Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kurcze widzę że śmigło robi jednak robotę i rozbieżności są bardzo duże.

Ale widac też że na 4S nie tak łatwo przeskoczyć 3000g ciągu.

No i interesujące jest śmigło master airscrew.

Kurcze chyba na początek kupie z dwa śmigła na próbę , APC i master airscrew, i zobaczę czy coś zyskam , jak nie wyciągnę z 200-300g ponad to co mam to wtedy wymienię silnik.

Wielkie dzięki za testy, na pewno wyniki sie komuś przydadzą , a i sam sie pewnie jeszcze będę nimi podpierał :)

Opublikowano

Kurcze widzę że śmigło robi jednak robotę i rozbieżności są bardzo duże.

Ale widac też że na 4S nie tak łatwo przeskoczyć 3000g ciągu.

...

 No nie łatwo, bo potrzeba ponad 800W (zakładając śmigło 15"). A to oznacza okolice 60A. Ciężko o niewielki pakiet który to wytrzyma.

Leszku - Twoje pakiety nie wyrabiają. Jeśli z pełnego naładowania siadają do 3,2V na celę to jest kiepsko.

Naładuj oba do pełna i połącz równolegle - powinno śmiało wyjść ponad 3kg. Śmigło 15" na ten rozmiar silnika to już sporo.

Opublikowano

Silniki 4250 i 4260 jaki i regulator oraz pakiety były lekko ciepłe , Hirobo był ciepły ale bez problemu można go było wziąć do ręki . tak więc śmigło 15/8 można z powodzeniem do niego zastosować . Dzisiaj zrobię próby na pakietach 4S2P i zobaczymy co będzie .

Wielka szkoda , że nie mogę pomierzyć natężeń i obrotów śmigła .

Opublikowano

tak czytam czytam i mój wniosek fajne info  o silnikach -ale problem Kolegi Enter1978   leży gdzie indziej. Model  poniżej 2kg -ciąg prawie 3kg to MUSI mieć odejście. Nie ma ? to nie ma tych 3kg (ani 2900g też nie ma) 

PAKIETY !!!  Pakiety nie wyrabiają -ciąg zwyczajnie siada.   Pomiar na ziemi -naładowany pakiet i gaz -i jest ciąg. Jest przez kilkanaście -kilkadziesiąt sekund.  Lot -zawis -spory pobór -i danie gazu -zamiast przyrostu mocy i ciągu załamuje sie napięcie zasilania. Już przy pomiarach to napięcie jest malutkie...

 

Albo zdecydowanie lepsze pakiety -lepsze nie tylko w ulotce --co najmniej 45C  jakiś SLS

 

    albo bardziej sprawny napęd. Może mniejszy wysokoobrotowy silnik i przekładnie ? proste solidne przekładnie na dwóch   trybach są dość tanie i bardzo lekkie -tylko obecnie dość trudne do kupienia  troszkę gabaryt rośnie -w motoszybowiec ciężko zmieścić ale  tu chyba wejdzie ?  wtedy znacząco większe śmigło i mniejszy pobór prądu ...  jeśli zastosować łącznie z lepszym pakietem... 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Pomiarów ciąg dalszy . Z ciekawości założyłem do silnika Hirobo  śmigło APC 14/7 . wyniki poniżej .

 

pakiet 2300 , ciąg 2,5 kg silnik zimny , dziwne taki sam jak na śmigle 15/7 tylko silnik chłodniejszy . . 

pakiet 3600 ciąg 2,5 kg    silnik zimny 

 

testy na pakiecie 4S2P , śmigło 15/7   : silnika Hirobo nie robiłem 

 

Silnik 4250 , ciąg 3kg 

 

Silnik 4260 , ciąg 2,6 kg

 

Czyli praktycznie to samo co na pakiecie 1P  . Rezultatem pomiarów  jest wymiana w modelu silnika Hirobo na Turnigy 4250 . Większy ciąg i silnik zimny ...

Dziękuje koledze enter1978 za zmotywowanie do pomiarów .

 

Jednak zrobię pomiary Hirobo na pakiecie 4S2P .

Opublikowano

Leszek - a nie chciałbyś powtórzyć pomiarów z obrotomierzem i amperomierzem? Mogę podesłać Ci - szczegóły obgadamy na PW.

Opublikowano

Do kolegi Przemka (Japim) . Pewnie  ,że bym chciał , zwłaszcza po dotychczasowych wynikach . Akurat mam 2 tygodnie urlopu . Pakiet 5S też by się przydał  , może ktoś pożyczyć ? śmigło 16 cali sam kupię .

Opublikowano

Ja tam widzę że silnik i śmigło to nie wszystko.

Według tego co wynika z pomiarów Leszka i sugestii Witka, chyba mam winnego.

Ja pomiar robiłem raz , na naładowanym pakiecie, wyszło 2900g

W pierwszym locie napęd daje radę, fajnie wisi i nie najgorzej odchodzi, ale to jest tak...

Start kilka beczek jakaś pętla i zawis trwający powiedzmy 30 sekund, odejście modelu z zawisu sympatyczne .

Ale po dwóch minutach latania gdy przechodzę ponownie do zawisu, silnik  ledwo ciągnie model.

A przedwczoraj po 2 min latania i w trzecim zawisie , silnik nie miał mocy aby ciągnąc model , zawis 2-3m nad ziemią , pełny gaz a model spada i gdy był juz blisko ziemi aby nie spadł na ogon odwróciłem go do pozycji taką do normalnego lotu i chlapnął na ziemię na koła.

Po czym natychmiast wystartował i latał jeszcze z 3 min , ale juz bez zawisów.

Czyli energia w pakiecie była a mimo to silnik nie miał mocy.

Wychodzi na to że moje akumulatory szału nie robią, i nie są wystarczająco wydajne.

Opublikowano

porównawczo -jak istotny jest "twardy" pakiet . Twardy oznacza, że napięcie mało siada pod obciążeniem.

 

troszkę mniejsze modele             

 

  -model do lotu waży od 290 do 320g (zależnie z którym pakietem)    -ten sam model, silnik, śmigło    -3 różne pakiety ale wszystkie 3s    - ciąg 280g  -420g i... 550g

 

 

 -inny model około 800g wagi też 3 różne pakiety -wszystkie 3s 2200mAh...    ciąg od 600 do około 1200 -1400g (nie pamiętam dokładnie) .    Najsłabszy pakiet ma 2 lata i tylko około  15 cykli -pojemność prawie nominalna -niestety już pod obciążeniem 10A napięcie gwałtownie siada... siada do 10V  -i regulator obniża moc.     A z najmocniejszym pakietem (ma sporo więcej niż 2 lata i pewnie z co najmniej 100 cykli )  -długo trzyma  około 11,5V przy 24-30A i ciąg jest konkretny.

Opublikowano

Porobiłem trochę pomiarów z pomocą Watmetera . I tak :


 


Silnik Hirobo 3025-10T /720  Padł (odkleiły się magnesy , urwał gwint w jednym otworze pod śrubkę .)


Silnik naprawiony . Nowe pomiary :


pakiet 4S 2300 , śmigło Tower Pro 12/6 , ciąg 2,5 kg prąd 44A 670 W


śmigło APC 13/6,5  ciąg 2,2 kg prąd 44 A  


Dalszy ciąg jutro , bo przyszła burza i przerwała testy .


 


 


Silnik Turnigy SK 4250/650 śmigło 15/8


Wyniki : Pakiet 2300 , ciąg 3,6 kg , prąd 60A   780W


              Pakiet 3600 , ciąg 3,6  kg , prąd 60A   830W


śmigło 14/7  pakiet 3600 , ciąg 3,3 Kg , prąd 55A   730W


 


 


Silnik Dymond AL-4260 V3/600  Śmigło 15/8 


Wyniki : Pakiet 2300 , 2,9 kg ciągu , Prąd 55A     760 W


             Pakiet 3600 , ciąg 2,8 kg ,Prąd 44 A


śmigło 13/6,5 pakiet 2300 ,  ciąg 1,9 ,  Prąd 37A


 


Silnik Turnigy 3536/950 ,  pakiet  3S  2200  ,


 śmigło APC 13/6,5  , ciąg 1,4 kg , prąd 31A , 350W


pakiet 3S , śmigło Tower Pro 12/6 , ciag 1,5 kg , prąd 26A , 315 W


pakiet 3S , śmigło APC 12/8 , ciag 1,4 , prąd 29A  330W


pakiet 3S , śmigło APC 11/7 (przerobione z uszkodzonego 14/7) ciąg 1,4 kg , prąd 29A   320 W


pakiet 4s śmigło 11/8,5 , prąd 37A , ciąg 1,5 kg  510W


pakiet 4S śmigło APC 11/10 (przerobione z ułamanego 13/10 ) , prąd 39A , ciąg 1,6 kg 


 


 


Silnik Ax-2810Q /720 . Wielkość 3530 , waga 76 g ,


pakiet 3S 2200 :


śmigło APC 10/5 , prąd 9A , ciąg 0,66 kg 


śmigło Tower Pro 12/6 , prąd 13A , ciąg 0,93 kg   150W


śmigło APC 11/8,5 , prad 15 A , ciąg 0,73 Kg  180W


 


Pakiet 4S 2300 , śmigło 10/5 , prąd 13A , ciąg 1 kg    190 W .


  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć,

 

bardzo ciekawy temat się rozwinął. Chciałem się podpiąć i może skorzystać z Waszej wiedzy. Mam model który kompletnie wraz z aku 3s 2100-2200mAh waży 1000g. Chcę zmienić napęd bo obecny niedomaga, na taki, który umożliwi swobodny zawis i pewne odejście z niego jak będzie trzeba, ostatecznie chciałbym zmieścić się w cenie 200zł  za silnik i regulator napędzany pakietami 3s do około 2300mAh ?

Opublikowano

Ja bym Ci polecił Axi 2814 /16 0 1050 obrotach /Volt i regulator Jedi Advanse Pro 40A  ale ponieważ przekracza to 200 zł to odpowiednik Turnigy silnik 3536/950  i regulator Turnigy Pro 40A  . Sam mam ten silnik i regulator w swojej Katanie X-Light .

post-520-0-41358600-1556460360_thumb.jpg

Opublikowano

Leszku dziękuję Ci za szybką odpowiedź. Znajduję silnik Turnigy 3536 ale o KV 910. Wszędzie piszą że ciąg wynosi około 1kg to tyle co waga mojego modelu, mówisz że to wystarcza do szaleństwa z zawisem i odchodzeniem z niego ? Jeżeli tak to jeszcze dzisiaj zamawiam :) Śmigła jakiego używasz ?
Ostatnie pytanie, w między czasie wypatrzyłem taki silnik Redox Brushless 2000/1150 według informacji waga silnik prawie taka sama a ciąg około 2kg co myślisz o tym ?

Jeszce raz wielkie dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Leszku dziękuję Ci za szybką odpowiedź. Znajduję silnik Turnigy 3536 ale o KV 910. Wszędzie piszą że ciąg wynosi około 1kg to tyle co waga mojego modelu, ...

Mój test silnika 3536 910kV (mam go w Fun Cubie) na hamowni domowej roboty

 

Śmigło APC 10x5 E

Regulator Dualsky 65A Lite

Bateria Nano-Tech 4S 4000mAh, 35C

Moc max: 498 W (wg producenta 370W)

Amax: 31 A (75% - 20 A; 50% - 10 A); (Amax wg producenta to 25,5A)

Vmin: 16.19 V

Ciąg statyczny: 1.890g (jestem w lekkim szoku, szacowałem ok. 1600g); (75% - 1.390g; 50%m - 700g)

Opublikowano

Dzień dobry Bartku,

 

Dziękuję za Twoją odpowiedź co do silnika turnigy 3696 910KV. Jak wspomniałem jako zasilania chciałbym używać pakietów 3S do max 2300mAh, ponieważ mam ich sporo, bez konieczności przesiadki na 4S, jeżeli mimo to osiągi silnika będą wystarczające tak jak podawał Leszek, to dzisiaj zamawiam polecany komplet.

Opublikowano

Robert nie tak dawno bawiłem się modelem w którym miałem silnik PERMAX BL-O 3520-0920.

Zasilany jest 3S max14V  przy czym dość oszczędnie obchodzi sie z energią , ale najciekawsza jest moc, na śmigle 14x7 tower pro ciągnie 2200g i nie wiadomo czy z lepszym śmigłem nie pociągnął by kilka gram więcej.

I wydaje fajny dźwięk gdy się nim obraca na sucho ręką.

Natomiast w modelu 1280g do lotu miałem potężny nadmiar mocy

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.