Skocz do zawartości

Dragon Slayer 2m, canard, kaczka, pusher (budowa, plany, testy)


Tender79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panie Patryk, reszta Ok ale wplyw statcznika na skrzydlo jest chyba odwrotny tzn zmniejsza on kat natarcia w w czesci skrzydla za statecznikiem i w efekcie wykres wsp. sily nosnej wyglada jak glowa Micky Mouse, male wsp. sily nosnej w partii centralnej i wyskok na koncowce.

A   

Tak dokładnie tak ;) 

Wybaczcie czeski błąd, geometria mi się pomyliła.

 

Późnie zeedytuje ten post

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie tak ;)

Wybaczcie czeski błąd, geometria mi się pomyliła.

 

Późnie zeedytuje ten post

 

 

Spedzilem wczoraj ponad godzine szukajac artykulu w archiwalnych numerach Technika Lotnicza i Astronautyczna o ukladzie kaczcka.  Byl tam szkic rozkladu sily nosnej np w samolcie Viggen.  Niestety musialem gdzies zapodziac ten numer.

 

W związku z powyższym czeskim błędem, czyż nie jest tak, że do canardów projektuje się specjalne profile? Bardziej nośne np?

 

 

Tak jak pisal Patryk, w kaczce pierwszy powinien przeciagac canard bo inaczej nie da sie wyjsc z korokociagu lub nawet ogolnego przeciagniecia.  Dodatkowo canard jest ustawiony pod wiekszym katem natarcia niz skrzydlo glowne.  Aby zapewenic odpowiedni zakres katow natarcia, profile canard'u wymagaja szczegolnego "dopieszczenia" tzn powienien on miec kat przeciagniecia wiekszy od profilu skrzydla glownego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drodze do rozwoju kaczek stoi to, że nikt nie lubi kaczek ;)

 

Tzn. ciężko o powód do robienia kaczki, inny niż "chcę mieć kaczkę" (a jeśli ten układ ma gdzieś przewagę to z chęcią się dowiem jaką, tak bez cienia ironii). Oczywiście wyjątkiem są odrzutowe myśliwce, ale to już nie moja broszka ;)

 

I tak jak pisał Andrzej, najwięcej pracy idzie w optymalizację przednich skrzydeł. Potrafią one mieć zadziwiająco dzikie profile:
post-187-0-84946900-1516964643_thumb.png

 

Jak widzicie - profil ten nie jest podobny do czegokolwiek. Ten co widzicie wyżej lata w jednym z zachodnich bezpilotowców, jakoś 8m rozpiętości skrzydła.

 

Jeśli chodzi o skrzydło główne, to po prostu bierze się pod uwagę wpływ statecznika. z reguły całość załatwia się zwichrzeniem geometrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówią że te myśliwskie kaczki mają fenomenalne własności manewrowe. Jak amerykańce zrobili F - 15, Paweł Sukchoj powiedział ponoć, że Rosjanie jeszcze długo nie zbudują tak znakomitego myśliwca przewagi powietrznej. Odpowiedzią ponoć jest Su - 27. Więc skoro to takie trudne, Europa zbudowała Tajfuna, właśnie w układzie kaczki. Tenże Eurofighter swego czasu łatwo wymanewrował dwa F - 15 i jednego F - 16. Taka to znakomita kaczka, choć niebywale kosztowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, sam napisałem, że tam to się akurat sprawdza ;)

 

Moje pytanie dotyczyło niemyśliwskich zastosowań kaczki ;)

 

 

ps. Jeśli macie wrażenie, że mam osobisty problem z kaczką to macie rację. W tamtym roku policzyłem trzy kaczki dla pewnej firmy i jedyne co mogę powiedzieć to to, że żaden projekt mnie tyle nerwów nie kosztował. Jakbym tego nie liczył, to zawsze wychodzi, że przedni płat powinien być większy jak tylny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olaboga to mi narobiliście wątpliwości. Masz racje Patryk jedynym powodem na wybór kaczki był ten ze chciałem mieć kaczkę:)

Projekt jest na etapie takim, że jeszcze duuuuuzo można w nim zmienić. Skończona jest skrzynka kadłuba. Pytanie moje jest takie - jakbyście mieli wymienić w punktach co najlepiej Waszym zdaniem poprawic w ogólnych założeniach projektu to jakby wyglądała Wasza lista?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem chyba najlepiej byłoby gdybyś skończył to co zrobiłeś. A nóż widelec będzie latać :) i nabierzesz dużo doświadczenia.

 

A potem popatrz na konstrukcję Burta Rutana ze Scaled Coposites :) on to dopiero lubowal się w kaczkach i całkiem nieźle mu to wychodziło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ skończ swoją kaczkę.

Na 100% da się ją nauczyć latać :)

 

I pamiętaj, że modele są dla funu i chęć posiadania kaczki jest świetnym powodem żeby kaczkę zrobić.

 

Cała rzecz sprowadza się do różnicy między "będzie latać dobrze", a "będzie miała fantastyczne osiągi". Latanie w miarę sensowne powinno być w miarę pewne :)


Wsadź stabilizator :)
Najlepiej custom DIY. Brdzie jak w myśliwcu .

 

A to może nie być najlepszy pomysł - może zdurnieć po przeciągnięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak, może nie. Zresztą po co przeciągać? Ja staram sie do tego stanu nie zbliżać bo to nigdy nie jest zdrowe. Jak będzie kaczka to warto sprawdzić. Jakiś stockowy stan. Na początek. Jak eksperymenty to do końca. Potem mozna jakiś DIY np ma Arduino , choć pewnie tylko poznawczo bo będzie wolny jak żółw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kaczka będzie się dalej piec w swoim sosie:) A Panowie jeszcze jedno na dziś pytanie. Chce zrobić lotki i klapy. Jaka pow. Lotki i klap % do płata założyć Waszym zdaniem?

Moim skromnym zdaniem chyba najlepiej byłoby gdybyś skończył to co zrobiłeś. A nóż widelec będzie latać :) i nabierzesz dużo doświadczenia.

 

A potem popatrz na konstrukcję Burta Rutana ze Scaled Coposites :) on to dopiero lubowal się w kaczkach i całkiem nieźle mu to wychodziło :)

Ale zbieg okoliczności, wspomniałeś o tym konstruktorze i wygoglowlem jego nazwisko i co się okazuje.... ze mam na dysku masę jego samolotów jako coś co jest w punkt z moim poczuciem estetyki :)))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych myśliwców nie wychwalałem, bo to narzędzia do zabijania i godne potępienia a nie pochwał. Natomiast własności manewrowe mają niesamowite i o tym tylko pisałem.

Takoż żadnych Naz ani innych podobnych wspomagaczy nie znam, bo ich nie używam. Wsio w rukach nada zdieła't...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kaczka będzie się dalej piec w swoim sosie:) A Panowie jeszcze jedno na dziś pytanie. Chce zrobić lotki i klapy. Jaka pow. Lotki i klap % do płata założyć Waszym zdaniem?

Ale zbieg okoliczności, wspomniałeś o tym konstruktorze i wygoglowlem jego nazwisko i co się okazuje.... ze mam na dysku masę jego samolotów jako coś co jest w punkt z moim poczuciem estetyki :)))

Daj lotki i klapy 50/50. Tak ze 4- 5cm cieciwy. Mogą być Ci potrzebne do ratowania tego dziwoląga. Może się okazać że na skutek działania statecznika poziomego będziesz musiał zwiększać kat natarcia w części centralnej a do tego klapy jak znalazł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Najprostszy cc3d lub cokolwiek bardziej zaawansowanego. Naze, F3 F4 - co ci wpadnie w ręce. Ale ja bym zaczął od gładkiej konfiguracji. Jak będzie nie do opanowania to weźmiesz i wsadzisz FC. Inaczej sporo Będziesz się musiał dodatkowo napocic aby dodatkow ustawić ten kontroler.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam po przerwie, Tacierzyństwo robi swoje i rezerwy czasu mocna się skurczyły. Trochę podłubać się udało. Zacząłem oklejać skrzydła balsą 1,5mm, wkleiłem wzmocnienia z kwadratowej rurki węglowej 8mm od góry i od dołu skrzydła. Jedna lotka już gotowa, zawiasy z szarej taśmy HD (podwójnie złożone) + taśma bezbarwna po całej długości lotki. Serwa będą na dolnej stronie. Do końca tygodnia powinno wszystko być skończone. 

post-20703-0-96953400-1519042570_thumb.jpg

post-20703-0-78710400-1519042582_thumb.jpg

post-20703-0-97076700-1519042600_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.