sp2jbs Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Sprawdzam moje wizje, czy dobrze dobrałem mocowanie w kabinie przechodzące przez przednią szybę. Zawiesiłem silnik na drucie, połączyłem rurką, kawałek sklejki posłuży do dalszej budowy skrzynki, nawet żeberko spinaczem. W tle widać na ścianie rysunek, jest podobnie. Zastosuje po zbudowaniu skrzynki co najmniej dwa punkty podparcia. Jak widać, podwozie na gumce, silnik podwieszony na drucie - upewniam się czy będzie podobne do oryginału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp2jbs Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 W głowie są coraz bardziej skomplikowane przemyślenia, jak postąpić, jaki kąt wykreslić na kartkach, szukam odpowiedzi w lekturze 2-3 stopnie wybór materiału - sklejka 3 mm czy 4 mm? Grubszą będę musiał porzeźbić, decyzja lekka czy twarda? Będzie stanowić skrzynkę zespalającą od góry centropłat z belką carbonową a kabiną pilotów. rysunki na sklejce 2 stopnie i tu poproszę o poradę. W dłoni piłka odrysowałem żeberko centropłata. Jutro reszta wycinanek skrzynki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Jakoś dopiero teraz trafiłem na ten temat tylko dlatego, że po operacji muszę spać w bardzo niewygodnej pozycji, w której nie da się spać . Kolego Marianie - jeśli mogę tak się zwracać do Ciebie - jeśli jeszcze raz nazwiesz swą relację wypocinami to przestaniemy ją śledzić. Pokazujesz w szczegółowy sposób jak z niczego powstaje coś o raczej skomplikowanej bryle - kadłub . Chociaż to nie moja bajka - moja to I wojna św. - to z chęcią będę śledził dalsze poczynania. Qrde - jak bardzo nie mogę zasnąć, że aż tak się rozpisałem... Tak więc na koniec jeszcze raz nie nazywaj tej relacji wypocinami bo w ten sposób odbierzesz palmę pierwszeństwa innemu koledze z niepochamowanym parciem na szkło, który z bardzo prostego zestawu zrobi na relację o oszałamiającej liczbie odsłon. Ufff, chyba zaraz już zasnę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Tak się przypatruję sylwetce powstałego kadłuba i coś mi tu trochę nie pasuje. Napisałeś kolego Marianie, że ma to być makieta, mam więc nadzieję, że masz pełną świadomość co się za tym pojęciem kryje. A skoro jesteś ciekaw uwag co do projektu, to właśnie sylwetka Twojego kadłuba dość znacznie odbiega od oryginału. Mam wrażenie że na szkicach i zdjęciach rzut boczny jest bardziej smukły, szczególnie widać to po drzwiach. Wiem że w tej chwili ta uwaga nie wiele zmieni, bo kadłuba już nie da się "sprasować", ale to tak na przyszłość . I jeszcze mała uwaga co do pisania postów, bardzo proszę zwracaj uwagę na to co piszesz, bo czasem trudno zrozumieć o co Tobie chodzi np "Głowa są coraz bardziej skomplikowane przemyślenia" a pewnie chodziło o to że "w głowie są coraz bardziej skomplikowane przemyślenia". Chcąc konstruktywnie pomagać, trzeba mieć jasne i proste pytanie. Nie wystarczy napisać, "2 stopnie i tu poproszę o poradę", bo niby w stosunku do czego te 2 stopnie są? Można się jedynie domyślać, że chodzi o kąt zaklinowania, ale czy o to chodziło? Mimo to podziwiam zapał, chęć tworzenia i stawianie czoła wyzwaniom, jakie daje modelarstwo mimo słusznego już wieku, oby nam się tak chciało. Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszych pracach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp2jbs Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Witam kolegę Irka - szybkiego powrotu do zdrowia, a tak na marginesie - w jakiej dzielnicy mieszkasz i gdzie latasz? Moim ulubionym modelem jest Se5a z I wojny, posiadam od combata z EEP do modelu o rozpiętości 2 m. Darku masz słuszną uwagę co do skorupy kabiny, jest ona w trakcie budowy, tu na zdjęciu pokazuje flamastrem co zostanie usunięte. Co do pytania, to jak wspominałeś chodzi o kąt zaklinowania płata, nadal nie wiem jak zrobić? Skłon silnika nie wiele pozwoli, jak to pozostawię. Na karce papieru nanoszę jak wystrugać skrzynkę. Po zajęciach z młodzieżą, tu trochę prywaty, zapraszam na stronkę Modelarnia u Mańka Powycinam skrzynkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Mieszkam tuż przy przystanku SKM Gd. - Żabianka przy ul. Grunwaldzkiej. Z większymi modelami to jeździłem aż pod Starogard Gd; najpierw Linowiec potem...zapomniałem coś na B.. Bobowo. Elektrykami to na plaży, przy ERGO Arenie, obok RENK'a, Moście Błota nawet i Rewal. Więc jak widać trochę tu, trochę tam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp2jbs Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Witam ziomka, moje korzenie to Gdańsk-Wrzeszcz, ulica była przy lotnisku, nazwa pierwotna Żołnierza Tułacza zmieniona ul. Kunickiego. Na tym lotnisku była modelarnia tam były moje początki, Jaskółka, Wicherek, to nie miejsce aby opisywać wspomnienia. Model obecnie budowany ma mieć pływaki abym mógł wystartować z Martwej Wisły. W takim ośrodkiem w którym trzymałem jacht LOK na Stogach. Budowa tego modelu, to zajęcie na okres zimy, jak nie wyjdzie redukcja to pozostanie pół-redukcji. Myślę skończyć na zawody w Płocku. Mam czym innym tam się pokazać, Wilgą z nowym silnikiem 32 ccm lub Se5a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Darku masz słuszną uwagę co do skorupy kabiny jest ona w trakcie budowy tu na zdjęciu pokazuje flamastrem co zostanie osunięte. 20170202_110641.jpg Żebyś się nie wiem co napokazywał tym flamastrem to nic nie pomoże na zawodach w Płocku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp2jbs Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Witam Stefan - gęba moja rozbawiona od ucha do ucha, ale to jest miłe, że tu udzieliłeś mi karcącego opisu. Tu muszę w tej kwestii opowiedzieć. Fotografia rzutu bocznego samolotu - moja nie udolna - tak aby zajrzeć do środka. Jak zrobiłem w młodości zdjęcie trupa w trumnie od nóg - buty były większe od głowy, 10 razy, to perspektywa. .. .Zaczynam patrzeć na tą kabinę z Twojej perspektywy. Jak oceniasz to, a zarazem krytyka jest potrzebna. Ostatnie zawody w Płocku dały wiele do myślenia, jednak lubię tą atmosferę. Sławek i inni mnie osobiście mobilizują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Szkoda, że nikt na to nie zwrócił uwagi wcześniej. :/ Chyba, że się Kolega Marian zaweźmie i zrobi nową wersję. A jeśli mówimy o zawodach w klasie F4H-P, to taki model i tak zrobi furorę i zostanie doceniony. Tam dominują gotowce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp2jbs Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Witam Bartku i innych tu czytających.Tak naprawdę pracę spowolniłem i czytam" Kodeks Sportowy FAI" co do oceny modeli redukcyjnych, z tego muszę wyciągnąć wnioski. Tak jak w grze, zadzwoniłem do przyjaciela, lekko mnie uspokoił, muszę wiele przemyśleć. Mam pytanie czy te zdjęcia JPG pomoże ktoś z Forum zamienić na wektory? Pytałem o kąt zaklinowania skrzydła, dość na pewno mało wyraźnie - to prawda. Budując skrzynkę narysowałem 2 stopnie. dalej ustawiam Dzisiaj w Riku zakupiłem zawiasy klpapy i lotki, jak i do steru wysokości jak i kierunku - poproszę o opinie. Przeróbka samego tłumika - to będzie majstersztyk, mam wsparcie od Stasia, wspominał o jakimś kolanku - zobaczę co wymyśli. jednak wspomniał jak ma być silnik obudowany jak w oryginale, to silnik elektryczny schować łatwo, ma rację, widzę to dopiero po złożeniu tu na modelu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandyr Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Marian obyś tylko nie rozbił jak ostatnio tigera ,dwóch pod rząd huskich , se5a czy ostatniej wilgi którą najzwyczajniej w świecie przeciągnąłeś... ten silnik był za słaby do ultimata 1.4 m latał ale pionowo w górę to nie bardzo... mam 20stkę ale nie sprzedaję... jeszcze moja 2 metrowa cesna musi się na nim na latać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp2jbs Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Witam znasz całą historię hhhhiii Wilga jest OK! ma nowy silnik. Se5a naprawiony te modele ostatnio latały 12 tego Listopada i od tamtej pory czekają na miłą pogodę do spotkania na lotnisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 Bandyr - nie wszystkie te awarie Mariana były przyczyną za małego silnika. Parząc na jego wielkość i przypuszczalną masę silnik benzyna 15 cc wystarczy. Porównaj powierzchnie nośną i masę ultimata a Sigmy . Będzie wszystko OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laciaty Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Super pomysł. Fajnie, że są tacy ludzie, napędzają do działania. Marian gorąco kibicuję i chętnie pomogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandyr Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Marian jest gniotsa nie łamiotsa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp2jbs Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Witam Bartek jak dobrze się uda zmienię kabinę. Dosłownie wiozłem sobie krytyczną kpinę Stefana. Po pokrzepienia Macieja rozpatruje zbudowanie nowej kabiny.Wysłałem pismo do konstruktora o podanie wymiarów na podstawie tego co obecnie dokonałem, czekam na pomoc i opinie.Kabina ma byś wykonana z ABS-u lub PLA rysunki kreśli Emil . Nie wiem jak to wyjdzie wagowo? Bandyr odwiedził mnie w modelarni widział jak nadal wycinam.Prace idą powoli ale do przodu nadal. Fotki pokazać w tym tygodniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Witam Bartek jak dobrze się uda zmienię kabinę. Dosłownie wiozłem sobie krytyczną kpinę Stefana. ... Oj nie Marian. Nie chcę abyś traktował to jako kpinę. Ja tylko wywodzę się z modelarni (w dzieciństwie) w której podstawą były modele redukcyjno latające na uwięzi i "przesiąkłem" dbaniem o szczegóły i to mi zostało. Ponadto pamięć jak odbywa się ocena szczegółów modelu na zawodach (widziałem, że obecnie nie jest już tak rygorystycznie jak kiedyś) natychmiast znalazła odniesienie do Twojej kabiny, a zatem szans modelu w rywalizacji. Ot i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp2jbs Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Stefan tak ma być? z tym pytaniem zadaje nie tylko sobie i innym co obserwują.Narysować z tych zdjęć jest naprawdę nie łatwo.Dziś miałem jak i jutro mam zajęcia z młodymi 11-14 latkami czytającymi pytają dlaczego ja nie piszę o swoich sukcesach tłumacze że to nie tu.Nie wielu modele są w muzeach co latały w zawodach na prośbę ich tu zamieszczam. Se5a Muzeum Narodowe zakupiło wykonane z EPP medal zachowany 2011 roku Płock. Model nie tak latał Marek Rokowski dowarzał dając cztery pięciu złotówki był redukcjo wykonany z lataniem kiepsko a 2012 w Muzeum.Wracam do mojej budowy, sobotę poświerce na dalsze przemyślenia co do kabiny ulepszenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Stefan tak ma być? Akurat z tego zdjęcia to coś widać. Wytnij z planu rzut kabiny z boku i z przodu, naklej na styrodur i obrób "na kształt". Ot co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi