Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podnosząc sobie poprzeczkę :) wybór padł na zakup modelu EDGE 540 z firmy FMS. 

 

Dane techniczne:

- rozpiętość - 1320mm

- długość - 1270mm

- waga - 1450g (bez akumulatora)

- silnik bezszczotkowy: FMS PAEP 3948 760Kv brushless outrunner 

- pakiet Li-Pol: 14,8V/2600-2700 mAh min. 25C

- regulator obrotów: FMS ESC 60A 3A SBEC

- śmigło trój-łopatowe: FMS 13x5 

- serwa: 4 szt. FMS FMS-3104 17g metal-geared digital

 

 

post-10327-0-05330200-1491389393.jpg  post-10327-0-78779800-1491389394.jpg

 

 

Pora polatać czymś większym, cięższym...

Dla zainteresowanych prezentację modelu załączam w poniższym linku 

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2364336-FMS-Edge-540-1300mm-PNP-from-Diamond-Hobby-Review

 

Moje pytanie dotyczy ustawień wychylenia sterów zalecanych przez producenta.

Ustawiłem zakresy procentowe wychyleń wg poniższej tabeli - zakresy%, expo i okazało się, że nie odpowiadają one zakresowi wychyleń podanych w mm przez producenta.

Obok tabeli na czerwono podałem zmierzone przeze mnie wychylenia w mm stosując zalecane przez producenta ustawienia zakresów % i expo.

 

post-10327-0-25298700-1491389331_thumb.jpg

 

Co może być powodem takich rozbieżności? Latać na ustawieniach %, expo zalecanych przez producenta czy zwiększyć te zakresy % i expo aby uzyskać zalecane zakresy wychyleń w mm?

 

Opublikowano

Raczej ustawiaj wg tego co podają w milimetrach. Z doświadczenia z modelami FMS wiem, że zwykle podają o sumiennie. Może być tak, że expo w aparaturze będzie miało inne wartości u Ciebie a inne w aprce producenta. A milimetr to zawsze milimetr...

Opublikowano

A co ma expo do zakresu wychyleń. Expo to funkcja wykładnicza określająca reakcję drążka, a nie zakres jego wychylenia. High rate czyli maksymalne możliwe wychylenia (w stopniach, albo milimetrach), czyli tyle ile powierzchnie sterowe mogą się wychylić (kombinacja długości ramienia serwa i dziurki orczyka - większe wychylenia to dłuższe ramionko serwa i bliższa powierzchni sterowej dziurka orczyka), gdy uzyskasz maksymalne wychylenie fizyczne czyli HR, wtedy ogranicz w aparaturze za pomocą dual rates i uzyskasz LR, chyba że masz jeszcze możliwość uzyskania czegoś pomiędzy (zależy od aparatury). Do każde zakresu wychyleń dobierz sobie expo. Oczywiście aby to miało sens musisz mieć w aparaturze Flight mody, do każdego flight modu inna kombinacja zakresu wychyleń/expo.

Opublikowano

FMS nie daje dużej możliwości regulacji na orczyku.

Będę musiał dokonać ustawień wychyleń w mm zalecanych przez producenta dla LR i HR z poziomu nadajnika.post-10327-0-40172300-1491515184_thumb.jpg

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Apropo wychyleń sterów - czemu ograniczasz się tylko do ustawień mechanicznych? Czyżby Twój nadajnik nie posiadał funkcji pozwalającej na ustawienie krańcowych położeń serw?

Zaś model - piękny!

 

@edytka

A sorki. Chyba źle załapałem Twoje rozterki. Chodzi Ci o to, że ustawienia procentowe rate'ów nijak się mają do wychyleń sterów.

No ale to akurat jest na drobiazg, bo nie muszą . :)

Gratuluję oblotu!

Opublikowano

Byłem,widziałem.....bardzo ładny model,lata tak jak Rafał pisze... :)

 

Dzięki cennym poradom/uwagom kolegów, którzy byli w tym dniu na lotnisku (m.in. Jarka) do modelu zamierzam włożyć pakiet 3700mAh i dalej szlifować umiejętności pilotażu.

Mój pomysł na montaż oświetlenia - lampki LED rowerowe (IKEA).

 

post-10327-0-58656900-1508795017_thumb.jpeg

 

post-10327-0-88505700-1508795022_thumb.jpeg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Też nabyłem ten model :). Wstępnie oglądałem i mam pytanko jak sprawują się "zawiasy" sterów? Zastanawiam się czy nie wstawić zawiasów że sztyftem.

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Umiejętność lądowania muszę jeszcze poćwiczyć.
Aby nie uszkodzić podwozia i modelu przy lądowaniu na trawie tymczasowo zrobiłem zamianę - zdemontowałem osłony kół a koła zmieniłem z 50mm na 75mm. 

Wkrótce ponowne loty z nowym podwoziem.

 

post-10327-0-08328300-1533636259_thumb.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Modelem bardzo fajnie się lata, też odbyłem kilka bardzo udanych lotów, jedno co bardzo mi się podoba to jak ten model robi flat spina. Przy pierwszym aż się przestraszyłem jak nim zakręciło :), zabawa przednia. Z tymi większymi kołami bardzo dobry pomysł, chyba go skopiuję ;).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Loty przy wietrze powyżej 3,6 m/s i porywach 6 m/s to już nareszcie standard. Lądowanie przy podmuchach wiatru opanowane.

 

post-10327-0-51439700-1539687585.jpg

 

Latam, latam i latam (na High Rate) póki pogoda pozwala.

 

post-10327-0-79403100-1539687606.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

" Nudzę się" i dlatego mój duży akrobat dostał nowe wloty powietrza do silnika - zabezpieczone siatką, pomalowane i nowe prowadnice wlotów ( zrobione z uszczelek hydraulicznych)

post-10327-0-39855300-1547148181_thumb.jpg

post-10327-0-04764100-1547148193_thumb.jpg

post-10327-0-18682600-1547148211_thumb.jpg

post-10327-0-63953100-1547148222_thumb.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano
37 minut temu, xJanek napisał:

a taki asfalcik na kobylnicy?

A to pozazdrościć:) W mojej miejscowości to tylko można wystartować "z ręki" . W ogóle coraz trudniej znaleźć jakąś łąkę lub nieurzytek.Coż trzeba kombinować , tak to jest jak się mieszka daleko od lotniska.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.