Jump to content

EDGE 540 z FMS


Recommended Posts

Podnosząc sobie poprzeczkę :) wybór padł na zakup modelu EDGE 540 z firmy FMS. 

 

Dane techniczne:

- rozpiętość - 1320mm

- długość - 1270mm

- waga - 1450g (bez akumulatora)

- silnik bezszczotkowy: FMS PAEP 3948 760Kv brushless outrunner 

- pakiet Li-Pol: 14,8V/2600-2700 mAh min. 25C

- regulator obrotów: FMS ESC 60A 3A SBEC

- śmigło trój-łopatowe: FMS 13x5 

- serwa: 4 szt. FMS FMS-3104 17g metal-geared digital

 

 

post-10327-0-05330200-1491389393.jpg  post-10327-0-78779800-1491389394.jpg

 

 

Pora polatać czymś większym, cięższym...

Dla zainteresowanych prezentację modelu załączam w poniższym linku 

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2364336-FMS-Edge-540-1300mm-PNP-from-Diamond-Hobby-Review

 

Moje pytanie dotyczy ustawień wychylenia sterów zalecanych przez producenta.

Ustawiłem zakresy procentowe wychyleń wg poniższej tabeli - zakresy%, expo i okazało się, że nie odpowiadają one zakresowi wychyleń podanych w mm przez producenta.

Obok tabeli na czerwono podałem zmierzone przeze mnie wychylenia w mm stosując zalecane przez producenta ustawienia zakresów % i expo.

 

post-10327-0-25298700-1491389331_thumb.jpg

 

Co może być powodem takich rozbieżności? Latać na ustawieniach %, expo zalecanych przez producenta czy zwiększyć te zakresy % i expo aby uzyskać zalecane zakresy wychyleń w mm?

 

Link to comment
Share on other sites

Raczej ustawiaj wg tego co podają w milimetrach. Z doświadczenia z modelami FMS wiem, że zwykle podają o sumiennie. Może być tak, że expo w aparaturze będzie miało inne wartości u Ciebie a inne w aprce producenta. A milimetr to zawsze milimetr...

Link to comment
Share on other sites

A co ma expo do zakresu wychyleń. Expo to funkcja wykładnicza określająca reakcję drążka, a nie zakres jego wychylenia. High rate czyli maksymalne możliwe wychylenia (w stopniach, albo milimetrach), czyli tyle ile powierzchnie sterowe mogą się wychylić (kombinacja długości ramienia serwa i dziurki orczyka - większe wychylenia to dłuższe ramionko serwa i bliższa powierzchni sterowej dziurka orczyka), gdy uzyskasz maksymalne wychylenie fizyczne czyli HR, wtedy ogranicz w aparaturze za pomocą dual rates i uzyskasz LR, chyba że masz jeszcze możliwość uzyskania czegoś pomiędzy (zależy od aparatury). Do każde zakresu wychyleń dobierz sobie expo. Oczywiście aby to miało sens musisz mieć w aparaturze Flight mody, do każdego flight modu inna kombinacja zakresu wychyleń/expo.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Apropo wychyleń sterów - czemu ograniczasz się tylko do ustawień mechanicznych? Czyżby Twój nadajnik nie posiadał funkcji pozwalającej na ustawienie krańcowych położeń serw?

Zaś model - piękny!

 

@edytka

A sorki. Chyba źle załapałem Twoje rozterki. Chodzi Ci o to, że ustawienia procentowe rate'ów nijak się mają do wychyleń sterów.

No ale to akurat jest na drobiazg, bo nie muszą . :)

Gratuluję oblotu!

Link to comment
Share on other sites

Byłem,widziałem.....bardzo ładny model,lata tak jak Rafał pisze... :)

 

Dzięki cennym poradom/uwagom kolegów, którzy byli w tym dniu na lotnisku (m.in. Jarka) do modelu zamierzam włożyć pakiet 3700mAh i dalej szlifować umiejętności pilotażu.

Mój pomysł na montaż oświetlenia - lampki LED rowerowe (IKEA).

 

post-10327-0-58656900-1508795017_thumb.jpeg

 

post-10327-0-88505700-1508795022_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Umiejętność lądowania muszę jeszcze poćwiczyć.
Aby nie uszkodzić podwozia i modelu przy lądowaniu na trawie tymczasowo zrobiłem zamianę - zdemontowałem osłony kół a koła zmieniłem z 50mm na 75mm. 

Wkrótce ponowne loty z nowym podwoziem.

 

post-10327-0-08328300-1533636259_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Modelem bardzo fajnie się lata, też odbyłem kilka bardzo udanych lotów, jedno co bardzo mi się podoba to jak ten model robi flat spina. Przy pierwszym aż się przestraszyłem jak nim zakręciło :), zabawa przednia. Z tymi większymi kołami bardzo dobry pomysł, chyba go skopiuję ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...
37 minut temu, xJanek napisał:

a taki asfalcik na kobylnicy?

A to pozazdrościć:) W mojej miejscowości to tylko można wystartować "z ręki" . W ogóle coraz trudniej znaleźć jakąś łąkę lub nieurzytek.Coż trzeba kombinować , tak to jest jak się mieszka daleko od lotniska.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.