f2cmariusz Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Ja korzystam z dwóch rodzajów silników. Rekord Polski to silnik LernerMOTORS i równie dobry silnik PROFI ponieważ nie ma hamowni z nawiewem powietrza z prędkością ponad 200 km/ godzinę (17.1 sekundy na 1 km.) to trudno cokolwiek powiedzieć o osiągach tych moich silników. Specyfika tej kategorii polega na jak najszybszym pokonaniu 100 okrążeń każde po 100 metrów z dwukrotnym obowiązkowym międzylądowaniem. Przy ograniczeniu pojemności silnika do 2,5 cm3 ograniczeniu pojemności zbiornika do 7 cm3 i na przykład w tym roku wprowadzeniu kolejnego ograniczenia jeśli chodzi o hałas czyli rodzaj tłumika z wielkością otworu 7 na 13 mm.
Grzesiek Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Mariusz możesz podać linki tych stron?
stan_m Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Opublikowano 13 Kwietnia 2019 (...) ponieważ nie ma hamowni z nawiewem powietrza z prędkością ponad 200 km/ godzinę (17.1 sekundy na 1 km.) to trudno cokolwiek powiedzieć o osiągach tych moich silników. Specyfika tej kategorii polega na jak najszybszym pokonaniu 100 okrążeń każde po 100 metrów z dwukrotnym obowiązkowym międzylądowaniem. Przy ograniczeniu pojemności silnika do 2,5 cm3 ograniczeniu pojemności zbiornika do 7 cm3 i na przykład w tym roku wprowadzeniu kolejnego ograniczenia jeśli chodzi o hałas czyli rodzaj tłumika z wielkością otworu 7 na 13 mm. (...) Nawiew o wspomnianej prędkości strugi absolutnie nie zapewni prawidłowej symulacji lotu modelu samolotu po okręgu, gdzie ZASADNICZĄ rolę odgrywają prędkości kątowe a co za tym idzie zniekształcenia i odchylenia strugi dotyczące nie tylko śmigła ale również parametrów pracy silnika (przy prędkościach 200km/h naprawdę trudne do zamodelowania). Dobrą teorię na ten temat zapodał J. Staszek w książce pt. "Mechanika lotu modeli latających". A tak na spokojnie... Pochwalę się pomnikiem, który mam na biurku: Polska Jaskółka i Polska łopatka z polskiego silnika SO-3W (TS-11, I-22) podstawka - Polski Dąb a jakże. Kołpaczek od Jaskólki został mi podarowany przez Wielce Szanownego Kolegę Pawła.
f2cmariusz Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Opublikowano 13 Kwietnia 2019 przyszedł wczoraj nowy silnik o numerze fabrycznym 11 637 przykręcany deflektor monolit cylinder z głowicą. Z tym że zamiast przeciw-tłoka jak u mnie średnicy 6 milimetrów jest gwint na świecę 1/4 cala na 32 zwoje na cal. między oporem dla śmigła (opór ma mimośród na wierzchu a wewnątrz jest otwór czworokątny. Mimośród to pozostałość po iskrowniku) a wałem leży zatoczony moja przygotówka na docierak do sworzni tłokowych. R15920.00 to promień lecącego na linkach modelu. 635.00 to rozpiętość skrzydła wyścigówki. fi 152.00 to średnica współczesnego wyścigowego śmigła. 265.00 milimetra to długość kadłuba współczesnej wyścigówki. 2.21 to odchylenie końca kadłuba od linii prostopadłej w miejscu początku kadłuba w osi śmigła. 0.48 stopnia to kąt odchylenia kadłuba... Czyli pół stopnia odchyłki. Jak za czasów młodości szacowaliśmy aby wytworzyć wiatr wokół hamowni o prędkości ponad 200 km na godzinę silniki jakie miałem 15 kW z wtryskarki Kuasy był za mały. Więc i te pół stopnia odchyłki w ustawieniu silnika też nie miało by znaczenia.
BRoman Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Ten nowy eksponat to silnik elektryczny -prawda? Tak wywnioskowałem po próbniku napięcia jakim go rozbieraliście. Ale, że uzwojeń nie widać to aż dziwne-jakaś stara nieznana technologia.
d9Jacek Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 ten silnik to chyba " jak się masz Viktor" wystawiany wczesniej na AlleDrogo ? 1-IMG_0892.JPG przyszedł wczoraj nowy silnik 1-IMG_0894.JPG o numerze fabrycznym 11 637 1-IMG_0895.JPG przykręcany deflektor 1-IMG_0896.JPG monolit cylinder z głowicą. Z tym że zamiast przeciw-tłoka jak u mnie średnicy 6 milimetrów jest gwint na świecę 1/4 cala na 32 zwoje na cal. 1-IMG_0898.JPG 1-IMG_0906.JPG między oporem dla śmigła (opór ma mimośród na wierzchu a wewnątrz jest otwór czworokątny. Mimośród to pozostałość po iskrowniku) a wałem leży zatoczony moja przygotówka na docierak do sworzni tłokowych. 1-katy.jpg R15920.00 to promień lecącego na linkach modelu. 635.00 to rozpiętość skrzydła wyścigówki. fi 152.00 to średnica współczesnego wyścigowego śmigła. 265.00 milimetra to długość kadłuba współczesnej wyścigówki. 2.21 to odchylenie końca kadłuba od linii prostopadłej w miejscu początku kadłuba w osi śmigła. 0.48 stopnia to kąt odchylenia kadłuba... Czyli pół stopnia odchyłki. Jak za czasów młodości szacowaliśmy aby wytworzyć wiatr wokół hamowni o prędkości ponad 200 km na godzinę silniki jakie miałem 15 kW z wtryskarki Kuasy był za mały. Więc i te pół stopnia odchyłki w ustawieniu silnika też nie miało by znaczenia. " Mimośród to pozostałość po iskrowniku", Mariusz , po przerywaczu, te silniki miały cewkę zapłonową + batęrię Iskrowniki miały silniki ( i to nie wszystkie) używane do tzw tethercar-ów w klasie 10 ccm
f2cmariusz Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 dokładnie miałem na myśli przerywacz ale zaszłości przerabiania w trasie zapłonu iskrownikowego na bateryjny w mokry dzień robią u mnie w nazewnictwie przekłamania. To był wyjazd na Mistrzostwa Polski do Olsztyna w 1978 roku motocyklami. Ja startowałem z Markiem w wyścigu. Niestety mieliśmy prędkość rzędu trzy remonty na godzinę. Plus deszcz skutecznie ograniczał przemieszczanie się. Dopiero wyeliminowanie iskiernika( oryginalne nazewnictwo Marka ) pozwoliło kontynuować jazdę. Niestety w tym Junaku nie działała także prądnica więc i leciwe akumulatory były podmieniane między motocyklami. całej pikanterii dodaje fakt że "iskiernik" zaczął pracować jako przerywacz zespołu bateryjnego i w ferworze został zgubiony klinik blokujący koło napędowe tego przerywacza. Mistrzostwa Polski następnego dnia a cała banda 5 motocykli nie może jechać. Dorobiłem klinik i dojechaliśmy na baterii wymienianej co kilkanaście kilometrów między motocyklami. Jak widać wspomnienia do dzisiaj jak najbardziej żywe dotyczące sposobu generacji iskry w silniku. Dzień wcześniej dokładnie z Pawłem omówiliśmy różnicę między silnikami mojej wersji ze świecą żarową i jego przywiezionym na wymianę w wersji oryginalnej czyli ze świecą iskrową. Mariusz możesz podać linki tych stron? https://technohobby.com.ua/engines/engines-profi/ep25f2c.html http://www.f2dservice.com/SLerner.html Ten nowy eksponat to silnik elektryczny -prawda? Tak wywnioskowałem po próbniku napięcia jakim go rozbieraliście. Ale, że uzwojeń nie widać to aż dziwne-jakaś stara nieznana technologia. powtarzam się z wyżej zamieszczoną fotografią. Ale doskonale widać złoty drut zacnego rocznika 2014.
d9Jacek Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 a co na co wymienialiście się ? w tle widzę leżącego "FOK" 1,5 ccm
f2cmariusz Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Paweł tutaj rozdaje karty. To Jego zabawki.
d9Jacek Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 mam rozumieć że karty=silniki rozdaje ???
f2cmariusz Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 mam rozumieć że karty=silniki rozdaje ??? karty do gry ewidentnie się rozdaje a silniki zresztą nie tylko silniki się wymienia
Paweł Prauss Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Ten nowy horyzont to akurat prezent był, szkoda tylko że sztuczny...
d9Jacek Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 sztuczny, nie sztuczny ale zawsze mozna powiedzieć że poszerzył horyzonty teraz masz taki własny, kieszonkowy
f2cmariusz Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 na zawodach we Francji w miejscowości Landres udało mi się sprzedać wszystko co miałem a 30 kwietnia kolejny wyjazd do Charkowa. Dwa puchary i piąte oraz ostatnie miejsce. Na zdjęciu zamieszczonym tutaj na pierwszym planie model F2C z nowym dodatkiem jakim jest coś co przypomina tłumik. Na drugim planie mechanik mojego zespołu Piotrek. Najważniejszy twórca sukcesów. Kolejna wizyta Pawła w Warszawie . Paweł ze swoim nowym nabytkiem. Prawie jak RYTM. Ale to prawie robi różnicę. Ledwie czytelna pieczęć na tekturowym pudełku oryginalnego opakowania. J. A. Oliver Tigre ... ta replika jest w pudełku. Sorry zapomniałem wykonać fotografie. co do Repliki SiM 2b to dosłownie nic nie poszło do przodu. No może po za tym że tokarka CNC210 płynie kontenerowcem a ja jestem w trakcie załatwiania wszelakich formalności celnych w Agencji Celnej. Plus urządzanie pomieszczenia w którym stanie tokarka CNC210 gdzie już jest frezarka CNC. Zdjęcia stosowne zamieszczę... 1
BRoman Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Antrakt też jest wydarzeniem.Poczekamy aż dopłynie.
jarek996 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Ciekawe dlaczego Arne ma ( mial ) slowackiego maila ( arne@vitex.sk )?
Paweł Prauss Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Oba silniczki trafiły do mnie dzięki Jarkowi jeszcze raz dziękuję ???? Jak będę w domu to postaram się zrobić foto Kometa to naprawdę bardzo ładny motorek. A czekam jeszcze na inny...
Paweł Prauss Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2019 No i stałem się w końcu szczęśliwym posiadaczem pierwszej gwiazdki, Chiński Magnum XL-400 5R. Marzenia się spełniają :-)) Zdjęcie autorstwa poprzedniego właściciela. I w przypadku tego motorka nie obyło się bez pomocy Jarka z Malmo. Dziękuję :-)) 2
Rekomendowane odpowiedzi