Skocz do zawartości

Zdarzenie w centrum miasta .


Tomek.

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważ, że w PSP jest ponad 1500 członków (choć nr mojej legitymacji ma numer ponad 3000) którzy wykupili dokładnie tą samą polisę i 20 szkód na taką ilość osób ubezpieczonych to w cale nie za dużo. 

I dla tego cały czas się zastanawiam na ile to ubezpieczenie w PSP jest skuteczne, oczywiście w przypadku poważniejszej szkody.

 

Jesteście pewni, że ta kwota ubezpieczenia dotyczy wszystkich ubezpieczonych razem wziętych?

 

A tak swoją drogą to ubezpieczenie jest w Hestii. Jest to firma, która jest na drugim miejscu pod względem ilości skarg klientów (chyba do UOKiK, ale nie jestem pewien) po PZU. Biorąc pod uwagę ilość ubezpieczeń w PZU i Hestii to Hestia wygląda pod tym względem tragicznie. Więc w razie jakiegoś poważniejszego zdarzenia wcale bym się nie zdziwił jakby robili jakieś problemy.

Niestety też mam to ubezpieczenie w PSP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteście pewni, że ta kwota ubezpieczenia dotyczy wszystkich ubezpieczonych razem wziętych?

 

Tak na 100% to nie jestem ale z tego co czytam to tak mi właśnie wychodzi no i szukam potwierdzenia lub zaprzeczenia tej tezy.

 

A na marginesie to w obecnym czasie nie ma już towarzystwa ubezpieczeniowego z którym nie trzeba iść na udry.

Ostatni komunikat z tego kwartału bodaj Allianz jest taki, że OC komunikacyjne wzrosło od 50-100% ponieważ ......

klienci dochodzą swoich praw i wygórowanych (oczywiście ich zdaniem) odszkodowań coraz częściej w sądach.

Wychodzi na to że sami jesteśmy sobie winni. :)  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ich stronie pisze, że posiadanie ich ubezpieczenia wiąże się z członkostwem. Czyli jesteś członkiem DMFV - tak czy nie? 

 

 

Wykupujac u nich ubezpieczenie z automatu jestes czlonkiem DMFV,ale jakie to ma znaczenie,ze gazete mi wysylaja :D , tu o ubezpieczenie chodzi.Oni nie maja monopolu na ubezpieczenia modelarskie.Przy okazji zakupow modelarskich tez mozna:http://www.der-schweighofer.de/wg/6582/haftpflichtversicherung

Mozliwosci jest sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie rozumiem takiego myślenia, że z jednej strony chcesz żeby zadziałało ubezpieczenie a z drugiej nie chcesz wypełnić takich podstawowych wymogów jak wyznaczone miejsce do latania, członkostwo. 

 

Nie napisałem wcale że nie chcę takich wymogów - ale diabeł tkwi w szczegółach. Członkostwo takie że dostanę gazetkę - OK. Ale w sekcji w aeroklubie z opłatą 400 złotych rocznie za coś z czego nie skorzystam - nie. Podobnie wyznaczone miejsce OK, najlepiej określone przez podanie warunków - odległość do zabudowy, dróg, itd. Ale nie wyznaczone lotnisko, z opłatami i do tego długim dojazdem i to jeszcze w korkach jeśli latanie po południu w dzień roboczy - takie realia dużego miasta.

 

Kiedyś mój aluminiowy (jeszcze wtedy 4-)kopter uciekł bez kontroli i centralnie przywalił w tylne okno mojego samochodu, aż huknęło. Myślałem że już po szybie... a tu żadnego śladu! Przebudowałem go na 6-kopter i takich problemów już nie było, ale gdyby szyba się stłukła i chciałbym to wypłacić z ubezpieczenia to... nie zdziwiłbym się gdyby ubezpieczyciel robił problemy. Bo na tej zasadzie ktoś mógłby wyłudzić pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiek,

 

czy mógłbym Cie prosić o przetłumaczenie opisu ubezpieczenia ze strony, którą Podałeś lub przynajmniej fragmentów istotnych dla osób mieszkających poza DE?

Chciałbym miec pewność, że jeżeli je wykupię to mogę z niego korzystać nie będąc z automatu wyłączony ponieważ nie jestem zameldowany w DE lub AT.

 

tekst opisu bez załączników:

 

Für Personenschäden und Sachschäden, die durch die Verwendung von Modellflugzeugen verursacht werden, kann der Halter haftbar gemacht werden. Derartige Schadenersatzforderungen können eine durchaus existenzbedrohende Höhe erreichen. Wir sind in der Lage, unseren Mitgliedern zu besonders günstigen Konditionen eine Haftpflichtversicherung im Rahmen der Allgemeinen Versicherungsbedingungen für die Haftpflichtversicherung von Luftfahrzeugen mit einer Pauschalversicherungssumme von € 2.000.000.- die für Personen- und Sachschäden gemeinsam zur Verfügung steht, zu bieten. Diese Versicherung gilt für jedes in der Luft befindliche Flugmodell des Mitgliedes – welches privat verwendet wird – und ohne Rücksicht auf die Höchstgeschwindigkeit. Ausgenommen vom Versicherungsschutz ist Modellflugzeug gegen Modellflugzeug, egal ob in der Luft oder auf dem Boden.

Jahresprämie pro Mitglied inkl. Versicherungssteuer € 60.-

Achtung! Wir wollen es nicht verabsäumen, darauf hinzuweisen, dass im Zuge der Änderung des Luftfahrtgesetzes Anfang 1998 die Anhebung der Mindestpauschalversicherungssumme für Flugmodelle auf 900.000.– erfolgte. Damit sind Sie auch im gesamten EU-Raum versichert! Beim Abschluss einer Versicherung ist die Volljährigkeit des Versicherungsnehmers Voraussetzung. Minderjährige können nur mit dem Erziehungsberechtigten mitversichert werden. Der Versicherungsnehmer muss seinen Hauptwohnsitz in Deutschland haben.

WAS IM SCHADENSFALL ZU BEACHTEN IST:
Beschreiben Sie schriftlich ausführlich den Sachverhalt sowie den entstandenen Schaden (eventuell mit Fotos). Setzen Sie sich umgehend mit uns in Verbindung (Mail oder Telefon). Wir leiten alle Unterlagen an die Versicherung weiter. Bei Sachschäden, die wahrscheinlich über € 727.– liegen sowie bei jedem Personenschaden, ist unbedingt innerhalb von 12 Stunden ab dem Schadensereignis eine entsprechende schriftliche Meldung bei der Polizei zu machen. Die Versicherung, die wir als Versicherungsnehmer abgeschlossen haben, tritt für Sie als Versicherten ab dem 1. des dem Ausstellungsdatum der Rechnung folgenden Monates in Kraft und gilt für die Dauer eines Jahres als abgeschlossen. Am Ende des Jahres erhalten Sie eine automatisch erstellte Verlängerungsrechnung für ein weiteres Jahr. Sollten Sie Ihr Abo nicht mehr wünschen, senden Sie uns binnen 10 Tagen die Rechnung mit dem Vermerk „Storno“ retour, und die Versicherung wird automatisch gelöscht! Ansonsten ist die Prämie für dieses Jahr einzuzahlen. Wir bitten zu beachten, dass die jeweils letzte Rechnung als Nachweis des aufrechten Versicherungsschutzes dient.

RUBRIK: WISSENWERTES für Modellflieger

I. Was ist bei Modellflügen Grundsätzliches zu beachten?

a.) Modellflüge innerhalb der Sicherheitszonen (Flugfelder, Flughäfen, Militärflugplätzen) dürfen entsprechend dem Luftfahrtgesetz* (LFG) NUR nach erfolgter Bewilligung der zuständigen Behörde durchgeführt werden.

Eine diesbezügliche Bewilligung ist von der jeweiligen Behörde zu erteilen, wenn durch den Modellflug öffentliche Interessen nicht gefährdet werden.

b.) Bei Modellflügen außerhalb dieser Sicherheitszonen ist nachfolgende Unterscheidung wesentlich.
Beträgt das Gewicht des Flugmodells mehr als 25 kg, dürfen Modellflüge nur nach erfolgter Bewilligung des jeweiligen zuständigen Landeshauptmannes durchgeführt werden.

Beträgt das Gewicht des Flugmodells nicht mehr als 25 kg, sind vor Modellflügen vom Modellflieger vorab zwingend die genauen, diesbezüglichen Vorgaben/Richtlinien/Bestimmungen der jeweiligen Gemeinden einzuholen.

Wo genau außerhalb der Sicherheitszonen bei einem Gewicht des Flugmodells von nicht mehr als 25 kg tatsächlich geflogen werden darf, hängt von den jeweiligen Gemeinden ab (Stichwort: Gefährdung öffentlicher Interessen - Bsp. welcher Abstand zu Autobahnen, Wohnsiedlungen, Schulen etc. eingehalten werden muss).
Darüber hinaus empfiehlt es sich unbedingt, vor Modellflügen außerhalb der Sicherheitszonen die nachweisliche Zustimmung der jeweiligen Nachbarn einzuholen.

*Stand Mai 2010

II. Welches Risiko übernimmt der Haftpflichtversicherer, was ist (nicht) versichert?

Der diesbezügliche Haftpflichtversicherungsvertrag für die zigtausend Mitglieder von Modellsport Schweighofer wurde über den Versicherungsmakler SECURA GmbH Deutschlandsberg bei der Allianz Versicherung abgeschlossen.

Die diesbezüglichen Versicherungsvertragsbedingungen, die das genaue Risiko umschreiben, welches die Allianz Versicherung im Falle des Falles übernimmt, sind sowohl auf der Homepage des Unternehmens Schweighofer unter www.der-schweighofer.com als auch auf der Homepage des Unternehmens SECURA GmbH Deutschlandsberg unter www.secura-dl.at abrufbar.

Es wird dringend empfohlen, diese Bedingungen vor der Inbetriebnahme des Flugmodells genau zu studieren.

III. Wie erlangt man Versicherungsschutz bzw. wann beginnt der Versicherungsschutz?

Mit dem Zeitpunkt der erfolgten Einzahlung des diesbezüglichen Zahlscheines bzw. mit dem erfolgten Einzug durch einen Abbucher besteht für das Mitglied ab sofort Versicherungsschutz entsprechend der Allgemeinen Bedingungen für die Haftpflichtversicherung von Luftfahrzeugen.

Es werden keine Einzelpolizzen an die jeweiligen Mitglieder übermittelt, sondern besteht bei der Allianz-Versicherung vielmehr für sämtliche Modellflieger, die die Prämie bezahlt haben, eine einzige Generalpolizze, unter welcher in weiterer Folge sämtliche Versicherungsschäden abgewickelt werden können.


IV. Abschließende wichtige Hinweise für Modellflieger

Als Versicherungsnachweis gilt die abgestempelte Zahlungsbestätigung hinsichtlich der von Modellsport Schweighofer ausgestellten Rechnung.

Aus diesem Grund sollte bei beabsichtigten Modellflügen auf dem Modellflugplatz als Nachweis eines bestehenden Versicherungsschutzes von jedem Mitglied die von Modellsport Schweighofer ausgestellte Rechnung samt abgestempeltem Erlagschein/Zahlschein mitgeführt werden.

Erscheint jemand als Gast auf einem Modellflugplatz, so muss derselbe auf Verlangen diesen Nachweis eines bestehenden Versicherungsschutzes vorlegen können.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Der Versicherungsnehmer muss seinen Hauptwohnsitz in Deutschland haben. - ubezpieczający się musi mieć główne miejsce zamieszkania w Niemczech.

 

Zgadza sie akurat Schweighofer sprzedaje tylko dla obywateli Austrii i Niemiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zonk. Mój syn ma ubezpieczenie w Niemczech jako członek stowarzyszony w jednym z klubów, ale co pisze Allianz w OW tego już nie sprawdziłem. 

Arek, jeżeli jesteś zawodnikiem w RP i tu należysz do klubu sportowego ( twój aeroklub) to nie koliduje to z należeniem do klubu modelarskiego za granicą pod warunkiem że nie jest on członkiem tamtejszego aeroklubu (nie bierze udział we współzawodnictwie sportowym). Wtedy jesteś członkiem stowarzyszonym, płacisz składkę i tamtejsze ubezpieczenie. Skonsultowane z dwa lata temu z szefostwem KM. Zagmatwane to, ale jeżeli działa to ubezpieczenie jest na sumę gwarancyjną 1.500.000 Eu za podobne pieniądze jak najwyższa składka w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość Jerzy Markiton

Jak wyżej.... Warta się na mnie wypięła. Popłaciłem szkody ze swojej kieszeni. Teoretycznie mogę wystąpić na drogę sądową. Ale koszty obsługi prawnej, przedstawicielstwa w sądzie, itd.... bez gwarancji uzyskania zwrotu (powództwo cywilne, nie musi być zasądzone) powodują, że zysk materialny może być niewielki. W przypadku przegrania - rosną koszty. A chwilowo mam inne problemy na głowie.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest do końca tak Boguś. Jest pewna róznica pomiędzy ubezpieczeniem OC na życie a ubezpieczeniem modelarskim, czyli OC rozszerzonym o odpowiednie zapisy lub typowo modelarskim OC kupowanym za posrednictwem stwoarzyszenia / AP itp.  W tym konkretnym przypadku o ile mnie pamięć nie myli mieliśmy do czynienia z OC bez wyraźnych zapisów dot. latania w określonych sytuacjach.  Z resztą prawdopodbnie żadny ubezpieczyciel nie wypłaciłby w przypadku latania blisko dużych skupisk ludzi. Ale nie chcę niczego rozstrzygać ponieważ mam zbyt małą wiedzę w tym konkretnym temacie.

 

Podsumowując wypowiedzi Kolegów dobrze, że się skończyło jak się skończyło. A ubezpieczenie trzeba mieć wzbogacone o odp. zapisy i latać w miejscach i sytuacjach oraz w sposób, w których w przypadku wystąpienia wydarzenia nikt nam nie zarzuci lekkomyślności, która nie powinna charakteryzować ludzi dorosłych zajmujących się jak by nie było ryzykownym hobby . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr wydaje mi się że OC to OC 

nie ma w żadnych zapisach OWU że latać możesz tylko na pustyni

tutaj był ten problem że model zwiał i doleciał do parkingu więc po to płacimy to OC by mieć zabezpieczenie w takich sytuacjach

według mnie to było totalne odcięcie się od odpowiedzialności ze strony ubezpieczyciela zresztą takich sytuacji jest więcej nie tylko w modelarstwie

płacimy OC i wydaje się nam że jesteśmy bezpieczni a rzeczywistość jest brutalna bo jesteśmy robieni w wała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OC to taka umowa skonstruowana przez prawnika. A jak wiadomo, jeśli nie ma czegoś doprecyzowanego w umowie to każdy się wykręci z pomocą tegoż prawnika jeżeli uzna roszczenia za niekorzystne. Dlatego jasne zapisy dot. odpowiedzialności są wymagane.

 

Takie mamy czasy a wcześniej, czy później będziemy korzystać z prawników tak często jak w krajach "zachodnich", USA itd. bo nie będzie innej możliwości dochodzenia swoich praw I może nie dlatego że tych praw nie będziemy mieli ale dlatego, że umowy są tak długie I pogmatwane oraz nakładają się na inne wyższego rzędu regulacje że nikt oprócz prawników się w tym nie będzie orientował.

 

[edit] co do innych OC/AC np. samochodowych. Podoba mi się jak firma ubezpieczeniowa wypłaca odszkodowanie, czasem śmieszne na kilkaset pln a potem poprzez podwyższenie skłądek (utrata ulg) pomału wyciąga tą kwotę od nas a w przypadku wspomnianych małych szkód nasze straty z tytułu utraty zniżki przekraczają wartość wypłaconej kwoty odszkodowania. Za chwilę towarzystwa zaczną sie dziwić, że coraz mniej osob się ubezpiecza będąc tak okradanymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.