Skocz do zawartości

Elitar-Sigma


sp2jbs

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzam moje wizje, czy dobrze dobrałem mocowanie w kabinie przechodzące przez przednią szybę.

Zawiesiłem silnik na drucie, połączyłem rurką, kawałek sklejki posłuży do dalszej budowy skrzynki, nawet żeberko spinaczem.

 

post-14202-0-70247000-1485963858_thumb.jpg 

post-14202-0-92690600-1485963641_thumb.jpg

post-14202-0-16291700-1485963757_thumb.jpg

post-14202-0-40315700-1485963918_thumb.jpg

 

W tle widać na ścianie rysunek, jest podobnie.

Zastosuje po zbudowaniu skrzynki co najmniej dwa punkty podparcia. Jak widać, podwozie na gumce, silnik podwieszony na drucie - upewniam się czy będzie podobne do oryginału.

 

post-14202-0-20533100-1485964361_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W głowie są coraz bardziej skomplikowane przemyślenia, jak postąpić, jaki kąt wykreslić na kartkach, szukam odpowiedzi w lekturze 2-3 stopnie 

 

post-14202-0-02193200-1485989426_thumb.jpg

 

wybór materiału - sklejka 3 mm czy 4 mm? Grubszą będę musiał porzeźbić, decyzja lekka czy twarda? Będzie stanowić skrzynkę zespalającą od góry centropłat z belką carbonową a kabiną pilotów.

 

post-14202-0-02736600-1485989863_thumb.jpg

 

rysunki na sklejce

 

post-14202-0-00668100-1485989996_thumb.jpg

 

2 stopnie i tu poproszę o poradę. W dłoni piłka 

 

post-14202-0-37479800-1485990182_thumb.jpg

 

odrysowałem żeberko centropłata.

 

post-14202-0-79084200-1485990360_thumb.jpg

 

Jutro reszta wycinanek skrzynki.

 

post-14202-0-13886000-1485990455_thumb.jpg

post-14202-0-91339400-1485990055_thumb.jpg

post-14202-0-61717500-1485990228_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś dopiero teraz trafiłem na ten temat tylko dlatego, że po operacji muszę spać w bardzo niewygodnej pozycji, w której nie da się spać :(.

Kolego Marianie - jeśli mogę tak się zwracać do Ciebie - jeśli jeszcze raz nazwiesz swą relację wypocinami to przestaniemy ją śledzić. Pokazujesz w szczegółowy sposób jak z niczego powstaje coś o raczej skomplikowanej bryle - kadłub . Chociaż to nie moja bajka - moja to I wojna św. - to z chęcią będę śledził dalsze poczynania. Qrde - jak bardzo nie mogę zasnąć, że aż tak się rozpisałem... :D

Tak więc na koniec jeszcze raz nie nazywaj tej relacji wypocinami bo w ten sposób odbierzesz palmę pierwszeństwa innemu koledze z niepochamowanym parciem na szkło, który z bardzo prostego zestawu zrobi na relację o oszałamiającej liczbie odsłon.

Ufff, chyba zaraz już zasnę ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się przypatruję sylwetce powstałego kadłuba i coś mi tu trochę nie pasuje. Napisałeś kolego Marianie, że ma to być makieta, mam więc nadzieję, że masz pełną świadomość co się za tym pojęciem kryje. A skoro jesteś ciekaw uwag co do projektu, to właśnie sylwetka Twojego kadłuba dość znacznie odbiega od oryginału. Mam wrażenie że na szkicach i zdjęciach rzut boczny jest bardziej smukły, szczególnie widać to po drzwiach. Wiem że w tej chwili ta uwaga nie wiele zmieni, bo kadłuba już nie da się "sprasować", ale to tak na przyszłość  ;) . I jeszcze mała uwaga co do pisania postów, bardzo proszę zwracaj uwagę na to co piszesz, bo czasem trudno zrozumieć o co Tobie chodzi np "Głowa są coraz bardziej skomplikowane przemyślenia" a pewnie chodziło o to że  "w głowie są coraz bardziej skomplikowane przemyślenia". Chcąc konstruktywnie pomagać, trzeba mieć jasne i proste pytanie. Nie wystarczy napisać, "2 stopnie i tu poproszę o poradę", bo niby w stosunku do czego te 2 stopnie są? Można się jedynie domyślać, że chodzi o kąt zaklinowania, ale czy o to chodziło? Mimo to podziwiam zapał, chęć tworzenia i stawianie czoła wyzwaniom, jakie daje modelarstwo mimo słusznego już wieku, oby nam się tak chciało. Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszych pracach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę Irka - szybkiego powrotu do zdrowia, a tak na marginesie - w jakiej dzielnicy mieszkasz i gdzie latasz? 

Moim ulubionym modelem jest Se5a z I wojny, posiadam od combata z EEP do modelu o rozpiętości 2 m.

Darku masz słuszną uwagę co do skorupy kabiny, jest ona w trakcie budowy, tu na zdjęciu pokazuje flamastrem co zostanie usunięte. Co do pytania, to jak wspominałeś chodzi o kąt zaklinowania płata, nadal nie wiem jak zrobić? Skłon silnika nie wiele pozwoli, jak to pozostawię. 

 

post-14202-0-26235900-1486033466_thumb.jpg

 

Na karce papieru nanoszę jak wystrugać skrzynkę. Po zajęciach z młodzieżą, tu trochę prywaty, zapraszam na stronkę Modelarnia u Mańka

 

Powycinam skrzynkę.

 

post-14202-0-00558800-1486034040_thumb.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam tuż przy przystanku SKM Gd. - Żabianka przy ul. Grunwaldzkiej. Z większymi modelami to jeździłem aż pod Starogard Gd; najpierw Linowiec potem...zapomniałem coś na B.. Bobowo. Elektrykami to na plaży, przy ERGO Arenie, obok RENK'a, Moście Błota nawet i Rewal. Więc jak widać trochę tu, trochę tam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ziomka, moje korzenie to Gdańsk-Wrzeszcz, ulica była przy lotnisku, nazwa pierwotna Żołnierza Tułacza zmieniona  ul. Kunickiego. Na tym lotnisku była modelarnia tam były moje początki, Jaskółka, Wicherek, to nie miejsce aby opisywać wspomnienia. Model obecnie budowany ma mieć pływaki abym mógł wystartować z Martwej Wisły. W takim ośrodkiem w którym trzymałem jacht LOK na Stogach. Budowa tego modelu, to zajęcie na okres zimy, jak nie wyjdzie redukcja :(​ to pozostanie pół-redukcji. Myślę skończyć na zawody w Płocku. Mam czym innym tam się pokazać, Wilgą z nowym silnikiem 32 ccm lub Se5a.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Stefan - gęba moja rozbawiona od ucha do ucha, ale to jest miłe, że tu udzieliłeś mi karcącego opisu. Tu muszę w tej kwestii opowiedzieć. Fotografia rzutu bocznego samolotu - moja nie udolna - tak aby zajrzeć do środka. Jak zrobiłem w młodości zdjęcie trupa w trumnie od nóg - buty były większe od głowy, 10 razy, to perspektywa. .. .Zaczynam patrzeć na tą kabinę z Twojej perspektywy. Jak oceniasz to, a zarazem krytyka jest potrzebna. Ostatnie zawody w Płocku dały wiele do myślenia, jednak lubię tą atmosferę. Sławek i inni mnie osobiście mobilizują.       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Bartku i innych tu czytających.Tak naprawdę pracę spowolniłem i czytam" Kodeks Sportowy FAI" co do oceny modeli redukcyjnych, z tego muszę wyciągnąć wnioski. Tak jak w grze, zadzwoniłem do przyjaciela, lekko mnie uspokoił, muszę wiele przemyśleć. Mam pytanie czy te zdjęcia JPG pomoże ktoś z Forum zamienić na wektory? Pytałem o kąt zaklinowania skrzydła, dość na pewno mało wyraźnie - to prawda. Budując skrzynkę narysowałem 2 stopnie. 

 


 

dalej ustawiam

 

post-14202-0-87825900-1486155946_thumb.jpg 

 

Dzisiaj w Riku zakupiłem zawiasy

 

post-14202-0-35636200-1486156109_thumb.jpg

 

klpapy i lotki, jak i do steru wysokości jak i kierunku - poproszę o opinie. Przeróbka samego tłumika - to będzie majstersztyk, mam wsparcie od Stasia, wspominał o jakimś kolanku - zobaczę co wymyśli.

 

post-14202-0-01155200-1486156422_thumb.jpg

 

​jednak wspomniał jak ma być silnik obudowany jak w oryginale, to silnik elektryczny schować łatwo, ma rację, widzę to dopiero po złożeniu tu na modelu :huh: .    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marian obyś tylko nie rozbił jak ostatnio tigera ,dwóch pod rząd huskich , se5a czy ostatniej wilgi którą najzwyczajniej w świecie przeciągnąłeś... ten silnik był za słaby do ultimata 1.4 m latał ale pionowo w górę to nie bardzo... :) mam 20stkę ale nie sprzedaję... :) jeszcze moja 2 metrowa cesna musi się na nim na latać... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandyr - nie wszystkie te awarie Mariana były przyczyną za małego silnika.

Parząc na jego wielkość i przypuszczalną masę silnik benzyna 15 cc  wystarczy.

Porównaj powierzchnie nośną i masę ultimata a Sigmy  . Będzie wszystko  OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Bartek jak dobrze się uda zmienię kabinę. Dosłownie wiozłem sobie krytyczną kpinę Stefana. Po pokrzepienia Macieja rozpatruje zbudowanie nowej kabiny.Wysłałem pismo do konstruktora o podanie wymiarów na podstawie tego co obecnie dokonałem, czekam na pomoc i opinie.Kabina ma byś wykonana z ABS-u lub PLA  rysunki kreśli Emil . Nie wiem jak to wyjdzie wagowo? Bandyr  odwiedził mnie w modelarni widział jak nadal wycinam.Prace idą powoli ale do przodu nadal. Fotki pokazać w tym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Bartek jak dobrze się uda zmienię kabinę. Dosłownie wiozłem sobie krytyczną kpinę Stefana. ...

Oj nie Marian.

Nie chcę abyś traktował to jako kpinę.

Ja tylko wywodzę się z modelarni (w dzieciństwie) w której podstawą były modele redukcyjno latające na uwięzi i "przesiąkłem" dbaniem o szczegóły i to mi zostało.

Ponadto pamięć jak odbywa się ocena szczegółów modelu na zawodach (widziałem, że obecnie nie jest już tak rygorystycznie jak kiedyś) natychmiast znalazła odniesienie do Twojej kabiny, a zatem szans modelu w rywalizacji.

Ot i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-14202-0-65363500-1486589047.jpg

Stefan tak ma być? z tym pytaniem zadaje nie tylko sobie i innym co obserwują.Narysować z tych zdjęć jest naprawdę nie łatwo.Dziś miałem jak i jutro mam zajęcia z młodymi 11-14 latkami czytającymi pytają dlaczego ja nie piszę o swoich sukcesach tłumacze że to nie tu.Nie wielu modele są w muzeach co latały w zawodach na prośbę ich tu zamieszczam. Se5a Muzeum Narodowe zakupiło wykonane z EPP 

post-14202-0-76593500-1486590042_thumb.jpg

medal zachowany 2011 roku Płock.  Model nie tak latał Marek Rokowski dowarzał dając cztery pięciu złotówki był redukcjo wykonany z lataniem kiepsko :(     a 2012 w Muzeum.Wracam do mojej budowy, sobotę poświerce na dalsze przemyślenia co do kabiny ulepszenia.  

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.