Matijus Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Dziś miałem nieprzyjemną sytuację. Po pierwszym locie wszystko wydawało się normalnie, lipo 2s redox było naładowane do pełna (w spalinie starczało mi spokojnie na 10 lotów, bardzo długich lotów) W drugim locie ok 5tej minucie latania wzniosłem się modelem F3a aby poszaleć. Jakie było moje zdziwienie gdy aparatura zaczęła wyć o niskim stanie napięcia. W pierwszej kolejności pomyślałem o baterii w nadajniku, tak więc szybki rzut oka na wyświetlacz a tu zdziwienie gdy okazało się że to w modelu spadło napięcie poniżej 5v...... Pomyślałem że odbiornik świruje, zacząłem schodzić do lądowania szybko. Model zaczął reagować ospale, po około 5 sekundach reagował już tak że lotki ruszały się tylko co sekundę. Podejście do lądowania to była walka, model tańczył z prawego przechyłu na lewy. Gdy już prawie nad ziemią opanowałem przechyły, model lekko się wzniósł. Automatycznie dałem w dół i wyłączyłem silnik (udało się, bo o podwoziu to już mogłem zapomnieć aby wysunąć) dałem leciutko w dół ale chyba jednak za mocno, choć ciężko powiedzieć jak reagował praktycznie co sekundę. Model gruchnął o ziemię z dość sporym impetem. Odrazu rzuciłem się aby wyrwać lipo ze środka, nie wiedziałem co tam się dzieje niby dymu nie widziałem ale wszystko się może zdarzyć. Wyrwałem lipo a ono całe spuchnięte i gorące. Zmierzyłem napięcie na jednej celi wyszło 2,5V na drugiej 2V. Po 5 minutach stwierdziliśmy na lotnisku aby przebić lipo i wywalić (chociaż byśmy popatrzyli jak się dymi). Po przebiciu nic się nie stało, zero dymu jak by napięcie już praktycznie spadło do zera. Dodam że bateria przed lotem była w pełni naładowana, zero oznak spuchnięcia. Model niby ma nie duże pęknięcia kadłuba (cały z włókna szklanego) lecz to już raczej sprawa nie opłacalna. Może kiedyś jak będę mieć czas w zimę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Mogles na regulatorze ustawic prog odcięcia na wysoki lub sredni wtedy pradu by ci nie zabrakło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Mogles na regulatorze ustawic prog odcięcia na wysoki lub sredni wtedy pradu by ci nie zabrakło To spalinka, nie mam tam regulatora . Mam tylko małą elektronikę która zmniejsza napięcia z 7,2 na 6v aby odbiornika nie spalić. Ale na aparaturze mogłem wyższy prąd ustawić do alarmu, jak piszesz aby prądu nie zabrakło. Ale każdy uczy się na błędach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Jak był gorący i spuchnięty to masz zwarcie w modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Jak był gorący i spuchnięty to masz zwarcie w modelu. Właśnie podejżewam serwo od podwozia, jak bede mieć czas to go zobacze. Sprawdze też odbiornik przed kolejnym lotem innym modelem aby nie rozbić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 1 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 Mateusz wspominałeś o Redoksie, no to powiem Ci że mój czteroletni Turnigy 2200 25C ma więcej życia niż nowy Redox 2200 50c na którym zrobiłem raptem 3loty.Oczywiście nie jest to jakaś wykładnia ale śmiem twierdzić że nowy Redox wypada blado w stosunku do moich starych pakietów Zippy które mają swoja młodość dawno za sobą.Faktycznie może się zdarzyć jakaś awaria ale w moim przypadku nic takiego nie było a pakiet jednak traci swoje właściwości dość szybko. Nie sądzę abym kiedykolwiek skusił się ponownie na ten badziew z Redoxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 1 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2018 Dokładnie, ponoć redoxy słabe są, osobiście używałem go może z 4miesiące (w spalinie to nie było jakoś super dużych prądów) ale w moin przypadku to jednak serwo przyczyniło sie do skasowania modelu. Rozebrałem je i wygląda dość normalnie, ale w zapachu czuć jak by ktoś palił w nimbplastik i opony ;p. Tak więc jak F-150 pewnie zrobiło się zwarcie i bateria siadła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekoka Opublikowano 2 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2018 Ja kupiłem dwa redoxy 1300mAh 3S 30C i powiem że lipa totalna. Także też nie polecam, teraz tylko TATTU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 3 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2018 Ja kupiłem dwa redoxy 1300mAh 3S 30C i powiem że lipa totalna. Także też nie polecam, teraz tylko TATTU. Jestem ciekaw jak będzie się sprawował wspomniany Tattu ,zakupiłem nie tak dawno takowy 4s i czeka obecnie na ,,montaż,, w kadłubie jestem dobrej myśli i mam nadzieję że będzie spisywał się dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 A nie lepiej do spaliny kupić : https://allegro.pl/akumulator-pakiet-nimh-2000mah-6v-sanyo-eneloop-rx-i7452183667.html?reco_id=e056e38f-8f26-11e8-b6fd-246e968481e0&ars_rule_id=201 Latam tylko na spalinach i takich pakiecikach, w różnych konfiguracjach i nigdy mi prądu nie zabrakło... Link nie działa, domyślam się że chodzi o nimh. Tak lepiej ale wtedy miałem pod ręką te lipo i zaryzykowałem. Teraz latam na pakietach nimh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Ale co pakiet wyrzucony? mam taki podobny przypadek gdzie pakiet spuchł jak balon a jak zmierzyłem wartości na celach to zaraz po wyjęciu z modelu wahały się w przedziale od 2,4-2,7V wystarczyło, że ostygnął ok 1godz. i po ponownym mierzeniu wyszło na każdej z czterech cel po równo 3,8V, ale pakiet spuchnięty. Problem chyba w zbyt mocnym wysysaniu energii z pakietu w krótkim czasie dlatego się grzeje i spada nagle napięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Tak, ale u mnie winą leży po stronie serwa. Zwarcie się zrobiło i koniec. Pakiet nie wracał do normalnego stanu a pogłębiał spadek V na cele do tego stopnia że jak go przebilem to nawet dymek nie poleciał. Zresztą już bym nie ryzykowal z takim pakietem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 A u mnie był najpierw regulator 40A i nie dawał rady bo za mocno się grzał, dałem 60A to znowu pakiet nie daje rady Nie wiem co zrobić dam słabszy pakiet na 3s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Kup porządny pakiet o podanym realnym parametrze wydajności prądowej ( C ). W przypadku pakietów od Yuki Model, to te podane 40C to między bajki można włożyć , realnie mają najwyżej ze 20C. Porządne to np. SLS, Gens Ace Tattu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Tak, ale u mnie winą leży po stronie serwa. Zwarcie się zrobiło i koniec. Pakiet nie wracał do normalnego stanu a pogłębiał spadek V na cele do tego stopnia że jak go przebilem to nawet dymek nie poleciał. Zresztą już bym nie ryzykowal z takim pakietem. Kiedyś coś naskrobałem na forum o zabezpieczeniach nadprądowych dla cennych modeli, osobnych dla każdego obwodu. W tym przypadku ogranicznik/rozłącznik w najgorszym razie odciąłby to serwo od zasilania i tyle. W żadnym momencie napięcie nie spadłoby poniżej normalnego (czyli tutaj te 6V). Najprościej zrealizować takie zabezpieczenie wykorzystując scalone stabilizatory liniowe, mające wewnętrzny ogranicznik prądu i własne zabezpieczenie termiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 AMC trochę przerost formy nad treścią w tamtym modelu by było:D to złom był za grosze kupiony. Ale w lepszych modelach czemu nie. Poszukam czegoś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartK Opublikowano 25 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 Wtrącę swoje 3 grosze o Redoxach, mam używam i jestem zadowolony już któryś sezon, przez tyle lat normalny spadek pojemności i nic więcej, nie puchną, nie grzały mi się. Co prawda ja tylko motoszybowce, ale tam też potrafią być prądy. Na swoją cenę są zupełnie ok. Więc nie demonizowałbym. Jeżeli latałeś spaliną i Ci spuchły to albo ewidentne zwarcie, albo też nie były dobrze zbalansowane podczas ładowania. Gdybym ja założył ten wątek oczekiwałbym raczej podania prawdopodobnej przyczyny i możliwych rozwiązań problemu technicznego a nie dywagacji o pakietach. W spalinie w normalnych warunkach nie ma takiego poboru prądu który by mógł zniszczyć taki pakiet więc dajcie spokój pakietom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kpawel Opublikowano 25 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 Zabezpieczenie nadprądowe o którym pisze Andrzej AMC jest do gotowe do użycia w wersji fabrycznej np. FrSky Redundancy Bus RB-10. W cenie poniżej 200 PLN mamy zabezpieczony każdy kanał osobno, dodatkowo możliwość podłączenia dwóch baterii i dwóch odbiorników. Pozdrawiam Paweł 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matijus Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2018 Wtrącę swoje 3 grosze o Redoxach, mam używam i jestem zadowolony już któryś sezon, przez tyle lat normalny spadek pojemności i nic więcej, nie puchną, nie grzały mi się. Co prawda ja tylko motoszybowce, ale tam też potrafią być prądy. Na swoją cenę są zupełnie ok. Więc nie demonizowałbym. Jeżeli latałeś spaliną i Ci spuchły to albo ewidentne zwarcie, albo też nie były dobrze zbalansowane podczas ładowania. Gdybym ja założył ten wątek oczekiwałbym raczej podania prawdopodobnej przyczyny i możliwych rozwiązań problemu technicznego a nie dywagacji o pakietach. W spalinie w normalnych warunkach nie ma takiego poboru prądu który by mógł zniszczyć taki pakiet więc dajcie spokój pakietom. To chyba piszę już 3ci raz że wina leży po stronie serwa.......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi