Kapitan90 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Witajcie Na wstępie powiem że po 7-dmio letniej przerwie w lataniu postanowiłem złożyć swój pierwszy model osobiście bez pomocy innych modelarzy . Tak też się stało tydzień składania , analizy co zainstalować ( chodź pomimo analizy uważam ze motorownia jest za słaba ).Więc postanowiłem że ma być wykonany z EPP jedynie był dylemat trener czy akrobat ? Jako że latałem akrobatem z EPP i szło mi to naprawdę znakomicie więc stwierdziłem zaryzykuję i padło na modelEXTRA 330SC Va Models. Po otrzymaniu modelu byłem lekko w szoku czy ja napewno dam radę kąty nie kąty i inna matematyka . Model starałem się wykonać wzorowo bez żadnych drucianych patentów.Po tygodniu składania przy dość silnym wietrze postanowiłem ze spróbuję przy polach kukurydzy , efekt ? Model cały chodź wariował okrutnie ( ale tak jak wspominam 740g wagi ) a wiatr drzwi wyrywał z korzeniami .I tak 3 dni latania przy silnym wietrze nie pozwolił mi na trymowanie modelu . Po kilku dniach polatałem na spokojnie i jestem powiedzmy zadowolony z modelu . Dlaczego powiedzmy ? Bo spodziewałem się większego ciągu od silnika ale niestety mi brakuje , ale rozważam zmianę smigła z 10x5 na 10x4,7 i zobaczymy .Wyposażenie modelu :-Silnik Emax 2215/09 1180KV 312W ( teraz wrzucił bym silnik Emax 2218/09 ) ze względu że producent zaleca smigła od 10-12 cali a na 12x5 powinien być istną rakietą -Serwa tanizna Tower Pro 92R -Regulator Redox 30A ( planuje zakup karty do programowania ) z pozycji apki nie ogarniam za bardzo tych sygnałów -Pakiet Redox 2200mAh 20C 11.1V-Smigło 10x5Model jest okropnie cięzki do wyważenia albo wisi wisi i leci na przód albo po przesunięciu o milimetr pakietu w tył leci na tył , tak "ciężkiego" modelu do wyważenia jeszcze nie miałem. Oraz skłony wykłony silnika są jeszcze dla mnie ciężkim tematem do ogarnięcia wiem niby o co chodzi ale nie potrafię pomimo ciągłego czytania tego ogarnąć tak w 100% ( być może problem polega w braku odpowiednich kątomierzy) .Model ogólnie lata prawidłowo beczki , pętle , plecy , lot nożycowy da się nim wykonać i chyba na tyle . Największa satysfakcja złożyć model i zastanawiać się czy poleci Kilka fotek po porannym lataniu ( niestety wideo mam tylko ze statywu gdzie model widoczny jest momentami ) brak drugiej osoby do kamerowania
enter1978 Opublikowano 13 Września 2017 Opublikowano 13 Września 2017 Ja co prawda wycofałem sie całkowicie z małych modeli elektrycznych i przesiadłem sie na duże modele spalinowe, ale tą jedną extrę mam . I jeśli czas pozwala to jeden lot staram się wieczorem wykonać bo aby tym polatać nie muszę się nawet z podwórza ruszać. Pakiet 1800mah wystarcza na około 10 minut dynamicznego latania. Mam w niej silnik emax 2218/09 , ze śmigłem 10x5 , na śmigle wisi na 60% mocy , ale czy to taka rakieta? to nie za bardzo. Wydaje mi się że ma wystarczający nadmiar mocy w stosunku do czasu jaki lata na pakiecie. Ustawienia modelu słabo mi szły , było i tak że na plecach latał lepiej niż w locie normalnym, metodą prób i błędów na czuja , po wielu próbach udało się model mniej więcej poustawiać aby w każdej pozycji latał mniej więcej prosto, minimalnie skręca w locie na nożu ale już może tak zostać jak jest. Niewątpliwą zaletą jest materiał z jakiego model jest wykonany, a z racji tego że ja model kupiłem w celu uczenie się akrobacji na własnych błędach , więc z założenia miał już kilka bliskich spotkań z ziemią, co w ogóle nie jest zmartwieniem bo nawet jak pianka pęknie naprawa nie trwa więcej niż 15 min. Nie jest zbyt drogi , nieźle wygląda , nieźle lata , myślę że to dobry wybór
Rekomendowane odpowiedzi