Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. kesto Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 7 Maja 2021 W ramach "zagęszczania" otwartej kabiny Lublina, zrobiłem pompę Vietta. Jest co prawda mocno uproszczona, ale musi tak zostać. 7 1
mirolek Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 mocno uproszczona .... dobry żarcik ? Do czego służyło to urządzenie w kabinie? ms
solainer Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 Chciałbym mieć w swoich modelach tylko i wyłącznie takie uproszczenia 1
mecenas Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 ?? odbierasz ludziom chęć do pracy robiąc takie cuda??. A na poważnie - po prostu bajka. 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. kesto Opublikowano 13 Maja 2021 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 13 Maja 2021 Trochę farby na silnik 8 1
MirekC Opublikowano 22 Maja 2021 Opublikowano 22 Maja 2021 P. Krzysztofie czy może Pan dać namiary na wykonawcę atrapy silnika, czy może na kupno pliku STL lub Gcode . Oczywiście są do dostania kody do podwójnej gwiazdy, ale tego Wright'a nie mogę namierzyć....Dzięki.
kesto Opublikowano 23 Maja 2021 Autor Opublikowano 23 Maja 2021 Opracował i wydrukował Marek Hlebowicz z Rc Przeglądu Modelarskiego. 1
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. kesto Opublikowano 26 Maja 2021 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 26 Maja 2021 Jeśli chodzi o "zagęszczanie" kabiny Lublina, to już nic więcej w niej nie było. Zostaną tylko do zrobienia jakieś cięgna, rureczki i już. 7
pepcio Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 W zupełności jest aż dużo tych ładnych rzeczy. Trochę nieszczęśliwe jest wykrzyżowanie tej wręgi pod tablicą .Będzie to widać jak zajrzy się do kabiny. Chyba ,że masz w planie je usunąć.
kesto Opublikowano 26 Maja 2021 Autor Opublikowano 26 Maja 2021 Pomyślę nad tym. Właściwie mnie też zaczyna to przeszkadzać.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. kesto Opublikowano 9 Czerwca 2021 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 9 Czerwca 2021 Prądnica 7
MirekC Opublikowano 9 Czerwca 2021 Opublikowano 9 Czerwca 2021 No ułożyskowanie wału prądnicy naprawdę mnie ujęło, to teraz tylko jakiś silniczek DC do środka i będzie robiła prawdziwy prąd !!?
kesto Opublikowano 18 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2021 Prądnica miała tabliczkę znamionową ze schematem podłączenia uzwojeń. Udało się ją wydrukować i jest w miarę czytelna. 1 3
mecenas Opublikowano 18 Czerwca 2021 Opublikowano 18 Czerwca 2021 No by Cię tam i z powrotem! Twoim zamiarem jest chyba nie budowa modelu tylko drażnienie ludzi takimi super detalami?. A na poważnie, jak żeś to zrobił? 1
kesto Opublikowano 18 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2021 42 minuty temu, mecenas napisał: A na poważnie, jak żeś to zrobił? Najprościej jak się da?. Znalazłem taką tabliczkę w internecie, przeniosłem do Corela i po obróbce wydrukowałem.
WarkaBear Opublikowano 25 Czerwca 2021 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Jestem pod wrazeniem Twojej mrowczej pracy. Szkoda, ze tak pozno odkrylem relacje z budowy tego samolotu. Chetnie podzielilbym sie z Toba materialem i wiedza nt. konstrukcji zdobyta przy wielogodzinnych dyskusjach z p. A. Glassem, Zbyszkiem Lurancem i Marianem Krzyzanem. Jakies 20 lat temu rozpoczalem budowe w sklali 1:4, ale ciezki wypadek zmusil mnie do zozstania z modelarstwem RC. Mialem juz nawet wylutowana kratownice z cienkosciennych rurek ze stali nierdzewej, gotowe podwozie, usterzenie (tez ze stali nierdzewnej) i szablon oryginalnego profilu plata. Calala konsrtukcja (bez kol) wazyla 940 gr. Model byl szykowany do silnika 25 ccm. Musialem przeliczac i narysowac sobie plany na kalce technicznej, bo CAD byl dopiero w powijakach. Przy okazji wyszlo kilka bledow w rysunkach W. Szewczyka., zwlaszcza przy konstrukcji usterzenia. Mam wspolrzedne oryginalnego profilu i wykresy jego dmuchan , ale obecnie to juz musztarda po obiedzie. On rzeczywiscie jest gruby, wkleslowypukly, z zawinieta lekko do gory krawedzia splywu. Gdyby byly Ci potrzebne, posiadam "niebieske" kopie 1:1 rysunkow uzytych do publikacjach p. A. Glassa. Byly rysowane na A3
kesto Opublikowano 26 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2021 Bardzo się cieszę, że podoba Ci się moja praca nad Lublinem. Niestety, nie miałem możliwości bezpośrednich rozmów z panami Glassem , Lurancem i Krzyżanem, ale materiały zebrane dzięki uprzejmości i dobrej woli kolegów modelarzy pozwolą mi (mam nadzieję) na dość dokładne wykonanie modelu. Korzystam z planów poprawionych i narysowanych przez Roberta Panka zamieszczonych w Historiach Puckich nr 6, poświęconych Lublinowi R XIII G. Plany wykonawcze modelu rysowałem sam na papierze bez korzystania z CAD-a. Jak zwykle internet jest niezastąpiony w szukaniu materiałów do modelu. Twój model spawany z rurek, to już klasa sama w sobie. Ja zdecydowałem się na bardziej klasyczne rozwiązania. Co do profilu oryginału, to jeden z kolegów na forum (jarek_aviatik) wykonał symulacje komputerowe doboru profilu i znalazł mi trochę inny, ale spełniający warunki bezpiecznego i stabilnego lotu, bez powiększania powierzchni statecznika poziomego, a jednocześnie łatwiejszego w wykonaniu.
WarkaBear Opublikowano 26 Czerwca 2021 Opublikowano 26 Czerwca 2021 Czy mi sie podoba Twoja praca? Jestem wrecz zachwycony! To majstersztych modelarski i dzielo na najwyzszym poziomie inzynierii! Prawdziwa perla! Konstrukcja z rurek stalowych jest latwiejsza w budowie niz drewniana! Lutuje sie lutem twardym o bardzo wysokiej zawartosci srebra i palnikiem propan- butan + tlen.
Rekomendowane odpowiedzi