Jump to content

Recommended Posts

Aparatura na razie ma 5 kanałów, możliwość zaprogramowania kilkunastu wynika z faktu, że nie wykorzystałem wszystkich wejść mikrokontrolera. Instrukcja krok po kroku też się pojawi, jestem w trakcie przygotowywania wpisu na stronie internetowej. Podeślę linka.

 

Ogólnie to są przewidziane dwa tryby pracy:

 

1. Sterowanie ręczne za pomocą aparatury

2. Podawanie parametrów takich jak kąt natarcia, prędkość, azymut i moc silnika do mikrokontrolera umieszczonego w Vento i automatyczny lot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aparatura straszy.  mechanicznie straszy na pierwszy rzut oka. Od aparatury zależy bezpieczeństwo -zarówno modelu co mało ważne -rozbity model można naprawić lub wymienić. 

   Niestety model na niebie to potencjalny pocisk -co będzie jeśli po uszkodzeniu sterowania spadnie  na nowego mercedesa ? Lub tragicznie uderzy w człowieka ?

Eksperymentowanie z radyjkami do sterowania to można z pomału jeżdżącą zabawką lub powolną łódką z dala od ludzi. W modelach latających należy pilnować bezpieczeństwa użytkowania.

 

 

A zdaje się, że nadajnik powinien jakieś tam normy spełniać i pewnie mieć homologację, certyfikaty itp. -lub jest to niezgodne z prawem...   ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest to niezgodne z prawem...   ?

Właściwie to wszystkie dostępne teraz aparatury (za wyjątkiem dji) są niezgodne z prawem ale nikogo to nie obchodzi więc jest jak jest. Wszystko co ma moc większą od 25mW na 2.4G jest sprzeczne z normą europejską.

Sprawdzałeś zasięg swojej aparatury?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właściwie to wszystkie dostępne teraz aparatury (za wyjątkiem dji) są niezgodne z prawem ale nikogo to nie obchodzi więc jest jak jest. Wszystko co ma moc większą od 25mW na 2.4G jest sprzeczne z normą europejską.

Sprawdzałeś zasięg swojej aparatury?

Tak, sprawdziłem zasięg w wersji z ze słabszą anteną, wynosi dokładnie 90 metrów (zamówiłem mocniejsze o zasięgu 1,1 km i czekam na kuriera). Przed użyciem jej w locie wielokrotnie ją przetestujemy, skonsultujemy ją także z sekcją modelarską AZL. Dodamy też zabezpieczenia po stronie odbiornika, które przejmą kontrolę nad modelem w razie utraty zasięgu (korzystające z GPS).

 

Wpis na naszej stronie internetowej dotyczący aparatury:  http://proximalbots.pl/projekty.php?id=3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, 90m do Vento.

Z jednej strony piękne jest, że młodzież podejmuje się wyzwań i doprowadza coś do stanu prawie działania, z drugiej to trochę straszne.

Mam tylko nadzieję, przynajmniej pierwsze loty będą na jakimś pustkowiu, a nie w centrum miasta na boisku szkolnym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba trzeba zawrócić na ziemię.:)

Zabieracie się chyba od tyłka strony. Przy takim budżecie można zrobić całkiem fajny projekt a jak widzę u was zabieranie się za wszystko na raz, źle się to skończy.  

Zacząłbym od zmontowania gotowego działającego modelu z autopilotem na częściach już sprawdzonych przez innych. Dopiero po ulotnieniu zacząłbym pojedynczo wymieniać elementy za każdym razem ulatniając i testując sprzęt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mnie rozbroiły / powaliły drążki aparatury... ale  mają i zalety -takie czerwoniutkie…   a wiadomo, że wszelkie czerwone są sportowe i szybkie    ;)    

                                          -niestety te   nie wróżą solidności precyzji i niezawodności.

 

dokładnie jak przedmówca.  dodałbym -próby kilka kilometrów od ludzi, zwierząt, budynków, samochodów...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ja tam dobrze widzę arduino ?

 

ATMEGA 328p ma 6 sprzętowych kanałów PWM jeśli potrzeba więcej należało by je emulować programowo.

O ile dobrze pamiętam wyciąga to 20 Mhz jesteście pewni ze wystarczy wam zegara i pamięci procesora na obsługę wszystkich peryferiów.

Zakładam ze będziecie korzystać z gotowych bibliotek, wydaje mi się że może być ciężko.

 

Aparatura to dość istotna kwestia.

Za kilkadziesiąt złotych można kupić używaną sprawną aparaturę. Nowy sprzęt z odbiornikiem zaczyna się od 99 zł

Myślę że dało by się tam upchać atmegę i dalej eksperymentować.

Z waszą aparaturą jest wysokie ryzyko rozbicia pianki o wartości 300 zł.

 

Cel projektu jest chyba czysto edukacyjny :) gorąco kibicuję i udanych lotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By semp
      Kupię silnik elektryczny 2-2,5kW na10s
    • By Marcian-in
      Cześć,
      Szperałem po forum i nie znalazłem podobnego tematu. Myślę, że opracowanie jakie zrobiłem (dawno temu a ostatnio zaktualizowałem) pomoże początkującym modelarzom z opanowaniem OpenTx. Wiem, że są różne opracowania ale jak zobaczy się coś na żywym organiźmie to lepiej przyswoi się informacje. Zapraszam do lektury:
      https://kowalscyrc.wordpress.com/opentx-motoszybowiec/
       
      Może ktoś coś dorzuci do rozwiązań w programowaniu 🙂  jestem ciekaw jakie rozwiązania macie u siebie wprowadzone.
      Pozdrawiam
    • By Marcian-in
      Cześć,
      mam na imię Marcin i jestem z Bydgoszczy. Od ponad 20 lat zajmuję się modelarstwem. Startowałem kiedyś w F3J/M i F3J z sukcesami na arenie MP (pod Aeroklubem Grudziądzkim). Jestem autorem strony o programowaniu FRsky dla szybowców i motków https://kowalscyrc.wordpress.com/opentx-motoszybowiec
      Latam wszystkim co popadnie. Myślę, że czas należeć do tej grupy, może jeszcze w czymś komuś pomogę
      Pozdrawiam!!
      Marcin K(Rodo)
       
    • By Exu
      Witam.
      Mam do zaoferowania nowy silnik Emax GT 5325/11.
       
      Charakterystyczne cechy silników EMAX serii GT.
      ulepszony profil przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika. cewkami z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika. możliwością dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik. zwiększoną średnicą wału co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań. wyższą jakością łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury. większą elastycznością pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła zwiększoną sprawnością. nowym - solidnym i przy okazji gustownym opakowaniem chroniącym precyzyjny silnik podczas transportu.  
      Dane techniczne: 
      liczba ogniw zasilających [LiPo]:
      6 - 8
      współczynnik KV [obr./V]:
      260
      ciąg maksymalny [g]:
      7000
      maksymalny pobór prądu [A]:
      80
      moc maksymalna [W]:
      2528
      zalecana średnica śmigła [cale]:
      20 x10
      zalecana masa modelu [g]:
      5000 - 7000
      średnica silnika [mm]:
      63
      długość silnika bez wału [mm]:
      61,7
      średnica wału [mm]:
      8 carbon
      masa silnika [g]:
      570
       
      Koszty wysyłki pokrywa sprzedający
      - Odbiór osobisty, wysyłka.
      - Cena 300zł
       
      Wysłanie zakupionych rzeczy max 2 dni robocze od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie (nie ma możliwości wysyłki towaru za pobraniem)
       

       

       

       

       

       
    • By Szczepen02
      Zapraszam na wczesnowiosenną wyprzedaż!  https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/21mTP/
      oraz silniki https://www.olx.pl/oferta/silniki-emax-mt3506-regulatory-little-bee-20a-dron-kopter-CID99-IDDInEG.html
       
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.