Skocz do zawartości

RELACJA MX2 2200mm, budowa pierwszego modelu konstrukcyjnego


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Graffi_25 napisał:

Zestaw właśnie się kompletuje więc jak się uda to jutro wyślę, generalnie zestwa był robiony z myślą o GP 61 ale każda jedno cylindrowa 60ccm da radę dobrze pozamiatać tym modelem, dla bardziej wymagających boxerek 70 zmieści się pod maską :). SC wychodzi na 160-170mm od krawędzi natarcia żebro przykadłubowe, oczywiście wszystko zależy jak kto chce latać :)

Pozdrawiam

20210824_175532 1.jpg

Dziekuje bardzo i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak jutro pogoda by dopisała to pojadę na wieś wykosic trawę i sprowadzę   starego Mx-a , tam już rzadko jeżdżę trawa nie rośnie , a tutaj mi brakuje tego modelu , zawsze się znajdzie wieczorem godzina czasu na polatanie , a to bardzo mobilny model jest ,to jeszcze często gęsto będzie latał w tym roku, bo extra 2,7 to tylko w weekend  jest praktyczna , a wolny weekend mam raz na dwa tygodnie to jak się będę na ten model oglądał to nie wiele juz polatam.

No i od razu wypróbuję to nowe śmigło falcona.

A tak na marginesie , kiedyś pytałem o kołpak przykręcany centralną śrubą bo sklep mi przez pomyłkę taki przysłał.

To juz mogę powiedzieć że to niewypał jest, obraca się i gryzie śmigło, jak go dokręciłem tak że mu nie żałowałem docisku to nie wiem czy to przez wysokie letnie temperatury czy to kiepski patent jest ,czy jaki jest powód ale kołpak poddał się naciskowi śruby i zrobiła sie z niego harmonia.

Tak że węglowy kołpak przykręcany po obwodzie miałem w modelu który czeka na naprawę i teraz będzie latał w modelu który przywiozę , a do modelu który zimą naprawię kupię taki sam przykręcany po obwodzie, przynajmniej sie dowiedziałem dlaczego centralnie przykręcane sa tanie a przykręcane po obwodzie są droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie działało, mówię prawdę, nie kłamie. Co wybrać do mx-a jeżeli chodzi o silnik? Pakiet premium czy pakiet mini? DA 2800zl a DLE 1500zl. Tyle, że DLE się rozsypie po 2 sezonach pewnie a DA może 2 razy dłużej pociągnie?

Wysłane z mojego Redmi Go przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ret1911 napisał:

Co wybrać do mx-a jeżeli chodzi o silnik? Pakiet premium czy pakiet mini? DA 2800zl a DLE 1500zl. Tyle, że DLE się rozsypie po 2 sezonach pewnie a DA może 2 razy dłużej pociągnie?

Może najlepiej zacząć od budowy modelu, zbudować go i wyposażyć w dobre serwa, a na koniec kupić silnik taki na jaki pozwolą fundusze.

O DA nic nie powiem bo nie miałem tego silnika , ale cena nie wzięła się znikąd i sugeruje że to musi być dobry produkt.

O dle-55 coś tam mogę powiedzieć, szczerze wątpię aby padł po dwóch latach , pracuje jak nowy i wygląda jak nowy i czasami jak ktos zaglądnie pod maskę to słyszę o masz nowy silnik, i faktycznie nie ma zapoceń , jest czysty i błyszczący jak ze sklepu.

Odpala zawsze za pierwszym obrotem , pracuje doskonale , ustawiony podczas pierwszego odpalania pracuje juz dwa lata bez żadnych regulacji i korekt.

Mi tam nic więcej nie potrzeba , części zamienne w razie czego są dostępne a sama naprawa takiego silnika nie jest wyzwaniem dla nikogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja. I tak wszystkie koszty przerzuce na nastepny rok. Serwa wiadomo te lepsze z zebatkami metalowymi TOWER PRO SERWO MG 946R 13kg. Nie ma co oszczedzac czyli obgonie temat w jakichs 200zl + cos dobrego na ogon - Tower Pro Serwo 9805 MG 25KG servo za 45zl. Silnik jakas uzywke sie wyrwie za 600-800zl. Smiglo 100-120, kolpak 70, zbiornik paliwa okolo 80-90 dych, orczyki no nie wiem 100? Regulator Jeti + kill switch mam w domu to odpadaja koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, diabolo napisał:

a czemu ? myślę że kolega zdaje sobie sprawę że kupuje śmietniki i żywot modelu w całości będzie policzony do kilku-kulkunastu lotów :D

Taki zarcik ale.. u nas byl kolega Lopez, ktory to latal na serwach TowerPro jeden sezon i je wyrzucal. Tak samo robil z silnikiem DLE - troche ponad sezon max 2 i remont. Tyle tylko, ze on latal bardzo duzo np. przez caly dzien wypalal 5 litrow paliwa. Taka mial polityke jezeli chodzi o eksploatacje. Ja jako, ze latam duzo mniej to chyba wsadze cos lepszego i mam nadzieje, ze w 1000zl sie zmieszcze z serwami (nie wiem jakie teraz ceny sa), silnik tez pewnie DA50 zaloze i wszystko co najlepsze czyli kolpak i smiglo weglowe jak kiedys radzili koledzy. Pewnie wyjdzie kolo 7-7,5 ale co tam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kiepskie doswiadczenia z tanimi serwami , tak ogólnie to drogo wyszło.

Jedne nie są warte swojej ceny , inne lądowały w śmietniku nawet nie montowane na próbę w modelu.

Tower pro 11kg miałem w modelu 1,8m  , jedno przestało się poruszać w jedną stronę po kilku lotach , jedno padło w wyłączonym zimującym modelu , taki tranzystor odpadł od płytki.

Zamontowałem też jedno serwo tower pro na gaz do Mx-a i wykonało tylko jeden lot i po locie na ziemi przestało działać.

Ja już mam naprawdę dość badziewia , czekasz dwa tygodnie na wolny weekend a jak pogoda nie dopisze to i się nie doczekasz , ale załóżmy że się doczekałeś a model zdechł nim się od ziemi oderwał , no frustrujące to jest , ja jestem z natury cierpliwy i naprawdę umiem zęby zacisnąć , ale budżetowe badziewie mnie pokonało , nie mam na to ani czasu ani zdrowia.

Budżetowe serwa które można polecić z czystym sumieniem to  " turnigy 1267HV"  i KINGMAX KM5521MDHV to przerabiałem i to jest warte uwagi jak mają to być niezawodne serwa na dwa sezony , to te spokojnie dadzą radę.

Ale mimo że to budżetowe produkty to niestety to nie są serwa po 40zł

Ale szkoła nie poszła w las i wyciagnąłem wnioski , i teraz na gazie np w extrze2,7m  mam serwo SAVOX  SB-2273SG DIGITAL 7,4V (BRUSHLESS), i nie mam żadnych problemów z gazem , i mam ten komfort że nawet razu nie pomyślałem że coś mi się zepsuje czy zawiedzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ret1911 napisał:

To zes zaszalal zakladajac na gaz SAVOX  SB-2273SG DIGITAL 7,4V przeciez to caly tydzien trzeba na to pracowac.

I tak i nie, jak zechce wyskoczyć do kolegów prawie 200km a chciał bym chociaż raz na rok wyskoczyć , i zajedziesz i model nawali , to wtedy te 200zł zaoszczędzone mogą kością w gardle stanąć.

No to kupiłem takie serwa dwa , jedno jest w extrze 2,7m na gazie a drugie leży w zapasie , nówka sztuka było w modelu jedynie do przymiarek.

Kiedyś ciągle cos naprawiałem coś kupowałem i ciągle miałem zajęcie , a teraz po zmianie strategii i zaprzestaniu kupowania badziewia to nie mam co robić i nie mam co kupować , wszystko działa , i tak trzeba było robić od początku.

Dobrze że czerwonego Mx-a pobiłem to chociaż zimą będzie zajęcie:), bo jak by nie to,  to nie miał bym nawet po co do piwnicy schodzić:).

A teraz lecę polatać starym Mx-em , wczoraj go sobie przywiozłem , trzeba to nowe węglowe śmigło wypróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja już polatałem i mogę coś tam napisać.

No kurcze bardzo lubię ten model, wybawiłem się co nie miara aż się pogoda popsuła i trzeba sie było zwijać.

To prawda nie lata tak precyzyjnie i daleko mu do 2,7m , to nie ta liga , ale...

Daje mnóstwo frajdy i zero stresu , no i więcej czasu zabiera zapakowanie paliwa , nadajnika , itp niż zapakowanie modelu.

Model jest przeważony na ogon bo pakiety są na rurze a nie w domku , jak były w domku było OK, po prostu spieprzyłem stateczniki pokrywając je twarda balsą i od początku walczę z zbyt ciężkim ogonem, natomiast czerwony ma stateczniki z super lekkiej balsy i w nim mam z 50g balastu doklejone na ogonie a pakiety też są na rurze , więc to jak się ogon zbuduje ma znaczenie.

Co do śmigła to ciężko mi będzie wyjaśnić różnicę bo ja jestem amatorem i tylko jedynie lubie polatać i nie koniecznie umiem się wysłowić, ale spróbuję ,tylko opiszę odczucia a nie kwestie techniczne , ale chyba warto wspomnieć bo jak nie patrzeć śmigło z trzy i pół stówki.

Śmigło falcon 23x8 nie było dobrze wyważone , z extry 2,7m falcon 28x10 to było mistrzostwo świata , nie wymagało najmniejszych korekt,  natomiast 23x8 wymagało wyważenia.

Za ciężką końcówkę trochę starłem i spolerowałem , a za lekką troszkę potraktowałem lakierem do paznokci i wyszło bardzo dobrze.

I to co sie da zauważyć na pierwszy rzut oka, jest niesamowicie ciche , tylko syczy , i jest takie uczucie do połowy mocy że silnik chodzi z taką lekkością jak by w ogóle śmigła nie ciągnął , stąd miałem wrażenie jak Marcin swojego stroił że ma inną dynamikę , dynamika może i wiele się nie zmieniła ale silnik ma bardzo lekko i to czuć, a jak silnik ma lżej to pewnie i dynamika sie poprawiła tylko ja się szybko przyzwyczaiłem i nie zwracałem juz na to uwagi.

Ale teraz najlepsze, pewnie pamiętacie jak się szarpałem z gazem na tłumiku kanistrze , nie mogłem powiesić modelu bo tańczył raz za nisko raz za wysoko, i walczyłem z krzywą gazu i odwalałem cuda i model nie był stabilny , zaczynał wisieć ale wystarczyło trącić gazem o włos i już model odlatywał.

No to ta dolegliwość znikła , nie mam żadnej krzywej gazu ustawianej , a model zamiatał ogonem nad ziemią bez problemów , i zachowuje się tak jak się kiedyś zachowywał na tłumiku puszce, i z tego miałem najwięcej radości , przez co 80% dzisiejszych lotów to było latanie na śmigle , ale za mało mi jeszcze się nie nabawiłem nim:).

Czy było warto? zależy na czym komu zależy , hałas drewnianego śmigła mi za bardzo nie przeszkadzał, dynamika to kwestia przyzwyczajenia , ale do problemów z zawisem nie dało się przyzwyczaić , szarpałem się z tym z rok i ciężko było cos poradzić, a tu jak ręką odjął i za to warto było zapłacić.

Jedynie co jest dziwne to dźwięk modelu jako całości , z tłumikiem i tym śmigłem model jest bardzo cichy , i jak leci to taki trochę śmieszny jest , Extra 2,7m ma i węglowe śmigło i wydechy ale mimo wszystko umie ryknąć, a Mx to tak pociesznie pyrka a z 30 metrów jest ciężko cokolwiek usłyszeć.

Przynajmniej skarg nie będzie:) a latałem oczywiście na boisku:).

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, extra67 napisał:

Tyle dalo Tobie smiglo

To zależy , niby to drobiazg , i na jednym i na drugim śmigle model lata, do bujania się modelem  tam i z powrotem nie zapłacił bym za węgiel, za bezgłośną pracę też bym nie dopłacał do takiego węgla, ale jak taki ktos jak ja chce jak najlepiej opanować zawis a jednocześnie chcę mieć cicho pracujący silnik z tłumikiem kanistrem , to w tym przypadku nie miałem wielkiego wyboru a po drugie jak bym wiedział że śmigło pogodzi silnik z tłumikiem to już dawno bym je kupił  i się nawet nie zastanawiał, model znowu lata łatwo , i jest posłuszny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, ret1911 napisał:

Wiesiek dużo jest miejsca na serwa na lotki i wysokość? Chodzi o to, że planuje tam dać serwa SC 0251 i one są 5mm głębsze.

Miejsca wystarczy spokojnie.

Miałem podobnego savoxa na gazie chodzi mi o te budżetowe savoxy, nieporównywalnie lepsze niz tower pro ale szału nie było.

Moje serwo identycznie wyglądało (nie pamiętam symbolu) tyle że moje było o wiele szybsze i o połowę słabsze , wytrzymało około 20L paliwa , no ale chodziło na gazie a na gazie za wesoło to nie ma.

I mam nawet film jak się wybrałem polatać i jak zwykle model nawet się od ziemi nie oderwał i można się pakować i wracać do domu.

No na pół sezonu bym je zamontował bez obaw , ale czy warto? zależy ile będziesz latał , no i za szybkie to ono nie jest.

Film z typowego wypadu na polatanie , widać dokładnie jak się serwo zaczęło zachowywać , i to bez ostrzeżenia , poprzedni dzień latania był do końca udany a następny wypad na polatanie widać na filmie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gaz ten za 105 zł, na lotki, wysokość te po 130 i na ogon to najdroższe. To one na pół sezonu wystarcza?

1 x SAVOX SC-0254MG digital standard 49g (1SV2304) = 105,90zł
4 x SAVOX SC-0251MG digital standard 61g (1SV2302) = 519,60zł
1 x SAVOX SA-1256TG digital standard coreless 52.4g (1SV2517) = 285,00zł

Wysłane z mojego Redmi Go przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ret1911 napisał:

To one na pół sezonu wystarcza?

Te tanie raczej tak , nie będziesz przecież czekał az ci stery powychyla we wszystkie strony w czasie lotu.

Ja to serwo rozbierałem po zajściu z filmu aby ustalić przyczynę zgonu.

Serwo samo w sobie fajne było , przekładnia jak dzwon zero jakiegokolwiek luzu itp,  ale zamontowali w nim potencjometr jakiegoś najgorszego sortu i to on zawiódł.

Jak by wymienić ten potencjometr  na jakiś nie do zdarcia  to i kilka sezonów by obskoczyło , bo miało ręce i nogi , ładna elektronika która cieszyła oko , przekładnia jak nowa była mimo że na gazie pracowała jeden sezon.

Mi szkoda czasu już i nerwów na półśrodki , wolę zapłacić kupić towar gdzie nie szukano oszczędności i dopiero model zaczął latać jak przestałem na nim oszczędzać.

Zdjęcie bieżni potencjometru , kiepska ostrość ale widać że jest rozjeb....... jak  Bernadka  K.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ret1911 napisał:

No to faktycznie a długo na nim latales?

Prawie sezon.

14 godzin temu, ret1911 napisał:

SC-0251MG

 

12 godzin temu, ret1911 napisał:

O którym serwie piszesz dokładnie?

Piszę o  SC-0251MG, moje było bardzo podobne , no tyle że moje było zasilane 7,4v, ale wygląd i przedział cenowy ten sam.

 

12 godzin temu, ret1911 napisał:

To co tam teraz wsadziles do mx-a zeby miało ręce i nogi?

Czerwony w sezonie to robi dwa razy po dwa loty , tak dla odkurzenia modelu z czego ostatni sie kiepsko dla niego skończył ? i tam mam  KINGMAX KM5521MDHV , jedynie na kierunku miałem savoxa 1270TG , trafił na miejsce blue bird który zdarł kopyta po pięciu lotach.

A niebieski model lata często gęsto i tam mam wszystkie serwa SAVOX 1270TG .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.