Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. kesto Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 7 Maja 2021 W ramach "zagęszczania" otwartej kabiny Lublina, zrobiłem pompę Vietta. Jest co prawda mocno uproszczona, ale musi tak zostać. 7 1
mirolek Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 mocno uproszczona .... dobry żarcik ? Do czego służyło to urządzenie w kabinie? ms
solainer Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 Chciałbym mieć w swoich modelach tylko i wyłącznie takie uproszczenia 1
mecenas Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 ?? odbierasz ludziom chęć do pracy robiąc takie cuda??. A na poważnie - po prostu bajka. 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. kesto Opublikowano 13 Maja 2021 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 13 Maja 2021 Trochę farby na silnik 8 1
MirekC Opublikowano 22 Maja 2021 Opublikowano 22 Maja 2021 P. Krzysztofie czy może Pan dać namiary na wykonawcę atrapy silnika, czy może na kupno pliku STL lub Gcode . Oczywiście są do dostania kody do podwójnej gwiazdy, ale tego Wright'a nie mogę namierzyć....Dzięki.
kesto Opublikowano 23 Maja 2021 Autor Opublikowano 23 Maja 2021 Opracował i wydrukował Marek Hlebowicz z Rc Przeglądu Modelarskiego. 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. kesto Opublikowano 26 Maja 2021 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 26 Maja 2021 Jeśli chodzi o "zagęszczanie" kabiny Lublina, to już nic więcej w niej nie było. Zostaną tylko do zrobienia jakieś cięgna, rureczki i już. 7
pepcio Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 W zupełności jest aż dużo tych ładnych rzeczy. Trochę nieszczęśliwe jest wykrzyżowanie tej wręgi pod tablicą .Będzie to widać jak zajrzy się do kabiny. Chyba ,że masz w planie je usunąć.
kesto Opublikowano 26 Maja 2021 Autor Opublikowano 26 Maja 2021 Pomyślę nad tym. Właściwie mnie też zaczyna to przeszkadzać.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. kesto Opublikowano 9 Czerwca 2021 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 9 Czerwca 2021 Prądnica 7
MirekC Opublikowano 9 Czerwca 2021 Opublikowano 9 Czerwca 2021 No ułożyskowanie wału prądnicy naprawdę mnie ujęło, to teraz tylko jakiś silniczek DC do środka i będzie robiła prawdziwy prąd !!?
kesto Opublikowano 18 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2021 Prądnica miała tabliczkę znamionową ze schematem podłączenia uzwojeń. Udało się ją wydrukować i jest w miarę czytelna. 1 3
mecenas Opublikowano 18 Czerwca 2021 Opublikowano 18 Czerwca 2021 No by Cię tam i z powrotem! Twoim zamiarem jest chyba nie budowa modelu tylko drażnienie ludzi takimi super detalami?. A na poważnie, jak żeś to zrobił? 1
kesto Opublikowano 18 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2021 42 minuty temu, mecenas napisał: A na poważnie, jak żeś to zrobił? Najprościej jak się da?. Znalazłem taką tabliczkę w internecie, przeniosłem do Corela i po obróbce wydrukowałem.
WarkaBear Opublikowano 25 Czerwca 2021 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Jestem pod wrazeniem Twojej mrowczej pracy. Szkoda, ze tak pozno odkrylem relacje z budowy tego samolotu. Chetnie podzielilbym sie z Toba materialem i wiedza nt. konstrukcji zdobyta przy wielogodzinnych dyskusjach z p. A. Glassem, Zbyszkiem Lurancem i Marianem Krzyzanem. Jakies 20 lat temu rozpoczalem budowe w sklali 1:4, ale ciezki wypadek zmusil mnie do zozstania z modelarstwem RC. Mialem juz nawet wylutowana kratownice z cienkosciennych rurek ze stali nierdzewej, gotowe podwozie, usterzenie (tez ze stali nierdzewnej) i szablon oryginalnego profilu plata. Calala konsrtukcja (bez kol) wazyla 940 gr. Model byl szykowany do silnika 25 ccm. Musialem przeliczac i narysowac sobie plany na kalce technicznej, bo CAD byl dopiero w powijakach. Przy okazji wyszlo kilka bledow w rysunkach W. Szewczyka., zwlaszcza przy konstrukcji usterzenia. Mam wspolrzedne oryginalnego profilu i wykresy jego dmuchan , ale obecnie to juz musztarda po obiedzie. On rzeczywiscie jest gruby, wkleslowypukly, z zawinieta lekko do gory krawedzia splywu. Gdyby byly Ci potrzebne, posiadam "niebieske" kopie 1:1 rysunkow uzytych do publikacjach p. A. Glassa. Byly rysowane na A3 1
kesto Opublikowano 26 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2021 Bardzo się cieszę, że podoba Ci się moja praca nad Lublinem. Niestety, nie miałem możliwości bezpośrednich rozmów z panami Glassem , Lurancem i Krzyżanem, ale materiały zebrane dzięki uprzejmości i dobrej woli kolegów modelarzy pozwolą mi (mam nadzieję) na dość dokładne wykonanie modelu. Korzystam z planów poprawionych i narysowanych przez Roberta Panka zamieszczonych w Historiach Puckich nr 6, poświęconych Lublinowi R XIII G. Plany wykonawcze modelu rysowałem sam na papierze bez korzystania z CAD-a. Jak zwykle internet jest niezastąpiony w szukaniu materiałów do modelu. Twój model spawany z rurek, to już klasa sama w sobie. Ja zdecydowałem się na bardziej klasyczne rozwiązania. Co do profilu oryginału, to jeden z kolegów na forum (jarek_aviatik) wykonał symulacje komputerowe doboru profilu i znalazł mi trochę inny, ale spełniający warunki bezpiecznego i stabilnego lotu, bez powiększania powierzchni statecznika poziomego, a jednocześnie łatwiejszego w wykonaniu.
WarkaBear Opublikowano 26 Czerwca 2021 Opublikowano 26 Czerwca 2021 Czy mi sie podoba Twoja praca? Jestem wrecz zachwycony! To majstersztych modelarski i dzielo na najwyzszym poziomie inzynierii! Prawdziwa perla! Konstrukcja z rurek stalowych jest latwiejsza w budowie niz drewniana! Lutuje sie lutem twardym o bardzo wysokiej zawartosci srebra i palnikiem propan- butan + tlen.
Rekomendowane odpowiedzi