Starszy Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Witam serdecznie.Chyba mi odbiło.Postanowiłem zbudować model myśliwca F 35B Lightning II.Założenia są takie: Model ma mieć możliwość pionowego startu a następnie przejść do lotu poziomego.Jestem na etapie zbierania dokumentacji oraz rysunków i planów.Chciałbym zbudować model w skali 1:6 ,1:8.Do napędu mają być wykorzystane dwie turbiny Główny napęd średnica 105 mm,siła ciągu około 5 kg,napęd pomocniczy 90 mm,siła ciągu około 3,5 kg.Pomału zabieram się do rysowania planów.Jeszcze nie mam pomysłu na budowę kadłuba,ale myślę o laminacie węglowym.W między czasie wziąłem się za kinematykę głównej dyszy napędowej.Wydrukowałem elementy dyszy i zaczynam to uruchamiać. Jeżeli będzie zainteresowanie tematem to wrzucę fotki.Przewiduję czas realizacji projektu na ok.3 lata.Jeżeli się nie uda to w najgorszym przypadku model będzie startował i lądował klasycznie.
Starszy Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 Jędrek widziałem chyba wszystkie filmiki na ten temat i to mnie zainspirowało.
Matijus Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Czekałem na taki temat tu na forum już nawet podsuwałem Robertusowi ten pomysł w którymś jego temacie Zasiadam i kibicuje.
mirolek Opublikowano 26 Lipca 2018 Opublikowano 26 Lipca 2018 Świetny pomysł ale słabo z założonym czas realizacji ....mam nadzieję, że projekt się rozkręci i model będzie szybciej wykonany. Podglądam i trzymam kciuki :-) ms
Vesla Opublikowano 26 Lipca 2018 Opublikowano 26 Lipca 2018 I to mi się podoba w modelarstwie, wszystko co nas ogranicza to wyobraźnia, finanse i fizyka :-)... zapomniałbym jest jeszcze żona no ale to temat na odrębną dyskusję. Zasiadam i czekam na relację.
dukeroger Opublikowano 27 Lipca 2018 Opublikowano 27 Lipca 2018 super temat; zasiadam w loży obserwatorów
jetfan Opublikowano 27 Lipca 2018 Opublikowano 27 Lipca 2018 Autor wątku pisze: 'Model ma mieć możliwość pionowego startu a następnie przejść do lotu poziomego' a co z lądowaniem? Do pominięcia? Pozdrawiam, Z P.S. Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać
Vesla Opublikowano 27 Lipca 2018 Opublikowano 27 Lipca 2018 Najpewniej już mocno rozgryzłeś temat. Przy starcie pionowym i zawisie przyda się jakiś żyroskop do kontroli płatowca. Ręcznie to może być baaaardzo skomplikowane. Masz kilka punktów do rozwiązania: 1. Start pionowy (ew. Zawis) 2. Faza przejścia do lotu poziomego. 3. Lot poziomy (to łatwe) 4. Faza przejścia z lotu poziomego w zawis. 5. Lądowanie z zawisu. Zapowiada się ciekawy projekt.
robertus Opublikowano 27 Lipca 2018 Opublikowano 27 Lipca 2018 Jak patrzę na taki projekt w necie, czy to F-35B czy Harrier to zawsze zaczynają od silnika i sterowania w zawisie.
Vesla Opublikowano 27 Lipca 2018 Opublikowano 27 Lipca 2018 Ja tež bym tak robił. Kolejność projektu w/g tej punktacji to: 1-5, 2-4, 5. Rozwiązywanie problemów w parach jest oczywiste i rozumie się samo przez siebie. Zbudowałbym najpierw platforme z silnikiem startowym i na niej testował prace żyroskopu i sterowanie wektorem ciągu, zawis, kierowanie i rozpędzanie. Płatowiec byłby dodatkiem :-)
Starszy Opublikowano 27 Lipca 2018 Autor Opublikowano 27 Lipca 2018 Witam serdecznie.Vesla oczywiście masz rację.Zacząłem od głównej dyszy napędowej i jej kinematyki.Jak pisałem wcześniej wydrukowałem elementy dyszy i teraz to uruchamiam.Wyniki są obiecujące. Zrobiłem dwie wersje , szczegóły będą na fotkach. jetfan , oczywiście że ma lądować , albo pionowo , albo klasycznie.
Starszy Opublikowano 31 Lipca 2018 Autor Opublikowano 31 Lipca 2018 Witam,żeby nie było że nic nie robię,wrzucam fotki prototypu głównej dyszy napędowej.
jarek_aviatik Opublikowano 31 Lipca 2018 Opublikowano 31 Lipca 2018 A jakiś filmik można - ciekaw jestem, czy przy podnoszeniu do poziomu wektor ciągu nie odchyla się na boki.
Starszy Opublikowano 31 Lipca 2018 Autor Opublikowano 31 Lipca 2018 Jarek nie ma prawa się odchylać , ale ja dałem ciała.Zastosowałem do napędu trzy silniczki z przekładnią które mają na wyjściu 100 obrotów na minutę.Okazało się że dwa pierścienie muszą obrócić się o 180 stopni , a trzeci o 90.Zamówiłem już silniczek 50 obrotów na minutę.Jak podłączę to wrzucę filmik.
Starszy Opublikowano 7 Września 2018 Autor Opublikowano 7 Września 2018 Witam.Zaczynam budowę kopyta do wykonania form kadłuba.W chwili obecnej tak to wygląda: 2
jarek_aviatik Opublikowano 7 Września 2018 Opublikowano 7 Września 2018 Witam.Zaczynam budowę kopyta do wykonania form kadłuba.W chwili obecnej tak to wygląda: No szybko, czy wg tych przekrojów, czy innych?
Starszy Opublikowano 7 Września 2018 Autor Opublikowano 7 Września 2018 Jarku wg tych co mi wysłałeś.
Starszy Opublikowano 22 Września 2018 Autor Opublikowano 22 Września 2018 Witam.Troszkę podłubałem przy kopycie.
Rekomendowane odpowiedzi