Jump to content

Recommended Posts

Na 15T latam ze śmigłem GM15x8 na baterii 850 3S oraz GM15x8/GM14x10 na baterii 1300 3S.

Dla modelu 1,5g spokonie idzie na 200 m w 30s na wiaterku 6-7ms.

 

Latałem też modelem z balastem do 2,1kg i też poszedł. W tym przypadku rakiety już nie ma, ale idzie.

Jak szukasz rakiety to wyższe modele tego silnika i na 4s proponuję, tak pod 1000W

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak sprawdzisz tą temperaturę. Mi do głowy nie przyszło sprawdzać i być może dla tego model dalej lata spokojnie na tym silniku. :)  ;)

 

Na ziemi to termometrem :)

 

W powietrzu telemetrią np.

Jest też  w vario pitlabie czujnik temp. z logerem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mi właśnie chodzi o temperaturę w powietrzu bo na ziemi to co to za pomiar.

Telemetria, tak to rozwiązuje problem. Cóż ja jej nie mam więc dlatego pytałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Lepszy pomiar kontrolny na ziemi niż żaden i yolo w górę ;) mniejsza z tym ktoś nie potrzebuje to nie robi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde, ale macie problem z tą temperaturą. Dotykasz kadłuba, jak klei się laminat, albo wręga odkleja to znaczy, że za ciepły .-) Spaliłem dwa sk3 w respekcie (za słabe, model za ciężki) włożyłem czujnik temp i pika jak jest więcej niż 70*C.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Większość wyposażenia już dotarła teraz pytanie lutujecie regulator do silnika na stałe czy bardziej praktykowane są konektory?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lutujemy. Żadnych gold-ów żadnych złączek. Widziałem już osobiście 2 zdarzenia związane z przejściówkami które w jednym wypadku spaliły regulator a w drugim silnik. Silnik zjarany przez przejściówkę to nawet na naszym lotnisku w tym roku podczas zgrupowania kadry narodowej F5J.

Lutuj, tego się nie wyjmuje w czasie sezonu ewentualnie dopiero po sezonie lub nawet dwóch sezonach jak trzeba poddać silnik konserwacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większość wyposażenia już dotarła teraz pytanie lutujecie regulator do silnika na stałe czy bardziej praktykowane są konektory?

 

 

Ja lutuję i to na krótko. Im krótsze kable między silnikiem i reglem tym lepiej. Zwykle odlutowuję kable z regla i przylutowuję bezpośrednio do płytki regla to co wystaje z silnika. Potem tylko termokurcz na regiel i tyle. Trzeba tylko sprawdzić kierunek obrotów przed lutowaniem :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba tylko sprawdzić kierunek obrotów przed lutowaniem :-)

Te lepsze regulatory mają możliwość programowo zmienić kierunek obrotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Mikołaj trochę spóźniony ale dotarł ;) Jantar Magic od Wojtka odebrany. Wystarczyło ustawić i oblatać. Dziś miałem tylko kilkanaście minut aby polatać ale to wystarczyło żeby zeszło ciśnienie :D Nazwa modelu trafiona w punkt model lata magicznie ;) Teraz tylko czekać na słoneczne dni żeby jakąś termika ruszyła.7e21f21324298eb332989b7b8796721c.jpgd130ce6eb57975e6faa62112539c196f.jpgf05dc56c5977b2be7b3789e72e147b3e.jpg8400f139c08fb8130c141cfb25d772dc.jpgd4faff45241962b9440d04c1dd4de899.jpg0365720e9059796acaad8db80d7b0c2e.jpg3ff52ec55adcd879a3d6413bf099ed96.jpga496a1d663f02c7384e742a97a769dc6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie jest kalendarz na 2020. W zeszłym roku był już w październiku a teraz jak nie było tak nie ma.

 

Cóż koniec sezonu bardzo zobowiązuje więc macie przepierniczone. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież kalendarz był wieszany tu kilka razy. :-) Formalny i ostateczny będzie jak FAI opublikuje swój bo to są wszystko imprezy zaliczane do World Cup. 

 

Tak ukradkiem, to będzie chyba pierwsza impreza cykliczna we wszystkich dyscyplinach modelarskich z finałem u nas (w Polsce). Ale ja z północy, ja się nie znam, ja nic nie wiem i w ogóle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By kielonnn
      Witam.
      Wystawiam na sprzedaż mojego Jantara F5J o rozpiętości 3.5m. Model z pakietem 1300 mAh waży do lotu 1340 g , w zestawie silnik Mega oraz regulator Jeti, kołpak oraz składane śmigło VitaProp sprzedaję bez serw i akumulatorów. 
       
      Po włożeniu serw i akumulatora gotowy do lotu. Więcej info na priv.
       
      Cena 3650 zl + wysyłka 
       
       
      Pozdrawiam 
      Marcin
       


    • By Góra
      Witam,
      mam na sprzedaż stateczniki do modelu f5j. Oryginalnie powstały do modelu f5j Lofty, wykonane w technologi: rdzeń sytordurowy laminowany tkaniną węglową 39g/m2. statecznik poziomy ma natarcie szklane, pionowy natarcie węglowe.

      Statecznik pionowy:
      Masa                   27g
      Powierzchnia    ~5,3dm2
      Cięciwa max     195mm
      Wysokość          350mm
      grubość max     6mm
      Statecznik poziomy:
      Masa                40g
      powierzchnia    ~8,5dm2
      cięciwa max     135mm
       
      Cena za oba stateczniki: 200zł+koszt przesyłki
      Po uzgodnieniu mogę wykonać kadłub taki jak w modelu Lofty F5j przedstawiony na forum: Lofty_pfmrc


    • By sbogdan1
      Minęło już sporo czasu od kiedy ten model pojawił się w sprzedaży na naszym rynku. Ale do rzeczy...
      W momencie kiedy ukazała się informacja o nowym produkcie z firmy Multiplex postanowiłem że muszę go mieć.
      Niestety osiągalny był tylko w Niemczech oraz Austrii. Jakimś cudem po jakimś czasie pojawił się w  RC4MAX.
      Nie zastanawiałem się zbyt długo i decyzja zapadła bardzo szybko, kasa, samochód i jazda do sklepu osobiście.
      Nie obyło się bez wątpliwości patrząc na cenę ( w rachubę wchodził tylko KIT ) oraz wagę modelu + rozpiętość skrzydeł.
      W pierwszej chwili pomyślałem że to będzie cegła przynajmniej tak wychodziło z opisu, 1,80 kg. Jak na piankę waga mogła by być niższa 
      Z drugiej strony mówię sobie...chyba MPX wie co stworzył, tym bardziej że protoplastą jest znany chyba wszystkim STINGREY
      na którego podobieństwo został zrobiony. Oczywiście są pewne niuanse w podobieństwie ale generalnie sylwetka jest bardzo 
      identyczna. Tak więc zakupiłem model i powoli kompletowałem podzespoły, oczywiście nie jest to nic odkrywczego a przebieg
      składania nie jest jakimś wyczynem. Produkty z MPX składa się jak klocki LEGO, wszystko przemyślane dopasowane.
      Czysta przyjemność w składaniu klejeniu etc...
      Jak dla mnie model jest śliczny o ile można tak powiedzieć, oczywiście to dość subiektywne stwierdzenie, niemniej mi się bardzo 
      podoba a podobno o gustach się nie dyskutuje. Jeśli chodzi o właściwości lotne to stwierdzam że posiada bardzo dużą doskonałość.
      Można nieźle zaszaleć w powietrzu i tak samo pobujać się leniwie. Wszelakie akrobacje, szybkie przeloty,
      ciasne zakręty tuż nad ziemią na małej prędkości nie są problemem, tzw zwalenie na skrzydło nie grozi. 
      Niejednokrotnie podchodząc do lądowania potrafi przelecieć bardzo długi odcinek tuż nad ziemią.
      Największa frajda lądowanie na BF z wysokości powiedzmy 100/150m  pion w dół i model przysiada jak listek tuż do nogi.
      Zapewne jeszcze napiszę o tym modelu, myślę że jest warto zainwestować w ten model o ile ktoś nie ma ciśnienia na konstrukcyjny lub laminatowy.
      Mi sprawił wiele radości i pomimo że mógłbym zafundować sobie coś większego bardziej doskonalszego, na obecną chwile nie mam takiego ciśnienia.
      Jeśli już ktoś posiada ten model zapraszam do dyskusji przemyśleń. Nie będę ukrywał że kilka usprawnień dokonałem, ale to już następnym razem.
       

       
      .
       
    • By Karol_IMAC
      Cześć,
       
      Lotnisko Modelarskie Kargowa powraca do organizacji pikników dla modelarzy lotniczych.
      Tytuł "Lubuski Piknik Modelarski" pojawia się z tego względu, że to nasz region i liczymy na kolegów właśnie z woj lubuskiego.
      Póki co wiemy, że przyjadą koledzy z Zielonej Góry, Zbąszynia, Świebodzina i Sulechowa.
      Planowany termin pikniku to 07.09.2019 od godziny 10:00 do kiedy paliwa i akumulatorów starczy.
       
      Liczymy, że pojawią się też koledzy z innych regionów. Może dolnyśląsk? W końcu z Legnicy drogą S3 to jest 1,5h jazdy.
       
      Wkrótce podam więcej szczegółów.
       
      Pozdrawiam
      Karol
    • By Artur Lis
      Cześć Wszystkim
       
      Dotychczasowej swojej działalności, robiłem modele f3j , f3b , f3f , pół makiet i makiet szybowców i nadal je robię.
      Przez ostatnie czasy bardzo mnie zafascynowała klasa modeli f5j.
       Która mnie tak bardzo zainspirowała! wszystko zaczęło się od tematów ,  na forum f5j i w sieci .
      Postanowiłem zrobić swój  model F5J.
      Przenalizowałem tonę Internetu , wzorowałem się na innych modelach f5j, postanowiłem zrobić swój model .
      Model ( Wzór ) na którym zrobiłem foremnik , co zdjęcia to udokumentowały .
      Jak widać, do tej pory powstał foremnik z niego będę robił dalszą odbitkę już gotowego kadłuba modelu.
      Ten co, na zdjęciu jest biały  to model wzornika .
      Przód zrobiłem pod kołpak  45mm ,  by nie mieć  problemu z doborem silnika , chodzi tu o napęd który byłby bardziej uniwersalny
      pod względem wymiarów .
      Sam kadłub dł -62cm , bez belki kadłubowej .
      To tyle na początek
       
      Pozdrawiam
       
      AL 






×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.