Skocz do zawartości

Focke Wulf 190 skala 1/4 2,6m


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Japończycy dopóki mieli to stosowali do wnęk kół i wewnętrznych powierzchni osłon kół farbę  tzw. AOTAKE niebieskawo-zieloną o różnych odcieniach,pod koniec wojny malowano na szaro albo wcale.

Opublikowano

Zdjecia przeklamaly , uzylem odpowiednika Rlm 02 czyli Ral 7003 to byl najbardziej zblizony zreszta Krzysiek do swojego uzyl takiego samego koloru a z nim nie dyskutuje .

Opublikowano

Może na kolejnych zdjęciach wyjdzie szaro, na razie wali po oczach zielenią :).

W RAL7003 jest nieco żółci i ślad magenty, cyanu nie ma wcale, więc nie ma prawa wpadać w zieleń:

 

RAL7003 in CMYK code

    Cyan: 0.00%   Magenta: 1.57%   Yellow: 6.67%   Black: 52.16%

 

Robisz foty z automatycznym balansem bieli?

Czytałem wczoraj na portalu o sprzęcie fotograficznym (bodaj fotopolis), że w fotografowaniu warto unikać światła żarowego, podobno szczególnie lustrzanki mają z nim problem. Lepsze jest jarzeniowe. Albo kup żarówkę o temperaturze barwowej ok. 6000K.

 

Albo olej problem :D

Opublikowano

), że w fotografowaniu warto unikać światła żarowego, podobno szczególnie lustrzanki mają z nim problem. Lepsze jest jarzeniowe. Albo kup żarówkę o temperaturze barwowej ok. 6000K.

 

Albo olej problem :D

O to to,jest słusznym kierunkiem :)

Opublikowano

Irku, budujesz piękny model, nie zepsuj tego byle jakim malowaniem  :mellow: .

 

RLM 02 wygląda tak

 

post-740-0-58365500-1517321502_thumb.jpg

 

post-740-0-87505300-1517321588_thumb.jpg

 

post-740-0-87141600-1517321627_thumb.jpg

 

post-740-0-51097200-1517321663_thumb.jpg

 

Oświetlenie "świetlówkowe".

post-740-0-33143000-1517321881_thumb.jpg

Opublikowano

Bartek olewam tak jak radzisz w dobieraniu kolorow jestem kiepski wiec zawsze sie radze kolegow . W tym przypadku pytam Krzyska Majewskiego o kolory , mysle ze nie wsadza mnie na mine . Krzysiek jak to uczyniles to wiedz ze cie dopadne w tym twoim Przemyslu !!!!!!!!!!

Opublikowano

Irek użył koloru RAL7003, więc zapewne sam nie mieszał pigmentów, ale poszedł do jakiegoś lakiernika, żeby ten mu ten kolor uzyskał.

I o ile ów lakiernik nie jest partaczem, czy dyletantem, to wrócił do domu z farbą w kolorze RAL7003 (czyli  RLM 02)

Natomiast dyskusja o kolorach widocznych na zdjęciach (wykonanych w kij wie jakich warunkach oświetleniowych), toczona przed monitorami komputerowymi (z których 99,9999% nie była kalibrowana) jest zabawą o bardzo wysokim stopniu abstrakcji.

 

AfrP6Tc.jpg

 

Pobawiłem się ze zdjęciem Irka nakładając na niego niebieski filtr "ochładzający" i porównując ze zdjęciem od Wojtka widać (przynajmniej na moim monitorze ;)), że kolory są  "z tej samej parafii".

Czy takie same - tego na podstawie zdjęć orzec nie sposób.

 

@Bartek

Przestań używać CMYKowego kodowania kolorów, chyba, że masz zamiar drukować coś na offsecie.

A i owszem - jest to subtraktywne mieszanie barw, ale specyficzne.

W grę wchodzi jeszcze raster,  jego kąt i (domyślnie) biel podłoża.

Jeżeli weźmiesz tusz z drukarki i zmieszasz w podanych przez Ciebie proporcjach - to naprawdę sądzisz, że uzyskasz RLM02? :D

Opublikowano

Tak jak Marcin obrobił to zdjęcie to jest ten kolor może na zdjęciu troszkę bardziej wyblakły ale to ten kolor .

Teraz przyjdą jeszcze obtarcia i zabrudzenia i koloru prawie nie będzie widać 

Opublikowano

"Czytałem wczoraj na portalu o sprzęcie fotograficznym (bodaj fotopolis), że w fotografowaniu warto unikać światła żarowego, podobno szczególnie lustrzanki mają z nim problem. Lepsze jest jarzeniowe. Albo kup żarówkę o temperaturze barwowej ok. 6000K."

Nie opowiadaj ludziom takich bzdur, bo kto gotow pomyslec, ze to prawda. Wyglada na to, ze cos zle przeczytales, alb z przeczytanego niewiele zrozumiales. Tak tworza sie mity.

Co w powyższej mojej wypowiedzi jest bzdurą? Napisz konkretnie oraz co i jak się powinno robić, inaczej Twój tekst g.... wnosi. Tak się rodzi krytykanctwo.

 

Ja napiszę tylko tyle, że w czytanych przeze mnie wczoraj testach dwóch lustrzanek canona i nikona, oba nie poradziły sobie ze światłem żarowym, radząc sobie dobrze ze wszystkimi innymi źródłami światła. Autor pisał to na zasadzie oczywistości (nawet padło to słowo), stąd mój wniosek (może zbyt uogólniony i tu mnie poniosło) że to zjawisko dość typowe, dla lustrzanek.

 

Przestań używać CMYKowego kodowania kolorów, chyba, że masz zamiar drukować coś na offsecie.

A i owszem - jest to subtraktywne mieszanie barw, ale specyficzne.

@Marcin, zgadza się, miało być dla ilustracji, bo po cmyku dobrze widać, czy szary idzie w zielenie czy w błękity i jak dotąd ta metoda szybkiego porównania kolorów mi się wielokrotnie sprawdzała.

 

Sorry, Irek, za zaśmiecanie tematu.

Opublikowano

"Czytałem wczoraj na portalu o sprzęcie fotograficznym (bodaj fotopolis), że w fotografowaniu warto unikać światła żarowego, podobno szczególnie lustrzanki mają z nim problem. Lepsze jest jarzeniowe. Albo kup żarówkę o temperaturze barwowej ok. 6000K."

Co w powyższej mojej wypowiedzi jest bzdurą? Napisz konkretnie oraz co i jak się powinno robić, inaczej Twój tekst g.... wnosi. Tak się rodzi krytykanctwo.

 

Ja napiszę tylko tyle, że w czytanych przeze mnie wczoraj testach dwóch lustrzanek canona i nikona, oba nie poradziły sobie ze światłem żarowym, radząc sobie dobrze ze wszystkimi innymi źródłami światła. Autor pisał to na zasadzie oczywistości (nawet padło to słowo), stąd mój wniosek (może zbyt uogólniony i tu mnie poniosło) że to zjawisko dość typowe, dla lustrzanek.

 

@Marcin, zgadza się, miało być dla ilustracji, bo po cmyku dobrze widać, czy szary idzie w zielenie czy w błękity i jak dotąd ta metoda szybkiego porównania kolorów mi się wielokrotnie sprawdzała.

 

Sorry, Irek, za zaśmiecanie tematu.

Bartek gadajcie sobie ile chcecie bynajmniej wątek żyje gorzej jak nadepniecie mi na odcisk to wówczas różnie może być . . 

Najbardziej mnie bawi to że chciałem wam pokazać w tym podwoziu rozwiązania mocowania osłon własnoręcznie zrobiony system wahaczy koło jak oszlifowałem a wy tu rozczulacie się nad kolorkiem , a walić ten kolor i tak zaraz będzie obdrapany i zabrudzony czarnym smarem i błotem a poza tym to półmakieta więc nie przejmuję się dokładnym dopasowaniem koloru .

Skrzydła skończone i dopasowane do kadłuba teraz 10 dniowa przerwa z racji na wyjazd a potem oklejanie folią aluminiową no i nitowanie to co lubię najbardziej 

 

post-4266-0-27522400-1517345472_thumb.jpgpost-4266-0-61617100-1517345495_thumb.jpgpost-4266-0-52148600-1517345525_thumb.jpgpost-4266-0-81756700-1517345550_thumb.jpg

post-4266-0-51969600-1517345573_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja napiszę tylko tyle, że w czytanych przeze mnie wczoraj testach dwóch lustrzanek canona i nikona, oba nie poradziły sobie ze światłem żarowym, radząc sobie dobrze ze wszystkimi innymi źródłami światła. Autor pisał to na zasadzie oczywistości (nawet padło to słowo), stąd mój wniosek (może zbyt uogólniony i tu mnie poniosło) że to zjawisko dość typowe, dla lustrzanek.

 

 

To prawda. Przed laty zdarzało mi się nawet zarabiać fotografowaniem i walkę o prawidłowo ustawiony WB w świetle sztucznym pamiętam jako ciągłą walkę z wiatrakami. Generalnie automatyczne ustawienia nigdy się nie sprawdzały i trzeba było  ustawiać ręcznie z wykorzystaniem wzornika bieli. 

 

A teraz to olewam i pstrykam Samsungiem S5 czy S7 :)

 

O odwzorowaniu barw na zdjęciach to już wiele książek napisano i pewnie jeszcze wiele powstanie. Czuję się trochę winny całego zamieszania, bo to ja wywołałem Irka do tablicy twierdzeniem, że pokrywy bardziej wyglądają jak te z Mustanga czy Corsaira niż z Foki. Cieszy mnie, że to jednak jest bardziej szare niż zielone. W słońcu pewnie będzie takie jak trzeba i o to chodzi. 

 

Edit: inna rzecz, że to nadal wygląda jak zielone :)

Opublikowano

Prawdę Bartek gada o lustrzankach. Mój Nikon DX sobie nie radzi ze światłem żarowym i kolegi Canon Mark ileśtam Full Frame, takoż. A kolega jest profesjonał i pewnie umie fotografować. 

Opublikowano

Czyli całe Twoje oburzenie wzięło się stąd, że napisałem, że lustrzanki tak mają, a okazuje się, że również inne aparaty też? :D

 

Nic z tego co napisałeś, nie jest jakąś rewelacją ani wiedzą tajemną, np: o manualnym pomiarze i potwierdza, że skoro trzeba mierzyć ręcznie to jest problem a przynajmniej trudność. Koledzy wyżej potwierdzają raczej to co napisałem.

Tyle odnośnie merytoryki.

 

Natomiast co do Twojej osoby to wychodzi, że nie dość, że nie masz jakiejś szczególnie odkrywczej wiedzy, to jeszcze w dodatku...

Szkoda tylko, ze zaraz musi sie znalezc jakis pajac, ktory przeczyta testy dwoch lustrzanek i na tej podstawie usiluje zablysnac "wielka wiedza".

... jesteś ordynarny.

Oczekuję Twojej reakcji.

 

P.S.

Pozwalam sobie na reakcję publicznie, bo publicznie padły od @m.jaro pod moim adresem pewne słowa.

 

Panie Meissner, mam poczucie niedokończenia tej rozmowy. Podczas imprez modelarskich będę Pana tęsknie wyglądał. Nie ma to jak w cztery oczy.

Koniec EOT.

Opublikowano

 

to jest przypadlosc wszystkich aparatow cyfrowych i przypisywanie jej wylacznie lustrzankom to przyczynianie sie do tworzenia mitow. A potem naczyta sie jeden z drugim (patrz wyzej) takich bzdur i powtarza je dalej, nie majac zielonego pojecia, na czym rzecz polega.

..........Pajaca oficjalnie zmieniam na pajacyka. Teraz lepiej?

 

Zdecydowanie nie jest lepiej....

 

To jest forum modelarskie i dyskutujemy to modelach, ich konstrukcji i szeroko rozumianym modelarstwie RC.

Wtręty na temat fotografii, techniki wykonywania zdjęć, balansu bieli, światła, cienia i wielu innych parametrów proponuję przenieść na forum fotograficzne gdzie na pewno znajdziesz godnych adwersarzy swoich poglądów. Po trzech dniach "gówno burzy" ustalicie co jest lepsze a co gorsze w temacie FOTO.

 

Proponuje, aby forum modelarskie pozostało dla modelarzy ;)

 

ms

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.