Skocz do zawartości

To tylko Jantar


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może problem był w połączeniu gazu na max z BT na max? Bo sam BT tak mi nie robił...
A slider w Taranisie E mam taki z boku i działa jak pstryczek z płynnym środkiem. Latałem tak Odysseyem i Aetherem, oczywiście daleko od zawodniczego F5J.

 

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Stało się !! I już się "nie odstanie"... Warto się zastanowić - co zrobić, żeby się nie powtórzyło ? Czy warto zamieniać siekierkę na kijek ?

-------------------------------

Naprawić model. Przeszczepy prawdopodobnie nie wchodzą w grę bo nie masz dawców ? Można dokupić uszkodzone elementy - tu masz wyższość polskiego producenta. Ale widząc relację z naprawy - też sobie z tym  poradzisz w tydzień ?

 

- Jurek

Opublikowano

Jaki tydzień ?!?  Jeśli się w miesiąc zabiorę do roboty to będzie świetnie - dużo łatwiej jest mi się zabrać za coś nowego niż ciężką naprawę..

 

Niestety, 30-letnie braki w elementarnej modelarskiej kindersztubie i brak "grupy wsparcia" kosztują. Także nawet jeśli uda mi się załatwić licencję (a czekam na decyzję lokalnego aeroklubu w sprawie członkostwa już 2-gi miesiąc :( ), to w Radawcu będę latał czymś zdecydowanie mniej wyczynowym, czyli Aladinem. Raczej na pewno nie wpłynie to znacząco na mój wynik sportowy :/

 

No to zabieram się za zbieranie do naprawiania Jantara - w ramach tego pytanie dodatkowe: czy styrodur jest tu dużo lepszy od lekkiej balsy (uwielbiam struganie balsy ;) )? 

 

Sterowanie jeszcze muszę przemyśleć i przećwiczyć - bardzo fajny program motoszybowcowy, którego używam w Taranisie do dużych szybowców (taranis_esoarplus_111) powinien się dać zmodyfikować, żeby silnik wyłączał BT i odwrotnie...

Opublikowano

Z tym sliderem to potwierdzę to co napisał Jurek. Kompletnie  żadnego sensu nie ma ustawienie BT na sliderze. Próbowałem i z doświadczenia mogę powiedzieć, że lepiej zostać na pstryczku niż dawać BT na slider.

Zaraz nie ma sensu :P

Osobiście latam z silnikiem na TH i motylu na sliderze (bez wykluczania jakimś programem/fazą lotu silnika). Dla mnie bajka.

Warunek konieczny by slider działał proporcjonalnie. W moim przypadku po tej samej stronie co drążek gazu. W razie potrzeby BT na zero, łapię gaz i uruchamiam silnik - podejrzewam że dłużej wyjdzie przełączenie pstryczka i złapanie gazu :)

Nie chcę się spierać co lepsze bo to bez sensu (wyższość świąt....itd), ale też nie gorsze :)

 

PS

Oczywiście slider, sliderowi nie równy patrząc np na JR9503 i Jeti DC-16... W Jeti bardzo precyzyjnie się nim operuje, tak jak gazem.

Opublikowano

Zaraz nie ma sensu :P

Osobiście latam z silnikiem na TH i motylu na sliderze (bez wykluczania jakimś programem/fazą lotu silnika). Dla mnie bajka.

Warunek konieczny by slider działał proporcjonalnie. W moim przypadku po tej samej stronie co drążek gazu. W razie potrzeby BT na zero, łapię gaz i uruchamiam silnik - podejrzewam że dłużej wyjdzie przełączenie pstryczka i złapanie gazu :)

Nie chcę się spierać co lepsze bo to bez sensu (wyższość świąt....itd), ale też nie gorsze :)

 

PS

Oczywiście slider, sliderowi nie równy patrząc np na JR9503 i Jeti DC-16... W Jeti bardzo precyzyjnie się nim operuje, tak jak gazem.

A bo masz odjechane radio i się chwalisz. :)

W moim radiu slider działa topornie jak dla mnie. Ja osobiście nie wyobrażam sobie precyzyjnego lądowania na punkt.

Ale dokładnie nie będziemy się spierać, najważniejsze aby działało.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Chodzi też o to, że o ile w zasadzie jasne jest, że najlepiej się lata dużym szybowcem z BT na drążku i jest to optymalne gdy się chce poważnie walczyc w zawodach, o tyle przy podejściu stricte amatorskim panów w średnim wieku bawiących się w sport może lepiej działać jakiś kompromis...

Cały czas się waham, jak w moim osobistym przypadku będzie lepiej i pewnie sam będę to musiał rozstrzygnąć...

Opublikowano

Może pomyśl o fazach lotu i użyciu drążka gazu w dwóch fazach w różnych rolach. U mnie faza 'landing' ma najwyższy priorytet i tam silnik wyłączony a działa za to BF. Zmiana faz na pstryczku. Można to łatwo opanować jak sie poćwiczy.

Opublikowano

Jest to jedna z 2 rozważanych możliwości :) Wszystko to się da u mnie zaprogramować, pytanie tylko ile to zajmie czasu...

Opublikowano

Prymitywne rozwiązania które proponujecie lub używacie, nie pozwolą wam na skorzystanie z pełnych dobrodziejstw BF zwanego motylem. Latacie z takimi g... ustawieniami i z tego powodu nawet nie zbliżycie sie do odkrycia że BF nie służy tylko do hamowania modelem. A potrafi robić rzeczy wręcz odwrotne. Do tego przy BF na sliderze, nie mówiąc od przełączniku, przy nagłej zmianie warunków nie pozwoli na szybkie zareagowanie i kraksa gotowa. A potem pojawiają sie dziwne posty że model zawsze latał a tu z nienacka sie rozbił. No ale cóż...guru to guru i takiemu to się nic nie wytłumaczy. Jedno lotnisko, latanie gdy co najwyżej troszkę wieje, lądowanie zawsze idealnie pod wiatr...no przecież wtedy TO zawsze działa...

Paweł chce latać na zawodach, a tam z g... sliderem czy przełącznikiem nawet nie ma co szukać. Lądowanie - bywa najważniejszą częścią zawodów!

Opublikowano

Tak, to podaj przykład rozwiązania jak mieć czynny drążek z silnikiem a potem użyć go do BF bez zmiany funkcji C1. Takie farmazony zawodnicze to sie trudno nawet czyta.

Opublikowano

W kwestii BF na drążku i silnika na przełączniku - naprawdę warto jednak poćwiczyć takie ustawienie z prostej przyczyny ... SZYBKOŚĆ reakcji. Dzięki temu można się wyratować z niejednej opresji. Sam miałem taki przypadek:

Oblatywałem pierwszy raz w życiu Mystica (taki wcześniejszy Toxic jak by ktoś nie pamiętał). Wiatr był może nie jakiś straszny ale jednak odczuwalny (jak na pierwsze zmaganie z laminatem 3m). Rozsądniejsze byłoby nie startowanie ale chęć poznania walorów lotnych wzięła górę.

Start to żaden problem ale jak przyszło do lądowania wiatr zmienił kierunek na boczny ... a w poprzek do lądowania miałem .... 5m ...

Podchodziłem chyba z 6 razy i jak by nie silnik na przełączniku to bym się nie wyratował, na końcu i tak lądowałem w poprzek ale z BF dało radę (bez strat).

Opublikowano

Ale problemy.. ;)

Ja tam mam gaz na drążku i BF też na drążku i uważam że silnik na pstryczku to nieporozumienie mimo że latam z przyjacielem na co dzień co tak ma :P .

Chciałbym przeczytać konkretne argumenty za silnikiem na pstryczku -podejmie się ktoś ? :) bo BF na drążku to się zgadzam ,najlepiej.

Opublikowano

Ok, tak myślałem. Jurek lata bez silnika i w każdej fazie lotu może mieć BF i go używać na dążku 'gazu'. Nie wiem po co ten bezsensowny wpis i brak konkretów.

Opublikowano

Ok, tak myślałem. Jurek lata bez silnika i w każdej fazie lotu może mieć BF i go używać na dążku 'gazu'. Nie wiem po co ten bezsensowny wpis i brak konkretów.

Bo Jurek to dobre chłopisko tylko ma takie skrzywienie :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.