AndrzejC Opublikowano 14 Czerwca 2024 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2024 ZAWODY W SKOROSZOWIE ZOSTAŁY ODWOŁANE. Woda tak zarosła,że nie da się pływać. Te zawody FSR odbędą się w terminie jesiennym. A.C.
witold_pi Opublikowano 15 Czerwca 2024 Opublikowano 15 Czerwca 2024 oprócz kosiarki pewnie przydałaby się pogłębiarka toru wodnego ?
AndrzejC Opublikowano 15 Czerwca 2024 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2024 Zbiornik nie zarósł trzciną, zarósł pod wodą. Nie da się pływać łódkami, bo natychmiast łapią zielsko na ster i śrubę. W przyszłym roku na pewno będziemy mądrzejsi i akwen na pewno nie zarośnie. Właściciele gospodarstwa mają na to sposób. Na jesień podobno zielsko ma zniknąć i będzie można zrobić zawody. A.C.
pacyfic_77 Opublikowano 15 Czerwca 2024 Opublikowano 15 Czerwca 2024 Amura niech wpuszczą, on potrafi zrobić robotę Głowica wymieniona na nową zapewne się pojawięWysłane z mojego M2006C3MNG przy użyciu Tapatalka
AndrzejC Opublikowano 27 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2024 W sumie tytuł tego wątku już dawno przestał być aktualny. FSR STD przez te lata jak najbardziej utrzymał się i w sumie się rozwija zwłaszcza w Czeskiej Republice, w Bułgarii i w Chinach. Klasa została OFICJALNIE zatwierdzona jako klasa każda inna łącznie ze startem na MS, czy ME. Zapomnieć należy o silniczkach ASP bo już dawno nie ma ich na rynku. Wbrew pozorom silników spalinowych 3,5 na rynku jest dość dużo, choć nadal te starsze (WEBRY, OSy, itp) wg mnie są idealne do STD. Wyczynowe silniki do FSR są wg mnie, jak pisałem " za mocne" Sam przez to przeszedłem. Zaczęliśmy kiedyś z synem od ASP i ok. Łódka płynęła. Ale trzeba szybciej, więc zmiana na MVVS i łodka zaczęła płynąć szybciej. Ale miało być jeszcze szybciej i zastosowałem zdobyczny ROSSI 21 i łódka popłynęła, ale w nie szybciej. W sumie wracamy do MVVSa bo wg mnie to jest najlepszy motor do tej kategorii choć co raz trudniejszy do zdobycia. I jeszcze kwestia gaźników. Ja mam do dyspozycji wiele gaźników, które poprawiają osiągi, to jednak przy braku innych,niż oryginalny gażnik MVVS to najlepszy jest oryginalny. A piszę dlatego, że w tym zimowym czasie zabrałem się za mój dość stary stateczek STD. Bo mam informacje,że mocni w branży zabrali się za ta kategorię. A.C. 1 1
jarek996 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Opublikowano 28 Grudnia 2024 Jakie konkretnie te MVVSy uzywasz?
Grzesiek Opublikowano 29 Grudnia 2024 Opublikowano 29 Grudnia 2024 14 godzin temu, jarek996 napisał: Jakie konkretnie te MVVSy uzywasz? Odpowiem za Andrzeja 3,5ccm
jarek996 Opublikowano 29 Grudnia 2024 Opublikowano 29 Grudnia 2024 3 godziny temu, Grzesiek napisał: Odpowiem za Andrzeja 3,5ccm To wiem, chodzi mi o konkretne TYPY silnikow!
witold_pi Opublikowano 29 Grudnia 2024 Opublikowano 29 Grudnia 2024 mvvs robił w tym wieku jeden typ 3m5cm3, później zmienił gaźniki (poprawił) i ładnie anodował części na niebiesko - wersja aero, była też wersja car i wodna, z innymi głowicami no i car innym gaźnikiem.
jarek996 Opublikowano 29 Grudnia 2024 Opublikowano 29 Grudnia 2024 Wlasnie o to mi chodzi! Stare, nowe, z wydechem z boku, z tylu, jakie rury ITP?
AndrzejC Opublikowano 29 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2024 Spoko... Widzę,że potrzebny jest mały wykładzik w temacie MVVSów. W najbliższym czasie przygotuję się do tematu i trochę popiszę. Mam parę tych silników i małe wiaderko części do nich, więc będzie o czym pisać. Bo to jedne z moich ulubionych motorków. c.d.n... A.C.
witold_pi Opublikowano 29 Grudnia 2024 Opublikowano 29 Grudnia 2024 ostatnia wersja aero z jednokomorowym tłumiki. Były jeszcze dwukomorowe, oraz "czarne", głowicę idzie przestawić o 90 stopni na tylny wydech. Stosując kolanko 90 lub "proste" możesz zastosować rurę rezonansową. 1
AndrzejC Opublikowano 29 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2024 Widzę,że temat "chwycił"🙂 Tak, na dzień dobry moje dwa dziewicze MVVSy 21. Mam ich więcej, ale te dwa wystarczą Silniki uniwersalne choć, żeby były namiastką wyczynowych motorków, to trzeba nad nimi popracować. Na zdjęciu widać jak były nazywane. Nas w tym temacie interesują dwa typy. Reszta jest pozaklasowa. Na pudełkach widać. To na razie tyle
AndrzejC Opublikowano 30 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2024 W sumie jeżeli chodzi o MVVSy to trzeba by przybliżyć historię. Dużo można znaleźć tu: https://modelenginenews.org/ad/mvvs.html Nawet przy użyciu translatora można się dużo dowiedzieć o historii fabryki. Na przestrzeni dziejów stworzyli tyle różnych silników, że znam kolegów, którzy kolekcjonują tylko te silniki i mają wcale niemałe kolekcje. A.C.
AndrzejC Opublikowano 30 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2024 Historia MVVSa jest ciekawa. Mój jeden z najlepszych kumpli Ludek M. z Brna mieszka blisko fabryki i zna ich tam wszystkich. I spóźnił się, bo chciał odkupić ten magazyn. Jak w fabryce podjęto decyzję o zaniechaniu produkcji małych silników to CAŁY MAGAZYN spisali na złom. I wszystkie części i trochę silników poszło w piz... Żal Komercja. Było o gaźnikach. Moich mam tak dużo, że czasu nie starczy, żeby wszystkie sprawdzić. Nas w FSR STD interesują dwa typy MVVS: GFS/R 21 i inny nr z katalogu 3046/ 21/ i 3072. Inne są pozaklasowe i do FSR STD nie nadają się. Przeprosiłem się z Rossi 21 na chwilę. Znalazłem drobny błąd i być może jednak popracuje... Będzie też o rurach, ale to w następnym odcinku. A przy okazji. Gaźniki od tych ruskich MDSów coś mi przypominały. I wyszło,że ruscy bezczelnie zerznęli gaźnik od MOKI. Tyle, że to ruskie dziadostwo nawet nie powinno leżeć obok oryginału A.C.
AndrzejC Opublikowano 1 Stycznia Autor Opublikowano 1 Stycznia Do tego, żeby łódkę złożyć do kupy potrzebny jest kolektor wydechowy. I tu zaczynają się schody, bo fabryczne kolektory przeważnie nie chcą pasować do łódek z powodu braku miejsca w kadłubie braku chłodzenia itp. Z doświadczeń wieloletnich wiem, że z tym budowniczy STD mają problemy. Ja sobie poradziłem korzystając z elementów od pospolitej hydrauliki. Z kolanek, z rurek wylewek kranowych itp Jestem w posiadaniu palnika tlen- propan butan. I to pozwala mi tworzyć kolektory wydechowe jakie chcę. Przeważnie lutuję elektrodami srebrnymi w otulinie. Trzeba czasem użyć tokarki, czy frezarki, ale to nie są jakieś skomplikowane operacje. Efekt SUPER. Można się przyczepić,że toporne bez wyglądu ale działają na 100%. I robię sobie kolektory dokładnie takie jakie chcę Dla estetyki można pomalować lakierem żaroodpornym. W sumie można użyć tłumików fabrycznych. I one tez będą działać... (ja użyłem tłumika do silnika ASP 21 w relacji z budowy w tym temacie parę lat temu. I działa do tej pory). Rura rezonansowa z tłumikiem na pewno jest lepsza, bo bardziej tłumi hałas i czasem podnosi osiągi silnika, ale to już jest wyższa jazda. O rurach będzie. A.C. 2
AndrzejC Opublikowano 4 Stycznia Autor Opublikowano 4 Stycznia Z nowym rokiem zacząłem robić porządki w skrzynce startowej, bo wyszło, że za dużo klamotów nosimy na start. W porozumieniu z synem moim zrobiliśmy remanent i wywaliliśmy ze skrzynki startowej jakieś 70% różnych zdublowanych narzędzi, śrubek, śrub napędowych itp. W sumie wiele rzeczy na starcie i podczas wyścigu w ogóle nie jest potrzebne bo i tak na tym poziomie i tak nie ma po co naprawiać defektów nawet drobnych bo poziom wyścigów w łódkach FSR-ach podniósł się tak wysoko, że naprawianie łódki na stanowisku startowym nie ma sensu. Przy okazji mały konkurs: Co to jest, to na zdjęciu? Zawsze to mam w skrzynce. A.C.
TomTech Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia Moim zdaniem jest to lina do scholowania przyciągnięcia zepsutego modelu.
sagi Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia To jest tz. szarpanka do ręcznego rozruchu silnika. 1
Rekomendowane odpowiedzi