Jump to content
TheKuba1414

Kilka pytań i być może jakieś latadło...

Recommended Posts

Witam!

Wicherek jeszcze nie oblatany ale ja już mam plany na następne konstrukcje ;)

Chciałbym zapytać o kilka rzeczy związanych z ESA, potem być może (znaczy mam nadzieję) zbuduje jakiś model i kiedyś tam w jakichś zawodach nawet może wystartuje, jak już oczywiście nauczę się latać   :P

 

1. Wiek, czy niepełnoletni może startować w zawodach?

2. Eskadra, czy do startu w bitwie muszę być członkiem eskadry?

3. Głupie pytanie  ;) - kask, jaki to musi być kask, jakiś specjalny czy byle jaki?

 

Potem może dojdą jakieś pytania związane z ewentualnym modelem  ;)

 

PS: Przepraszam jeśli zły dział ale modelu jeszcze nie buduje  ;)

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam,

Kuba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad.1 Tak

Ad.2 Nie

​Ad.3 Może być taki co panowie na budowie noszą.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad.1 Tak

Ad.2 Nie

​Ad.3 Może być taki co panowie na budowie noszą.

Dzięki.

Te odpowiedzi zbliżają mnie jednak do budowy modelu, ale też mam kilka pytań...

Spodobał mi się F7F z NPN(dwa silniki i w ogóle taki fajny).

http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/esa-epa-warbirds-ww2/grumman-f7f-tigercat-detail

Niestety trochę brakuje relacji z jego budowy, jest tylko jedna.

I teraz mam problem z dobraniem do niego silników, P. Marek użył regulatorów 12a i dwóch małych silniczków (nie wiem jakich).

Na jego stronie jest napisane że powinny być dwa silniki 100w, nie mogę znaleźć silników 100w, które byłyby pod śmigła 4-5 calowe i na regulatory 12a.

Najbardziej do tych wymagań z tych co znalazłem to: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-2822-1740kv-brushless-outrunner-motor.html

W komentarzach piszą, że pod śmigło 6 calowe, ja bym zainstalował 5 calowe trzyłopatowe :)

I wtedy do nich regulatory 12a czy 18a?

Tylko czy to nie będzie za ciężkie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnicy w masie między 18 a 12a nie ma wielkiej. Najlepiej skorzystaj z ecalc.ch. ogólnie są 2 szkoły. Jedna lekka: silniki 2204 1400-1600kv i regle 12a i wtedy zwykle pakiety 1300 które można stosować do modeli jednosilnikowych. Plusy są dwa unifikacji pakietów i maszyna jest lekka. Outsider zapoczątkował ta szkole i ja też się jej trzymam. Szkoła druga: użyć maksymalnego dopuszczalnego pakietu 2200 ale maszyna robi się ciężka i trzeba dać mocniejsze silniki i regle 18a. Wtedy teoretycznie możesz mieć taki sam silnik i taki sam regiel w modelach 1 i 2 silnikowych ale potrzebujesz 2 zestawy pakietów. Obydwie wersje są ok. Ryzyka są takie ze model na 2200mah są ciężkie i z jednej strony nie musisz się zbytnio ograniczać ale zostaje niewiele miejsca na naprawy. A jak zdecydujesz sie na wersje light to musisz się postarać i z każdą kraksa model tez tyje. Jest większy margines do maksymalnej masy ale model ze słabszym napędem będzie latał ciut gorzej. Widziałem kilka modeli na 2200 i latały bardzo fajnie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnicy w masie między 18 a 12a nie ma wielkiej. Najlepiej skorzystaj z ecalc.ch. ogólnie są 2 szkoły. Jedna lekka: silniki 2204 1400-1600kv i regle 12a i wtedy zwykle pakiety 1300 które można stosować do modeli jednosilnikowych. Plusy są dwa unifikacji pakietów i maszyna jest lekka. Outsider zapoczątkował ta szkole i ja też się jej trzymam. Szkoła druga: użyć maksymalnego dopuszczalnego pakietu 2200 ale maszyna robi się ciężka i trzeba dać mocniejsze silniki i regle 18a. Wtedy teoretycznie możesz mieć taki sam silnik i taki sam regiel w modelach 1 i 2 silnikowych ale potrzebujesz 2 zestawy pakietów. Obydwie wersje są ok. Ryzyka są takie ze model na 2200mah są ciężkie i z jednej strony nie musisz się zbytnio ograniczać ale zostaje niewiele miejsca na naprawy. A jak zdecydujesz sie na wersje light to musisz się postarać i z każdą kraksa model tez tyje. Jest większy margines do maksymalnej masy ale model ze słabszym napędem będzie latał ciut gorzej. Widziałem kilka modeli na 2200 i latały bardzo fajnie.

Rozumiem że na 3s?

Jeśli tak to super bo pakietów 2200 3s mam trochę i nie musiałbym kolejnych kupować, dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. 3s. Oczywiście lektura regulaminu obowiązkowa.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. 3s. Oczywiście lektura regulaminu obowiązkowa.

Czytałem już kilka razy, ale nie widziałem jednoznacznego stwierdzenia, że musi być 3s  ;)

Czy pakiety 25C 2,2Mah do zestawu z reglami 2x18A wystarczą?

Bo mam takie już do innego samolotu i może mógłbym ich używać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy miałeś już jakiś model dwusilnikowy, czy nie ale pamiętaj o zaprogramowaniu zakresów gazu w obu oddzielnie. Potem musisz jeszcze pamiętać żeby z jednego kabla ESC usunąć plus do odbiornika bo będzie dym :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy miałeś już jakiś model dwusilnikowy, czy nie ale pamiętaj o zaprogramowaniu zakresów gazu w obu oddzielnie. Potem musisz jeszcze pamiętać żeby z jednego kabla ESC usunąć plus do odbiornika bo będzie dym :D

To będzie mój pierwszy dwusilnikowy model, dzięki :)

 

Czy w takim układzie śmigła powinny kręcić się w dwie strony (jedno CCW, drugie CW)?

Takie dwa silniki chyba pasujące znalazłem:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-l2205-1350-brushless-motor-100w.html

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-2822-1740kv-brushless-outrunner-motor.html

 

Ten pierwszy jest 2g lżejszy i mniejszy, troszkę słabszy.

 

Pod śmigło 5-5,5x4-5 który wziąć?

 

I czym taki model pomalować? Chciałbym go zrobić na ciemno-niebieski marynarki, jako iż jestem beztalenciem artystycznym szukałem czegoś w sprayu - znalazłem Tamiya TS-53, kolor byłby super tylko czy to nadaje się do pianki?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tych modelach 2g nie robią różnicy. Śmigła nie muszą się kręcić przeciwnie. Przy tej średnicy to nie robi dużej różnicy.

 

Ale szczerze mówiąc to jakieś dziwne te silniki wybrałeś. Czy czytałeś na jakim setupie budują modele koledzy z tego forum? Wydaje mi się ze raczej coś pod 1400kv i śmigła 8x4

 

https://hobbyking.com/en_us/d2826-10-1400kv-brushless-motor.html

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi mi o rozmiar śmigieł, są dwa więc chyba powinny być trochę mniejsze. No i ten silnik ma 205w i jest pod ESC 40A.

Żeby to jakoś wyglądało i pasowało do skali.

Albo może mi się wymyśliło że powinny być takie małe?

Licząc, że 8 cali to +-20cm, rozpiętość modelu 100cm, kadłub cieńki więc liczmy że z 5cm ma to długość jednego skrzydła to 47,5cm

śmigło 8 calowe nie zmieści się tam, bo jest długości ok. połowy skrzydła a gondole są w jego 1/3

 

hMTxIH8.jpg

 

Tutaj model ma 160cm rozpiętości i śmigła 12x6.

https://static.rcgroups.net/forums/attachments/5/1/8/7/5/6/a9546761-151-1.jpg

 

 

Ja bym w takim razie oscylował w 7 calowe.

To może EMAX GF2205?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emax ma sens. I do tego 7x4. Malować możesz czymkolwiek. EPP to spieniony polipropylen - tworzywo odporne właściwie na wszystko :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to super bo dwa takie (2840kv) leżą mi w szufladzie nieużywane :D

Tylko one są teoretycznie na 2s ale na moich jest napisane 7,4v-11,1v

Dać do nich regulatory 18A, wystarczą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, choć one są pod śmigła 6x4-7x4.
Wydaje mi się że 2205 są tylko 2840kv, dziwna sprawa, bo w kilku sklepach jest że 1200kv ale parametry są dokładnie takie same jak 2840kv (?)


To poszukam jeszcze czegoś na HK pod ESC 18A, 100 w i śmigło 7

 

EDIT:

https://hobbyking.com/en_us/d2822-17-brushless-outrunner-1100kv.html

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-park300-brushless-outrunner-1380kv.html

 

Ten Park300 wygląda na fajny, bo jest lekki, ma małe zużycie prądu i zalecane śmigła od rozmiaru 6 do 8 więc będę mógł dopasować.

 

Wytapatalkowane :)

Edited by TheKuba1414

Share this post


Link to post
Share on other sites

A patrzyłeś może na to: Racerstar BR2208 1400KV ? Sam mocno zastanawiam się nad silnikami tej firmy, cena zachęca i odrzuca jednocześnie :D. Gdyby założyć do tego mniejsze śmigło to powinno być ok z prądem, a mocy nie brakować. Nie wiem jak częstą zdarzają się jakieś wypadki z uszkodzeniem silnika przy ESA, ale nawet gdyby to nie będzie wtedy tak szkoda jak np. tego RAY'a z racji ceny. Jednak nie mogę Ci go polecić, bo sam go nie posiadam, tylko proponuję, gdyż sam pewnie bym je wziął na Twoim miejscu ;). Z tego filmiku wynika że silnik tej firmy ma całkiem dobre parametry, a nawet lepsze niż w specyfikacji - https://youtu.be/ILQrDD2BOS0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena tego BR smieszna. Sam kupilem 2 ale w rozmiarze 2823 - po 25zl/szt. Tak na wyprobowanie - ale jeszcze nie latalem.

Ja do wersji light kupowalem silniki 2204 (w zestawie z reglami) i 2206 (firma Gartt) na Ali:

https://pl.aliexpress.com/item/Aircraft-1400kv-Brushless-Motor-2204-14-ESC-10A-Speed-Controller-NEW/1733376365.html

https://pl.aliexpress.com/item/GARTT-F-2206-1400KV-Brushless-Motor-For-F3P-RC-Fixed-wing-Aeroplane-Airplane/32720412780.html

 

A dobre regle 12A tez w smiesznej cenie:

https://pl.aliexpress.com/item/2-x-Simonk-12A-ESC-Black-for-FPV-QAV-ZMR-210-250-Mini-Quadcopter/32749062770.html

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena tego BR smieszna. Sam kupilem 2 ale w rozmiarze 2823 - po 25zl/szt. Tak na wyprobowanie - ale jeszcze nie latalem.

Ja do wersji light kupowalem silniki 2204 (w zestawie z reglami) i 2206 (firma Gartt) na Ali:

https://pl.aliexpress.com/item/Aircraft-1400kv-Brushless-Motor-2204-14-ESC-10A-Speed-Controller-NEW/1733376365.html

https://pl.aliexpress.com/item/GARTT-F-2206-1400KV-Brushless-Motor-For-F3P-RC-Fixed-wing-Aeroplane-Airplane/32720412780.html

 

A dobre regle 12A tez w smiesznej cenie:

https://pl.aliexpress.com/item/2-x-Simonk-12A-ESC-Black-for-FPV-QAV-ZMR-210-250-Mini-Quadcopter/32749062770.html

Ja właśnie nie chciałem go robić w wersji light - szczerze mówiąc nie mam cierpliwości aby czekać kilkanaście-dziesiąt dni na paczkę z Ali lub BG ;)

 

Wytapatalkowane :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Autsajder1983
      Coś nowego od Marka
       
      Standardowa dla Marka zawartość zestawu:
      - pianki
      - pręty węglowe
      - pręty stalowe na popychacze
      - dźwignie powierzchni sterowych
      - sklejki na wręgi silnikowe
      - skrócona instrukcja montażu
      - wzór malowania
       

       
      Brawo Marku za "szachownicę"
      Ostatnio Łoś nie nadąża za szybszymi modelami, muszę ostro kombinować aby kogoś dopaść w locie.
      Postanowiłem zrobić coś jednosilnikowego.
      Zobaczymy jak ten sprawdzi się w walce.
       
    • By qbapfmrc
      Witam wszystkich, chciałbym przedstawić mój samolot Hurricane od znanego nam wszystkim p. Marka. Nie jest to może jakieś arcydzieło modelarskie, ale jest to moja pierwsza ESA. Wiem że na tym forum przedstawiane są znacznie lepsze wykonania, ale cóż - następny powinien być lepszy ? Załączam zdjęcia, bo zdaje się że już dawno nie było w tym dziale tego klasyka z WWII, na którym latali polscy piloci.
       











    • By Grzechu113
      Witam!
      W imieniu Stowarzyszenia Sportowego Modelarzy Ziemi Świdnickiej, pragnę poinformować, że planowane zawody ESA i ACES odbedą się w ostatni weekend września, czyli 26 i 27 września 2020 roku. Wszystko będzie się działo na lotnisku modelarskim w Świdnicy.
      Ze względu na powszechnie znane problemy organizacyjne, śledźcie temat. 
      Do zobaczenia i zbrójcie się!
      Grzechu
    • By RyżyKoń
      Wszystkie moje kombaty mają takie same silniki i elektronikę. Wszystkie mają takie same ustawienia i wszystkie pochodzą z tej samej „stajni” Marka Rokowskiego. Mimo to każdy jest inny.
      Mój najlepiej latający model – A6M5 Zero - uległ zniszczeniu. Wpadł pod samochód i nie nadaje się do naprawy. Był szybki, zwrotny, świetnie szybował.
       

       
      Teraz z A6M5 Zero mogą konkurować Dewoitine D-520 i Mustang P-51. Są lżejsze ale zbliżone swoimi możliwościami bojowymi do "japończyka".
       


       
      Hurricane jest zwrotny ale nieco wolniejszy.
       

       
       
      AVIA 135B jest tylko szybka. Karaś i Ju-87 są zbyt wolne – jak sądzę z powodu podwozia.
       

       
      Messerschmitt 109 jest bardzo czuły na wiatr ale mimo to polecam go wszystkim.
       

       
      Gloster Gladiator i SE5A to kombaty typowo rekreacyjne. J2M3 - Raiden dobrze lata i jest odporny na kolizje. To prawdziwy „kamikaze”.
       
      Każdy z tych kombatów ma coś czego nie ma inny. Dlatego pomyślałem o modelu uniwersalnym. Skontaktowałem się z Markiem, opowiedziałem mu o swoich spostrzeżeniach i poprosiłem o zaproponowanie mi modelu uniwersalnego, który by łączył najlepsze cechy swoich poprzedników. Oczywiście Marek odrzekł, że takiego samolotu nie ma, ale zaproponował mi ciekawy model myśliwca Heinkel He-100.
       

       
      To piękny samolot o nienagannej, dynamicznej sylwetce i pięknych skrzydłach. Eksport do Japonii i ZSRR zaowocował powstaniem w Japonii samolotu "Ki 61 Hjen" (potwierdzone). Przypomina również rosyjskiego Ławoczkina (takie moje domysły).
      Oczywiście to Messerschmitt wyparł Heinkla i stał się wiodącym myśliwcem pola walki, ale może to właśnie Heinkel He-100 zastąpi moje zniszczone „Zero”.
       
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.