Jump to content

Recommended Posts

Witam,
Chcę zakupić motoszybowiec Vento w wersji KIT, jestem początkującym modelarzem, będzie to mój pierwszy model tego typu. Mam prośbę abyście skontrolowali czy dobrze dobrałem do siebie części i czy o niczym nie zapomniałem.
 
Moja lista części:

 

- Szyb. elektr. Vento KIT - 

https://modelemax.pl/pl/szybowce-elektr/14598-szyb--elektr--vento-kit-1855-mm.html

 

- RAY G2 SILNIK C2836-1120 + RAY 30A  (zestaw silnik + regulator)- 

https://modelemax.pl/pl/silniki-ray/18368-ray-g2-silnik-c2836-1120---ray-30a-3ea-0136c-combo.html

 

-RAY G2 ŁOŻE SILNIKA C28XX 3,2 MM (3EA01 80) - 

https://modelemax.pl/pl/loza-ray/18391-ray-g2-loze-silnika-c28xx-32-mm-3ea01-80.html

 

-AERO ŁOPATKI SKŁADANE 9*5 WĘGLOWE - 

https://modelemax.pl/pl/lopatki-aero-cam/412-aero-lopatki-skladane--9x5-weglowe-723-4-19.html

 

- REDOX LI-POL 11,1V/2200MAH 30C / XT-60 - 

https://modelemax.pl/pl/li-pol-redox/15536-redox-li-pol-111v-2200mah-30c---xt-60.html

 

Jaką ładowarkę polecacie? Czy do montażu będę potrzebował jakiegoś kleju? Z wyborem aparatury i serwomechanizmów nie mam problemów. Zastanawiam się też czy nie dodać FPV macie jakieś propozycje / sprawdzone rozwiązania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smigło do tego silnika dałbym takie jak podaje producent - 10x5", albo 10x6". Miałem Vento z silnikiem 300W i szczerze powiedziawszy teraz szukałbym mocniejszego, aczkolwiek ten który podajesz będzie wystarczający. Ten zestaw montażowy silnika chyba nie jest potrzebny, ale chyba trzeba bedzie wał silnika obrócić.

A jakie serwa chcesz zastosować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz wątek z Vento https://pfmrc.eu/index.php/topic/53798-rms-vento-wyposa%C5%BCenie/

Te serwa w ABC już są niedostępne. Ja kupiłem 4 sztuki u mnie w sklepie, podróbki i mocno ich nie polecam.
W wolnej chwili wstawię film z działania.

 

Najlepsze jakie do tej pory miałem Tower Pro SG90 9g mają dość spory luz ale działały poprawnie. Niestety ze względu na niedoskonałości i głupotę pilota lot trwał bardzo krótko.

Teraz oczekuję na hextronik hxt 900. Widziałem w vento które robił kolega Chuck Yeager

Jeśli trafiłem na oryginały będzie super. Kupiłem 7 od kolegi z forum i 4 na hobbyking.

 

 

ŁOŻE jest zbędne

 

Jeśli chodzi o śmigło mam

Piasta na wał 3 mm do kołpaków 40 mm MP-JET (1 szt.)

Kołpak MP-JET SUPER COOL 40 mm (45 mm) / łopatka 8 mm / otwór 3,2 mm

Łopatki Graupner CAM FOLDING PROP 8x6

 

45 mm pasowało by idealnie 40 mm to trochę mało

 

Silnik MAX-XA2212-1400 pasuje idealnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaką ładowarkę pakietów LI-POL wybrać?


Tu masz wątek z Vento https://pfmrc.eu/index.php/topic/53798-rms-vento-wyposa%C5%BCenie/

Te serwa w ABC już są niedostępne. Ja kupiłem 4 sztuki u mnie w sklepie. były to podróbki i mocno ich nie polecam.
W wolnej chwili wstawię film z działania.

 

Najlepsze jakie do tej pory miałem Tower Pro SG90 9g mają dość spory luz ale działały poprawnie. Niestety ze względu na niedoskonałości i głupotę pilota lot trwał bardzo krótko.

Teraz oczekuję na hextronik hxt 900. Widziałem w vento które robił kolega Chuck Yeager

Jeśli trafiłem na oryginały bidze super. Kupiłem 7 od kolegi z forum i 4 na hobbyking.

 

 

ŁOŻE jest zbędne

 

Jeśli chodzi o śmigło mam

Piasta na wał 3 mm do kołpaków 40 mm MP-JET (1 szt.)

Kołpak MP-JET SUPER COOL 40 mm (45 mm) / łopatka 8 mm / otwór 3,2 mm

Łopatki Graupner CAM FOLDING PROP 8x6

 

45 mm pasowało by idealnie 40 mm to trochę mało

 

Silnik MAX-XA2212-1400 pasuje idealnie

Rozumiem, że do tego silnika może być taki sam regulator i pakiet jak napisałem wyżej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kupuj redoxa ani innego taniego odpowiednika nie warto :) ja mam i są problemy lepiej dołożyć 40 zł
Fajna jest  SkyRC iMAX B6 Mini albo już coś droższego na 2 aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serwa TowerPro MG-90S   lepiej sobie daruj -mają koszmarny rozrzut jakości -i problemy z centrowaniem.

 

Po każdym puszczeniu drążka stery wychylone 2mm w przypadkowym kierunku od neutrum -to kłopotliwe - łatwo rozbić model, konieczne ciągle kontrowanie...   szukaj lepszych serw.

ja stosuję  hitec HS-55   są droższe ale na pewno lepsze.  na pewno możliwości jest więcej -jednak odpuść sobie serwa po 20zł lub tańsze....  zwłaszcza Towerpro ...

 

 

łopatki graupner cam folding 10x5 lub 9x6   -fajnie pracują te graupnera...   -doradzane przez  Kolegę Swiezy87    8x6 są troszkę małe jak na ten silnik i jak na pakiet 3s. 

 

Pakiet do tego modelu wystarczy jednak  pakiety  redox to szału nie ma jakość taka sobie... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam Dualsky 45A XC-45 i Tattu 2300mAh 3S 45C - Li-pol Gens Ace

 

Hextronik hxt900 są całkiem fajne ale jeśli masz kasę kup hitec HS-55 bo warto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie usmażysz ten silnik z tymi łopatkami...

 

albo troszkę większy mocniejszy silnik -albo mniejsze łopatki...   masz wiesze obroty silnika stała kv 1400 to i będzie wiekszy prąd -lub trzeba mniejsze śmigło, mniejsze  łopatki. 

 

raczej daj troszkę mocniejszy silnik.   

zestawienie silni/śmigło które podałeś -silnik będzie obciążony chyba na granicy wytrzymałości... a nie jest to jakiś super motor. e max są raczej dość delikatnymi i mało starannie wykonanymi silnikami - nie należny z nimi "jechać po bandzie"...  chyba  silniki turnigy są  troszkę lepiej wykonane -choć nie mam zbyt dużego  doświadczenia z tańszymi napędami...    sam używam  raczej średniej półki jak np. mega.

 

generalnie pod łopatki 9x6 bardziej silnik ze stałą kv około 1100    -lub    większy (autrunner  ważący około 100-120g  ) i z dopuszczalnym prądem około 30A.

albo mniejsze łopatki np 8x5 i silnik który podałeś...  choć jak mówią -moc fajna jest...

 

reszta wyposażenia wg mnie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem emaxa gt2215/09 i szczerze powiedziawszy szału nie było, a latalem na łopatkach 11". Moim zdaniem do vento przy pakiecie 2200mah 3S, 300W mocy silnika to takie minimum.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witek ma racje z tymi łopatami silnik usmażysz jak nic.
Piotrek dobrze prawi.
Z racji tego że Dualskiego użytkuje od lat i jeszcze mnie nie zawiódł pomyślałbym nad:
Dualski Eco 2316C V2 kv 980
Dualski Eco 2814C V2 kv 970

Do tego łopaty powiedzmy Graupnera 10x5 lub większe bowiem zapasu jest aż nadto.

Oczywiście zrobisz jak będziesz uważał ... 

Lipo Redox to syf jakich mało odpuść sobie nie warte pieniędzy i zachodu oraz późniejszych nerwów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym 28xx to bez powiększenia otworu raczej nie wejdzie. Moj gt2215 miałem na podkładce 10stopni (taki miałem skłon silnika, bo straszenie zadzierał przy locie na śmigle) i musiałem trochę skrobać pianki żeby silnik nie ocierał.

 

A co do dualskiego to kupiłem teraz 4120 i muszę powiedzieć że jakość wykonania jest całkiem przyzwoita. Drugie co przemawia za dualskim, to są lekkie w stosunku do swojej mocy no i cena jest przyzwoita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

300W mocy to starczy i do modelu 1500g wagi...

do vento powinno wystarczyć nawet 200W -ale pod warunkiem, ze to się przełoży na rzeczywisty ciąg a nie, że para pójdzie w przysłowiowy gwizdek.

 

to dość lekki model -i niezbyt  szybki -potrzeba jakieś śmigło z lepszą sprawnością -a więc  średnica troszkę większa -np 9, 10, lub 11" -i potrzeba silnika który to pociągnie i się nie zagotuje... z obrotami dobranymi do śmigła. 

SBogdan1 dobrze radzi...

    

     Generalnie obecnie panuje moda do niepotrzebnie dużych mocy -i grzejących się silników które tą moc przemieniają głównie w ciepło -oraz kręcą śmigłami których bądź nie mogą uciągnąć bądź za małymi które mielą szybko a ciągu dają mało...  

     mamy do dyspozycji mocne akumulatory i  silniki o sporych mocach -to bez zastanowienia bez logiki korzystamy z mocy   której ponad połowa się marnuje...   jak samochód którym ktoś uparcie piłuje na jedynce albo przeciwnie stara się wyprzedzać przy 50/godzinę na piątce...   tu też  duża moc silnika niewiele daje...

 

latałem kiedyś (dawno) kilka lat modelem motoszybowca 2m rozpiętości 1450g wagi  z napędem 140W. moc była wystarczająca.

obecnie  model  rozpiętość 2m waga 1200g  na mocy 230W idzie pionowo w górę -ale to totalnie inna bajka i inna filozofia i klasa napędu...  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producent chyba podaje jakie powinno być śmigło do danego silnika i tego bym sie trzymał.

Kołpak prawie idealny to 45 mm (45 mm) przy 40 mm (45 mm) brakuje tycch 5 mm.
Znajdziesz odpowiedni w nastik.pl

 

Przyszły dziś hextroniki są świetne :D


Witek ma racje z tymi łopatami silnik usmażysz jak nic.
Piotrek dobrze prawi.
Z racji tego że Dualskiego użytkuje od lat i jeszcze mnie nie zawiódł pomyślałbym nad:
Dualski Eco 2316C V2 kv 980
Dualski Eco 2814C V2 kv 970

Do tego łopaty powiedzmy Graupnera 10x5 lub większe bowiem zapasu jest aż nadto.

Oczywiście zrobisz jak będziesz uważał ... 

Lipo Redox to syf jakich mało odpuść sobie nie warte pieniędzy i zachodu oraz późniejszych nerwów.

Dualski Eco 2814C V2 kv 970 raczej nie wejdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak producent podaje jakie śmigło tyle że nie podaje parametrów silnika, jedynie jego rozmiary
A w takim rozmiarze mogą być różne parametry czyli - kv, moc, itp... Kupowanie podzespołów w ciemno to średni pomysł.

Jeżeli kupujemy tzw. KIT można posiłkować się wiedzą osób którzy posiadali lub posiadają takowy model, tudzież programem

który bądź co bądź potrafi na podstawie wprowadzonych danych wyliczyć zużycie energii, ciąg, itp.
No chyba że chce się składać po najmniejszej linii oporu ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ze 70 -80% modeli  ma napędy składane jak sie trafi...

producent silnika  zazwyczaj podaje jakie śmigła zaleca... tyle, ze nie podaje  do jakich modeli. a jak zaleca kilka śmigieł -to juz totalnie nie wiadomo które do konkretnego modelu...

 

generalnie trzeba zgrać  optimum model , silnik i śmigło -i te 3 rzeczy muszą współgrać...   działać będzie na setkach kombinacji -dobrze działać -tylko na niektórych...   

 

generalnie za radą SBogdan1    Dualski Eco 2316C V2 kv 980   + łopatki  10x5 i powinno być dobrze.      lub łopatki 10x6  też dobrze -ale szybciej  . łopatki najlepiej graupner cam folding  -są wyraźnie lepsze od większości przeciętnych łopatek...   i jeszcze strawne cenowo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za podpowiedzi  :). Budowę czas zacząć. Projekt realizuję wspólnie z kolegami z liceum. Aby zebrać pieniądze na części do modelu stworzyliśmy projekt crowdfundingowy http://polakpotrafi.pl/projekt/uczniowski-samolot-stratus (na tej stronie więcej szczegółów dotyczących projektu) niestety nie udało nam się zebrać całej potrzebnej kwoty więc będziemy musieli pójść na pewne kompromisy.
 
Ostatnio zrealizowaliśmy pierwszy punkt naszego projektu - zbudowaliśmy aparaturę rc. Koszt takiego rozwiązania to ok 50 zł + dwa dni pracy.

 

post-21351-0-48640100-1564601299_thumb.jpg

post-21351-0-52115000-1564601390_thumb.jpg

post-21351-0-41384600-1564601467_thumb.jpg

 

Ponadto będziemy dodawać relacje z budowy na nasz kanał YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=Pjo_C9S1S30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakoś nie widzę tego projektu:(

Ale to tylko moje skromne zdanie.

 

Ta aparatura ile ma kanałów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z filmu - możliwość zaprogramowania kilkunastu kanałów. Na filmie widać miejsca na 5 pwm.

 

Fajnie by było poczytać więcej o możliwościach tego sprzętu.

 

Instrukcja diy też mogłaby być ciekawa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By semp
      Kupię silnik elektryczny 2-2,5kW na10s
    • By Marcian-in
      Cześć,
      Szperałem po forum i nie znalazłem podobnego tematu. Myślę, że opracowanie jakie zrobiłem (dawno temu a ostatnio zaktualizowałem) pomoże początkującym modelarzom z opanowaniem OpenTx. Wiem, że są różne opracowania ale jak zobaczy się coś na żywym organiźmie to lepiej przyswoi się informacje. Zapraszam do lektury:
      https://kowalscyrc.wordpress.com/opentx-motoszybowiec/
       
      Może ktoś coś dorzuci do rozwiązań w programowaniu 🙂  jestem ciekaw jakie rozwiązania macie u siebie wprowadzone.
      Pozdrawiam
    • By Marcian-in
      Cześć,
      mam na imię Marcin i jestem z Bydgoszczy. Od ponad 20 lat zajmuję się modelarstwem. Startowałem kiedyś w F3J/M i F3J z sukcesami na arenie MP (pod Aeroklubem Grudziądzkim). Jestem autorem strony o programowaniu FRsky dla szybowców i motków https://kowalscyrc.wordpress.com/opentx-motoszybowiec
      Latam wszystkim co popadnie. Myślę, że czas należeć do tej grupy, może jeszcze w czymś komuś pomogę
      Pozdrawiam!!
      Marcin K(Rodo)
       
    • By Exu
      Witam.
      Mam do zaoferowania nowy silnik Emax GT 5325/11.
       
      Charakterystyczne cechy silników EMAX serii GT.
      ulepszony profil przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika. cewkami z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika. możliwością dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik. zwiększoną średnicą wału co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań. wyższą jakością łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury. większą elastycznością pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła zwiększoną sprawnością. nowym - solidnym i przy okazji gustownym opakowaniem chroniącym precyzyjny silnik podczas transportu.  
      Dane techniczne: 
      liczba ogniw zasilających [LiPo]:
      6 - 8
      współczynnik KV [obr./V]:
      260
      ciąg maksymalny [g]:
      7000
      maksymalny pobór prądu [A]:
      80
      moc maksymalna [W]:
      2528
      zalecana średnica śmigła [cale]:
      20 x10
      zalecana masa modelu [g]:
      5000 - 7000
      średnica silnika [mm]:
      63
      długość silnika bez wału [mm]:
      61,7
      średnica wału [mm]:
      8 carbon
      masa silnika [g]:
      570
       
      Koszty wysyłki pokrywa sprzedający
      - Odbiór osobisty, wysyłka.
      - Cena 300zł
       
      Wysłanie zakupionych rzeczy max 2 dni robocze od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie (nie ma możliwości wysyłki towaru za pobraniem)
       

       

       

       

       

       
    • By Szczepen02
      Zapraszam na wczesnowiosenną wyprzedaż!  https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/21mTP/
      oraz silniki https://www.olx.pl/oferta/silniki-emax-mt3506-regulatory-little-bee-20a-dron-kopter-CID99-IDDInEG.html
       
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.