Skocz do zawartości

Replika Polskiego silniczka SiM 2b - ambitny projekt


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja korzystam z dwóch rodzajów silników. Rekord Polski to silnik

LernerMOTORS

post-16795-0-89986700-1555180179_thumb.jpg

 

i równie dobry silnik

PROFI 

post-16795-0-70235400-1555180187_thumb.jpg

 

ponieważ nie ma hamowni z nawiewem powietrza z prędkością ponad 200 km/ godzinę (17.1 sekundy na 1 km.) to trudno cokolwiek powiedzieć o osiągach tych moich silników. Specyfika tej kategorii polega na jak najszybszym pokonaniu  100 okrążeń każde po 100 metrów z dwukrotnym obowiązkowym międzylądowaniem. Przy ograniczeniu pojemności silnika do 2,5 cm ograniczeniu pojemności zbiornika do 7 cm3  i na przykład w tym roku wprowadzeniu kolejnego ograniczenia jeśli chodzi o hałas czyli rodzaj tłumika z wielkością otworu 7 na 13 mm.

post-16795-0-94266600-1555180873_thumb.jpgpost-16795-0-43853200-1555180896_thumb.jpg

 

Opublikowano

(...)

 

ponieważ nie ma hamowni z nawiewem powietrza z prędkością ponad 200 km/ godzinę (17.1 sekundy na 1 km.) to trudno cokolwiek powiedzieć o osiągach tych moich silników. Specyfika tej kategorii polega na jak najszybszym pokonaniu  100 okrążeń każde po 100 metrów z dwukrotnym obowiązkowym międzylądowaniem. Przy ograniczeniu pojemności silnika do 2,5 cm ograniczeniu pojemności zbiornika do 7 cm3  i na przykład w tym roku wprowadzeniu kolejnego ograniczenia jeśli chodzi o hałas czyli rodzaj tłumika z wielkością otworu 7 na 13 mm.

(...)

 

Nawiew o wspomnianej prędkości strugi absolutnie nie zapewni prawidłowej symulacji lotu modelu samolotu po okręgu, gdzie ZASADNICZĄ rolę odgrywają prędkości kątowe a co za tym idzie zniekształcenia i odchylenia strugi dotyczące nie tylko śmigła ale również parametrów pracy silnika (przy prędkościach 200km/h naprawdę trudne do zamodelowania). Dobrą teorię na ten temat zapodał J. Staszek w  książce pt. "Mechanika lotu modeli latających". 

A tak na spokojnie... Pochwalę się pomnikiem, który mam na biurku: Polska Jaskółka i Polska łopatka z polskiego silnika SO-3W (TS-11, I-22) podstawka - Polski Dąb a jakże.

Kołpaczek od Jaskólki został mi podarowany przez Wielce Szanownego Kolegę Pawła.

post-6507-0-84646200-1555184533_thumb.jpg

Opublikowano

post-16795-0-97678300-1555195205_thumb.jpg

przyszedł wczoraj nowy silnik

 

post-16795-0-20784000-1555195213_thumb.jpg

o numerze fabrycznym 11 637

 

post-16795-0-60659100-1555195221_thumb.jpg

przykręcany deflektor

 

post-16795-0-71358100-1555195227_thumb.jpg

monolit cylinder z głowicą. Z tym że zamiast przeciw-tłoka jak u mnie średnicy 6 milimetrów jest gwint na świecę 1/4 cala na 32 zwoje na cal.

 

post-16795-0-32858300-1555195233_thumb.jpg

post-16795-0-22681000-1555195240_thumb.jpg

między oporem dla śmigła (opór ma mimośród na wierzchu a wewnątrz jest otwór czworokątny. Mimośród to pozostałość po iskrowniku)  a wałem leży zatoczony moja przygotówka na docierak do sworzni tłokowych.

post-16795-0-61412400-1555195260_thumb.jpg

R15920.00 to promień lecącego na linkach modelu. 635.00 to rozpiętość skrzydła wyścigówki. fi 152.00 to średnica współczesnego wyścigowego śmigła. 265.00 milimetra to długość kadłuba współczesnej wyścigówki. 2.21 to odchylenie końca kadłuba od linii prostopadłej w miejscu początku kadłuba w osi śmigła. 0.48 stopnia to kąt odchylenia kadłuba...

Czyli pół stopnia odchyłki. Jak za czasów młodości szacowaliśmy aby wytworzyć wiatr wokół hamowni o prędkości ponad 200 km na godzinę silniki jakie miałem  15 kW z wtryskarki Kuasy był za mały. Więc i te pół stopnia odchyłki w ustawieniu silnika też nie miało by znaczenia.

Opublikowano

Ten nowy eksponat to silnik elektryczny -prawda? Tak wywnioskowałem po próbniku napięcia jakim go rozbieraliście. Ale, że uzwojeń nie widać to aż dziwne-jakaś stara nieznana technologia.

Opublikowano

ten silnik to chyba " jak się masz Viktor" wystawiany wczesniej na AlleDrogo ?


attachicon.gif1-IMG_0892.JPG

przyszedł wczoraj nowy silnik

 

attachicon.gif1-IMG_0894.JPG

o numerze fabrycznym 11 637

 

attachicon.gif1-IMG_0895.JPG

przykręcany deflektor

 

attachicon.gif1-IMG_0896.JPG

monolit cylinder z głowicą. Z tym że zamiast przeciw-tłoka jak u mnie średnicy 6 milimetrów jest gwint na świecę 1/4 cala na 32 zwoje na cal.

 

attachicon.gif1-IMG_0898.JPG

attachicon.gif1-IMG_0906.JPG

między oporem dla śmigła (opór ma mimośród na wierzchu a wewnątrz jest otwór czworokątny. Mimośród to pozostałość po iskrowniku)  a wałem leży zatoczony moja przygotówka na docierak do sworzni tłokowych.

attachicon.gif1-katy.jpg

R15920.00 to promień lecącego na linkach modelu. 635.00 to rozpiętość skrzydła wyścigówki. fi 152.00 to średnica współczesnego wyścigowego śmigła. 265.00 milimetra to długość kadłuba współczesnej wyścigówki. 2.21 to odchylenie końca kadłuba od linii prostopadłej w miejscu początku kadłuba w osi śmigła. 0.48 stopnia to kąt odchylenia kadłuba...

Czyli pół stopnia odchyłki. Jak za czasów młodości szacowaliśmy aby wytworzyć wiatr wokół hamowni o prędkości ponad 200 km na godzinę silniki jakie miałem  15 kW z wtryskarki Kuasy był za mały. Więc i te pół stopnia odchyłki w ustawieniu silnika też nie miało by znaczenia.

" Mimośród to pozostałość po iskrowniku", Mariusz , po przerywaczu, te silniki miały cewkę zapłonową + batęrię

Iskrowniki  miały silniki ( i to nie wszystkie) używane  do tzw tethercar-ów w klasie 10 ccm

Opublikowano

dokładnie miałem na myśli przerywacz ale zaszłości przerabiania w trasie zapłonu iskrownikowego na bateryjny w mokry dzień robią u mnie w nazewnictwie przekłamania. To był wyjazd na Mistrzostwa Polski do Olsztyna w 1978 roku motocyklami. Ja startowałem z Markiem w wyścigu. Niestety mieliśmy prędkość rzędu trzy remonty na godzinę. Plus deszcz skutecznie ograniczał przemieszczanie się. Dopiero wyeliminowanie iskiernika( oryginalne nazewnictwo Marka  :)) pozwoliło kontynuować jazdę. Niestety w tym Junaku nie działała także prądnica więc i leciwe akumulatory były podmieniane między motocyklami. 

post-16795-0-65120900-1555221883_thumb.jpg

post-16795-0-38190100-1555221889_thumb.jpg

post-16795-0-22529200-1555221899_thumb.jpg

całej pikanterii dodaje fakt że "iskiernik" zaczął pracować jako przerywacz zespołu bateryjnego i w ferworze został zgubiony klinik blokujący koło napędowe tego przerywacza. Mistrzostwa Polski następnego dnia a cała banda 5 motocykli nie może jechać. Dorobiłem klinik i dojechaliśmy na baterii wymienianej co kilkanaście kilometrów między motocyklami. Jak widać wspomnienia do dzisiaj jak najbardziej żywe dotyczące sposobu generacji iskry w silniku. 

 Dzień wcześniej dokładnie z Pawłem omówiliśmy różnicę między silnikami mojej wersji ze świecą żarową i jego przywiezionym na wymianę w wersji oryginalnej czyli ze świecą iskrową.

post-16795-0-03245000-1555222506_thumb.jpg

post-16795-0-39821300-1555222743_thumb.jpg

post-16795-0-67131600-1555222369_thumb.jpg


Mariusz możesz podać linki tych stron?

https://technohobby.com.ua/engines/engines-profi/ep25f2c.html

 

http://www.f2dservice.com/SLerner.html


Ten nowy eksponat to silnik elektryczny -prawda? Tak wywnioskowałem po próbniku napięcia jakim go rozbieraliście. Ale, że uzwojeń nie widać to aż dziwne-jakaś stara nieznana technologia.

post-16795-0-17674400-1555223118_thumb.jpg

powtarzam się z wyżej zamieszczoną fotografią. Ale doskonale widać złoty drut zacnego rocznika 2014. :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

post-16795-0-57429900-1556321740_thumb.jpg

 na zawodach we Francji w miejscowości Landres udało mi się sprzedać wszystko co miałem a 30 kwietnia kolejny wyjazd do Charkowa. Dwa puchary i piąte oraz ostatnie miejsce. Na zdjęciu zamieszczonym tutaj na pierwszym planie model F2C z nowym dodatkiem jakim jest coś co przypomina tłumik. Na drugim planie mechanik mojego zespołu Piotrek. Najważniejszy twórca sukcesów.

Kolejna wizyta Pawła w Warszawie

.post-16795-0-74200900-1556322142_thumb.jpg

Paweł ze swoim nowym nabytkiem. Prawie jak RYTM. Ale to prawie robi różnicę.

post-16795-0-37419000-1556322149_thumb.jpg

 Ledwie czytelna pieczęć na tekturowym pudełku oryginalnego opakowania. J. A. Oliver Tigre ...

 

post-16795-0-04597600-1556322157_thumb.jpg

post-16795-0-20325800-1556322164_thumb.jpg

post-16795-0-22637100-1556322184_thumb.jpg

post-16795-0-82201700-1556322192_thumb.jpg

ta replika jest w pudełku. Sorry zapomniałem wykonać fotografie.

 

post-16795-0-05129300-1556322199_thumb.jpg

post-16795-0-92258200-1556322206_thumb.jpg

post-16795-0-19954800-1556322214_thumb.jpg

post-16795-0-76715800-1556322221_thumb.jpg

post-16795-0-64239500-1556322252_thumb.jpg

post-16795-0-99275500-1556322258_thumb.jpg

post-16795-0-68293700-1556322267_thumb.jpg

 

 

co do Repliki SiM 2b to dosłownie nic nie poszło do przodu.  No może po za tym że tokarka CNC210 płynie kontenerowcem a ja jestem w trakcie załatwiania wszelakich formalności celnych w Agencji Celnej. Plus urządzanie pomieszczenia w którym stanie tokarka CNC210 gdzie już jest frezarka CNC. Zdjęcia stosowne zamieszczę...

  • Lubię to 1
Opublikowano

Oba silniczki trafiły do mnie dzięki Jarkowi jeszcze raz dziękuję ????

Jak będę w domu to postaram się zrobić foto Kometa to naprawdę bardzo ładny motorek.

A czekam jeszcze na inny...

Opublikowano

No i stałem się w końcu szczęśliwym posiadaczem pierwszej gwiazdki, Chiński Magnum XL-400 5R.

Marzenia się spełniają :-))

Zdjęcie autorstwa poprzedniego właściciela.

I w przypadku tego motorka nie obyło się bez pomocy Jarka z Malmo.

Dziękuję :-))

post-10468-0-30745800-1556482478_thumb.jpg

  • Lubię to 2
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.