Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów !

 

Będąc w posiadaniu silnika benzynowego Saito FG 21 , zapadła decyzja budowy RWD 8 w skali 1:4 o rozpiętości 275 cm . 

W oczekiwaniu na lepszą pogodę do malowania PZL 11c , z nudów zacząłem wycinać wręgi i boki kadłuba , to co widoczne na zdjęciach zajęło mi to dwa dni.

Boki kadłuba i wręg z tyłu kadłuba wyciąłem ze sklejki modelarskiej lipowo - balsowej , na wręgę silnikową i mocowania podwozia użyłem sklejki 6 mm z castoramy , pozostałe wręgi to sklejka 4 mm okume .

post-97-0-09736300-1521748290_thumb.jpg

post-97-0-06713900-1521748507_thumb.jpg

post-97-0-85595800-1521748611_thumb.jpg

post-97-0-54007700-1521748729_thumb.jpg

post-97-0-06473300-1521748811_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Kolejna niesamowita relacja z budowy naszego RWDziaka w Pańskim wykonaniu  :D Przyjemnie się ogląda Pańskie prace i czyta szczegółowy opis. Dzięki temu początkujący modelarze mają się od kogo uczyć. Kibicuję!

Opublikowano

 

W oczekiwaniu na lepszą pogodę do malowania PZL 11c 

Ta nowa jedenastka to bardzo tajemnicza jest ...nie ma fotorelacji - wielka szkoda  :( Dobrze ,że będzie można obejrzeć budowę ósemki. A co to za plany?

Opublikowano

Plany tej ósemki są Marka Klimczaka , powiększone z 1:5 do 1:4 , nie są to jakieś bardzo dokładne plany , będę wprowadzał trochę zmian.

 

Jedenastka która czeka na malowanie jest o rozpiętości 3 m , nie zamieszczałem budowy , gdyż budowa jest taka sama jak poprzednie 2,5 m które budowałem.

Opublikowano

Plany tej ósemki są Marka Klimczaka , powiększone z 1:5 do 1:4 , nie są to jakieś bardzo dokładne plany , będę wprowadzał trochę zmian.

 

Jedenastka która czeka na malowanie jest o rozpiętości 3 m , nie zamieszczałem budowy , gdyż budowa jest taka sama jak poprzednie 2,5 m które budowałem.

Myślałem ,że to własnej konstrukcji maszyna będzie, ale w szczegółach jak tu i ówdzie można było zobaczyć co nieco  różnic będzie  - choćby imitacja blachy falistej. Może by tak stary temat uzupełnić ? 

Opublikowano

Mam Sopwith Pupa o rozpiętości 2 m z takim samym silnikiem i wystarcza mocy , RWD 8 ma większą rozpiętość ale dużo mniejsze opory , jest jeden płat i bardzo wąski kadłub , no i będę się starał zbudować lekki model.

Robercie czemu piszesz ze te silniki są zawodne , latam na tych silnikach i nigdy nie gasną.

Opublikowano

Heniu, miałem jeden w Funtanie Hangar 9. Bardzo trudno było wyregulować mu obroty, a w powietrzu lubił gasnąć. Trzeba uważać na odległość między otworem w gaźniku, a wręgą silnikową.

Opublikowano

Ja tam pozbylem sie szybko tego ustrojstwa. Mialem co prawda silniki z pierwszej serii , a te nowsze maja juz "cos tam" poprawione i ponoc sa niezawodne.

 Na moje  szczescie  byl zamontowany w PULSE 60 i gdzie by mi nie zgasl , to zawsze do  lotniska doszybowalem . PULSE 60 okazalo sie , to model ktory lata bez silnika  :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Święta minęły i wziąłem się za dalszą budowę modelu , kadłub już sklejony .

Zrobiłem dżwignie pośrednią z rurki stalowej cienkościennej 5 mm , orczyki z blachy stalowej 1,5 mm , uchwyty do zastrzałów płatów z blach duralowej 2 mm , z laminatu 2 mm zrobiłem orczyk steru kierunku , dżwignie steru wysokości i kierunku.

Kadłub jeszcze nie skończony ale serwa już zamontowane , teraz miałem dużo lepszy dostęp do montażu całego napędu , niż po oklejeniu kadłuba.

post-97-0-20498500-1523047601_thumb.jpg

post-97-0-83465400-1523047688_thumb.jpg

post-97-0-79518100-1523047707_thumb.jpg

post-97-0-04485700-1523047733_thumb.jpg

post-97-0-03312500-1523047761_thumb.jpg

post-97-0-71230900-1523047784_thumb.jpg

post-97-0-20986000-1523047936_thumb.jpg

post-97-0-13779800-1523048265_thumb.jpg

post-97-0-85238900-1523048289_thumb.jpg

post-97-0-10859400-1523048333_thumb.jpg

post-97-0-81969500-1523048365_thumb.jpg

post-97-0-50263200-1523048416_thumb.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuję Stefanie za zdjęcia , chociaż już dawno je mam.

 

Dalsze relacje z budowy , baldachim zrobiłem z rurek mosiężnych 6 mm , na razie są prowizorycznie polutowane cyną , zrobiłem przymiarkę baldachimu i wszystko pasuje , przymocowałem baldachim do sklejki i będzie lutowany na mosiądz.

Centropłat jest już przygotowany do oklejania balsą 2 mm , płaty będą łączone z centropłatem bagnetem z duraluminium 2 mm  , płaty już posklejałem do kupy ale przy nich jeszcze jest dużo roboty.

 

 

post-97-0-69771000-1524666363_thumb.jpg

post-97-0-22953700-1524666398_thumb.jpg

post-97-0-17241300-1524666424_thumb.jpg

post-97-0-32021900-1524666457_thumb.jpg

post-97-0-51617300-1524666505_thumb.jpg

post-97-0-50993700-1524666533_thumb.jpg

post-97-0-94932400-1524666555_thumb.jpg

post-97-0-02885900-1524666604_thumb.jpg

post-97-0-96236900-1524666663_thumb.jpg

Opublikowano

Tak przypuszczałem, ale to była dedykacja.

Czy przewidujesz swoją "8" holować szybowce?

http://samolotypolskie.blogspot.com/2013/04/rwd-8-holowka-szybowcow.html

Stefanie szybowców nie będę holował z silnikiem 21 cm3 , podoba mi się to malowanie w kolorze khaki , już szukałem takiego malowania , są takie malowania RWD-8 -PWS ze Szkoły Podchorążych w Dęblinie , ale nie podoba mi się ta kabina w kształcie wanny.

 

Teraz pokaże Wam dalsze postępy z budowy , dużo dłubania a mało co widać , zrobiłem mocowania płatów do centropłata , nie będą to płaty składane do tyłu , więc zrobiłem z przodu zamek jak w samolocie , tylko nie wyciągany sworzeń ale na sprężynę która zabezpiecza przed wypadnięciem.

Zabezpieczenie płata na spływie wymyśliłem , niby zawias z blachy duraluminium ale skręcany na śrubki M3 , baldachim prawie gotowy i polutowany na mosiądz , pozostały jeszcze do zrobienia orczyk do napędu lotek.

Model w tym stanie jak na zdjęciach z trzema serwami i zbiornikiem waży 2,6 kg.

Zamieszczam kilka zdjęć do oglądania.

post-97-0-57176800-1524945625_thumb.jpg

post-97-0-93553800-1524945765_thumb.jpg

post-97-0-77483600-1524945840_thumb.jpg

post-97-0-60377900-1524945871_thumb.jpg

post-97-0-56966300-1524946024_thumb.jpg

post-97-0-16051600-1524946083_thumb.jpg

post-97-0-35129200-1524946123_thumb.jpg

post-97-0-07817900-1524946177_thumb.jpg

post-97-0-80552200-1524946234_thumb.jpg

post-97-0-43353100-1524946284_thumb.jpg

post-97-0-64021700-1524946341_thumb.jpg

post-97-0-10378800-1524946428_thumb.jpg

Opublikowano

Nie ma pogody na latanie , więc siedzę w domu i troszkę znowu podłubałem przy modelu , centropłat pokryty balsą 2 mm , przy baldachimie tez jeszcze porobiłem wykrzyżowania , kabiny pilotów też nabrały wyglądu , zrobiłem pół wręgi se sklejki i pokryłem balsą 2 mm , w kabinie zrobiłem imitację rur.

 

 

post-97-0-96905600-1525206875_thumb.jpg

post-97-0-85464000-1525206911_thumb.jpg

post-97-0-38146200-1525206965_thumb.jpg

post-97-0-74121800-1525207003_thumb.jpg

post-97-0-73132700-1525207020_thumb.jpg

post-97-0-53616800-1525207047_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ciekawi mnie profil w Twoim modelu, czy mógłbyś napisać coś na ten temat? Ze zdjęć wynika, że jest to jakiś klasyczny dwuwypukły NACA 2412 lub grubszy, chętnie stosowany w makietach. W oryginale był IAW-140 samostateczny o płaskim spodzie.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.