząłem oglądać, to okazało się że z przewodów wyszły metalowe ,,włosy" 32cdbe5329b2fb0f2a4b4dee4a9ce01e.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek pamięta jak ktoś opisywał, bodaj Jurek, Twój przypadek z Altisem.

Od tamtego czasu robiłem kable w "Y". Czyli gdyby spalił się Altis to i tak elektronika byłby zasilana.

Potem na RCGrup udowadniano że Altisy sa super bezpieczne i nie ma co się bać, więc odpuściłem to zabezpieczenie. Teraz już mnie nikt i nic nie przekona i we wszystkich Altisa robię obejście i wymieniam konektory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na MŚ miałem jeden model z bypassem zasilania. Mocno kręcili głowami na pre-processingu. Wpisali w protokół, ze model jest z bypassem. Cała sprawa rozbija się o zapis w regulaminie, że połączenia maja być klarowne i łatwe do sprawdzenia. To jest trochę podobne do „zewnetrznego” balastu na ogonie. Też było sporo dyskusji co wolno a co nie. Finalnie balast „puszczali” grożąc palcem, ze niby źle. Bypass tez puszczali i tez była dyskusja co to jest „klarowne”. Najlepsza była sytuacja kiedy nie chcieli dopuścić chyba Wojtkowi modelu z firmware 5.5. Sami podsunęli mi pod nos stosowne regulations. Z ogromna przyjemnością pokazałem palcem, ze 5.5 jest dopuszczalny a upgrade jest recommended but not required. Kupa ludzi robiła upgrady altisów w trakcie processingu. Sam robiłem takowe Rumunom bo mieli złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał a kiedy był kupiony Altis dla Bruna? Mój na 100% jest z tej trefnej serii i był właśnie kupowany w pierwszym kwartale 2019.

 

Wydaje mi się, że te przypadki Bronka mogą być spowodowane docięciem zasilania przez Altisa.

Na MŚ w tym roku w Trnavie dwa modele spadły w niewytłumaczalny sposób. Jeden to Japoński. Podchodzili do lądowania i jakieś 10m przed taśmą model spadł z 5-8m. Japończyk nic nie robił nie kombinował tylko dolatywał do taśmy. Identycznie spadł Wieśka Jantar w zeszłym roku we Wrocku. Wiesław też dolatywał do taśmy i był jakieś 20m od niej i z niewiadomych przyczyn model spadł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dobrze. Awaria, ulamanie samych kabli to raczej rzadkość i może wynikać z małej dbałości o sprzęt. Kable są dość porządnej jakości a ze się utleniają i łamią na końcu lutowania to nic nowego. Mało kto przemywa kabel po lutowania izopropanolem. Na dwa, trzy lata jest Ok. Potem kabelek się „uksy” przy samej d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.