TheKuba1414 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Witam! Wicherek jeszcze nie oblatany ale ja już mam plany na następne konstrukcje Chciałbym zapytać o kilka rzeczy związanych z ESA, potem być może (znaczy mam nadzieję) zbuduje jakiś model i kiedyś tam w jakichś zawodach nawet może wystartuje, jak już oczywiście nauczę się latać 1. Wiek, czy niepełnoletni może startować w zawodach? 2. Eskadra, czy do startu w bitwie muszę być członkiem eskadry? 3. Głupie pytanie - kask, jaki to musi być kask, jakiś specjalny czy byle jaki? Potem może dojdą jakieś pytania związane z ewentualnym modelem PS: Przepraszam jeśli zły dział ale modelu jeszcze nie buduje Z góry dziękuję i pozdrawiam, Kuba.
Kamilos Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Ad.1 Tak Ad.2 Nie Ad.3 Może być taki co panowie na budowie noszą. 1
TheKuba1414 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Ad.1 Tak Ad.2 Nie Ad.3 Może być taki co panowie na budowie noszą. Dzięki. Te odpowiedzi zbliżają mnie jednak do budowy modelu, ale też mam kilka pytań... Spodobał mi się F7F z NPN(dwa silniki i w ogóle taki fajny). http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/esa-epa-warbirds-ww2/grumman-f7f-tigercat-detail Niestety trochę brakuje relacji z jego budowy, jest tylko jedna. I teraz mam problem z dobraniem do niego silników, P. Marek użył regulatorów 12a i dwóch małych silniczków (nie wiem jakich). Na jego stronie jest napisane że powinny być dwa silniki 100w, nie mogę znaleźć silników 100w, które byłyby pod śmigła 4-5 calowe i na regulatory 12a. Najbardziej do tych wymagań z tych co znalazłem to: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-2822-1740kv-brushless-outrunner-motor.html W komentarzach piszą, że pod śmigło 6 calowe, ja bym zainstalował 5 calowe trzyłopatowe I wtedy do nich regulatory 12a czy 18a? Tylko czy to nie będzie za ciężkie?
japim Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Różnicy w masie między 18 a 12a nie ma wielkiej. Najlepiej skorzystaj z ecalc.ch. ogólnie są 2 szkoły. Jedna lekka: silniki 2204 1400-1600kv i regle 12a i wtedy zwykle pakiety 1300 które można stosować do modeli jednosilnikowych. Plusy są dwa unifikacji pakietów i maszyna jest lekka. Outsider zapoczątkował ta szkole i ja też się jej trzymam. Szkoła druga: użyć maksymalnego dopuszczalnego pakietu 2200 ale maszyna robi się ciężka i trzeba dać mocniejsze silniki i regle 18a. Wtedy teoretycznie możesz mieć taki sam silnik i taki sam regiel w modelach 1 i 2 silnikowych ale potrzebujesz 2 zestawy pakietów. Obydwie wersje są ok. Ryzyka są takie ze model na 2200mah są ciężkie i z jednej strony nie musisz się zbytnio ograniczać ale zostaje niewiele miejsca na naprawy. A jak zdecydujesz sie na wersje light to musisz się postarać i z każdą kraksa model tez tyje. Jest większy margines do maksymalnej masy ale model ze słabszym napędem będzie latał ciut gorzej. Widziałem kilka modeli na 2200 i latały bardzo fajnie. 1
TheKuba1414 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Różnicy w masie między 18 a 12a nie ma wielkiej. Najlepiej skorzystaj z ecalc.ch. ogólnie są 2 szkoły. Jedna lekka: silniki 2204 1400-1600kv i regle 12a i wtedy zwykle pakiety 1300 które można stosować do modeli jednosilnikowych. Plusy są dwa unifikacji pakietów i maszyna jest lekka. Outsider zapoczątkował ta szkole i ja też się jej trzymam. Szkoła druga: użyć maksymalnego dopuszczalnego pakietu 2200 ale maszyna robi się ciężka i trzeba dać mocniejsze silniki i regle 18a. Wtedy teoretycznie możesz mieć taki sam silnik i taki sam regiel w modelach 1 i 2 silnikowych ale potrzebujesz 2 zestawy pakietów. Obydwie wersje są ok. Ryzyka są takie ze model na 2200mah są ciężkie i z jednej strony nie musisz się zbytnio ograniczać ale zostaje niewiele miejsca na naprawy. A jak zdecydujesz sie na wersje light to musisz się postarać i z każdą kraksa model tez tyje. Jest większy margines do maksymalnej masy ale model ze słabszym napędem będzie latał ciut gorzej. Widziałem kilka modeli na 2200 i latały bardzo fajnie. Rozumiem że na 3s? Jeśli tak to super bo pakietów 2200 3s mam trochę i nie musiałbym kolejnych kupować, dzięki.
japim Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Tak. 3s. Oczywiście lektura regulaminu obowiązkowa. 1
TheKuba1414 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Tak. 3s. Oczywiście lektura regulaminu obowiązkowa. Czytałem już kilka razy, ale nie widziałem jednoznacznego stwierdzenia, że musi być 3s Czy pakiety 25C 2,2Mah do zestawu z reglami 2x18A wystarczą? Bo mam takie już do innego samolotu i może mógłbym ich używać?
JacekK Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Nie wiem czy miałeś już jakiś model dwusilnikowy, czy nie ale pamiętaj o zaprogramowaniu zakresów gazu w obu oddzielnie. Potem musisz jeszcze pamiętać żeby z jednego kabla ESC usunąć plus do odbiornika bo będzie dym 1
TheKuba1414 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Nie wiem czy miałeś już jakiś model dwusilnikowy, czy nie ale pamiętaj o zaprogramowaniu zakresów gazu w obu oddzielnie. Potem musisz jeszcze pamiętać żeby z jednego kabla ESC usunąć plus do odbiornika bo będzie dym To będzie mój pierwszy dwusilnikowy model, dzięki Czy w takim układzie śmigła powinny kręcić się w dwie strony (jedno CCW, drugie CW)? Takie dwa silniki chyba pasujące znalazłem: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-l2205-1350-brushless-motor-100w.html https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-2822-1740kv-brushless-outrunner-motor.html Ten pierwszy jest 2g lżejszy i mniejszy, troszkę słabszy. Pod śmigło 5-5,5x4-5 który wziąć? I czym taki model pomalować? Chciałbym go zrobić na ciemno-niebieski marynarki, jako iż jestem beztalenciem artystycznym szukałem czegoś w sprayu - znalazłem Tamiya TS-53, kolor byłby super tylko czy to nadaje się do pianki? Pozdrawiam
japim Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 W tych modelach 2g nie robią różnicy. Śmigła nie muszą się kręcić przeciwnie. Przy tej średnicy to nie robi dużej różnicy. Ale szczerze mówiąc to jakieś dziwne te silniki wybrałeś. Czy czytałeś na jakim setupie budują modele koledzy z tego forum? Wydaje mi się ze raczej coś pod 1400kv i śmigła 8x4 https://hobbyking.com/en_us/d2826-10-1400kv-brushless-motor.html 1
TheKuba1414 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Chodzi mi o rozmiar śmigieł, są dwa więc chyba powinny być trochę mniejsze. No i ten silnik ma 205w i jest pod ESC 40A. Żeby to jakoś wyglądało i pasowało do skali. Albo może mi się wymyśliło że powinny być takie małe? Licząc, że 8 cali to +-20cm, rozpiętość modelu 100cm, kadłub cieńki więc liczmy że z 5cm ma to długość jednego skrzydła to 47,5cm śmigło 8 calowe nie zmieści się tam, bo jest długości ok. połowy skrzydła a gondole są w jego 1/3 Tutaj model ma 160cm rozpiętości i śmigła 12x6. https://static.rcgroups.net/forums/attachments/5/1/8/7/5/6/a9546761-151-1.jpg Ja bym w takim razie oscylował w 7 calowe. To może EMAX GF2205?
JacekK Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Emax ma sens. I do tego 7x4. Malować możesz czymkolwiek. EPP to spieniony polipropylen - tworzywo odporne właściwie na wszystko 1
TheKuba1414 Opublikowano 20 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2017 No to super bo dwa takie (2840kv) leżą mi w szufladzie nieużywane Tylko one są teoretycznie na 2s ale na moich jest napisane 7,4v-11,1v Dać do nich regulatory 18A, wystarczą?
JacekK Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 2840kV nie będą dobre. Za wysokie obroty. Myślałem że chodzi o 1200kV http://www.emodel.pl/emax-gf2205-p-3919.html
TheKuba1414 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2017 (edytowane) Ok, choć one są pod śmigła 6x4-7x4.Wydaje mi się że 2205 są tylko 2840kv, dziwna sprawa, bo w kilku sklepach jest że 1200kv ale parametry są dokładnie takie same jak 2840kv (?)To poszukam jeszcze czegoś na HK pod ESC 18A, 100 w i śmigło 7 EDIT: https://hobbyking.com/en_us/d2822-17-brushless-outrunner-1100kv.html https://hobbyking.com/en_us/turnigy-park300-brushless-outrunner-1380kv.html Ten Park300 wygląda na fajny, bo jest lekki, ma małe zużycie prądu i zalecane śmigła od rozmiaru 6 do 8 więc będę mógł dopasować. Wytapatalkowane Edytowane 21 Sierpnia 2017 przez TheKuba1414
TheKuba1414 Opublikowano 21 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2017 To moje kolejne znalezisko: http://sklep.modelarnia.pl/p14262,silnik-ray-g2-c2822-1200.html I teraz prośba do Was, który z tych silników najlepszy? Moim zdaniem jeśli faktycznie nie te EMAXy 2205 na 7x4 to Park300, ale ja się nie znam i nie wiem czy nie będą za słabe?
czarobest Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 A patrzyłeś może na to: Racerstar BR2208 1400KV ? Sam mocno zastanawiam się nad silnikami tej firmy, cena zachęca i odrzuca jednocześnie . Gdyby założyć do tego mniejsze śmigło to powinno być ok z prądem, a mocy nie brakować. Nie wiem jak częstą zdarzają się jakieś wypadki z uszkodzeniem silnika przy ESA, ale nawet gdyby to nie będzie wtedy tak szkoda jak np. tego RAY'a z racji ceny. Jednak nie mogę Ci go polecić, bo sam go nie posiadam, tylko proponuję, gdyż sam pewnie bym je wziął na Twoim miejscu . Z tego filmiku wynika że silnik tej firmy ma całkiem dobre parametry, a nawet lepsze niż w specyfikacji - https://youtu.be/ILQrDD2BOS0
japim Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Cena tego BR smieszna. Sam kupilem 2 ale w rozmiarze 2823 - po 25zl/szt. Tak na wyprobowanie - ale jeszcze nie latalem. Ja do wersji light kupowalem silniki 2204 (w zestawie z reglami) i 2206 (firma Gartt) na Ali: https://pl.aliexpress.com/item/Aircraft-1400kv-Brushless-Motor-2204-14-ESC-10A-Speed-Controller-NEW/1733376365.html https://pl.aliexpress.com/item/GARTT-F-2206-1400KV-Brushless-Motor-For-F3P-RC-Fixed-wing-Aeroplane-Airplane/32720412780.html A dobre regle 12A tez w smiesznej cenie: https://pl.aliexpress.com/item/2-x-Simonk-12A-ESC-Black-for-FPV-QAV-ZMR-210-250-Mini-Quadcopter/32749062770.html 1
TheKuba1414 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Cena tego BR smieszna. Sam kupilem 2 ale w rozmiarze 2823 - po 25zl/szt. Tak na wyprobowanie - ale jeszcze nie latalem. Ja do wersji light kupowalem silniki 2204 (w zestawie z reglami) i 2206 (firma Gartt) na Ali: https://pl.aliexpress.com/item/Aircraft-1400kv-Brushless-Motor-2204-14-ESC-10A-Speed-Controller-NEW/1733376365.html https://pl.aliexpress.com/item/GARTT-F-2206-1400KV-Brushless-Motor-For-F3P-RC-Fixed-wing-Aeroplane-Airplane/32720412780.html A dobre regle 12A tez w smiesznej cenie: https://pl.aliexpress.com/item/2-x-Simonk-12A-ESC-Black-for-FPV-QAV-ZMR-210-250-Mini-Quadcopter/32749062770.html Ja właśnie nie chciałem go robić w wersji light - szczerze mówiąc nie mam cierpliwości aby czekać kilkanaście-dziesiąt dni na paczkę z Ali lub BG Wytapatalkowane
Rekomendowane odpowiedzi