Skocz do zawartości

RELACJA MX2 2200mm, budowa pierwszego modelu konstrukcyjnego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie. Dźwignia gazu ma sprężynę, czy w tym przypadku dobrze jest ją odłączyć aby serwo swobodnie pracowało dźwignią gazu (bez oporu sprężyny). Jak Wy to stosujecie w swoich modelach?

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że niektórzy demontują sprężynę , ja sprężynę mam , niczego nie modyfikowałem.

Szczególnie że na gazie mam serwo ze steru kierunku na którym taka sprężynka nie robi wrażenia , 30kg ciągu , na hallotronie , może to nie jest serwo stworzone do gazu ale jest fajne.

Problemem jest jego moc , przy jego uciągu podczas jakiegoś ruchu poza ustalonym zakresem boję się że uszkodzi dźwignię w gaźniku.

Ale na szczęście już obmyśliłem amortyzację i prawdopodobnie dziś wykonam amortyzowany popychacz gazu :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zaczałem modyfikować w modelu wszystko to co nie do końca jest tak jak powinno być.

Popychacz gazu to wiadomo że musi być poprawiony, ale mój model nie posiada także wyłącznika zasilania, do tej pory nie miało to znaczenia bo w modelu miałem wielkie akumulatory i nie zawracałem sobie głowy oszczędnościami energii, model czasami nie latał i godzinę i dwie ale zasilanie miał włączone bo aby je wyłączyć trzeba było odkręcać kabinę.

W efekcie chyba tylko przyspieszyłem zużycie serw bo dwa maja juz problemy z utrzymaniem neutrum , a w zeszłym roku wiele godzin te serwa pilnowały pozycji sterów mimo że model nie latał a mi się nie chciało demontować kabiny aby rozłączyć akumulatory.

Teraz model ma małe akumulatory i czymś trzeba wyłączać zasilanie.

Tutaj kolega z forum robi bardzo ciekawe włączniki , mam je w innym modelu spisują się znakomicie , więc Mx tez takie dostanie.

Montuje dwa ze względów bezpieczeństwa dla każdego akumulatora osobny włącznik.

Fajnie działa bo aby włącznik włączył zasilanie trzeba dwa przewody "rozłączyć" , odpada zaśniedzenie styków tradycyjnego włącznika czy krótkie rozłączenie zasilania pod wpływem wibracji.

Jak dla mnie fajne , pomysłowe i praktyczne rozwiązanie , a tak to wygląda.

9cc7ae98e15c67fb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie. Dźwignia gazu ma sprężynę, czy w tym przypadku dobrze jest ją odłączyć aby serwo swobodnie pracowało dźwignią gazu (bez oporu sprężyny). Jak Wy to stosujecie w swoich modelach?

Dziękuję i pozdrawiam

 

Sprężyna kasuje wszelkie luzy w układzie przeniesienia napędu na przepustnicę gaźnika i dlatego nigdy nie wyjmowałem jej.  Stosuję tylko popychacze i odradzam użycie bowdenu.

Zwiększenie poboru prądu jest minimalne, a precyzyjne sterowanie przepustnicą jest bardzo cenne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak tam wasze modele , zbudował ktoś coś nowego?

Mój model dalej czeka na grafikę ;).

Serwa turnigy z tytanowymi przekładniami są bardzo dobre, niestety już sie chyba zużyły bo stery wysokości się telepią.

Ogólnie ten model był strzałem w dziesiątkę, tyle że budżetowe wyposażenie zaczyna niedomagać i zimą będzie potrzebny poważny serwis.

Prócz wymiany wydechu na cichy będę musiał wymienić serwa, do tej pory gustowałem w najtańszych produktach ale teraz zechciał bym kupić coś lepszego.

Jakie serwa 15kg ciągu nie zużyją się po jednym sezonie? i przy okazji cena będzie do przełknięcia, ma ktoś jakiś faworytów?

No i jeszcze w tym sezonie model dostanie nowe podwozie i owiewki na koła.

Podwozie z extry tak mnie zauroczyło że zamówiłem u pana który robił te proste golenie do mojego modelu i zamówiłem nowe podwozie wraz z owiewkami na koła.

Teraz będę miał coś takiego :)

2247f98fad0e6fecce9be3fce00e4660.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny model, wydech też ciekawie wygląda , ja choruję na jakiś fajny cichy wydech i na następny sezon mam zamiar się szarpnąć i kupić jakiś cichy komin.

Chętnie bym usłyszał jak twój model brzmi.

Co do oblotu to nie ma sie czym przejmować model lata bardzo dobrze i jest bardzo stabilny więc aby coś poszło nie tak to trzeba się mocno postarać.

Mi podczas oblotu przeszkadzały zbyt wysokie obroty silnika, mimo że wydawało sie że silnik chodzi normalnie to mimo że chodził na wolnych obrotach to ciągnął model i utrudniał lądowanie.

No i co do samego lądowania model leci nawet z małą prędkością , ty zakładasz że będziesz przyziemiał a model nie ląduje tylko leci na skrzydłach , po dwóch lądowaniach się przyzwyczaiłem do tego że on chętnie szybuje na skrzydłach, ale na początku to było zaskoczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku co to za tłumik bo silnik to chyba dle55??? .  Chodzi mi czy ładnie wycisza pracę silnika 

 

 Silnik dle 55..... tłumik  

post-542-0-81391100-1558376197_thumb.jpg

http://www.modelarstvoimi.sk/vyfuk-pitts-55-60-ccm/produkt/6543/336  -wydaje mi się, że szału nie ma ale silnik odpaliłem tylko na chwilę.Jest miejsce na "normalny" canister i gdyby hałas był nie do zniesienia to zamienię. Był to eksperyment bo wszyscy mówią o odchudzeniu ogona a ja  dociążyłem przód. Jeszcze nie sprawdzałem gdzie środek ciężkości bo muszę pomalować maskę i zamontować serwa w skrzydłach  a z czasem bardzo krucho!!

Ładny model, wydech też ciekawie wygląda , ja choruję na jakiś fajny cichy wydech i na następny sezon mam zamiar się szarpnąć i kupić jakiś cichy komin.

Chętnie bym usłyszał jak twój model brzmi.

 

Wiesiu

Jak już napisałem szału nie ma. Jest krótszy od canistra prawie o połowę. Gdybyś był w okolicy to wpadnij "posłuchamy"  :) Twój opis właściwości lotnych MX-a napawa mnie optymizmem. Niby niewiele mi zostało ale w tym sezonie mogę się nie wyrobić :(

edit...

Udało się "maznąć" maskę....

post-542-0-44121500-1558812655_thumb.jpg

post-542-0-74653000-1558812799_thumb.jpg

post-542-0-46372400-1560105492_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie oklejony :) , ale takie czary to sa po za moim zasięgiem , wizualnie oko cieszy.

A masz film z polatania?

Mój drugi Mx prawie skończony, ostatnia część czyli lotka prawie zrobiona zostało przykleić poszycie i koniec :).

Model okleję ale chyba zostawię go sobie jako zapasowy model , odkąd przeprowadziłem się do bloku nie za wiele modelem latam w poprzednim domu miałem lotnisko na podwórzu , model stał złożony i w każdej chwili gotowy do uruchomienia i polatania.

A teraz aby polatać trzeba się pakować jechać i nie za często jest na to czas, więc jeden model mi wystarcza w zupełności a drugi gotowy ale bez silnika i serw niech czeka w razie jak bym zrobił krzywdę pierwszemu ;) .

Choć przyznam że chciał bym umieć wykonać takie fajerwerki jakie są na modelu Krzysiek70, niestety dla mnie to niewykonalne :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna kolorystyka. Zdradzisz jak oklejałeś model? Tzn. cały na biało jako baza, a potem folie reklamowe na wierzch dla ozdoby czy pod kolorowymi foliami białej nie ma i kleiłeś na zakładkę?

 

Pozdrawiam,

Sławek 'FockeWulf'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dotarło do mnie nowe podwozie do modelu, proste golenie niezbyt mi sie podobały wizualnie więc Andrzej mi wykonał nowe podwozie takie które mi sie podoba, przy okazji dostałem owiewki na koła.

Na zdjęciu lampa prześwietliła strukturę tkaniny ale w rzeczywistości podwozie jest bardzo ładne.

Miałem jutro malować owiewki , w te owiewki pójdą nowe koła 110mm , ale zmiana planów nic jutro nie robię tylko latam.

Model mam uziemiony od dawna z braku dobrego miejsca do polatania , na boisku da się polatać ale komfortu tam nie ma bo jest trochę ciasnawo i na dodatek często grają lub ćwiczą na nim piłkarze więc nie zawsze też jest możliwość polatania.

Na szczęście 4 km od miejsca zamieszkania mam miłośnika lotnictwa z prywatnym lotniskiem prywatnym samolotem itp.

Pojechałem dzis do niego i jak się okazało jest to bardzo sympatyczny pan , dostałem pozwolenie i mogę korzystać z jego lotniska do oporu.

Teren bajka, przytłaczająca ilość wolnej przestrzeni żadnych drzew słupów drutów itp stoi jedynie rękaw wskazujący kierunek wiatru, trawa wygolona na 2cm i najlepsze to wielkość pasa startowego , pas ma 800m długości i chyba 40m szerokości :) .

Czyli znowu zacznę latać :)

A tu przesyłka od Andrzeja

e68816b23eaa2eab.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.