Skocz do zawartości

DH 100 Vampire MK 1


solainer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Linie są wklęsłe. W miejscu gdzie ma być linia naklejam taka tasiemkę https://paradise4you.pl/zestawy-ozdob/tasiemka-do-zdobien-paski-do-paznokci-hybryd-10szt?utm_source=google&utm_medium=pricewars2&utm_campaign=tasiemka-do-zdobien-paski-do-paznokci-hybryd-10szt&gclid=CjwKCAiAl7PgBRBWEiwAzFhmmlTxNjB60SqVxSj2kvXS329tNfWWxwR-2U9On2y_4Hj9vpLRgQAG-BoCGfQQAvD_BwE i całość pryskam szpachlą natryskową. Potem lekko szlifuję i usuwam tasiemki i powstają ładne linie podziałowe. Jest na YouTube sporo filmów jak to zrobić.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Prawie jak mój :) tylko o pół metra większy. Tak się wydaje, że tylko pół ale przy tej konstrukcji to dużo. Już mój jest trodny do wyniesienia przez drzwi nie mówiąc o transporcie w aucie. Raczej będzie jeździł na lotnisko na dachu na bagażniku dla rowerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace nad modelem trwają nadal. Obecnie skończyłem belki ogonowe, i usterzenie. Z jednej strony mam już blachy i nity, druga czeka na swoją kolej. Pewnie niektórzy zauważą uproszczenie w wykonaniu nitów i blach ale wydaje mi się ze na ma co odzwierciedlać wszystkiego bo efekt może się okazać mizerny. Stąd robię tylko najbardziej charakterystyczne elementy i efekt jest dla mnie jak najbardziej zadowalający.

 

post-143-0-40301100-1544887497_thumb.jpg

 

post-143-0-14482300-1544887572_thumb.jpg

 

post-143-0-99796700-1544887605_thumb.jpg

 

post-143-0-69467300-1544887640_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi się podoba uzyskany efekt. 

Patent z tasiemką do zdobienia paznokci podpatrzony u Ciebie zastosuję też prawdopodobnie u mnie w mustangu.

Czy mógł byś przy wykonywaniu następnych powierzchni wrzucić kilka zdjęć z etapów pośrednich tego wykańczania powierzchni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Robiłem próby przy 8 barach i też nic z tego. Myślałem nawet że zamało wydajny jest zawór podwoziowy ale zamontowanie zaworu o większej przepustowości nic nie dało. Ewidentnie c50 jest za słabe do zamknięcia tych kół. Z przednią golenią nie ma problemu. Tej samej wielkości mam koła w wapirze i chciałbym uniknąć podobnej sytacji. Muszę kupić jakieś sensowne mechanizmy w przystępnej cenie.

Ponieważ ja stanąłem przed takim samym dylematem w temacie mojego Panther-a , http://pfmrc.eu/index.php/topic/20127-f9f-panther-142/page-4  

również będę szukał odpowiednich mechanizmów.

edit:

Piotrek, podaj przewidywaną wagę goleni centralnych wraz z kołami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert myślę że będzie coś w granicach 440 gram. Koło, hamulec, sprężyna i nożyce przeciwskrętne ważą 350 gram sama goleń z duralu u średnicy 18mm i długości 166 nie powinna ważyć więcej niż 100g. Nie mam pojęcia jakie mechanizmy kupić. Nastawiłem się na elektrony ale teraz sam nie wiem. Napewno nie kupię c50 z Behoteca.

 

post-143-0-49429100-1546445926_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-143-0-91529600-1547063658_thumb.jpg

 

No i kupiłem zestaw er40evo. Zrobiłem prowizoryczną goleń na próbę i przetestowałem zamykanie i otwieranie podwozia. Zamyka bez problemu nawet przy mocnym przeszkadzaniu dłonią. Trzeba naprawdę mocno zablokować goleń aby mechanizm przerwał zamykanie. Próby robiłem na 2s lipo. Jestem dobrej myśli. Co ciekawe Elektron zaleca smarowanie mechanizmów co 5 dni lotnych.

 

post-143-0-55999400-1547063791_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak Robercie mechanizmy bez problemu się odwraca. Można też odrazu kupić odwrócone. Ale najważniejsze jest to że bez problemu wciągają te ciężkie koła. Sklejkowe łoże jest w identyczny sposób wklejnoe w żeberko jak w tym widocznym końcu. Wydaje mi się że nie powinno się to wyrwać ale zanim zamknę skrzydło to wkleję jeszcze wzmocnienia. Na chwilę obecną walczę z goleniami i nie tylko ale nie mam czego pokazać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dziś mija rok od rozpoczęcia budowy, a konica nadal nie widać. W ostatnim czasie walczyłem z klapami i hamulcami. Sporo wycinania i pasowania bo jest jest tego razem 6 sztuk. W między czasie zalaminowałem spód kadłuba, zrobiłem karabiny i przednie drzwi podwoziowe. Model też stanął na własnych nogach, co prawda na dwóch ale niebawem będzie i przednia. W lewym płacie mam już gotową lotkę, w prawym jeszcze jest do zrobienia. Przygotowane też do laminowania mam drzwi podwoziowe do głównego podwozia. Ogólnie jeszcze z rok i poleci :) Szkoda że nie mam tyle czasu ile bym chciał może model by już jakoś wyglądał. Martwi mnie tylko wyważenie, coś czuję że z kilo ołowiu na dziób przyjmie. Jedyne co mnie nie martwi to masa bo obecnie waży niecałe 6 kilo a dużo już nie brakuje. W 12 kg się zmieszczę.

 

 

post-143-0-20531900-1557945271_thumb.jpg

post-143-0-17187500-1557945359_thumb.jpg

post-143-0-38304000-1557945448_thumb.jpg

post-143-0-54749100-1557945492_thumb.jpg

post-143-0-46696700-1557945531_thumb.jpg

post-143-0-20614600-1557945609_thumb.jpg

post-143-0-80404400-1557945762_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Spasowałem ostatecznie elementy podwozia głównego i zrobiłem próbę. Wszystko działa jak należy i w dodatku mieści się w skrzydłach, a tego bałem się najbardziej. Er 40 na szczęście bez problemu radzi sobie z tym podwoziem. Mam nadzieję że tak samo będzie w powietrzu.

 

https://youtu.be/dJpgbI7nrs4

 

Skończyłem też napędy klap i hamulców. Jeszcze zostało parę pierdół i będzie można malować. Nie mogę się doczekać bo malowanie zawsze fajnie oddaje efekt włożonej pracy. Mam nadzieję że wyrobię się przed zimą.

 

post-143-0-83441100-1566326264_thumb.jpg

post-143-0-85117400-1566326363_thumb.jpg

post-143-0-08833200-1566326476_thumb.jpg

post-143-0-32057100-1566326577_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni bez powodzenia próbowałem skonstruować działający mechanizm zamykania drzwi podwoziowych. Nie chciałem stosować serw bo w skrzydłach już ich jest i tak dużo (8szt.). Pasmo niepowodzeń zakończył taki mechanizm. Teraz tylko trzeba z prowizorki zrobić wersję finalną ale to już pikuś.

 

post-143-0-09984700-1566926306_thumb.jpg

A tak działa

 

https://youtu.be/toBtelTWzzE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film już działa. No właśnie jakby jakiś patent na zamykanie był narysowny na planach to było by mi łatwiej. Ale działa także dopracowuje drzwi i powinno być ok. Teraz laminuje nowe drzwi już właściwie spasowane do profilu skrzydeł bo te na filmie są płaskie i nie podobają mi się. Mają też kilka dziur po eksperymentach z mechanizmem zamykającym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.