robert.pilot Opublikowano 24 Maja 2018 Opublikowano 24 Maja 2018 Pylony schną po malowaniu a na stole modelarskim montaż rakiet R-37. Miło tak pracować gdy zza okna dociera już od 2 godzin dźwięk silników z bazy w Krzesinach. Dzisiaj nad Poznaniem tylko Awacs, F-16, F-18, Rafale, Tornado... Ćwiczenia NTM 2018 - muzyka dla moich uszu. Pozazdrościć takiej muzyki.
RAFALR30 Opublikowano 27 Maja 2018 Autor Opublikowano 27 Maja 2018 Zasobnik z urządzeniami do walki ektronicznej - obudowa po płaskim pisaku ???? pomalowana na biało z przyklejonymi magnesami neodymowymi. Waga 5 g.
jaciomp Opublikowano 28 Maja 2018 Opublikowano 28 Maja 2018 Oj, będziesz szukał tych zasobników po każdym lądowaniu w chaszczach
RAFALR30 Opublikowano 28 Maja 2018 Autor Opublikowano 28 Maja 2018 Bez obaw - ja ląduję techniką "na liścia". Patent na magnesy+blaszki z nożyka już niejednokrotnie został sprawdzony - działa prawidłowo.
RAFALR30 Opublikowano 29 Maja 2018 Autor Opublikowano 29 Maja 2018 Rakiety R-37 także gotowe- waga 2g każda.
japim Opublikowano 30 Maja 2018 Opublikowano 30 Maja 2018 Rafał - przestań się nad nami znęcać Pokaz go w całości a potem pokaż jak to cudo lata
robertus Opublikowano 30 Maja 2018 Opublikowano 30 Maja 2018 Rafał od zawsze ma smykałkę do detalingu. Respect!
RAFALR30 Opublikowano 11 Lipca 2018 Autor Opublikowano 11 Lipca 2018 Pobawiłem się różnymi typami śmigieł. Poniżej wyniki. "Ciąg" rozumiany jest jako nacisk modelu skierowanego dziobem na wagę.Obecnie latam na śmigle 6x5E - jest OK tak podczas startu jak i w locie.Moje wrażenia po próbach ze śmigłem 6x4E - odczuwalne jest, że model będzie miał większą prędkość podczas startu z ręki i podczas lotu.
f-150 Opublikowano 11 Lipca 2018 Opublikowano 11 Lipca 2018 Wniosek, że wiecej jak 85kmh tym nie wyciągasz. Ciągu masz mniej jak masa modelu. U siebie na tekturach np mig29 podobnego rozmiaru co twój SU, śmigłach typu 5050 3-łopatkowych, przy: Li-Pol 1600mAh 3s 40C, silnik T-motor F60 2350kv, reglu 30A, osiągam około 950g. Na 4S-ach osiągnąłem 1350g, co przy masie modelu około 510g przekroczyło znacznie dwukrotnie mase modelu. Czystego ciągu było 1350-510=840g, a ty masz czysty ciąg na minusie, bo jest nieco mniejszy od masy modelu. Jak kto woli, jeden lubi delate, drugi osiągi. A co ma ciąg do prędkości?Pytam bo się nie znam. 2
japim Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 A co ma ciąg do prędkości?Pytam bo się nie znam. Pytanie powinno brzmieć - co ma ciąg statyczny do prędkości? A odpowiedź brzmi - absolutnie nic! Natomiast ciąg dynamiczny - czyli w czasie lotu, a nie na ziemi kiedy śmigło tylko zasysa powietrze - ma baaardzo dużo wspólnego. Model przestaje się rozpędzać w momencie gdy siła ciągu dynamicznego (który maleje wraz ze wzrostem prędkości - tu do równania na ciąg wchodzą obroty silnika i uślizg śmigła - a ten zależny jest też ponownie od prędkości lotu i prędkości obrotowej i dla każdego śmigła wyznaczany jest "eksperymentalnie") zostaje zrównoważona przez siłę oporu aerodynamicznego (ten rośnie z kwadratem prędkości). Stosując śmigło o mniejszym skoku pozwalamy się silnikowi wkręcić na wyższe obroty i podczas startu będzie dysponował większym ciągiem statycznym. I dlatego będzie "łatwiej" startował o ile te 30g ciągu robi jakąś różnicę. Podczas gdy na śmigle o większym skoku możemy uzyskać mniejszy ciąg statyczny - ale za to w czasie lotu będzie dysponować większym ciągiem w górnym zakresie prędkości. W mojej P61 z EPP stosowałem różne śmigła - od 7x3 przez 6x4, 6x4.5, 6x6, 5.5x5.5, 5x7.5 (Avan). Najlepiej startuje na 7x3 - ale lata jak krowa. Najlepiej lata na 6x6 - ale drenuje pakiet bardzo szybko. Najlepszy stosunek prędkości do czasu lotu mam na 6x4.5 Ktoś mógłby powiedzieć, że na ekstremalnych 5x7.5 od racing quadów powinienem mieć najlepszą prędkość - ale niestety model osiągał maksimum prędkości zanim "magia" śmigieł się włączała - po prostu słuchać było tylko furkot śmigła które pracowało w przeciągnięciu. 1
robertus Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 Nom, tylko który z kolegów pisze o ciągu dynamicznym i jak go zmierzył w locie?
japim Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 Właśnie problem w tym że żaden. Bo ciężko takowy zmierzyć poza tunelem aerodynamicznym. Ciąg statyczny mówi pi x drzwi o ciągu w czasie startu i nic poza tym.
japim Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 jak na prostaka przystało, mającego jak do tej pory jeszcze nie wywrócone w głowie, choć nie lubie przytaczać oczywistości, masz większy ciąg szybiej lecisz i nie nie ma odwrotnieNo to żeczywiscie prostackie stwierdzenie. Wystarczy użyć programu ecalc i dla jednego silnika wrzucić sobie kilka śmigieł: np 8x4 i 9x3 i 10x2. Zobaczysz jaki będziesz mieć ciąg statyczny (zależny od średnicy) - ten który możesz zmierzyć wagą na ziemi i jaka jest maksymalna prędkość (zależna od skoku).
robertus Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 Z większym ciągiem lepiej samolot przyspiesza i dlatego wydaje się szybszy, bo lata po niebie jak diabeł i nie straszne mu są manewry pionowe. Ale za prędkość odpowiada kv silnika, skok śmigła i nie jestem pewny czy ilość łopat śmigła też. Warto zdać sobie sprawę że kv silnika nominalnie jest mierzone bez śmigła. Rzeczywiste kv będzie spadać w zależności od obciążenia śmigłem. Widać tu powiązanie między mocą silnika a kv. Słaby silnik nie uciągnie przewymiarowanego śmigła. Obroty będą małe prąd duży. W f18 najpierw miałem emaxa 150W a potem 250W. Oba z podobnym kv. Na tym drugim latało mi się bardziej dynamicznie choć prędkość maxymalna była taka sama.
f-150 Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 i nie jestem pewny czy ilość łopat śmigła też. Też.Najlepiej jedna.
RAFALR30 Opublikowano 11 Września 2018 Autor Opublikowano 11 Września 2018 I polatałem na śmigle TGS 6x4E. Ku mojemu zaskoczeniu po 3 minutach (dużo latałem na THR max) usłyszałem dziwny dźwięk silnika tak jakby chciał silnik przyspieszać i zwalniał znowu przyspieszał i zwalniał. Wylądowałem - LiPol 1300mAh 75C na każdej z cel miał 3,86V był ciepły jak zawsze, silnik trochę ciepły jak zawsze ale regulator wg mnie zbyt gorący. Czym takie zachowanie silnika mogło być spowodowane? Pozwoliłem sprzętowi ostygnąć, podłączyłem kolejny pakiet 1300mAh 30-40C i wszystko było OK - tym razem jednak nie dawałem THR na maxa podczas lotu. Na śmigle TGS 6x4 pętlę robi bez problemu :-). Obiecuję i obiecuję a filmu z lotów znowu nie ma. A latałem jak już się ściemniało i model był jak ciemna plamka na niebie - no ale mocne LEDY i te "dopalacze" LED
d2f Opublikowano 11 Września 2018 Opublikowano 11 Września 2018 Dźwięk, o którym mowa, to może być to czego ja doświadczyłem parę razy w esa na zbyt miękkich smigłach. Śmigło wpada we flatter i zrywa swój ciąg. Za chwilę znów łapie i znów zrywa. 2 razy złamałem tak śmigło, w tym raz z dość przykrymi konsekwencjami dla modelu - jedna połówka wbita w skrzydło przy końcówce, druga objechała kadłub do nowego kształtu w części dziobowej. Połówka, która przebiła skrzydło, zablokowała lotkę. Udało się wylądować ale nie było to łatwe ani przyjemne.
robertus Opublikowano 11 Września 2018 Opublikowano 11 Września 2018 Takie falowanie obrotów mam dla jednego regulatora. To jest takie zabezpieczenie. Możesz mieć niewydolny pakiet i przy obciążeniu mocno spada napięcie.
RAFALR30 Opublikowano 11 Września 2018 Autor Opublikowano 11 Września 2018 Śmigło wykluczam z moich podejrzeń bo wspomniany przypadek miał miejsce przy końcu 3 minuty lotu na małej prędkości - THR na około 50%. Pakiet to mam nówkę Tattu GensAce1300mAh 75C po 6 lotach i raczej też go nie podejrzewam o falowanie obrotów silnika.
Rekomendowane odpowiedzi