Skocz do zawartości

TommyTom
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił się nowy, uaktualniony regulamin F5J https://www.fai.org/sites/default/files/documents/sc4_vol_f5_electric_20.pdf

 

Trochę zmian jest. Nowości to zakaz "team protection" na zawodach innych niż MŚ i ME z jednym wyjątkiem dla juniorów i ich opiekunów o ile latają w zawodach. Start tylko z korytarza w odległości mniejszej niż 2 m od markera z numerem stanowiska.

 

Najciekawsze jest na stronie 6. 

 

...Additional rule to allow the possibility of a motor restart in World Cup and Open International events...  Czyli "awaryjne włączenie silnika w trakcie lotu"

 

W przepisach szczegółowych jest, że Altis (AMRT) musi pokazywać jak niżej: 

To reset the start height displayed to “---” if the motor is restarted at any time during the flight.

This rule can be used as a local rule at FAI World Cup and Open International events, but not at Category One events. 

 

Innymi słowy to co dyskutowaliśmy stało się faktem - można mieć awaryjne włączenie silnika i uratować model ale lot jest na zero.

 

Można tego używać na wszystkich zawodach z wyjątkiem Cat I  czyli MŚ i ME

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Wiesiek1952 napisał:

Innymi słowy to co dyskutowaliśmy stało się faktem - można mieć awaryjne włączenie silnika i uratować model ale lot jest na zero.

Czyli lobbing z dużego kraju za wielka wodą sie udał. Słyszałem już o tym na początku zimy w 2019 roku że bardzo oni i ci co chodzą do góry nogami lobbują za takim rozwiązaniem.

 

38 minut temu, cZyNo napisał:

przedszkole ?

No cóż gdyby ta opcja była dostępna od dwóch sezonów to pięć modeli o jakich wiem (w samych zawodach) uratowałoby się.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Konrad_P napisał:

No cóż gdyby ta opcja była dostępna od dwóch sezonów to pięć modeli o jakich wiem (w samych zawodach) uratowałoby się.

 

gdyby przesadnie nie ryzykowali też by sie uratowało. Banał.

Mnie i tak nic nie przekona - latam szybowcami bez napędu. Moich modeli nic nie uratuje. I od tego uzależnia sie strategie.

Przedszkole i tyle. Ryzykanci będą bezkarni ? Dobrze że chociaż na Mistrzostwach będzie normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek ale w czym masz problem. Włączą silnik to lot mają za zero, identycznie jakby nie dolecieli do lotniska. A opcja zachowania modelu w całości jest jak dla  mnie dość sensowna. 

 

Ty nie porównuj swojego latania bo latacie przy nodze więc jest to spora różnica. Latając 2km od siebie na wysokości 50-80m to zupełnie inna sprawa. Cóż teraz będą dopiero piloci ryzykować wiedząc, że mają możliwość powrotu.  

Ja się własnie zaliczam do tych co bali się zaryzykować i bardzo często odpuszczałem żeby móc wrócić cało. Teraz przez tą drobną jak dla mnie, acz bardzo istotną zmianę, otwiera się dla mnie zupełnie nowe latanie.

Ja jestem bardzo zadowolony.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ogólnie nie jest dobry pomysł. Ci co ryzykowali mieli minimalny hamulec “utrata modelu”. Teraz beda ryzykowac bardziej. No i w Altisie tez musza byc zmiany bo firmware na MŚ/ME musi byc jak dotychczas czyli brak mozliwosci właczenia silnika i inny na wszystkie inne zawody. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad - ja nie mam problemu. To nie moja klasa. Tak se tylko napisałem.

Dla mnie kara zera za lot to nie kara. To nic w porównaniu utraty modelu, który w innych klasach się dba, bo ma się tylko 3. I sie bardzo zastanawia co można a co nie. A tu...przedszkole. Ten przepis nie zabezpiecza najlepszych , tylko promuje ryzykantów średniaków.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu akurat ja jestem zwolennikiem tej opcji, wiem że to tym dobrym lub bardzo dobrym pilotom się nie spodoba bo właśnie takie leszcze jak ja zaczną bardziej ryzykować i być może trochę punktów im odbierać a jak nie to zmuszać do jeszcze większego ryzykowania. Dla mnie to nowe otwarcie tej dyscypliny z czego jak już napisałem się ciesze.

 

PS

Wiesławie w Altisie jest już firmware dające tą możliwość wersja 2.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, cZyNo napisał:

A ja nie lubię słabeuszy farciarzy (sam taki bywałem) - na sukces trzeba zapracować :)

Ja myślę że tym słabeuszom farciarzom to się może raz na zawodach pofarcić i to wszystko. Trzeba być dobrym lub bardzo dobrym żeby plasować się w pierwszej dziesiątce, tu im (farciarzom) możliwość włączenia silnika niewiele pomoże.

Tak na dobrą sprawę to najwięcej rozwalanych modeli jest w czasie krążenia i lądowania więc aż tak bardzo tu się nie zmieni.

 

Hmm.. no na pewno na tych bardzo dobrych spadnie większe ciśnienie czy presja, tu nie ma co nad tym dyskutować.

A tak już na koniec to polatamy popatrzymy czy w ogóle będzie wykorzystywana ta możliwość i w jakich sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.