Paweł Prauss Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Ładnych parę lat temu zaplanowałem budowę takiego wynalazku, nabyłem drogą kupna nawet kilka silników i jeden model (fotki wkrótce), ale póki co do finału daleko... Aż tu nagle pewnego dnia okazało się, że jeden z bardziej doświadczonych kolegów z mojego rodzinnego miasta Katowice również zaplanował, a nawet więcej, wykonał już kadłub do takiego modeliku, po kilku rozmowach sprowadziłem dla niego taki silniczek z HK: https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-pulse-jet-gasoline-engine-red-head-with-ignition-system.html?___store=en_us Niestety już ich nie mają w sprzedaży I tym oto sposobem model doczekał się realizacji. Nadszedł najwyższy czas na oblot, Kazimierz zdecydował, że pilotem testowym mam zostać ja, a najprawdopodobniej nastąpi to podczas Ogólnopolskich Zawodów Modeli Latających na Uwięzi w dniach 21-22.04.2018r. w Dąbrowie Górniczej na torze modelarskim im. Andrzeja Rachwała w Parku Hallera. (fotki, a być może i film zamieszczę po najbliższym weekendzie). Jako organizator tychże zawodów zapraszam serdecznie do odwiedzenia tego pięknego i przyjaznego modelarzom miejsca. A tak przy okazji naszła mnie taka refleksja: kiedy po raz ostatni w naszym pięknym kraju latał na uwięzi model z silnikiem pulsacyjnym? Może ktoś jeszcze pamięta, bo z moich przemyśleń będzie to 40, a może i 60 lat wstecz... Jedno czego jestem pewien to fakt ustanowienia, niepobitego po dzień dzisiejszy, rekordu Polski w klasie modeli latających na uwięzi z silnikiem odrzutowym przez Stanisława Skotnicznego w dniu 10.09.1955r..., a więc już prawie 63 lata temu!!! Rekord o Nr FAI 135. Tabela rekordów dostępna jest pod tym linkiem: http://komisjamodelarskaap.pl/wp-content/uploads/2013/12/Rekordy-%C5%9AiP-Modeli-Lotniczych-stan-na-2013.09.30.pdf trzeba by ją też trochę odświeżyć.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henio Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Mam taki silnik z HK w modelu rc, po starcie gaśnie.Brak doświadczenia.W młodości mieliśmy w klubie model na uwięzi z silnikiem pulso i też meliśmy problem,chociaż parę lotów było.Pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Fajnie, że piszesz Heniu, pamiętasz kiedy lataliście po raz ostatni? Co do silniczka z HK to trzeba zmienić oryginalny rozpylacz, Kazimierz o tym wspominał, lecz na chwilę obecną bliższych szczegółów nie znam. Jeśli chodzi natomiast o zastosowanie w modelu RC to wiem, że Kazimierz miał takowy z jakimś Włoskim motorkiem i z powodzeniem nim latał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henio Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 To było na początku lat 60 ,silnik był Polski jeszcze kilkanaście lat temu leżał pogięty w modelarni.Był większy od tego z HK no i lepiej wykonany. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Ja nawet mam zdjęcie modelu Kazika 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 O o o to ten właśnie :-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Może się do czego przyda... https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1975800-Brand-New-Dyna-Jet-Red-Head-Gasoline-Pulse-Jet-Engine-Loud-Fast%21%21%21%21 http://www.airtoi.com/pulse.htm http://www.pulse-jets.com/phpbb3/viewtopic.php?t=5500 http://www.modelflying.co.uk/news/article/aurora-pulsejet/14425 http://www.instructables.com/id/Make-a-Pulse-jet-engine-Scanned-from-1958-plans/ http://www.john-tom.com/html/Jet.html https://aardvark.co.nz/pjet/diary.htm http://aardvark.co.nz/pjet/ https://aardvark.co.nz/pjet/pjetkit.htm http://scottlawson1.tripod.com/pulsejets/id10.html http://aardvark.co.nz/pjet/pjet2.htm https://www.youtube.com/watch?v=tgp3j-odseo https://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/ngnsim.html I coś dla kolegi Pawła... http://www.angelfire.com/fl/yspeed/index.html https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=2620 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henio Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Mój nie jest już taki błyszczący.Koniecznie słuchawki,straszny ryk aż głowa pęka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Wiem, widziałem takie ustrojstwo w akcji, z tym że poza granicami naszego kraju :-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Było to w 1977 lub 1978 roku ,będąc w podstawówce byliśmy na zawodach F1C na Śląsku prawdopodobnie w Chorzowie i tam na torze latał pulsak na uwięzi. A pro po tych silników z HK to mamy dwa na lotnisku. Odpalają ale start lot ,pierwszy zakręt i gasną. W modelarni chyba jeszcze wala się Gado 300 ale stan jego jest mi nie znany a słuchawki obowiązkowo! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Kilka fotek Heniowego pulsaka Heniowa modlitwa ...odpal, odpal, poleć, poleć 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herkristo Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Do dzisiaj dzwoni mi w uszach od tego ryku!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Ile to pali?,a paliwo do niego to 95 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Na zawodach w Znojmo (poza konkurencją,typowo pokazowo) latały dwa modele z silnikami pulsacyjnymi ,masakra,hałas nie do zniesienia no może przez chwilkę... Te silnik powinny być zakazane albo dozwolone do używania na pustkowiu Typowy jet przy napędzie silnikiem pulsacyjnym to cichy model ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Paweł, też kupiłem ten silnik z HK chyba z 3 lata temu. Właściwie dla zabawy, żeby choć uruchomić na ziemi, potem może coś latającego dobudować. No niestety albo nie mam drygu do tego, albo mam bardzo felerny egzemplarz. Nawet nie prychnęła gadzina. Czytałem na forach zagranicznych o dość fatalnym wykonaniu tych silników z HK. Pamiętam, przez chwilę pisaliśmy z Heniem (jego "tylko" gaśnie ) o próbach opanowania bestii. Bez efektów u mnie. Jak widać, w Słupsku też się wiele nie zmieniło. Jeśli miałbyś okazję podpytać dokładniej Kolegę Kazimierza o konieczne do wprowadzenia zmiany, będę bardzo wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Jako ze czynnie uczestniczyłem w odpalaniu pulsaków z HK to wtrącę kilka uwag. Używaliśmy sprężarki do dmuchania a nie ręcznej pompki. Warto silnik nagrzać opalarką albo palnikiem aby go wstępnie podgrzać, ułatwia to rozruch, doświadczalnie wyregulować długość komory pomiędzy głowicą z zaworami a resztą rury (regulowana gwintem, można wkręcać lub wykręcać), przerobić dyszę paliwa tak aby rozpylacz wdmuchiwał paliwo prosto na zawory a nie po ściankach wlewał (nie ma tam dokładności i trzeba to podoginać i ustawić. lepiej pali na mieszaninie benzyny i alkoholu metylowego ale co z tego....model startował, leciał a silnik gasł przy pierwszym zakręcie i tak oto koledzy dali sobie spokój i modele czekają na dalszy rozwój modelarskiej chęci. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henio Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 U mnie z odpalaniem pompką nie było większych problemów,ale co z tego kiedy gasł po starcie.Dałem sobie spokój,model wisi na scianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Słup paliwa w przewodzie, za nisko zbiornik, kombinacje z dyszą paliwa ? też polegliśmy....czytałem, porównywałem z filmami na YT a efekt mizerny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henio Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Kombinowałem na różne sposoby odpalał i gasł,może Paweł ze swoją ekipą poradzą sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silesia_system Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 10 sierpnia 2003 roku na Muchowcu uczestniczyłem w pełni udanych oblotach modelu Pana Kazimierza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi