pawelmolin Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 A kto napisał cos głupiego ?? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Czarku - no przez takich orłów, niestety ograniczą nam możliwości latania. Tak jak jest to mocno promowane we Francji i Niemczech Całkowity brak zrozumienia problemu. Ale z drugiej strony wielu "kolegów" pomaga im w takich pomysłach robiąc rożne dziwne rzeczy z modelami. Akurat dzisiaj skończyła się w Warszawie konferencja wysokiego szczebla o bezzałogowcach. Minister Infrastruktury, prezes ULC, dyrektorzy PAŻP i europejskich odpowiedników, EASA, prezesi wielu dużych koncernów UAV... Tematem była gospodarka i miejsca pracy w branży UAV, ale najwięcej miejsca poświęcone było bezpieczeństwu i regulacjom. Przypadek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 W wypadkach F1 giną osoby biorące w nich udział ... Resztę sobie dopowiedz Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Nie słyszałem żeby ktoś poza torem nawet widz wyścigów zginał pod kołami F1 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 W wypadkach F1 giną osoby biorące w nich udział ... Resztę sobie dopowiedz Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Niestety nie znasz się. A czy rejsowe nie spadają? Każdemu absolutnie każdemu i temu początkującemu i temu doświadczonemu może zdarzyć się nieszczęście. I nie ma tu absolutnie żadnej złotej recepty na zapobieżenie takim sytuacjom. Choćby przykład Czarka gdzie model przeleciał 29km po okręgu. To niby w jakiej odległości trzeba latać żeby model upadł nie w aglomeracji. Właśnie chyba tylko Czarek może się pochwalić lataniem w takim miejscu gdzie do najbliższej aglomeracji było ochocho albo i dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Z takim podejściem jak pawelmolin zacznijcie uczyć sie lepiej czeskiego lub slowackiego, bo za chwile nie bedzie gdzie w Polsce latać modelami rc. A dronami to tylko na zlecenie Antoniego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Tommy ty chyba nie rozumiesz co napisałem. Chodzi mi o to, ze mamy moim zdaniem pretensje do operatorów dronów a dopuszczamy do takich sytuacji, ze model spada na parking w centrum miasta. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 A czy zdajesz sobie sprawę co to jest wypadek? Dopóki nie zostanie zbadana sprawa proponowałbym sie powstrzymać z ocenami. A u Ciebie jakoś wyrywnie. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 ... Chodzi mi o to, ze mamy moim zdaniem pretensje do operatorów dronów a dopuszczamy do takich sytuacji, ze model spada na parking w centrum miasta. To jak już jesteś taki mądry to zaproponuj jakieś rozwiązanie które w 100% zapobiegnie takim incydentom. Gadasz dla samego gadania. Ani treści ani sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Miejmy świadomość tego, ze po takich wypadkach żaden ustawodawca nie będzie pytał sie TommiegoTom o to czy można latać rc, tylko walnie zakaz i koniec Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Poczytaj sobie jak to wyglada w EU, Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Miejmy świadomość tego, ze po takich wypadkach żaden ustawodawca nie będzie pytał sie TommiegoTom o to czy można latać rc, tylko walnie zakaz i koniec Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Coś mi uciekło Gadasz i nic nie mówisz, więc albo coś konkretnego napisz albo przestań gadać bez sensu bo zaczyna to być już irytujące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 @TeBe: Jeśli to rzeczywiście ATZ EPRG, to sprawa nie taka oczywista. Gdyby był aktywny i miejsce lotów jest bliżej jak 6km, trzeba by zezwolenie od lotniska. Ale dziś był nieaktywny. OC dla modeli poniżej 5kg nie jest obowiązkowe. Aktywny ATZ jest nadal strefą G. Sprawdzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Idąc Twoją logiką, po wypadku lotniczym w S. I tym co sie wokół dzieje należałoby zamknąć ruch lotniczy na terenie kraju. Sprawę trżeba zbadać i wyciągnąć wnioski. Nie odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oko Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Tommy ty chyba nie rozumiesz co napisałem. Sam chyba siebie nie rozumiesz, ja już wymiękam... Co można zaproponować? Moim zdaniem niezależny system sprowadzania na ziemię jest koniecznością (dla kopterów też a może nawet tym bardziej), ale ciągle nie zwolni to z myślenia. Tak blisko zwartej zabudowy nie wolno latać wysoko, na pewno nie "na termikę". A może jak w rakietach kosmicznych - ładunek wybuchowy Po utracie linku BUUUM i na ziemię spadają resztki styropianu. Może niech lepiej znowu zacznie padać, przez dwa dni trzy ofiary w "małym lotnictwie" i jeszcze to... a już się wydawało że rok się skończy nieźle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Nie o to mi chodzi.. Powtarzam jeszcze raz, ze w Polsce istnieje pod tym względem samowola, moze byle kto ( nie mowie o modelarzu z Rybnika ) pilotować byle jaki model praktycznie obojętnie gdzie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Aktywny ATZ jest nadal strefą G. Sprawdzone. A żeby latać w aktywnym ATZ trzeba mieć pozwolenie lotniska. Chyba, że lot powyżej 6km od granicy lotniska i do 100m AGL. http://www.pansa.pl/index.php?menu_lewe=ops&lang=_pl&opis=OPS/ops_rpa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Aktywny ATZ jest nadal strefą G. Sprawdzone. Oficjalna wykładnia PAŻP wygląda jak poniżej: "Witam Wszystkie ATZ w Polsce sa sklasyfikowane jako przestrzeń klasy G. Z wymogów tej klasy (Aneks 11 ICAO dodatek 4 )wynika, że: IFR - mają obowiazek złożenia FPL i utrzymywania dwustronnej łączności z właściwym organem służby informacj powietrznej (w tym przypadki z AFIS (o ile istnieje). Nie jest wymagana uzyskanie zezwolenia ATC. VFR - nie mają obowiazku złożenia FPL i utrzymywania dwustronnej łączności z właściwym organem służby informacj powietrznej (w tym przypadki z AFIS (o ile istnieje). Nie jest wymagana uzyskanie zezwolenia ATC. Wniosek - nie ma wymogu uzyskania zezwolenia organu AFIS na przelot przez aktywny ATZ, ale ze względu bezpieczeństwa (skoki spadochronowe, intensywne loty szkolne) ogólnie stosowaną praktyką jest nawiaząnie łączności z AFIS ( lub kierownikiem lotów RADIO XXXXXXXX zgodnie z AIP VFR) podanie swojej pozycji, zamiarów ... i uzykanie informacji o ruchu w ATZ, możliwe też jest uzyskanie rady do unikniecia kolizji. Eurokontrol nawet zaleca, że w przypadkach gdy nie ma procedur , przepisów - stosowanie zachowań, procedur stosowanych praktyk które się sprawdziły w życiu i poprawiają bezpieczeństwo ruchu lotniczego - tzw " best practis" Publikacja strefy ATZ w AUP i jej aktywacja nie oznacza rezerwacji tylko dla jednego użytkownika czy zamknięcia przestrzeni ale stanowi informację dla innych użytkowników o ruchu w tym rejonie co podnosi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników Nadmieniam, że w chwili obecnej tylko w ATZ EPMO jest zapewniana certyfikowana służba AFIS , w ATZ: EPBC, EPML, EPWT jest zapewniana słuzba AFIS (informatorzy z licencją) ale bez certyfikacji ULC. Henryk Główka Ośrodek Planowania Strategicznego ASM Biuro Zarządzania Przestrzenią Powietrzną i Przygotowania Operacyjnego Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (0) 22 574 57 26 / 29 (fax)" A żeby latać w aktywnym ATZ trzeba mieć pozwolenie lotniska. Chyba, że lot powyżej 6km od granicy lotniska i do 100m AGL. http://www.pansa.pl/index.php?menu_lewe=ops&lang=_pl&opis=OPS/ops_rpa Nie, nie trzeba mieć pozwolenia lotniska. Patrz post powyżej. Ty powołałeś się na loty w CTR, ja mowie o ATZ. Edit. A przepraszam. Wczytuje się w nowe przepisy i chyba nie mam racji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Przykro mi, ale nie masz racji. Dla modeli stosuje się: Nowelizacja Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 8 sierpnia 2016r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy - Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków Załącznik nr 1. (http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1317/1) A w nim: pkt 4.1... 7) w strefie ATZ za zgodą zarządzającego daną strefą i na warunkach przez niego określonych Oraz 4.3. Warunków, o których mowa w pkt 4.1 ppkt 6, 7, 10 i 11, nie stosuje się w przypadku wykonywania lotów modelami latającymi, o których masa startowa nie przekracza 0,6 kg, w przypadku wykonywania lotów w odległości większej niż 1 km od granicy lotniska lub poza terenem obiektów chronionych przez strefę P do wysokości nie większej niż 30 m lub do wysokości najwyższej przeszkody takiej jak drzewa lub obiekty budowlane znajdujące się w promieniu do 100 m od operatora. 4.4. Warunków, o których mowa w pkt 4.1 ppkt 6 i 7, nie stosuje się w przypadku wykonywania lotów modelami latającymi o masie startowej nie większej niż 25 kg w odległości większej niż 6 km od granicy lotniska i do wysokości nie większej niż 100 m nad poziomem terenu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Pewnie niech dalej jest bałagan typowe to u nas w kraju Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi