KubalaWWL Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Witam Panowie (a może i Panie?) Kupiłem używanego Graupner Viper Jet 720. Silnik w nim zastosowany obsługiwany jest przez regulator Skywalker 20A.Dodaję też plik w załącznikach, jednak gdyby ktoś bał się pobierać, po wpisaniu w google "skywalker 20a manual", pierwszy link będzie dokładnie do tej samej instrukcji. Więc przechodząc do sedna sprawy, chcąc sprawdzić działanie samolotu w domu - podłączyłem go pod odbiornik FrSKY V8R4 (odbiornik zbindowany, sprawny - działający wcześniej w innym modelu), oraz pakiet Li-Po 7,4v 25C (poprzedni właściciel korzystał z baterii 3 celowej). Serwa działają poprawnie, a regulator zachowuje się w następujący sposób: Wydaje z siebie dźwięk 123 (od najniższego do najwyższego tonu), potem następuje około 7 sekund przerwy, a potem otrzymujemy krótkie piknięcia w regularnym 2 sekundowym odstępie. Według manuala jest to ta sytuacja: Trouble: After power on, motor does not work, such an alert tone is emitted: “beep-, beep-, beep- ”(Every “beep-” has a time interval of about 2 seconds) Possible Reason: Throttle signal is irregular. Action: Check the receiver and transmitter. Check the cable of throttle channel. Sytuacja ta dzieje się niezależnie od tego czy idąc zgodnie z manualem chcę przeprowadzić normal startup procedure, czy też Throttle range setting, a od tego zacząłem, ponieważ "Throttle range should be reset whenever a new transmitter is being used". Wcześniej w manualu podana jest też informacja "Note: Please make sure the throttle curve is set to 0 when the throttle stick is at bottom position and 100% for the top position." Używam Taranisa X9D plus, i nie jestem pewien czy ich 0 odpowiada zerowemu położeniu drążka czyli sygnałowi gdzieś około 1 milisekundy (tutaj dokładnie 988us), czy chodzi o 0 położenie jako sygnał 1,5 milisekundy (ale to i tak nie ma znaczenia bo maksymalnym nie mogę wejść do trybu programowania). Ważna jest też informacja myślę, że poprzedni właściciel odpalał przy mnie sprzęt więc sam regulator i silnik są sprawne. No i tutaj dochodzimy do sedna sprawy - w czym może leżeć problem? Mam jakieś tam hipotezy, być może durne - ale jestem w tej dziedzinie amatorem więc proszę o konsultację. 1. Czy ten regulator zaprogramowany na poprzedni odbionik przykładowo nie chce mnie wpuścić do trybu programowania bo mój maksymlany (jak i minimalny) zakres drążka (sygnał 2012 mikrosekund) nie odpowiada temu co dostawał z poprzedniej aparatury? (wątpię) 2. A może jest to objaw tego, że regulator zapamiętał sobie 3 celową baterię, i teraz gdy dostaje napięcie około 8V z dwóch cel, to po prostu robi cut-off bo wykrywane napięcie jest za niskie? To mi się wydaje bardziej prawdopodobne - jednak nie posiadam pakietu 3 celowego by na chwilę obecną to sprawdzić. Czy w takim razie nie da się już przestawić go na dwie cele? A może to zupełnie inny problem? Dzięki i pozdrawiam skywalker+40A.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubalaWWL Opublikowano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 Problem solved Jak zwykle problem okazał się być mniej złożony niż jawił się w rzeczywistości. Zdobyłem pakiet 3s, podłączyłem i ku mojemu zaskoczeniu wciąż nic nie działało Winowajcą zainstniałej sytuacji okazał się być prawdopodobnie cyjanoakryl. Poprzedni właściciel lubił sklejać złącza klejem, gdy wypinał odbiornik coś musiało wpaść do pinu z przewodem sygnałowym pomiędzy regulatorem a odbiornikiem, co powodowało brak przepływu sygnału. Rozwiązaniem okazała się po prostu wymiana wtyczki regulatora Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi