Skocz do zawartości

Piper J3C konstrukcja z rurek


widar123

Rekomendowane odpowiedzi

Obiecane drzwiczki  ;)  Zbieżność osób i nazwisk zupełnie przypadkowa  ;) :

 

post-16-0-47918800-1484389901_thumb.jpg

 

post-16-0-02843000-1484389928.jpg

 

post-16-0-28145700-1484389960.jpg

 

post-16-0-02719600-1484389986.jpg

 

Górna połówka podczepiana na zatrzask pod skrzydłem, a dolna sobie wisi lub w pozycji "zamknięte" jest "zaklamkowana". Przyleciał młody, tak jak i latała tym "ptaszkiem" i moja "latawica" :) Ja też latałem, ale jako wożony.

Co z "MAM-ą" teraz się dzieje, nie wiem, ale dyr. Radwan miał w planie, aby tym samolotem ktoś solidny solidnie się zajął. I pewnie tak się stało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia są super, wyjaśniają wiele kwestii, których wcześniej nie miałem do dyspozycji, wielkie dzięki. Wynika z nich jednoznacznie, że klamka była tylko od wewnątrz i wychodzi na to, że Piper nie był zamykany z zewnątrz. Pozostaje więc problem zaimplementowania tego do modelu, bo do lotu dzwi powinny być zamknięte, czyli w środku musiałby być jakiś karasnal, aby je zamknąć. Może ma ktoś takiego do odstąpienia  :D . Jest jeszcze trochę czasu zanim dopadnie mnie ten problem, więc pomysły na jego rozwiązanie mile widziane, a tym czasem idę przycinać rurki do górnej części stelarza kadłuba i jak skończę wystawię fotki z postępu prac.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za zdjęcia. Widać na pomoc w tym względzie można liczyć na kolegów z forum, dlatego między innymi zdecydowałem się na relację z budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może metalowy (stalowy) rygiel, a od zewnątrz do poszycia przykładasz magnes i przesuwasz.... ;-)

żadne magnesy ani inna czarna magia. Włascieielem SP_AWP jest Marek Masalski mocno zaangażowany w odbudowę P11C. Jak coś to mogę dąc kontakt do Marka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecane fotki z postępu prac

 

w05.jpg

 

w06.jpg

 

Szablony konstrukcyjne

 

w07.jpg

 

Niezbędne uchwytu do trzymania pod kątem prostym

 

w08.jpg

 

Przymiarka przed połączniem

 

w09.jpg

 

w10.jpg

 

I już po lutowaniu

 

w11.jpg

 

w12.jpg

 

Kolejne segmenty

 

w13.jpg

 

w14.jpg

 

Wygląda, że są równo  :)

 

w15.jpg

 

w16.jpg

 

w17.jpg

 

w18.jpg

 

Mały dodatek

 

w19.jpg

 

I w całej okazałości, pozostały 2 rurki boczne na szczytach wręg i z grubsza szkielet kadłuba będzie gotowy, dalej to zabawa w drobiazgi.

 

w20.jpg

 

w21.jpg

 

Kolejnym etapem będzie statecznik pionowy, co oczywiście wymusza przygotowanie następnego szablonu i kilku niezbędnych narzędzi, ale o tym w dalszej relacji.

Pozdrawiam - Darek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje przysłowiowe "trzy grosze". Mając już gotowe te wszystkie szablony, to produkcja masowa aż się sama prosi. Trzask - prask i klient dostaje gotowy kadłub z usterzeniem, a i skrzedło w tej technologii też, a czemu nie? Mnie gdzieś z tylu czachy pęta się pytanie: jak to się ma wagowo do tego samego , zrobionego tradycyjnie z listew sosnowo-balsowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku, jeśli chodzi o produkcję seryjną, to szablony musiały by być robione z bardziej trwałego materiału. Te moje może na jeszcze jeden egzemplarz by wystarczyły, bo ten MDF, z którego są wykonane ma tendencję do rozwarstwiania przy demontażu. Poza tym nie wiem na ile starczyłoby mi cierpliwości przy pasowaniu rurek przy takim oprzyrządowaniu jak teraz, sprawdza się, ale do jednostkowego wykonania. Co do wagi to myślę, że pozytywnie Ciebie rozczaruję, na moje ta technologia będzie lżejsza od drewnianej, nie mówiąc już o sztywności i wytrzymałości, bo ta ma znaczną przewagę nad drewnianą. Aby nie być gołosłownym, wrzucam dwie fotki w obecnym stanie kadłuba.

 

waga02.jpg

 

waga01.jpg

 

To nie są kilogramy  :D

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy jeszcze szukasz tch kroplowych profili i jakiego wymiaru ale znalazłem takie w Europie http://modellstudio.de/epages/4ff941d4-bf56-4d4d-aa64-4d6b82888e52.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/4ff941d4-bf56-4d4d-aa64-4d6b82888e52/Products/080014100

 

Owszem poszukuję jeszcze, ale bardziej zależy mi na stalowych a nie aluminiowych, ze względu na możliwość ich lutowania, byłoby mi łatwiej z okuciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.