MrTrulosek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Zaczynam obklejać skrzydła taśmą Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka No i nwm czy to dobrze obklejam ?? Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Może być jak na pierwszy raz . Jeśli pod klockiem zmieści się warstwa depronu (bo widzę że wkleił się jakoś głęboko ) to zakryj nim go dokładnie ,nie zapomnij zostawić szczelinę na podwozie Potem możesz to ładnie zeszlifować by uzyskać lekko zaokrąglone krawędzie (to zabieg tylko kosmetyczny ) Postaw kadłub do góry nogami na krawędziach kadłuba na których będzie osadzone skrzydło i sprawdź czy nie stoi krzywo -musi stać idealnie pionowo . To będzie dowód że skrzydło będzie mocowane w prawidłowej pozycji na kadłubie. Jeśli jest przechylony to wyrównaj . Gdy uzyskasz idealny pion wklej w górne krawędzie kadłuba płaskie listewki by zabezpieczyć je przed zgnieceniem (co zaowocuje np krzywym zamocowaniem skrzydła) i da podporę pod kołki . Zaraz narysuje gdzie co i jak a na razie "wypionuj" kadłub jak opisałem wyżej Możesz listewkę wkleić od srodka lub na zewnątrz kadłuba , Tobie dla ułatwienia proponuje zrobić to na zewnątrz boków . Zrób przed wklejeniem zagłębienia na kołki -przyglądnij się rysunkowi ,dzięki nim nie zostaną (kołki) w razie kraksy wyrwane z kadłuba . Tak na przyszłość - nie trzeba teraz zmieniać twoich skrzydeł ale przy profilu kfm szerokość stopni KFM utrzymujemy procentowo na CAŁEJ długości - przyglądnij się końcówce skrzydła na szkicu -to tak na przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 ja kiedyś spróbowałem obkleić papierem profil KFM, skończyło się to tym że papier się napiął i wyszedł normalny profil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Pion zrobiony moge nawet fotkę wstawić, to teraz wkleić te wzmocnienia i skrzydła są gotowe ? A co do ustrzenia poziomego musialem zrobic lekko gróbsze łączenie steru ponieważ jest to miejsce bardzo słabe. Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Sterami zajmiemy się później , pomału ,po kolei ,nie skaczmy z elementu na element . Jak masz podstawe skrzydła na kadłubie "wypoziomowaną " to zrób i przyklej te listewki (wgłębienia na kołki przystosuj rozmiarem do listewek które użyjesz do tego celu ,np listewka 3x3 Wgłębienie wystarczy gdy będzie mieścić połowę przekroju takiego patyka Co do skrzydeł Pisałem wcześniej o wzmocnieniu krawędzi natarcia i spływu skrzydła kawałkami płaskich listewek -bez tego zbyt naciągnięta guma (bo za mała lub bo kraksa ) przetnie skrzydło . Poniżej masz kolejny szkic -zielone to llistewki, -blado niebieskie -strefa mocniejszego oklejenia taśmą . Są to dwa sposoby które można stosować razem lub osobno - w twoim przypadku możesz już tylko wzmocnić to mocniejszą taśmą lub kilkoma warstwami tej jaką posiadasz . Jak widzisz oba sposoby lekko wychodzą po za szerokość kadłuba - to ważne PS jak zrobisz co opisałem przejdziemy do usterzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Listewki mi zostanie jeszcze i to sporo to po prostu wkleje je jeszcze do skrzydla bo jak mam juz polozona tasme to klejem CA moge wkleić te listewki i na to tez dosyc sporo taśmy nałożę Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Jak chcesz kleić NA taśmę to nie CA tylko UHU PORem (tak czy siak naklejania na taśmę nie jest najlepszym rozwiązaniem jeśli taśma trzyma się słabo pianki -ale to musisz ocenić sam . CA od folii po wyschnięciu może "odskakiwać" ,tu się lepiej sprawdzi UHU Pamiętaj o wybraniu płaskich listewek by brzydko nie wystawały nad skrzydłem . Nie są to mega estetyczne rozwiązania ale na pierwsze loty mogą uratować model z upadków -czyli będzie więcej latania a mniej naprawiania Niema tych wzmocnień w planach bo przypomnę -model był projektowany do wykonania go z depronu modelarskiego -to jest wręcz całkiem coś innego wytrzymałościowo od podkładów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Widzę Sławek w żywiole! Mam pytanie, jaka cięciwę ma skrzydło i z jakiej grubości podkładu go robicie, bo coś gruby ten profil? Silnik ile będzie miał ciągu? Mam wrażenie, że robicie ciężki model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 6mm Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Z tymi listewkami na krawędziach dobra rada. Miałem kiedyś jaskółkę. Był tylko kawałek tektury jak wzmocnienie. Niby wytrzymałe ale przy ciężkich lądowaniach wcinało się. Jednak jak raz guma spadła z wzmocnienia to do dźwigaru dotarła. Teraz o tym pomyślałem i w swoim RWD muszę to wstawić. Czekam tylko na LED. Dobrze mówi Sławek. Tak jak pisze Robertus widzę że na wszelkie uszkodzenia model będzie bardzo mocno odporny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 "Sławek w żywiole " a jakoś tak mnie wena na "nauczyciela" wzięła Bardzo mocno odporny nie będzie , a bez niektórych wzmocnień model mógł by się rozpaść już przy np zakładaniu skrzydła . Waga - spora powierzchnia nośna (16-17dm ) pozwoli na spokojne loty więc ani waga (oczywiście w pewnych granicach) ani słaby silnik nie będą tu winne ewentualnie nie udanego lotu (czego oczywiście Dawidowi nie życzymy) Przy tym napędzie szacuje że model ważący nawet 350-400g będzie w pełni lotny . Skrzydło nie jest grube , przy średniej cięciwie skrzydła około 19cm profil będzie miał grubość około 18mm gdzie przy standardowym profilu 12% powinien mieć około 23mm . PS Dawid zapomniałem dodać -jak wkleisz listewki na kadłub (te "podskrzydłowe" ) zrób też kołki na gumy -przytnij na nie listewki tak by wystawały 1cm -1,5cm z obu stron kadłuba . Przedni kołek będzie wymagał "przebicia się przez "klocek" więc wstępnie zrób otwór dziurkując to miejsce raz z jednej strony raz z drugiej -by z obu trafić z otworem na wgłębienia w listewkach (jeśli je zrobiłeś) Te części wystające (odmierz przed wklejeniem by nie pokaleczyć kadłuba) oszlifuj by nie kaleczyły gum. Po wsunięciu kapnij CA na łączenie listewek z kołkami ale uważaj by nie spłynął na depron - małymi kroplami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 A co do jeszcze tych patyków na przyczepienie gumek nie lepiej bedzie po prostu przebicie listewi na wylot ? A co z drugiej strony tam nie ma klocka . Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Listewki Twoje zdaje się że mają 6mm szerokości -dziury je osłabią dla tego wybrałem dla ciebie opcje z "wgłębieniami" Jeśli prawidłowo zrobiłeś "klocek" to przedni kołek właśnie powinien go przebić Jeśli mówisz o tylnym kołku to zgadza się - przebijasz się tylko przez burty Po założeniu gum na skrzydło siła rozciągająca będzie ciągnęła kołki do góry. Pomyśl jak słabo by był zamocowany kołek bez listewki (która zabezpieczy płaszczyznę mocowania skrzydła i nie pozwoli kołkom na wyrwanie się z kadłuba . Górne "wgłębienia" pewniejsze, dolne łatwiejsze w wykonaniu , możesz zastosować które chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Przedni kołek Gumki przymierzone jedynie co to tylny koleczek mi sie krzywo lekko zrobił ale wszystko ok jest Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Gumki ok Wzmocnienia mogą być . Skróć kołki - opisywałem -niech wystają z boków 1cm -max 1.5 cm , niepotrzebnie długie łatwiej połamać. Teraz znowu troszkę stawiania juniora do pionu. Te listewki "podskrzydłowe" po bokach kadłuba ,jedna dłuższa ,druga krótsza ... - nie przykładasz się . Ale niech tak już zostanie....... Krawędź natarcia skrzydła -opisałem że ma być ZESZLIFOWANA a nie "przystrzyżona " nożem , tam miał być ładny łuk ,trudno ,jak wyżej -niech tak zostanie . Jeśli więcej będzie "niech tak zostanie" to zmaleją szanse na udany lot . To prosty deproniaczek ale nie znaczy że trzeba ignorować dokładność i wygląd. Uszanuj że masz taką pomoc Przed tobą usterzenie -obok skrzydeł rzecz najważniejsza Dopieść na razie co się da , jutro dalsze "polecenia" Tylnego kołka jeszcze nie przyklejaj, jeśli już to zrobiłeś to nic się nie stało - dalsze czynności wykonamy inaczej , ........zapomniałem że bez górnego poszycia nie znasz rozstawu ścianek kadłuba w tym miejscu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Czy to wygląda aż tak źle ?? Myslalem ze ma byc do szpicai potem wyszlifować bo na rozum to wlaśnie taki kształt dawał jak najmniejszy "opór" Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Dla tego napisałem że może zostać. A dla czego nie w szpic -to za dużo pisania. Wystarczy że napisze że zależy nam na sile nośnej a nie prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Usterzenie W stateczniku wytnij w jego tylnej krawędzi wnękę na listewkę w/g rysunku poniżej Stery wysokości w podobny sposób połącz krótszym odcinkiem , usuń depron łączący jego połówki -nic nie wniesie do usztywnienia . Dobrze jest podkleić kawałkiem plastiku (typu karta kredytowa, oczywiście stara nie ważna )jako podstawę pod orczyk -by się nie "wyrobił" w miękkiej piance (ten ciemny niemal trójkąt na rysunku ) Dziurki orczyka ( te dla popychacza nie te do przykręcania) powinny być w jednej linii z osią obrotu sterów Zawiasy -wedle uznania , z dyskietki ,z butelki PET , czy też te poliestrowe o których ci pisałem Najlepiej gdyby były wklejone w wcięcia , "kieszonki" w połowie grubości podkładu , jak na przekroju Statecznik pionowy nie wymaga takich wzmocnień , wystarczą zawiasy (ze 3szt) i podkładka z plastiku pod orczyk (analogicznie do steru wysokości ) Ważna jest kolejność tzn -wpierw przyklej sam statecznik pionowy na gotowy poziomy ,możesz się wspomóc wykałaczkami , dopiero teraz możesz montować ster kierunku. Pamiętaj że przy sterze kierunku trzeba zwrócić uwagę na miejsce mocowania orczyka by nie przeszkadzał sterom poziomym ,przyglądnij się rysunkom . Przydały by się ze dwie wykałaczki dla wzmocnienia . Dolny zawias kierunku będzie wklejony w kadłub -to zostawimy na koniec bo usterzenia jeszcze do kadłuba nie przyklejasz . Orczyki daj po przeciwnych miejscach- np od wysokości po lewej stronie a kierunku po prawej względem kadłuba . Możliwe że będzie trzeba poprawić w sterze kierunku te wycięcie przez które przechodzi łącznik steru wysokości (w naszym przypadku listewka ) Krawędzie sterów powinieneś zeszlifować w klin ( linia zawiasów) by miały swobodę ruchu i by nie tworzyć zbyt dużych szpar między statecznikiem a sterem PS Możesz też wpierw przygotować całe usterzenie poziome z wklejonym sterem i orczykiem , przymierz czy nie jest krzywo na kadłubie w swoim miejscu a przede wszystkim względem skrzydeł . Jeśli jest prawidłowo -wklej mocno i dopiero do takiego gotowego usterzenia z kadłubem możesz montować pion: wpierw statecznik pionowy a potem ster kierunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrTrulosek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Tak to narazie wyglada alw mam pytanie co do orczyków ponieważ śróbka sie nie chce wkręcić do tej drugiej strony a całość to zestaw i nwm czy nie powiekszyc troche dziury Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Jak pamiętam masz orczyki z dodatkowa płytką przykręcaną z drugiej strony przez ster (dla tego są tu takie na szkicach) Jeśli zastosujesz dodatkowe płytki (o czym pisałem wyżej) wzmacniające z plastiku powiększające jak by podstawę pod orczyk spróbuj go tylko przykleić na CA do takiej płytki . Jeśli po wyschnięciu będzie się orczyk dobrze tej karty kredytowej trzymał to wystarczy to przykleić do steru na UHU (jeśli ten plastik to faktycznie jakaś karta to zetrzyj przed klejeniem nadruki) Będzie lżejszy montaż od fabrycznego . Jeśli chcesz użyć fabrycznego sposobu to daj fotkę całego jednego kompletu. Lub linka Chyba widzę - wkręty Jeśli je chcesz -to muszą się ciasno wkręcić w płytkę po drugiej stronie ,więc powiększanie dziurek jest ryzykowne . Jeśli są tam jakieś nakręteczki -to śmiało Ale zalecam sprawdź sposób na klej , tu patyk,tam patyk i jeszcze śrubki....ogon trzeba zrobić możliwie lekko 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi