Starszy Posted July 25, 2018 Share Posted July 25, 2018 Witam serdecznie.Chyba mi odbiło.Postanowiłem zbudować model myśliwca F 35B Lightning II.Założenia są takie: Model ma mieć możliwość pionowego startu a następnie przejść do lotu poziomego.Jestem na etapie zbierania dokumentacji oraz rysunków i planów.Chciałbym zbudować model w skali 1:6 ,1:8.Do napędu mają być wykorzystane dwie turbiny Główny napęd średnica 105 mm,siła ciągu około 5 kg,napęd pomocniczy 90 mm,siła ciągu około 3,5 kg.Pomału zabieram się do rysowania planów.Jeszcze nie mam pomysłu na budowę kadłuba,ale myślę o laminacie węglowym.W między czasie wziąłem się za kinematykę głównej dyszy napędowej.Wydrukowałem elementy dyszy i zaczynam to uruchamiać. Jeżeli będzie zainteresowanie tematem to wrzucę fotki.Przewiduję czas realizacji projektu na ok.3 lata.Jeżeli się nie uda to w najgorszym przypadku model będzie startował i lądował klasycznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted July 25, 2018 Share Posted July 25, 2018 Obserwuję i trzymam kciuki Link to comment Share on other sites More sharing options...
jędrek Posted July 25, 2018 Share Posted July 25, 2018 Hmm... takie modele ludziska już robią Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starszy Posted July 25, 2018 Author Share Posted July 25, 2018 Jędrek widziałem chyba wszystkie filmiki na ten temat i to mnie zainspirowało. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matijus Posted July 25, 2018 Share Posted July 25, 2018 Czekałem na taki temat tu na forum już nawet podsuwałem Robertusowi ten pomysł w którymś jego temacie Zasiadam i kibicuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirolek Posted July 26, 2018 Share Posted July 26, 2018 Świetny pomysł ale słabo z założonym czas realizacji ....mam nadzieję, że projekt się rozkręci i model będzie szybciej wykonany. Podglądam i trzymam kciuki :-) ms Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vesla Posted July 26, 2018 Share Posted July 26, 2018 I to mi się podoba w modelarstwie, wszystko co nas ogranicza to wyobraźnia, finanse i fizyka :-)... zapomniałbym jest jeszcze żona no ale to temat na odrębną dyskusję. Zasiadam i czekam na relację. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dukeroger Posted July 27, 2018 Share Posted July 27, 2018 super temat; zasiadam w loży obserwatorów Link to comment Share on other sites More sharing options...
jetfan Posted July 27, 2018 Share Posted July 27, 2018 Autor wątku pisze: 'Model ma mieć możliwość pionowego startu a następnie przejść do lotu poziomego' a co z lądowaniem? Do pominięcia? Pozdrawiam, Z P.S. Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vesla Posted July 27, 2018 Share Posted July 27, 2018 Najpewniej już mocno rozgryzłeś temat. Przy starcie pionowym i zawisie przyda się jakiś żyroskop do kontroli płatowca. Ręcznie to może być baaaardzo skomplikowane. Masz kilka punktów do rozwiązania: 1. Start pionowy (ew. Zawis) 2. Faza przejścia do lotu poziomego. 3. Lot poziomy (to łatwe) 4. Faza przejścia z lotu poziomego w zawis. 5. Lądowanie z zawisu. Zapowiada się ciekawy projekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted July 27, 2018 Share Posted July 27, 2018 Jak patrzę na taki projekt w necie, czy to F-35B czy Harrier to zawsze zaczynają od silnika i sterowania w zawisie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vesla Posted July 27, 2018 Share Posted July 27, 2018 Ja tež bym tak robił. Kolejność projektu w/g tej punktacji to: 1-5, 2-4, 5. Rozwiązywanie problemów w parach jest oczywiste i rozumie się samo przez siebie. Zbudowałbym najpierw platforme z silnikiem startowym i na niej testował prace żyroskopu i sterowanie wektorem ciągu, zawis, kierowanie i rozpędzanie. Płatowiec byłby dodatkiem :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starszy Posted July 27, 2018 Author Share Posted July 27, 2018 Witam serdecznie.Vesla oczywiście masz rację.Zacząłem od głównej dyszy napędowej i jej kinematyki.Jak pisałem wcześniej wydrukowałem elementy dyszy i teraz to uruchamiam.Wyniki są obiecujące. Zrobiłem dwie wersje , szczegóły będą na fotkach. jetfan , oczywiście że ma lądować , albo pionowo , albo klasycznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starszy Posted July 31, 2018 Author Share Posted July 31, 2018 Witam,żeby nie było że nic nie robię,wrzucam fotki prototypu głównej dyszy napędowej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek_aviatik Posted July 31, 2018 Share Posted July 31, 2018 A jakiś filmik można - ciekaw jestem, czy przy podnoszeniu do poziomu wektor ciągu nie odchyla się na boki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starszy Posted July 31, 2018 Author Share Posted July 31, 2018 Jarek nie ma prawa się odchylać , ale ja dałem ciała.Zastosowałem do napędu trzy silniczki z przekładnią które mają na wyjściu 100 obrotów na minutę.Okazało się że dwa pierścienie muszą obrócić się o 180 stopni , a trzeci o 90.Zamówiłem już silniczek 50 obrotów na minutę.Jak podłączę to wrzucę filmik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starszy Posted September 7, 2018 Author Share Posted September 7, 2018 Witam.Zaczynam budowę kopyta do wykonania form kadłuba.W chwili obecnej tak to wygląda: 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek_aviatik Posted September 7, 2018 Share Posted September 7, 2018 Witam.Zaczynam budowę kopyta do wykonania form kadłuba.W chwili obecnej tak to wygląda: No szybko, czy wg tych przekrojów, czy innych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starszy Posted September 7, 2018 Author Share Posted September 7, 2018 Jarku wg tych co mi wysłałeś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starszy Posted September 22, 2018 Author Share Posted September 22, 2018 Witam.Troszkę podłubałem przy kopycie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts