Skocz do zawartości

Zdarzenie w centrum miasta .


Tomek.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przykro mi, ale nie masz racji. Cytat podany przez Ciebie odnosi się do lotnictwa wyłącznie załogowego.

 

Dla modeli stosuje się:

 

Nowelizacja Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 8 sierpnia 2016r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy - Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków Załącznik nr 1 oraz 2. (http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/1317/1)

 

A w nim:

 

Oraz

 

Czarku, dziękuję. W przyszlym tygodniu zawitam do PAŻP i upewnię się osobiście jak to wygląda. Prawdopodobnie żyłem w mylnym błędzie, że loty VLOS w ATC nie wymagają zgłoszenia :-) Nie mówię, że latałem :-)

A tak w ogóle przeanalizuj sytuację. Jestem Członkiem pewnego Aeroklubu, w którym jest Sekcja Modelarska. Mamy wydzielone Lotnisko Modelarskie w ramach Lotniska Aeroklubowego. Latamy w ATC. To jak ja tam przyjeżdzam w sobotę i latam, to powinienem zgłosić? To się kupy nie trzyma. No chyba, że zarządzający Sekcją Modelarską jakoś se tam to uzgodnili. Ale nawet jak, to jest to niezgodne z prawem, nie? Każdy lot modelu w ATC powiniem zgłaszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle przeanalizuj sytuację. Jestem Członkiem pewnego Aeroklubu, w którym jest Sekcja Modelarska. Mamy wydzielone Lotnisko Modelarskie w ramach Lotniska Aeroklubowego. Latamy w ATC. To jak ja tam przyjeżdzam w sobotę i latam, to powinienem zgłosić? To się kupy nie trzyma. No chyba, że zarządzający Sekcją Modelarską jakoś se tam to uzgodnili. Ale nawet jak, to jest to niezgodne z prawem, nie? Każdy lot modelu w ATC powiniem zgłaszać?

 

Trochę odbiegamy od tematu, ale sprawa dość ważna, więc szkoda nie kontynuować.

 

Prawo mówi: w aktywnym ATZ można latać "za zgodą zarządzającego daną strefą i na warunkach przez niego określonych". Niekoniecznie to oznacza, że każdy lot trzeba zgłaszać. Upewnij się w sekcji, jakie macie wypracowane warunki kontaktu z lotniskiem, bo na pewno jakieś są. Zapewne wystarczy telefon na lotnisko od pierwszego modelarza, który przyjeżdża na łąkę, ale to sprawa lokalna.

 

Już cytowałem tę stronę i jeszcze raz polecam każdemu, kto chce szybko zorientować się w przepisach. Jasno i w miarę klarownie:

http://www.pansa.pl/index.php?menu_lewe=ops&lang=_pl&opis=OPS/ops_rpa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Jurek Markiton może mieć problem. Jeśli lot nie był zgłoszony do ATC, lub nie był ustalony w ramach lotów niezgłaszanych, to ubezpieczyciel może się wypiąć...

 

ATZ EPRG był dzisiaj nieaktywny, więc nie było obowiązku uzyskania zgody na loty. W dodatku łąki przy ul. Jankowickiej są ponad 6km od lotniska, więc nawet przy aktywnej strefie obowiązku nie ma, latając do 100m wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czarku - no przez takich orłów, niestety ograniczą nam możliwości latania. Tak jak jest to mocno promowane we Francji i Niemczech :( Całkowity brak zrozumienia problemu.

 

Nie wiem jak we Francji,ale w Niemczech takiej promocji nie zauwazylem,no chyba ze masz na mysli obowiazkowe ubezpieczenie, no to tak, jest to jakies ograniczenie.Jezeli modelarz mial ubezpieczenie to jest po sprawie.Drogi Jurku gdyby to modelarz z Niemiec byl wlascicielem modelu,to poszkodowani by mu jeszcze browca postawili :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Drogi Jurku gdyby to modelarz z Niemiec byl wlascicielem modelu,to poszkodowani by mu jeszcze browca postawili :D :D :D

Też bym tak uczynił  :D.

I tu być może jest ta drobna różnica...

Przy okazji - czy możecie napisać słówko o rynkowych ofertach polis OC ubezpieczycieli w tym temacie ? Jaki jest rozrzut kosztów ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMC, ja mam takie za 70 zl/rok plus 40 zł składki członkowskiej klubu, który to organizuje (stowarzyszenie paralotniarzy). Wszystko załatwiłem online nie muszą rozmawiać z żadnym ubezpieczycielem. Polecam. Tym bardziej ze jest to organizowane przez stowarzyszenie i jestem przekonany że temat jest lepiej ogarnięty niż zrobiłbym to sam.

 

Jurkowi natomiast życzę jak najszybszego zamknięcia tematu bez zbędnych komplikacji. Wypadki się zdarzają. A wiedza ekspercka i umiejętność snucia domyslow niektórych kolegów jest tak wielka, że śmiało mogliby kandydować do najbliższej komisji ws. S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 Nie na miejscu rówież uważam robienie za wujka google i wklejanie nie swoich zdjęć w takim temacie (mimo, że mogą one być ogólno dostępne).

 

Możesz mi to uzasadnić ?,Ty możesz wkleić link ze zdarzenia wraz z artykułem,fotami,głupim tytułem i jest ok ?.

Dla ucięcia głupich spekulacji (a i tak temat poszedł w tym kierunku) zrobiłem to świadomie ,zamieszczając fotę modelu i nie uważam tego za niestosowne.

 

I zarazem przypominam moderatorom o ich powinności. Chyba ze dane użytkownika juz nie sa juz istotne

Spoko,spoko,poszło info co do profilu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak we Francji,ale w Niemczech takiej promocji nie zauwazylem,no chyba ze masz na mysli obowiazkowe ubezpieczenie, no to tak, jest to jakies ograniczenie.Jezeli modelarz mial ubezpieczenie to jest po sprawie.Drogi Jurku gdyby to modelarz z Niemiec byl wlascicielem modelu,to poszkodowani by mu jeszcze browca postawili :D :D :D

 

 Gdyby w Polsce za takie same pieniądze można byłoby wykupić ubezpieczenie. Marzenie. Zakreśliłem sumę ubezpieczenia na czerwono. Dodam, że obowiązuje na całym świecie z wyłączeniem USA i Kanady. Jest to ubezpieczenie grupowe jednego z Niemieckich Klubów Modelarskich.

post-1290-0-90938500-1480052406_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji - czy możecie napisać słówko o rynkowych ofertach polis OC ubezpieczycieli w tym temacie ? Jaki jest rozrzut kosztów ?  

 

I jak wygląda likwidacja szkody - czy nie czepiają się każdego szczególiku i czy tak realnie w ogóle cokolwiek płacą? Czy robią coś na kształt badania okoliczności zdarzenia, patrzą jaki był sprzęt - z homologacją CE itd

Patrząc na dynamikę cen OC komunikacyjnych sądzę że najważniejsze jest samodzielne zabezpieczenie się - np przestrzeganie "stożka dolotowego" i opracowanie reguł w rodzaju każdych 50 m AGL wysokości lotu -> +100 metrów do zabudowań, a może i więcej? (bez wiatru rzecz jasna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.