MareX Opublikowano 14 Stycznia 2017 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Obiecane drzwiczki Zbieżność osób i nazwisk zupełnie przypadkowa : Górna połówka podczepiana na zatrzask pod skrzydłem, a dolna sobie wisi lub w pozycji "zamknięte" jest "zaklamkowana". Przyleciał młody, tak jak i latała tym "ptaszkiem" i moja "latawica" Ja też latałem, ale jako wożony. Co z "MAM-ą" teraz się dzieje, nie wiem, ale dyr. Radwan miał w planie, aby tym samolotem ktoś solidny solidnie się zajął. I pewnie tak się stało.
radziu45 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Mam parę fotek w telefonie wieczorem wrzucę je tu .
widar123 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2017 Zdjęcia są super, wyjaśniają wiele kwestii, których wcześniej nie miałem do dyspozycji, wielkie dzięki. Wynika z nich jednoznacznie, że klamka była tylko od wewnątrz i wychodzi na to, że Piper nie był zamykany z zewnątrz. Pozostaje więc problem zaimplementowania tego do modelu, bo do lotu dzwi powinny być zamknięte, czyli w środku musiałby być jakiś karasnal, aby je zamknąć. Może ma ktoś takiego do odstąpienia . Jest jeszcze trochę czasu zanim dopadnie mnie ten problem, więc pomysły na jego rozwiązanie mile widziane, a tym czasem idę przycinać rurki do górnej części stelarza kadłuba i jak skończę wystawię fotki z postępu prac. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za zdjęcia. Widać na pomoc w tym względzie można liczyć na kolegów z forum, dlatego między innymi zdecydowałem się na relację z budowy.
gucio72 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Może metalowy (stalowy) rygiel, a od zewnątrz do poszycia przykładasz magnes i przesuwasz.... ;-)
radziu45 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Dolne drzwi mają wewnątrz otwieranie a górne obustronnie
MaciejP Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Może metalowy (stalowy) rygiel, a od zewnątrz do poszycia przykładasz magnes i przesuwasz.... ;-) żadne magnesy ani inna czarna magia. Włascieielem SP_AWP jest Marek Masalski mocno zaangażowany w odbudowę P11C. Jak coś to mogę dąc kontakt do Marka.
widar123 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2017 żadne magnesy ani inna czarna magia. Włascieielem SP_AWP jest Marek Masalski mocno zaangażowany w odbudowę P11C. Jak coś to mogę dąc kontakt do Marka. Jeśli można to bardzo chętnie, taki kontakt to skarb w mojej sytuacji
paweln7 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 witam w temacie który wcześniej podałem jest pokazany sposób profilowania rurek , ewentualnie zajrzyj tu.http://technosporta.net/k1_1544.php
widar123 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2017 Obiecane fotki z postępu prac Szablony konstrukcyjne Niezbędne uchwytu do trzymania pod kątem prostym Przymiarka przed połączniem I już po lutowaniu Kolejne segmenty Wygląda, że są równo Mały dodatek I w całej okazałości, pozostały 2 rurki boczne na szczytach wręg i z grubsza szkielet kadłuba będzie gotowy, dalej to zabawa w drobiazgi. Kolejnym etapem będzie statecznik pionowy, co oczywiście wymusza przygotowanie następnego szablonu i kilku niezbędnych narzędzi, ale o tym w dalszej relacji. Pozdrawiam - Darek 1
MareX Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Moje przysłowiowe "trzy grosze". Mając już gotowe te wszystkie szablony, to produkcja masowa aż się sama prosi. Trzask - prask i klient dostaje gotowy kadłub z usterzeniem, a i skrzedło w tej technologii też, a czemu nie? Mnie gdzieś z tylu czachy pęta się pytanie: jak to się ma wagowo do tego samego , zrobionego tradycyjnie z listew sosnowo-balsowych?
Tomek Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Marku miałem zapytać o to samo, ile to teraz waży?
MareX Opublikowano 15 Stycznia 2017 Opublikowano 15 Stycznia 2017 Właśnie... Wg mnie, tak na oko, to teraz min. 1,5 kg. A z "dżewa" było by było grubo poniżej 1 kg. Ale to tylko moje domysły.
widar123 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2017 Marku, jeśli chodzi o produkcję seryjną, to szablony musiały by być robione z bardziej trwałego materiału. Te moje może na jeszcze jeden egzemplarz by wystarczyły, bo ten MDF, z którego są wykonane ma tendencję do rozwarstwiania przy demontażu. Poza tym nie wiem na ile starczyłoby mi cierpliwości przy pasowaniu rurek przy takim oprzyrządowaniu jak teraz, sprawdza się, ale do jednostkowego wykonania. Co do wagi to myślę, że pozytywnie Ciebie rozczaruję, na moje ta technologia będzie lżejsza od drewnianej, nie mówiąc już o sztywności i wytrzymałości, bo ta ma znaczną przewagę nad drewnianą. Aby nie być gołosłownym, wrzucam dwie fotki w obecnym stanie kadłuba. To nie są kilogramy 1
paweln7 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Witam to jest kadłub Pipera firmy SIG 1/4 a tyle waży tak że twoja kratownica wychodzi leko.
widar123 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2017 No i wszystko jasne , oba kadłuby są na takim samym etapie wykończenia, więc rurki górą. Dzięki za to porównanie Paweł, tak mi się zdawało, że wyjdzie lżej, ale nie sądziłem że aż tak.
pacek Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 nie wiem czy jeszcze szukasz tch kroplowych profili i jakiego wymiaru ale znalazłem takie w Europie http://modellstudio.de/epages/4ff941d4-bf56-4d4d-aa64-4d6b82888e52.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/4ff941d4-bf56-4d4d-aa64-4d6b82888e52/Products/080014100
widar123 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2017 nie wiem czy jeszcze szukasz tch kroplowych profili i jakiego wymiaru ale znalazłem takie w Europie http://modellstudio.de/epages/4ff941d4-bf56-4d4d-aa64-4d6b82888e52.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/4ff941d4-bf56-4d4d-aa64-4d6b82888e52/Products/080014100 Owszem poszukuję jeszcze, ale bardziej zależy mi na stalowych a nie aluminiowych, ze względu na możliwość ich lutowania, byłoby mi łatwiej z okuciami.
Marcin_Matejko Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Piękna robota, wprost napatrzyć się nie mogę
Rekomendowane odpowiedzi