Jump to content
solainer

DH 100 Vampire MK 1

Recommended Posts

Dziękuję za miłe słowa. Sam jestem zaskoczony faktem, że model tak fajnie wygląda i mam nadzieję że będzie latał. Nawet żona przestała nazywać go "gruba parówa" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj tam, piękne kształty ma model. Powinien być też ładnie widoczny nie tylko przez kunsztowne malowanie ale przez sama bryłę i dość sporo powierzchnię w rzucie z góry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Głupio się przyznać ale mam probem. Zainstalowałem Power boxa cocpit SRS, dwie satelity dsmx. Binduje z nadajnikem Spectrum dx18 i niby wszytko jest ok bo binduje się bez problemu ale na żadnym wyjściu na Power boxie nie mam sygnału. Czyżby trafił się felerny egzemplarz czy coś przeoczyłem? Sprawdzałem wszytkie opcje. Co ciekawe jak wybiorę opcję dostrajania serw to pojawia się komunikat brak sygnału z odbiornika.  Wie ktoś co robię źle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem zdublowane w ustawieniach kanały podstawowe z tymi od podwozia. Przez co też mi walił błędami, ale wątpię że to będzie to... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sytuacja opanowana :) muszą być podłączone minimum 3 satelity a ja podłączylem dwie i chciałem zrobić tesy.  Dokładne przestudiowanie instrukcji pomogło. Tak wygląda obecnie moja rozkopana ale działająca instalacja.

 

 

IMG_20200501_204721.jpg

IMG_20200501_204704.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś poskładałem do końca instalecję elektryczną. Jak widać na załączonych obrazkach starałem upchać wszytko możliwie z przodu i tak aby pilotowi zostało trochę miejsca w kabinie. Jutro zrobię serwo do skrętu przedniego koła i muszę wymyśleć jak upchać zbiorbiki paliwa. Ołowiu jednak nie trzeba będzie aż tak dużo jak mi się wydawało. 

IMG_20200502_200742.jpg

IMG_20200502_200450.jpg

IMG_20200502_200339.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj dla relaksu zabrałem się za dokończenie klap i hamulców. Nie jest łatwo zgrać 4 klapy napędzane przez 4 serwa. Bardzo pomocna jest w Power boxsie możliwość dowolnego przypisywania wyjść serw dla kanałów. Zrobiłem 2 pary serw na 2 kanałach bez żadnego miksu. Dzięki tem dla wewnetrzych klap mam osobną możliwość trymowania i dla zewnwtrzych też. Umożliwiło mi to precyzyjne ustawienie napędow mimo że też operowałem długością popychaczy aby działanie kła było jak najbardziej precyzyjne. Z hamulacmi było łatwiej.

 

Poniżej kalpy przed montażem i film z działania napędów. 

 

 

IMG_20200503_103821.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Walczę dalej z instalacjami. Wszystkie serwa działaj i są ustawione, podwozie działa, ECU też. Instalacji paliwowej niewiele zostało do końca. Zamontowałem dwa zbiorniki 710 ml i jeden 980 ml co daje łącznie 2,4 litra pojemności. Musiałem zrobić taki układ aby znalazło się miejsce dla pilota. Do końca brakuje jeszcze 4 zbiornika Uat o pojemności 100 ml. Pod pilotem jest serwo skrętu a między nogi wchodzi mu przednie koło po złożeniu podwozia. Obustronnie Wzdłuż wnęki podwoziowej umieciłem 5 akumulatorów ( 2 sztuki do Power Boxa, i po sztuce do oświetlenia, podwozia i ECU silnika. Muszę jeszcze wykombinować mechanizm do zamykania przednich drzwi podwoziowych. Przydał by się taki z "drucika" bo następnego serwa już tam chyba nie zmieszczę. Jeszcze tak mało przestronnego wnętrza w modelu nie miałem. 

 

IMG_20200505_222132.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko bardzo ładnie, model naprawdę fajny.

Mam tylko trochę mieszane odczucia patrząc na zamocowany silnik co do tego co będzie jak go odpalisz , czy on aby nie "wciągnie nosem" tego misternie dopasowanego osprzętu z pilotem włącznie.

Z drugiej strony z tego co wiem to nie pierwszy jet w twoim wydaniu i pewnie wiesz co robisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powinien niczego wciągać bo ma spore wloty bezpośrednio przed sobą. Wloty są szerokości takiej jak odstęp zbiorników od silnika więc mam nadzieję że będzie zabierał powietrze głównie z wlotów nie tworząc podciśnienia w kadłubie. Pozatym taki silnik nie ssie jak edf i nie musi mieć super obliczonego i gładkiego dolotu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokonałem ostatnią przeszkodę w drodze do końca budowy modelu. Zrobiłem przedni wahacz. Wampir ten element ma dość charakterystyczny i skomplikowany. Długo myślem jak go zrobić i skończyło się tak że obrys został wycięty wodą a resztę obrobiłem szlifierką kontową i iglakami. Jak na ręczną robotę to wyszedł całkiem przyzwoicie. 

 

IMG_20200524_182806.jpg

IMG_20200524_182837.jpg

 

Wygląda jak z czołgu ale waży tylko 81 gram. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało się. Model stoi na wszystkich kołach. Jednak nie jestem w 100% zadowolony i muszę poprawić najprostrza część czyli tloczek który naciska na sprężynę. Zrobiłem za luźne pasowanie. Jutro to poprawię i zamontuję mocowanie przednich drzwi podwoziowych. 

IMG_20200526_211137.thumb.jpg.7096a423250fa700b47f32dbe1ced113.jpg

IMG_20200526_211242.jpg

IMG_20200526_211015.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem że nigdy nie wymyślę jak a najprostrzy sposób zrobić działające przednie drzwi podwoziowe ale w końcu się udało. Olśniło mnie wczoraj po kilku szklaneczkach whiski z colą i dzisiaj mogę zaprezentować działające drzwi. :)

 

Muszę jeszcze pomalować wnękę i drzwi i model praktycznie gotowy. 

 

Nie wytrzymałem i pomalowałem drzwi z jednej strony. Wreszcie model jest kompletny. Zostały pierdółki na jedno albo dwa popołudnia. 

 

IMG_20200531_211147.jpg

Edited by solainer
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Myślałem że nigdy nie wymyślę jak a najprostrzy sposób zrobić działające przednie drzwi podwoziowe ale w końcu się udało. Olśniło mnie wczoraj po kilku szklaneczkach whiski z colą i dzisiaj mogę zaprezentować działające drzwi. :)"

 

Ktora to Whisky taka dobra ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawał dobrej roboty ?.

Kolorystycznie bardzo ciekawy .

Mam nadzieję że zobaczę na żywo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli będzie co oglądać po oblocie to z pewnością gdzieś go zaprezentuje :) Malowanie ze szkoły Raf z 1961 roku, w sam raz żeby się szkolić bo w kolejce szykuje się do budowy nowocześniejszego myśliwca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciągle czekam na rurę i silnik do modelu więc w tak zwanym międzyczasie zrobiłem pilotowi wyciągany fotel. Fotel musi być wyjmowany aby był łatwy dostęp do wyposażenia i dało się połączyć wszytkie wtyczki. Wymyśliłem to tak jak widać na zdjęciach i myślę że się sprawdzi. Fotel siedzi ciasno a wyciąga się łatwo i silnik go napewno nie wessie :). Przy okazji można zobaczyć już kompletne wyposażenie wnętrza. Zrobiłem też klosze na reflektory od świateł pozycyjnych, nasmarowem podwodwozie, zaprogramowałem wszystkie ustawienia i 100 razy sprawdziłem jak wszytko działa. Nie mogę się doczekać, jak tylko dojdzie silnik to lecimy. IMG_20200624_203918.thumb.jpg.786e21b8f201ac0f2ce405b2790eac06.jpg

 

IMG_20200624_204233.jpg

IMG_20200624_204022.jpg

IMG_20200624_203734.jpg

IMG_20200624_204059.jpg

IMG_20200624_210021.jpg

  • Upvote 1
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękny model. To już jest modelarstwo poza moim zasięgiem. Trzeba mieć wielkie doświadczenie  w budowaniu a przede wszystkim w lataniu bo tu prędkości są bardzo duże. 

Niemniej jednak slędzę wątek z zainteresowaniem bo jest na co popatrzeć. Życzę udanego oblotu a z pewnością będzie udany, ponieważ jak mówi stare modelarskie przysłowie: "Ładny model ładnie lata".A twój model nie jest ładny ....tylko piękny więc musi być dobrze?

Powodzenia:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.